Σιδηρόδρομος: Ταλαιπωρία χωρίς τέλος για τους επιβάτες - Αλλη μια τρίωρη καθυστέρηση την Κυριακή
Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία των επιβατών που επιλέγουν τον σιδηρόδρομο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία των επιβατών που επιλέγουν τον σιδηρόδρομο για τις μετακινήσεις τους, καθώς μέσα σε τέσσερεις ημέρες καταγράφηκαν τρία διαφορετικά περιστατικά πολύωρων καθυστερήσεων, τα δύο σε αξονικά τρένα και το ένα στον προαστιακό Σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης.
Ακαθάριστο το δίκτυο του σιδηρόδρομου
Το μεσημέρι της Κυριακής οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC55, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα, υπέστησαν τρίωρη ταλαιπωρία εξαιτίας της καθυστέρησης που σημειώθηκε στη διαδρομή ύστερα από βλάβη που παρουσιάστηκε στο τρένο στον σταθμό Αιγίνιο, λίγο μετά την έναρξη του ταξιδιού του.
Οι επιβάτες αναγκάστηκαν να περιμένουν στο σημείο μέχρι να παραλάβει την αμαξοστοιχία άλλη μηχανή. Ακολούθως επέστρεψαν στο Πλατύ από όπου και συνέχισαν για τον τελικό τους προορισμό.
Αν και τα αίτια της βλάβης δεν έχουν γίνει επισήμως γνωστά, σιδηροδρομικές πηγές αναφέρουν ότι για ακόμα μία φορά η υπερβολική βλάστηση, η οποία δεν είχε εγκαίρως κλαδευτεί ή απομακρυνθεί δημιούργησε συνθήκες κινδύνου για την ασφάλεια στις ελληνικές ράγες και ήταν η αιτία για το πρόβλημα που εντοπίστηκε στον παντογράφο της αμαξοστοιχίας εξαιτίας κλαδιών που έπεσαν την ώρα της διέλευσής του από το σημείο.
Να σημειωθεί ότι μόλις προ δύο εβδομάδων ο Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) είχε απευθύνει νέα υπενθύμιση προς τον ΟΣΕ για την αναγκαιότητα κοπής και απομάκρυνσης των επικίνδυνων κορμών και δέντρων από σημεία κοντά στις σιδηροδρομικές γραμμές και για τη διαρκή υποχρέωσή του να φροντίζει για τον καθαρισμό του δικτύου.
Ο Οργανισμός υπενθύμιζε ότι «ο καθαρισμός του δικτύου είναι αυτονόητη και διαρκής υποχρέωση του διαχειριστή υποδομής σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία». Οπως αναφερόταν στην απόφαση, ο ΟΣΕ έχει ενημερώσει πως έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες καθαρισμού με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ να του ζητά όμως το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του εγχειρήματος, το οποίο και θα δημοσιεύσει άμεσα.
Ο Οργανισμός είχε δώσει περί τα μέσα Σεπτεμβρίου τελεσίγραφο στον ΟΣΕ να προβεί έως τα τέλη Οκτωβρίου στην άμεση κοπή και κλάδεμα των επικίνδυνων δέντρων ύστερα από το περιστατικό κατά το οποίο κορμός εισήλθε μέσα στην καμπίνα μηχανοδήγησης τρένου όταν αυτό διερχόταν από την περιοχή της Σφενδάλης. Είχε μάλιστα αποστείλει μήνυμα ότι ο καθαρισμός θα πρέπει «να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και δη κατ’ελάχιστον μια φορά κάθε μήνα».
Σε δεύτερη ανακοίνωσή του ανέφερε ένα πιο ελαστικό χρονοδιάγραμμα των καθαρισμών δεδομένου ότι αυτός «δεν θα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί στην αυστηρή και πολύ σύντομη προθεσμία που δόθηκε έως 31.10.2024».
Φαίνεται όμως ότι οι πρώτοι ισχυροί άνεμοι κατέδειξαν ότι σε ορισμένες περιοχές, το πρόβλημα παρά τη λήξη του τελεσιγράφου παραμένει έντονο με την επικίνδυνη βλάστηση παρούσα.
Αναφορικά με το περιστατικό της Κυριακής, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Train, η εταιρία «μεριμνησε ώστε να καταβληθεί απευθείας η αποζημίωση, που αναλογούσε σε όσους επιβάτες απευθύνθηκαν στα εκδοτήρια των κατά τόπους σταθμών».
Ωστόσο επρόκειτο για το τρίτο συμβάν μέσα σε διάστημα μόλις λίγων ημερών, καθώς μόλις την περασμένη Πέμπτη δύο διαφορετικά περιστατικά προκάλεσαν πολύωρες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στους επιβάτες. Το πρωί της Πέμπτης συρμός του Προαστιακού Θεσσαλονίκης που εκτελούσε το δρομολόγιο για τη Λάρισα ακινητοποιήθηκε με τους επιβάτες να επιστρέφουν στη Σίνδο προκειμένου να συνεχίσουν τη διαδρομή τους με άλλο συρμό.
Το τρένο του Προαστιακού είχε ξεκινήσει στις 7.30 το πρωί από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Λάρισα, όπου ήταν προγραμματισμένο να αφιχθεί στις 9.13. Ο συρμός όμως ακινητοποιήθηκε στην περιοχή της Σίνδου και οι επιβάτες παρέμειναν για δύο ώρες εντός του τρένου. Μετά τη δίωρη αναμονή, τους επιβάτες παρέλαβε τελικά άλλος συρμός που έφτασε στο σημείο λίγο μετά τις 9 το πρωί.
Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η ταλαιπωρία που υπέστησαν οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 51, η οποία την ίδια μέρα εκτελούσε το δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Στο ύψος της Θήβας έγινε αναγκαστική διακοπή κυκλοφορίας εξαιτίας προβλήματος ηλεκτροδότησης. Αποτέλεσμα ήταν η συνολική καθυστέρηση του δρομολογίου να φτάσει τα 170 λεπτά! Επιστρατεύτηκε εφεδρική diesel μηχανή, η οποία ανέλαβε τη ρυμούλκηση της αμαξοστοιχίας μέχρι τον σταθμό της Οινόης. Στη συνέχεια, οι επιβάτες μετεπιβιβάστηκαν σε συρμό του Προαστιακού με τον οποίο συνέχισαν σε συνθήκες απίστευτης ταλαιπωρίας και συνωστισμού το ταξίδι τους προς την Αθήνα.
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr