Νέα Φιλαδέλφεια: Η ΟΣΥ επιβεβαιώνει το ethnos.gr για την πτώση του στύλου τρόλεϊ που τραυμάτισε 14χρονη – Το πόρισμα
Το ενημερωτικό σημείωμα της ΟΣΥ επιβεβαιώνει πλήρως το ρεπορτάζ του «Εθνους» όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο του πορίσματος, αλλά και ως προς την εργολαβία για την αντικατάσταση των στύλων, η οποία ύστερα από πολλά επεισόδια και παρατάσεις, απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ με αποτέλεσμα το κρίσιμο έργο να παραμένει έως και σήμερα ημιτελές🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Στις μεγάλες ελκτικές δυνάμεις που ασκήθηκαν στο επίτονο, δηλαδή το πάνω μέρος του στύλου, εξαιτίας της αγκίστρωσης στις κεραίες του τρόλει και αποδείχτηκαν πολύ ισχυρότερες του ορίου θραύσης του, αποδίδει η ΟΣΥ την πτώση του μεταλλικού ιστού, ενός από τους πολλούς που συγκρατούν το εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ στις 4 Σεπτεμβρίου με αποτέλεσμα τον τραυματισμό ενός 14χρονου κοριτσιού.
Αυτό επισημαίνεται στο πόρισμα της Επιτροπής που συστάθηκε από την εταιρία για να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος. Το ενημερωτικό σημείωμα της ΟΣΥ επιβεβαιώνει πλήρως το ρεπορτάζ του «Εθνους» όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο του πορίσματος, αλλά και ως προς την εργολαβία για την αντικατάσταση των στύλων, η οποία ύστερα από πολλά επεισόδια και παρατάσεις, απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ με αποτέλεσμα το κρίσιμο έργο να παραμένει έως και σήμερα ημιτελές.
Αναφορικά με το πρόσφατο ατύχημα, το πόρισμα επισημαίνει τα εξής: «Από τον επιτόπιο έλεγχο του επιτόνου αναδείχθηκε ότι αυτό έφτασε και ξεπέρασε το όριο θραύσης του, το οποίο είναι οι 3,5 τόνοι όπως φαίνεται και από τις προδιαγραφές, με αποτέλεσμα να κοπεί. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής και τον έλεγχο του επιτόνου, αυτό κόπηκε διότι τανύστηκε με δυνάμεις που υπερβαίνουν το όριο θραύσης του. Ως εκ τούτου η προαναφερθείσα δύναμη των 3,5 tn (3500kp) εφαρμόστηκε στο σημείο στήριξης του επιτόνου, δηλαδή στο άνω άκρο του στύλου σε σχέση με το σταθερό επίπεδο όπου αυτός ήταν εμφυτευμένος. Λόγω της αγκίστρωσης του επιτόνου επάνω στην κεφαλή του οχήματος και λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική μάζα του οχήματος (περίπου 15 tn) αλλά και την μικρή ταχύτητα (από 1-2km/h τουλάχιστον) που είχε αναπτύξει, συμπεραίνεται ότι ασκήθηκε στο επίτονο μια ελκτική δύναμη (εκτιμώμενη ορμή P=m*u=15.000kgr*2km/h=8.400kgr*m/sec) πολύ μεγαλύτερη του ορίου θραύσης του, η οποία με την σειρά της και μεταφέρθηκε και ασκήθηκε στον στύλο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αναδίπλωση του στύλου προς την φορά κίνησης του οχήματος Τρόλεϊ. Αυτό διαπιστώθηκε και κατά τον αρχικό έλεγχο του στύλου, την ημέρα του συμβάντος, όπου φάνηκε ότι ο στύλος δεν είχε αποκοπεί ολόκληρος στην βάση του, αλλά ότι ένας μέρος του παρέμενε ενωμένο με τη βάση».
Τι λέει η ΟΣΥ για την ημιτελή εργολαβία και τη συντήρηση του δικτύου
Αναφορικά με την εργολαβία για την αντικατάσταση του δικτύου των στύλων, η ΟΣΥ επιβεβαιώνει ότι «το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με την συγχρηματοδότηση εθνικών πόρων το 2011 και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ καθώς η εταιρεία που είχε αναλάβει την εργολαβία (μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού έχοντας υποβάλλει ιδιαιτέρως υψηλή έκπτωση, την οποία δεν κλήθηκε όπως έπρεπε να αιτιολογήσει από την τότε Επιτροπή Διαγωνισμού) όπως εκ των υστέρων αποδείχτηκε, δε διέθετε ούτε το προσωπικό, ούτε τα ανάλογα μηχανήματα και υλικά για να φέρει εις πέρας το έργο».
Κατά συνέπεια λόγω της μη εμπρόθεσμης ολοκλήρωσης παρά και τις παρατάσεις, το έργο απεντάχθηκε από την χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ στα τέλη του 2015. Μεταξύ του εργολάβου και της Ο.ΣΥ. Α.Ε. εξελίσσεται δικαστική διαμάχη για τη μη ολοκλήρωση της εργολαβίας.
Στο σημείωμα της εταιρείας επισημαίνεται ότι μέχρι την απεμπλοκή της προηγούμενης εργολαβίας και τη δυνατότητα σχεδιασμού νέου διαγωνισμού, το αρμόδιο Τμήμα Εναέριων Δικτύων με εντολή της διοίκησης από το 2020, πραγματοποιεί ελέγχους σε ολόκληρο το Δίκτυο και προχωρά σε επισκευή ή αντικατάσταση στύλων όπου αυτό απαιτείται.
Παράλληλα από την αρμόδια Διεύθυνση, έχουν συλλεχθεί τα απαιτούμενα στοιχεία για τη σύνταξη τευχών Διαγωνισμού με τίτλο «Ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά, με βάση μόνο την τιμή, για την επιλογή Αναδόχου που θα αναλάβει την επισκευή/αντικατάσταση στύλων στήριξης εναέριου ηλεκτρικού δικτύου παροχής ενέργειας στα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία της Ο.ΣΥ. Α.Ε. και τη διενέργεια περιοδικού ελέγχου καταλληλόλητας των στύλων στο ενεργό και ανενεργό εναέριο ηλεκτρικό δίκτυο της Ο.ΣΥ. Α.Ε.»
Τον Απρίλιο του 2024 συντάχθηκε το τελικό σχέδιο της Διακήρυξης, τον Ιούνιο του 2024 ολοκληρώθηκαν οι τεχνικές περιγραφές και η μελέτη του έργου, ενώ στις 26/08/24 ολοκληρώθηκαν όλα τα τεύχη και η Διακήρυξη με στόχο τη διενέργεια του εν λόγω Διαγωνισμού μετά και την έγκριση του Δ.Σ. έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2024.
Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι παρά την πολυετή της περιπέτεια, η ΟΣΥ και στο νέο διαγωνισμό που ανακοινώνει ότι θα προκηρύξει, θέτει ως προυπόθεση – όπως προκύπτει από το τίτλο του δεδομένου ότι ακόμα δεν έχει βγει στον αέρα - μόνο την τιμή.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr