Hellenic Train: Επιμένει στις αποζημιώσεις για Daniel και Τέμπη - «Οι αξιώσει πηγάζουν από τη σύμβαση με το Δημόσιο»
Η εταιρεία επισημαίνει πως οι αξιώσεις της συνδέονται αποκλειστικά με τα ποσά που απορρέουν από τη σύμβαση που έχει υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο το 2022🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Την πρόθεσή της να μη διεκδικήσει αποζημιώσεις από το Ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των συνεπειών που επήλθαν στη λειτουργία του σιδηροδρόμου από την κακοκαιρία Ντάνιελ και το δυστύχημα στα Τέμπη, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Hellenic Train με αφορμή δημοσιεύματα που ακολούθησαν την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 2023, η οποία αδιαμφισβήτητα υπήρξε η χειρότερη χρονιά του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Η εταιρεία επισημαίνει πως οι αξιώσεις της συνδέονται αποκλειστικά με τα ποσά που απορρέουν από τη σύμβαση που έχει υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο το 2022.
«Οι αξιώσεις της εταιρείας μας, κατά του Ελληνικού Δημοσίου, πηγάζουν αυτοτελώς από την σύμβαση Υ.Δ.Υ. (εκτέλεση επιβατικών δρομολογίων), η οποία συνάφθηκε την 14.4.2022, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1370/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Οκτωβρίου 2007 και κυρώθηκε από την ελληνική βουλή με τον ν. 4953/2022», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία περίπου μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
Επισημαίνει επίσης ότι «σεβόμενη απόλυτα την νομιμότητα και τις προβλέψεις τόσο της Ελληνικής Νομοθεσίας όσο και της σύμβασης ΥΔΥ με το Ελληνικό Δημόσιο, ουδέποτε ήγειρε μη προβλεπόμενες απαιτήσεις σε βάρος του και συνεργάζεται στενά με το αρμόδιο Υπουργείο και τις λοιπές αρχές, όλο αυτό το διάστημα για την αντιμετώπιση των συνεπειών των ανωτέρω γεγονότων, και την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και σεβασμό προς τον επιβάτη».
Ωστόσο το ενδεχόμενο απαιτήσεων εμφανίζεται τουλάχιστον σε δύο σημεία των οικονομικών της καταστάσεων, από τις οποίες προκύπτει ζημία ύψους 65 εκ. ευρώ και συνδέεται με τις ζημίες εξαιτίας της μείωσης του μεταφορικού έργου. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά στη σελίδα 78 της χρηματοοικονομικής έκθεσης: «Για το έτος 2023, η Εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές από την λειτουργεία της σύμβασης, κυρίως από λόγους που συνδέονται με τις αποφάσεις για την μείωση του μεταφορικού έργου που ακολούθησαν το δυστύχημα των Τεμπών καθώς και με τις καταστροφικές ζημιές στην σιδηροδρομικής υποδομής της κεντρικής Ελλάδας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023. Η Εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές αυτές ζημιές, αλλά σημειώνεται πως οι αξιώσεις της Εταιρείας δεν έχουν αναγνωριστεί ως έσοδο κατά τη χρήση 2023 καθώς δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις του ΔΠΧΑ 15».
Επιπλέον σε άλλο σημείο επισημαίνεται ότι «στη σύμβαση ΥΔΥ που υπογράφτηκε στις 14.4.2022, υιοθετώντας όσα προβλέπονται από τον Ευρωπαϊκό μηχανισμό 1370/2007, παρέχεται ένας μηχανισμός προστασίας του παρόχου επιβατικών υπηρεσιών από απρόσμενες απώλειες. Η Εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές ζημιές που υπέστη και αναφέρονται στη Σημείωση 21, αλλά σημειώνεται πως οι αξιώσεις της Εταιρείας δεν έχουν αναγνωριστεί ως έσοδο κατά τη χρήση 2023 καθώς κατά την ημερομηνία έγκρισης αυτής της Χρηματοοικονομικής Έκθεσης δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις του ΔΠΧΑ 15».
Γεγονός είναι, πάντως, ότι όπως αναφέρεται και στις σημειώσεις των αποτελεσμάτων, ότι έχουν συσσωρευθεί οφειλές και προηγούμενων ετών, καθώς δεν έχει καταβληθεί από το Δημόσιο το ετήσιο τίμημα των 50 εκ. ευρώ από το έτος 2022 και μετά. Παράλληλα δεν έχουν αποδοθεί τα 4 εκ. της αποζημίωσης για την περίοδο της πανδημίας, αλλά ούτε και τα ποσά των μειωμένων εισιτηρίων και του ενεργειακού κόστους που συνολικά αθροίζουν περί τα 16 εκ. ευρώ μόνο για το 2022.
«Η καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022 έχει οδηγήσει στην εκκρεμότητα είσπραξης τιμολογίων για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου €60 εκ., πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου €20 εκ. που αφορά διάφορες απαιτήσεις, έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr