Τρίκαλα, η πιο έξυπνη πόλη της Ελλάδας: 10 δωρεάν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (pics)
Η θεσσαλική πόλη είναι για πρώτη φορά ο επικεφαλής μεγάλου ευρωπαϊκού έργου για την ηλεκτροκίνηση και την βιώσιμη αστική κινητικότητα, με τίτλο ELVITEN🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Η πόλη των Τρικάλων, η πιο «έξυπνη» της Ελλάδας και μια από τις πλέον προηγμένες τεχνολογικά στην Ευρώπη, πρωτοπορεί και πάλι. Δέκα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατίθενται δωρεάν από την περασμένη Τετάρτη σε επαγγελματίες και πολίτες για τις καθημερινές τους μετακινήσεις στους δρόμους της πόλης, ενώ τον Σεπτέμβριο θα κυκλοφορήσει και πάλι το αστικό λεωφορείο χωρίς οδηγό, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα το 2014 στα Τρίκαλα και επανέρχεται εξελιγμένο, με στόχο να παραμείνει.
Η θεσσαλική πόλη είναι για πρώτη φορά ο επικεφαλής μεγάλου ευρωπαϊκού έργου για την ηλεκτροκίνηση και την βιώσιμη αστική κινητικότητα, με τίτλο ELVITEN, στο οποίο συμμετέχουν επίσης το Βερολίνο, η Ρώμη, η Γένοβα, η Μάλαγα και η Πάρμα.
Στο πλαίσιο της καινοτόμου δράσης θα κυκλοφορούν για ένα έτος στους δρόμους της πόλης δέκα μικρά μονοθέσια, τρίτροχα και τετράτροχα ηλεκτρικά οχήματα, με στόχο τη διάδοση της χρήσης «πράσινων» μέσων μεταφοράς. Τα πέντε θα δοθούν σε ισάριθμους επαγγελματίες (delivery και courier) για τις ανάγκες των καθημερινών τους μετακινήσεων, ενώ τα άλλα πέντε διατίθενται δωρεάν σε κατοίκους και επισκέπτες της πόλης, για μια βόλτα ή κάποια δουλειά.
Ο χρήστης εγγράφεται στην ηλεκτρονική φόρμα στο InfoPoint του Δήμου, «κατεβάζει» την εφαρμογή στο κινητό του, παρουσιάζει το δίπλωμα οδήγησης και την αστυνομική του ταυτότητα και αφού υπογράψει το σχετικό συμφωνητικό παραλαμβάνει το όχημα για μέγιστο διάστημα δύο ωρών, με την υποχρέωση να το επιστρέψει στον χώρο παραλαβής.
«Τα οχήματα φέρουν κανονικά πινακίδες κυκλοφορίας, και έχουν μικτή ασφάλεια για την κάλυψη οποιουδήποτε πιθανού ατυχήματος, σε αντίθεση με το θολό νομικό πλαίσιο που διέπει την κυκλοφορία άλλων ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία μπορεί κάποιος να οδηγήσει χωρίς ασφάλεια και δίπλωμα και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη σε περίπτωση ατυχήματος», επεσήμανε στο «Έθνος» ο πρόεδρος του e-trikala, Γιάννης Κωτούλας.
Τα οχήματα είναι ελβετικής κατασκευής, φορτίζουν σε απλή πρίζα, με διάρκεια φόρτισης 6 ως 11 ώρες και έχουν αυτονομία μπαταρίας από 60 ως 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με την χρήση και την κλήση του εδάφους κ.ά., ενώ μπορούν να αναπτύξουν χιλιόμετρα μέχρι τα 35 χιλιόμετρα την ώρα.
Το έργο EVITEN συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του προγράμματος HORIZON 2020 και έχει στόχο την προώθηση χρήσης των ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ποδήλατα, σκούτερ, τρίκυκλα και τετράκυκλα.
Όπως ανέφερε στη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσίασης των οχημάτων, ο δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου, οι δράσεις για την
βιώσιμη κινητικότητα θα συνεχιστούν για την ανθρώπινη όψη της πόλης, ενώ θα συνδυαστούν οι «πράσινες» μετακινήσεις με το πρόγραμμα
«πράσινων» επενδύσεων, όπως ο φωτισμός LED, το φυσικό αέριο, τα φωτοβολταϊκά συστήματα που έχει καταθέσει ήδη ο Δήμος.
Επιστρέφει το λεωφορείο χωρίς οδηγό
Το 2014 τα Τρίκαλα έγιναν η πρώτη πόλη στον κόσμο που είδε το αυτόματο λεωφορείο χωρίς οδηγό να κινείται σε μη ελεγχόμενο περιβάλλον, προσελκύοντας πρωτοφανή δημοσιότητα και κάλυψη από τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά δίκτυα στον κόσμο.
Το λεωφορείο κινείται με το στίγμα του GPS σε χαρτογραφημένη διαδρομή και είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες που ξεχωρίζουν οποιοδήποτε σταθερό ή κινητό εμπόδιο. Μόλις εντοπίσει κάτι σε απόσταση 3 μέτρων επιβραδύνει, ενώ αν το εμπόδιο παραμείνει στο 1,5
μέτρο, ακινητοποιείται.
Η πιλοτική εφαρμογή του πρωτοποριακού οχήματος στους δρόμους της πόλης έληξε το 2015, ενώ προηγήθηκε ένα απρόοπτο: Στην οδό Διονυσίου στο κέντρο της πόλης, για κάποιο λόγο έχασε τον προσανατολισμό του και καβάλησε το πεζοδρόμιο, χωρίς ωστόσο να χτυπήσει στο περίπτερο που βρισκόταν δίπλα. «Ακόμα και σε αυτή την άτυχη στιγμή του, μόλις αντιλήφθηκε το αντικείμενο, ακινητοποιήθηκε αμέσως», επεσήμανε ο κ. Κωτούλας, και προανήγγειλε την επαναφορά του στους δρόμους της πόλης από τον Σεπτέμβριο.
«Θα είναι η μετεξέλιξη του οχήματος. Θα φέρουμε 4 λεωφορεία, τα οποία θα εκτελούν διαδρομές από το υπεραστικό ΚΤΕΛ και από το ΣΕΦΑΑ ως το κέντρο της πόλης (4 και 5 χλμ αντίστοιχα). Αν το σχέδιο κριθεί βιώσιμο και το χρησιμοποιεί ο κόσμος, θα το κρατήσομε σε μόνιμη βάση», πρόσθεσε.
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr