ΗΣΑΠ: Δύσκολη η μετακίνηση επιβατών ΑμΕΑ στο Μοναστηράκι – Βλάβη σε ράμπα επιβίβασης
Εχουν καταστραφεί τα αντιολισθητικά πέλματα της ράμπας και έχουν σπάσει οι συγκολλήσεις που σταθεροποιούν την κατασκευή, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα ασφάλειας για τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα αμαξίδια αλλά και τους εργαζόμενους που βοηθούν στην πρόσβαση των εμποδιζόμενων επιβατών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Για σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια τους κατά τη μετακίνηση τους από τον σταθμό «Μοναστηράκι», έναν από τους πλέον πολυσύχναστους, προειδοποιούν τους ανάπηρους επιβάτες, οι οποίοι κινούνται με αμαξίδια οι εργαζόμενοι της γραμμής 1 του Μετρο (πρώην ηλεκτρικός).
Επιστολή προς τη ΣΤΑΣΥ
Όπως επισημαίνουν σε επιστολή τους προς τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, την οποία έχουν κοινοποιήσει και στην Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, εδώ και αρκετό διάστημα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην αποβάθρα ανόδου Γραμμής 1 του σταθμού Μοναστηράκι, με την φορητή ράμπα επιβίβασης και αποβίβασης αμαξιδίων στους συρμούς.
Συγκεκριμένα, έχουν καταστραφεί τα αντιολισθητικά πέλματα της ράμπας και έχουν σπάσει οι συγκολλήσεις που σταθεροποιούν την κατασκευή, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα ασφάλειας για τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα αμαξίδια αλλά και τους εργαζόμενους που βοηθούν στην πρόσβαση των εμποδιζόμενων επιβατών.
Όπως εξηγεί στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Σωματειου Εργαζομενων της εταιρίας, Πάνος Κοντογιαννης, η βλάβη έχει καταγράφει εδώ και τουλάχιστον τέσσερις μήνες, χωρίς ωστόσο η ράμπα να έχει αντικατασταθεί.
«Έχουμε αναδείξει το θέμα με τη συγκεκριμένη αποβάθρα μέσω της προβλεπόμενης διαδικασίας, όμως παρόλες τις οχλήσεις μας το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται».
Για τον λόγο αυτόν το σωματείο ενημερώνει και τους επιβάτες τους οποίους αφορά το ζήτημα πως «μέχρι να βρεθεί ασφαλής λύση, η πρόσβαση των αμαξιδίων από τη συγκεκριμένη αποβάθρα θα πρέπει να αποφεύγεται».
Κι αυτό διότι η ράμπα είναι κρίσιμης σημασίας ειδικά στη συγκεκριμένη αποβάθρα καθώς πρόκειται για σταθμό με ιδιαιτερότητα εξαιτίας της μεγάλης καμπύλης της αποβάθρας.
Το Σωματείο ζητά μέχρι την εξεύρεση λύσης να υπάρχει σχετική ενημέρωση από τα μεγάφωνα των σταθμών έτσι ώστε να μπορέσουν οι πολίτες με αναπηρία να προγραμματίσουν με άλλον τρόπο την μετακίνησή τους, να επιλέξουν την αποβάθρα καθόδου είτε τον σταθμό του Θησείου.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και καιρό στη διοίκηση, η οποία μάλιστα - όπως αναφέρουν - είχε πραγματοποιήσει και επιτυχείς δοκιμές με νέες ράμπες, χωρίς ωστόσο ποτέ να προχωρήσει στην προμήθεια τους.
Κι αυτό παρά το γεγονός ότι οι υφιστάμενες ράμπες μετρούν ήδη πολλά χρόνια χρήσης και ειδικά η συγκεκριμένη στο Μοναστηράκι έχει επανειλλημένως επισκευαστεί από τους τεχνίτες της εταιρίας. Ωστόσο η κατάσταση της πλέον δεν επιδέχεται αλλης παρεμβασης.
Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ
Η ΣΤΑΣΥ από την πλευρά της επισημαίνει ότι η βλάβη καταγράφηκε πριν λίγες ημέρες επιβεβαιώνοντας ωστόσο ότι μεγάλο τμήμα αυτού του εξοπλισμού χρησιμοποιείται ήδη εδώ και μια 20ετια. Ειδικότερα τονίζει ότι: «Η βλάβη στη συγκεκριμένη ράμπα στον σταθμό «Μοναστηράκι» σημειώθηκε στις 7 Μαΐου και δεν υφίσταται τους τελευταίους 4 μήνες, όπως αναφέρεται στη δημοσίευση. Η αντικατάστασή της μάλιστα από άλλη, λειτουργική ράμπα είχε προγραμματιστεί και έχει ήδη πραγματοποιηθεί.
Οι 8 υπάρχουσες ράμπες στη Γραμμή 1 του Μετρό, τοποθετούνται σε σημεία των αποβαθρών, όπου προσεγγίζει το πρώτο βαγόνι των συρμών. Χρησιμοποιούνται τα τελευταία 20 χρόνια στο δίκτυο της Γραμμής και για το λόγο αυτό, η ΣΤΑ.ΣΥ σε συνεργασία με την Εθνική Ομοσπονδία Κινητικά Αναπήρων (Ε.Ο.Κ.Α.), προχώρησε το τελευταίο χρονικό διάστημα στη δοκιμαστική χρήση καινούριων, φορητών ραμπών. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, που έγιναν τις νυχτερινές ώρες στους σταθμούς «Ομόνοια» και «Μοναστηράκι», οι εκπρόσωποι της Ε.Ο.Κ.Α. που συμμετείχαν σε αυτές, είχαν την ευκαιρία να υποβάλλουν τις παρατηρήσεις τους και από κοινού με τη ΣΤΑ.ΣΥ να βρεθεί η βέλτιστη λύση. Η ράμπα μάλιστα, που χρησιμοποιήθηκε πιλοτικά κατά τη δοκιμαστική περίοδο χρήσης, λειτουργεί πλέον στον σταθμό «Κ. Πατήσια», όπου δεν προϋπήρχε ράμπα.
Αυτήν την περίοδο η ΣΤΑ.ΣΥ βρίσκεται στην τελική φάση παραγγελίας των 10 πρώτων, καινούριων, φορητών ραμπών, που θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες, ενώ σε επόμενη φάση προγραμματίζεται η αγορά ραμπών για το σύνολο του δικτύου της Γραμμής 1.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr