ΟΑΣΑ: Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τους λαθρεπιβάτες
Θα αυξηθούν οι έλεγχοι, ενώ θα μειωθεί ο χρόνος κλεισίματος των πυλών στα μέσα σταθερής τροχιάς🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
«Σαφάρι» ελέγχων κομίστρου σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και μείωση στον χρόνο κλεισίματος των πυλών στα μέσα σταθερής τροχιάς εφαρμόζει ήδη ο ΟΑΣΑ, με στόχο τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής. Ηδη εδώ και λίγες ημέρες ο χρόνος που μένουν ανοιχτές οι πύλες σε τρεις σταθμούς -Συντάγματος, Συγγρού-Φιξ και Νεραντζιώτισσας- έχει μειωθεί στο μισό, στα 5 από τα 10 δευτερόλεπτα.
Το προσεχές διάστημα αναμένεται να μειωθεί ο χρόνος απόκρισης και στις πύλες των υπολοίπων σταθμών του συστήματος της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), ενώ ήδη διεξάγονται δοκιμές ακόμα μικρότερου χρόνου σε άλλους σταθμούς, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η βέλτιστη διάρκεια. Να σημειωθεί, πάντως, ότι οι θύρες του μετρό είναι έτσι κατασκευασμένες ώστε το κλείσιμό τους να μην προκαλεί τραυματισμό στον επιβάτη.
Στόχος είναι να μειωθεί το φαινόμενο της ταυτόχρονης εισόδου ή εξόδου από τους σταθμούς περισσότερων του ενός επιβατών. Το φαινόμενο είναι διεθνές, καθώς είναι χαρακτηριστικό το βίντεο από σταθμό του μετρό στη Βαρκελώνη όπου με την επικύρωση ενός εισιτηρίου πέρασαν την πύλη 25 επιβάτες! Βάσει της διεθνούς βιβλιογραφίας, ο μέσος χρόνος απόκρισης των πυλών στους σταθμούς του μετρό σε ευρωπαϊκές πόλεις σπανίως ξεπερνά τα 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ μόνο σε ορισμένους στη Μεγάλη Βρετανία φτάνει περίπου τα 2,7 δευτερόλεπτα. Υπολογίζεται μάλιστα ότι στον χρόνο των 2,5 δευτερολέπτων περνούν περίπου 28-30 άτομα ανά λεπτό.
Ο χρόνος που μένουν ανοιχτές οι πύλες σε Σύνταγμα, Συγγρού-Φιξ και Νερατζιώτισσα έχει μειωθεί από 10’’ σε 5’’
Πιο δύσκολα είναι τα πράγματα στην Ιαπωνία, τη χώρα που έχει τοποθετήσει τέτοιες θύρες από το 1990, όπου οι πύλες μένουν ανοιχτές μόνο για 1,5 δευτερόλεπτο, αλλά στην περίπτωση που περνά επιβάτης με βαλίτσα, το φωτοκύτταρο μπορεί να τις κρατήσει ανοιχτές. Σε αρκετές πόλεις του εξωτερικού οι πύλες που έχουν τοποθετηθεί διαθέτουν τουρνικέ, το οποίο όμως ορισμένες φορές δημιουργεί προβλήματα, σύμφωνα με τους ειδικούς, κυρίως σε όσους μεταφέρουν αποσκευές, καθώς και σε όσους μετακινούνται με παιδιά, ποδήλατα ή κατοικίδια. Πρόβλημα με τα ΑμεΑ δεν υπάρχει, δεδομένου ότι στα περισσότερα συστήματα μετρό οι πύλες για την είσοδο των ατόμων με αναπηρικό αμαξίδιο παραμένουν ανοιχτές.
Οι συνήθεις... δικαιολογίες
Οσο για το προφίλ των μετακινούμενων στην Αθήνα που επιλέγουν να... μπαινοβγαίνουν από τις πύλες μαζί με συνεπιβάτες τους που επικυρώνουν εισιτήριο, όπως προκύπτει από πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα, είναι νέοι άντρες από 18 έως 25 ετών, οι οποίοι προβάλλουν ως συνηθέστερες δικαιολογίες το γεγονός ότι πιστεύουν πως δεν θα τους πιάσουν ή ότι μετακινούνται μόνο για λίγες στάσεις, ενώ λιγότεροι αναφέρουν οικονομικούς λόγους.
Το τελευταίο διάστημα, πάντως, ο ΟΑΣΑ, με στόχο την εντατικοποίηση των ελέγχων κομίστρου, έχει εκπαιδεύσει 20 άτομα, τα οποία έχουν μεταταχθεί από τις ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και θα στελεχώσουν το Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου. Οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί ραγδαία και είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στο διάστημα που μεσολάβησε από τις 18 Φεβρουαρίου έως τις 23 Μαρτίου σε έντεκα σταθμούς του τραμ και ορισμένες συμπληρωματικές γραμμές των ΟΣΥ πολλαπλασιάστηκαν.
Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
«Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr