Δυσεπίλυτος γρίφος η αξιοποίηση του «Νίκος Καζαντζάκης»: Τι θα γίνει όταν λειτουργήσει το Καστέλι; «Θολό» το τοπίο
Ραντεβού τον Σεπτέμβρη δίνει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Ραντεβού τον Σεπτέμβρη δίνει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα νεότερα αναφορικά με την αξιοποίηση του χώρου του υφιστάμενου αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» μετά τη λειτουργία του νέου υπό κατασκευή αερολιμένα στο Καστέλι το 2027.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρη Μαμουλάκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι περί τα μέσα Σεπτεμβρίου μετά τη ΔΕΘ θα συγκαλέσει σύσκεψη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου προκειμένου να συζητηθούν όλα τα θέματα που αφορούν την τοπική κοινωνία.
Θολό το ιδιοκτησιακό καθεστώς
Έως και σήμερα, πάντως, θολό φαίνεται ότι παραμένει, το ιδιοκτησιακό καθεστώς του συνόλου της έκτασης, με τα στοιχεία του υπουργείου να μην αναγνωρίζουν ουσιαστικά τον δήμο Ηρακλείου ως ιδιοκτήτη και τον δήμο να έχει εδώ και καιρό διαμηνύσει ότι η αναγνώριση του ρόλου του αποτελεί προϋπόθεση για την περαιτέρω συνεργασία.
Το ιδιοκτησιακό ζήτημα αποτελεί εξαιρετικά σοβαρό θέμα δεδομένου ότι κανενός είδους αξιοποίηση δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς αυτό να έχει αποσαφηνιστεί. Σύμφωνα με τον πίνακα που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός και απορρέει από τη μελέτη, την αεροφωτογράφιση και τη σύνταξη ορθοφωτοχαρτών, το σύνολο των εκτάσεων που απεικονίζονται εκτιμάται σε 2.573.400 στρέμματα. Από τη μελέτη προκύπτει ότι εξ αυτών 2.219.774 τ.μ. είναι ιδιοκτησίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Επίσης, περίπου 253 τετραγωνικά μέτρα είναι ιδιοκτησίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τα άλλα, άγνωστης προέλευσης. «Γι’ αυτό το ΤΑΙΠΕΔ θα διερευνήσει περαιτέρω το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας προσθέτοντας ότι η εν λόγω μελέτη παραδόθηκε από το υπουργείο στο ΤΑΙΠΕΔ τον Μάρτιο του 2023.
Η εν λόγω τεχνική έκθεση, πάντως, σχετικά με την προέλευση των διάφορων εκτάσεων του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» δεν αναγνωρίζει τον Δήμο Ηρακλείου ως ιδιοκτήτη.
Τι ανέφερε ο Σταϊκούρας
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Σταϊκούρας, από την 1η Μαρτίου 2022, ορίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ ως φορέας ωρίμανσης, διενέργειας της διαγωνιστικής διαδικασίας και παρακολούθησης της εκτέλεσης των συμβάσεων για το έργο της αξιοποίησης του χώρου, ενώ τον περασμένο Μάιο εγκρίθηκε από την κυβερνητική επιτροπή η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας από το ΤΑΙΠΕΔ.
Στις 11 Ιουνίου 2024, το ΤΑΙΠΕΔ κοινοποίησε πρόσκληση υποβολής προσφορών για τη σύναψη εκτελεστικής σύμβασης, για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού και νομικού συμβούλου για το έργο.
Αντικείμενό της ήταν η πλήρης αποσαφήνιση και αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της έκτασης από νομικής και τεχνικής πλευράς, και η δημιουργία ενιαίου τεχνικού και νομικού πλάνου ωρίμανσης. Οι προσφορές υποβλήθηκαν στις 26 Ιουνίου και η Επιτροπή είναι σε διαδικασία αξιολόγησης, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τρεις μήνες.
Όσον αφορά τη δανειακή σύμβαση χρηματοδότησης με την ΕΤΕπ που είχε συνταχθεί για τη χρηματοδότηση της συμβολής του Δημοσίου στην κατασκευή του Έργου του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, ο υπουργός ενημέρωσε πως η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ολοκληρώθηκε με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), χωρίς τη συμμετοχή της ΕΤΕπ.
Τι ανέφερε ο Μαμουλάκης
Από την πλευρά του ο κ. Μαμουλάκης επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη έκταση αποτελεί κατά την άποψη και της ίδιας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, το καλύτερο ακίνητο που διαθέτει η χώρα μας, αυτή τη στιγμή με την εκτίμηση των ορκωτών εκτιμητών της ΕΤΕΠ να εκτιμά την αξία του ακινήτου των 3.000 στρεμμάτων σε 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Υποστήριξε μάλιστα ότι ο δήμος Ηρακλείου είναι νομέας και κάτοχος της έκτασης κατά ένα τρίτο.
Άλλωστε και ο δήμαρχος της πόλης, Αλέξης Καλοκαιρινός έχει ξεκαθαρίσει ότι «ο δήμος δεν είναι απλός συνομιλητής, είναι συμμέτοχος στις αποφάσεις και θα φροντίσουμε αυτό να γίνει δεκτό από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη». Σε παλαιότερο δημοτικό συμβούλιο ο κ. Καλοκαιρινός είχε διαμηνύσει πως «αυτή η περιοχή δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποκομμένα από τον υπόλοιπο Δήμο. Δεν έχει εσωτερικά σύνορα ο Δήμος ούτε το ζήτημα είναι να φτιάξουμε μία πόλη μέσα στην πόλη», είχε πει τονίζοντας ότι ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να συνυπολογίσει και το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr