Τελλόγλειο Ίδρυμα: Έργα των Σικελιώτη και Τάσσου, δύο καλλιτεχνών που στη ζωή τους κινήθηκαν χέρι-χέρι, σε μια έκθεση που... χορεύει
Περισσότερα από 180 έργα ζωγραφικής, χαρακτικής αλλά και σχέδια των μεγάλων Ελλήνων καλλιτεχνών Γιώργου Σικελιώτη και Τάσσου (Αλεβίζου) θα παρουσιάζονται στην έκθεση🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Περισσότερα από 180 έργα ζωγραφικής, χαρακτικής αλλά και σχέδια των μεγάλων Ελλήνων καλλιτεχνών Γιώργου Σικελιώτη και Τάσσου (Αλεβίζου) θα παρουσιάζονται στην έκθεση «Σικελιώτης/Τάσσος: Μια φιλία με κοινές ρίζες», η οποία θα φιλοξενηθεί στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για μία συνδιοργάνωση με την Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου και το Ίδρυμα «Αντώνιος Ε. Κομνηνός», ενώ η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου και εντάσσεται στα 59α «Δημήτρια» του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν, παρουσία της κ. Σακελλαροπούλου, στις 7:00 το απόγευμα της Κυριακής 27 Οκτωβρίου. Τα έργα θα παραμείνουν στο Τελλόγλειο μέχρι τις 26 Ιανουαρίου, με μεγάλη πιθανότητα να δοθεί παράταση στη χρονική διάρκεια της έκθεσης. Η τελευταία θα λειτουργεί Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή από τις 9:00 το πρωί έως τις 2:00 το μεσημέρι, Τετάρτη 9:00 π.μ. - 14:00 μ.μ. και 17:00 μ.μ. - 21:00 μ.μ. και τα Σαββατοκύριακα από τις 10:00 το πρωί έως τις 6:00 το απόγευμα.
Μεταξύ των έργων ξεχωρίζουν Η «Καλλιέργεια του καπνού», ένα έργο μήκους 12,40 μέτρων του Τάσσου και της Λουκίας Μαγγιώρου, οι «Τέσσερις αρχόντισσες των ρεμπέτικων τραγουδιών» του Τάσσου, οι «Αρχαϊκοί χοροί» του Σικελιώτη για το Νέα Θέατρο, η «Λατέρνα» με ζωγραφική Σικελιώτη και έργα του σχετικά με το ρεμπέτικο και η σειρά γκουάς του Τάσσου με θέματα από την Κατοχή που φιλοτέχνησε λίγο πριν το θάνατό του.
«Πρόκειται για μία από τις πιο σύνθετες εκθέσεις που ετοιμάσαμε ποτέ αλλά και από τις πιο γοητευτικές. Τα έργα των δύο καλλιτεχνών αντλούν τη θεματολογία τους από την ελληνική ιστορία του 20ου αιώνα. Την Κατοχή, την Εθνική Αντίσταση, την απελευθέρωση, τον Εμφύλιο. Σταματούν οι δύο καλλιτέχνες την εποχή της Δικτατορίας και συνεχίζουν μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας μέχρι το θάνατό τους, το 1984, με λίγους μήνες διαφορά. Στη ζωή τους και στο έργο τους οι δύο καλλιτέχνες είναι πιασμένοι χέρι-χέρι. Όλοι μας αισθανθήκαμε μεγάλη συγκίνηση σε κάθε βήμα διοργάνωσης της έκθεσης», σημείωσε, κατά την συνέντευξη τύπου παρουσίασης της έκθεσης η γενική διευθύντρια του Τελλόγλειου Ιδρύματος και ομότιμη καθηγήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αλεξάνδρα Γουλάκη - Βουτυρά.
«Η έκθεση έχει μουσική»
Κατά την ίδια, ένα από τα χαρακτηριστικά της έκθεσης είναι ότι «χορεύει», ότι «έχει μουσική». Αυτό οφείλεται στο ότι μέρος της θεματολογίας της αντλείται από το ρεμπέτικο, τη μουσική που έφεραν οι Έλληνες πρόσφυγες από την Ανατολή. Προσφυγικής καταγωγής και οι δύο καλλιτέχνες συναντήθηκαν σε αυτό το είδος της μουσικής. Επίσης, έργα τους παρουσιάζουν και διάφορα μουσικά όργανα.
«Οι δύο καλλιτέχνες έχουν διαφορετικό στυλ αλλά λες και το ένα εξέφραζε το άλλο. Το μουσικό μέρος το βλέπουμε σε ολόκληρη την έκθεση. Και οι δύο καλλιτέχνες έχουν το ίδιο πιστεύω. Κάνουν τέχνη για το λαό», σημείωσε η κ. Γουλάκη - Βουτυρά.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Τελλόγλειου Ιδρύματος και καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Ανέστης Κάλφας, στάθηκε στο γεγονός ότι θα τιμήσει την έκθεση με την παρουσία της η κ. Σακελλαροπούλου και τόνισε ότι «το Τελλόγλειο έχει εξωστρέφεια. Έχει τοπικό και διεθνή βραχίονα. Πολλές εκθέσεις του έχουν διεθνή απήχηση. Ελπίζω να έχουμε κι άλλες στάσεις, διαδίδοντας την τέχνη».
Στο ενδιαφέρον που έδειξαν οι διοργανωτές, προκειμένου να αναδειχθούν και να τεκμηριωθούν τα κοινά σημεία των δύο καλλιτεχνών σε σχέση με την Ελλάδα, αναφέρθηκε ο Δρ. Ιστορίας της Τέχνης και επιμελητής της έκθεσης, Μιγκέλ Φερνάντεζ Μπελμόντε.
«Η έκθεση έχει θεματικές ενότητες αλλά και χρονολογική σειρά. Παρουσιάζονται ζεύγη έργων, τα οποία δείχνουν την κοινή στάση των δύο καλλιτεχνών σε διάφορα θέματα. Και για τους δύο στο επίκεντρο βρίσκεται ο άνθρωπος», είπε ο κ. Μπελμόντε.
Στο γεγονός ότι η έκθεση περιέχει διαχρονικά νοήματα και συμβολισμούς, αναφέρθηκε η μουσειολόγος και συντονίστρια Πολιτιστικών του ιδρύματος «Αντώνιος Ε. Κομνηνός», Ιφιγένεια Μποτζάκη, ενώ ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Θεσσαλονίκης, Βασίλης Γάκης, είπε ότι αυξάνεται η συμμετοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης στις προσπάθειες του Τελλόγλειου Ιδρύματος.
«Η πρώτη μου επαφή με τον Σικελιώτη ήταν μέσα από μία αφίσα, την οποία είχε μία φοιτήτρια, που με βοηθούσε στα μαθηματικά, όταν ήμουν μικρός. Συγκινήθηκα πολύ, όταν με ενημέρωσαν για το συγκεκριμένο αφιέρωμα», ανέφερε ο κ. Γάκης.
Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ
Είδαμε το Αλ Τσαντίρι Νιους: Μας έκανες και γελάσαμε Λάκη - Αντιπολίτευση σκληρή την ώρα που η Αξιωματική Αντιπολίτευση σπαρασσόταν
Από οξεία λευχαιμία και όχι από λοίμωξη του αναπνευστικού ο θάνατος του Μανούσου Μανουσάκη - Η δήλωση της συζύγου του
Οι θρυλικές σειρές του Μανούσου Μανουσάκη που σημάδεψαν την ελληνική μυθοπλασία
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr