Τρόλεϊ: Στον αέρα νέος διαγωνισμός για την αντικατάσταση των στύλων μετά το ατύχημα με τη 14χρονη
Στόχος είναι εντός της προσεχούς διετίας να έχει ολοκληρωθεί η «χαρτογράφηση» του συνόλου του δικτύου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Στην επισκευή και αντικατάσταση των στύλων του εναερίου δικτύου των τρόλεϊ αποφάσισε να προχωρήσει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) ύστερα και από το ατύχημα που συνέβη στις αρχές Σεπτεμβρίου όταν ένα 14χρονο κορίτσι τραυματίστηκε από πτώση αντίστοιχου μεταλλικού ιστού στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Η εταιρία ύστερα από την ανεπιτυχή προσπάθεια να αντικαταστήσει τους παλαιούς και επικίνδυνους – όπως προκύπτει απο τη σχετική αλληλογραφία που είχε αποκαλύψει το «Εθνος» - στύλους, η οποία παρέμεινε ημιτελής με αποτέλεσμα το κρίσιμο έργο να απενταχθεί από το ΕΣΠΑ, προχώρησε στην προκήρυξη διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού. Στόχος είναι εντός της προσεχούς διετίας να έχει ολοκληρωθεί σε πρώτη φάση η «χαρτογράφηση» του συνόλου του δικτύου, αλλά και οι εργασίες προκειμένου να μην υπάρξουν νέα ατυχήματα.
Ο ανάδοχος μάλιστα θα αναλάβει και την αφαίρεση ανενεργού εναερίου δικτύου μήκους 16.000 μέτρων, το οποίο εξακολουθεί να υφίσταται αν και δε χρησιμοποιείται σε περιοχές τόσο του κέντρου της Αθήνας, όσο και του Πειραιά, της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου και του Μοσχάτου.
Στο αντικείμενο της σύμβασης, η οποία έχει συνολική αξία 2.101.800 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, εντάσσεται η διενέργεια ελέγχου καταλληλόλητας των στύλων στο ενεργό και ανενεργό δίκτυο της ΟΣΥ Α.Ε. και η επισκευή ιστών στήριξης του ηλεκτρικού δικτύου παροχής ενέργειας στα τρόλλει.
Ειδικότερα ο ανάδοχος θα προβεί:
- Στην αντικατάσταση 600 Στύλων, ανεξαρτήτως ύψους, στύλου και βάθους εκσκαφής αξίας 1.250 ευρώ ανά στύλο και συνολικά 750.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
- Στην αφαίρεση 700 Στύλων οιουδήποτε μεγέθους αξίας 400 ευρώ ανά στύλο και συνολικά 280.000 ευρώ.
- Στην επισκευή της βάσης στήριξης 500 στύλων αξίας 280,00 ευρώ ανά στύλο και συνολικά 140.000.
- Στην αφαίρεση χάλκινου αγωγού συνολικής έκτασης 16.000 μέτρων, του πλαστικού επιτόνου, των βελόνων και των διασταυρώσεων σε ευθεία και καμπύλα τμήματα και μεταφορά σε εγκαταστάσεις ΟΣΥ Α.Ε. αξίας 23,00 ευρώ ανά τρέχον μέτρο και συνολικά 368.000.
- Στη διενέργεια καταγραφής και επί δύο έτη, ετήσιου περιοδικού ελέγχου της καταλληλόλητας στο ενεργό και ανενεργό δίκτυο του συνόλου των εγκατεστημένων στύλων στο δίκτυο της Ο.ΣΥ. Α.Ε., αξίας 22.500 ευρώ ανά έλεγχο και συνολικής αξίας 45.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
- Στην αφαίρεση 350 φουρουσιών (μπράτσων στήριξης) διαφορετικών διαστάσεων αξίας 200 ευρώ έκαστο και συνολικά 70.000.
- Στη βαφή στύλων οιουδήποτε μεγέθους και μορφής που αντιστοιχούν σε 3000 τ.μ. με τιμή 14 ευρώ ανά τ.μ. και συνολικά 42.000 πλέον ΦΠΑ.
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε δύο έτη και οι υποψήφιοι ανάδοχοι υποχρεούνται πριν την υποβολή της προσφοράς τους, να έχουν επισκεφτεί τις αποθήκες της ΟΣΥ προκειμένου να ενημερωθούν για τους διαθέσιμους στύλους, καθώς η εταιρία διαθέτει στις αποθήκες της 845 μεταλλικούς ιστούς διαφόρων τύπων.
Στο πλαίσιο του έργου θα διενεργηθεί έλεγχος της κατάστασης οξείδωσης των μεταλλικών ιστών και σε περίπτωση εντοπισμού έντονης οξείδωσης ή φθοράς, αυτή θα καταγράφεται και ανάλογα με το βαθμό σοβαρότητας θα προχωρά η επισκευή ή αντικατάστασή τους.
Ολοι οι στύλοι που ελέγχονται θα καταγράφονται σε ψηφιακή μορφή, ανά περιοχή, με την αναγραφή της ακριβούς θέσης και θα υποβληθούν στην ΟΣΥ.
Προειδοποιήσεις για πρόκληση σοβαρού ατυχήματος
Σε διάστημα ενός μήνα από την υπογραφή της σύμβασης, ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να ολοκληρώσει τον πρώτο περιοδικό έλεγχο του δικτύου και να υποβάλλει αναλυτική έκθεση περί της κατάστασης κάθε στύλου προκειμένου να προτεραιοποιηθούν οι εργασίες.
Δεδομένου ότι το δίκτυο των τρόλλει είναι διάσπαρτο στην Αθήνα, οι εργασίες σε μεγάλο βαθμό θα εκτελούνται είτε τις Κυριακές είτε τις νυχτερινές ώρες τις καθημερινές στο διάστημα 23:00 - 04:00 προκειμένου να μην υπάρχει παρακώληση της δημόσιας συγκοινωνίας.
Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών έχει οριστεί η Τρίτη 5 Νοεμβρίου, ενώ οι προσφορές θα αποσφραγιστούν την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου.
Υπενθυμίζεται ότι για την επικινδυνότητα των μεταλλικών ιστών που συγκρατούν το δίκτυο των τρόλει, είχε υπάρξει εδώ και μία δεκαετία πλήθος εγγράφων, υπηρεσιακών σημειωμάτων και επιστολών, πρώην στελεχών της ΟΣΥ που προειδοποιούσαν για τον κίνδυνο πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος από τους πεπαλαιωμένους στύλους.
Ενα απ΄αυτά μάλιστα είχε σταλεί πριν από πέντε χρόνια στον ΟΑΣΑ και είχε κοινοποιηθεί και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την ένδειξη «εξαιρετικά επείγον» και αφορούσε τον «Κίνδυνο πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος από τη μη υλοποίηση της από 8-8-13 σύμβασης έργου με κωδικό MIS 328523 και πρόκληση σοβαρής οικονομικής ζημίας στην ΟΣΥ Α.Ε.».
Τα υπομνήματα αυτά έμεναν αναπάντητα μέχρι που το ζήτημα επανήλθε στην επικαιρότητα με τον τραυματισμό της 14χρονης.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr