Άγριος ξυλοδαρμός ελεγκτή σε λεωφορείο: «Είμαστε μόνοι μας» καταγγέλλει για το περιστατικό αλλά και τις συνθήκες εργασίας
«Είχε κλειδί ανάμεσα στα δάχτυλά του και με χτυπούσε»🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Άγρια επίθεση σε ελεγκτή κομίστρου της ΟΣΥ σημειώθηκε το πρωί της Κυριακής από παρέα τριών νεαρών ατόμων σε λεωφορείο της γραμμής Α2 που εκτελεί το δρομολόγιο Ακαδημία – Βούλα.
Ο εργαζόμενος της εταιρείας, ο οποίος χρειάστηκε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο για να εξεταστεί καθώς έχει τραύματα σε όλο του το σώμα από μπουνιές και κλωτσιές, γλύτωσε τα χειρότερα επειδή κάποιοι περίοικοι που είδαν την επίθεση από μπαλκόνια κάλεσαν την αστυνομία.
Όλα ξεκίνησαν όταν οι τρεις ελεγκτές της ΟΣΥ επιβιβάστηκαν στο λεωφορείο. Ο Γιάννης Ξ. ανέβηκε στο πίσω τμήμα καθώς το όχημα ήταν αρθρωτό: «Ξεκίνησα να κάνω έλεγχο ζητώντας από μία κυρία το εισιτήριό της. Την περίμενα να το βρει διότι ήταν ηλικιωμένη. Στο μεταξύ το λεωφορείο σταμάτησε στην επόμενη στάση. Εγώ βρισκόμουν στην τρίτη πόρτα και ακούω κάποιους από την τέταρτη πόρτα να φωνάζουν "πάρτο, πάρτο"».
Αστραπιαία, όπως εξηγεί ο ίδιος στο «Εθνος», ο ένας από τους τρεις του άρπαξε το μηχάνημα ελέγχου από τα χέρια και έτρεξαν έξω: «Εκείνη την ώρα και σκεπτόμενος ότι είμαι χρεωμένος με το μηχάνημα από την εταιρεία, έτρεξα κι εγώ έξω. Ήταν λάθος μου, σε άλλη περίπτωση μπορεί να μου είχε στοιχίσει και τη ζωή», λέει.
«Είχε κλειδί ανάμεσα στα δάχτυλά του και με χτυπούσε»
Κατεβαίνοντας κάτω ο ελεγκτής κατάφερε να πιάσει τον έναν από τους τρεις από την τσάντα. Οι δύο φίλοι του επέστρεψαν για να τον αποσπάσουν από τον ελεγκτή και τότε άρχισε ο εφιάλτης για τον Γιάννη Ξ. «Με χτύπησαν όπου μπορείτε να φανταστείτε. Με έριξαν κάτω. Στο χέρι ενός είδα κλειδί ανάμεσα στα δάχτυλά του και με χτυπούσε με αυτό. Με κλώτσησαν στο κεφάλι, στα πλευρά, στα χέρια, με δάγκωσαν κιόλας. Έχω μώλωπες σε όλο μου το σώμα. Ευτυχώς γρήγορα έφτασε η αστυνομία, την οποία είχαν καλέσει περίοικοι και συνέλαβε και τους τρεις και ακολουθήθηκε η αυτόφωρη διαδικασία».
Από το αστυνομικό τμήμα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μετέφερε τον τραυματισμένο ελεγκτή στο Τζάνειο, όπου όμως και η αντιμετώπιση δεν ήταν αυτή που περίμενε: «Ευτυχώς άνθρωποι στο σημείο της επίθεσης μου είχαν περιποιηθεί κάπως το μάτι μου που αιμορραγούσε. Μου έκαναν αξονική, όπως προφανώς λέει το πρωτόκολλο για περιπτώσεις, όπως η δική μου, αλλά ενώ είχα αστάθεια και πονοκέφαλο, γρήγορα μου είπαν να πάω στο σπίτι μου με μία τριήμερη άδεια καθώς όλοι εκεί ήταν ειδικευόμενοι, όπως μου είπαν. Έως και την πεταλούδα από το χέρι ξέχασαν να μου βγάλουν», αφηγείται.
Ο ίδιος δεν είναι η πρώτη φορά που υφίσταται επίθεση κατά τη διάρκεια ελέγχου κομίστρου, ωστόσο αυτή ήταν η πιο σοβαρή. Παλιός εργαζόμενος στην εταιρία από το 2008, αρχικά οδηγός, ο οποίος χρειάστηκε να εγκαταλείψει το τιμόνι εξαιτίας ατυχήματος, εντάχθηκε στη δύναμη των ελεγκτών, για τους οποίους τονίζει ότι συχνά «παλεύουν μόνοι κι ας είναι αυτοί που διασφαλίζουν τα έσοδα της εταιρείας».
Μετά το περιστατικό δηλώνει ότι φοβάται να ξαναβγεί για έλεγχο. Ζητά να ληφθούν μέτρα, τα οποία έχουν επανειλημμένως απαιτήσει οι ελεγκτές με επιστολές και έγγραφα από το 2018, αλλά δεν έχει αλλάξει τίποτα: «Έχει φτάσει πια ο κόμπος στο χτένι. Αν αυτοί οι άνθρωποι είχαν πάνω τους μαχαίρι, τώρα εγώ μπορεί και να μην ήμουν εδώ να μιλάω. Υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο σαθρό που πρέπει να αλλάξει. Και στη συγκεκριμένη διεύθυνση στην εταιρία, οι προϊστάμενοι και οι διευθυντές αλλάζουν συνεχώς. Είναι σαν να μη θέλει να ασχοληθεί κανείς, παρά το γεγονός ότι στα λεωφορεία που ανεβαίνουμε η εισιτηριοδιαφυγή μπορεί και να ξεπερνά το 50%».
Ο ελεγκτής που δέχτηκε την άγρια επίθεση επισημαίνει ότι τις περισσότερες φορές οι συνάδελφοί του δε βγαίνουν ένας ένας για έλεγχο, καθώς πρόσφατα προσελήφθησαν και κάποιοι καινούριοι. Ωστόσο, στα μεγάλα αρθρωτά λεωφορεία δεν υπάρχει οπτική επαφή μεταξύ τους, όπως συνέβη και την Κυριακή με αποτέλεσμα οι δύο δόκιμοι συνάδελφοί του να μην αντιληφθούν εγκαίρως το περιστατικό για να τον βοηθήσουν.
Έως πρόσφατα για όλο το σύστημα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, το οποίο καλύπτει την Περιφέρεια Αττικής με 258 λεωφορειακές γραμμές και 20 γραμμές τρόλεϊ, οι οποίες εκτελούν κατά μέσο όρο καθημερινά 10.746 δρομολόγια (τυπική καθημερινή) και εξυπηρετούν περίπου 323 εκατομμύρια επιβάτες κατ’ έτος (στοιχεία 2019), υπήρχαν 35 ελεγκτές.
«Αλλά κι αυτούς πρώτα τους έριξαν στα δρομολόγια μαζί μας εδώ και κανένα μήνα και τώρα τους ξεκίνησαν τα απαραίτητα σεμινάρια».
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr