Νέα σύμβαση για ιδιώτες στις συγκοινωνίες της Αττικής - Για πότε μετατίθενται οι ανέπαφες πληρωμές
Σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, τα 70 οχήματα της κοινοπραξίας «Συγκοινωνίες Α.Ε.» που προορίζονται να καλύψουν τα δυτικά προάστια θα φτάσουν την προσεχή άνοιξη🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Με μία νέα σύμβαση «γέφυρα», η οποία αποτελεί ουσιαστικά παράταση της προηγούμενης θα καλύψει ο ΟΑΣΑ το κενό στη λεωφορειακή εξυπηρέτηση της Δυτικής Αττικής, καθώς έως σήμερα έχει φτάσει περίπου το 1/3 των καινούριων οχημάτων της νέας πολυετούς σύμβασης για την κάλυψη αυτού του τμήματος του λεκανοπεδίου.
Για το σκοπό αυτό ο Οργανισμός προχώρησε στη δέσμευση ποσού 5,219 εκ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ για το έτος 2025 με στόχο να εξασφαλιστεί η συνέχιση του παρεχόμενου έργου από την υφιστάμενη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ στη Δυτική Αττική. Σύμφωνα με πληροφορίες του «ethnos.gr», τα 70 οχήματα της κοινοπραξίας «Συγκοινωνίες Α.Ε.» που προορίζονται να καλύψουν τα δυτικά προάστια θα φτάσουν την προσεχή άνοιξη και αναμένεται να δρομολογηθούν τον Απρίλιο του 2025.
Η σύμβαση που αφορά την Ανατολική Αττική υλοποιείται ήδη από τον περασμένο Αύγουστο οπότε εντάχθηκαν στα δρομολόγια και τα πρώτα οχήματα. Σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση, η κοινοπραξία είχε κλείσει αρχικά 130 μεγάλα λεωφορεία και 10 midi από τα 211 συνολικά, καινούρια οχήματα που ορίζεται ότι θα πρέπει να δρομολογήσει στις 63 γραμμές Ανατολικής και Δυτικής Αττικής που έχει αναλάβει. Αποφασίστηκε να εξυπηρετήσουν κατά προτεραιότητα τις ανατολικές περιοχές καθώς σε αυτές συγκεντρώνονταν τα περισσότερα παράπονα του επιβατικού για την κακή ποιότητα του συγκοινωνιακού έργου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα ΚΤΕΛ μόνα τους συγκέντρωσαν περίπου το 20% του συνόλου των παραπόνων των επιβατών το 2023.
Υπενθυμίζεται ότι με τη νέα σύμβαση η κοινοπραξία Συγκοινωνίες Α.Ε. Ανέλαβε έναντι 435 εκ. ευρώ για οκτώ χρόνια την εκτέλεση δρομολογίων σε:
- 25 γραμμές της Ανατολικής Αττικής εκτελώντας 1.188 δρομολόγια με 96 οχήματα, 30 εκ των οποίων αρθρωτά και 5 midi.
- 38 γραμμές της Δυτικής Αττικής εκτελώντας 1.757 δρομολόγια από 115 οχήματα, 3 εκ των οποίων midi.
Ο ανάδοχος θα αποζημιώνεται με 2,339 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο πλέον ΦΠΑ, με πρόβλεψη και ρήτρας καυσίμου.
Από Γενάρη το tap ΄n pay
Στο μεταξύ μικρή παράταση φαίνεται ότι παίρνει και το εγχείρημα των ανέπαφων πληρωμών στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας. Τα εγκαίνια του tap ΄n pay, το οποίο ήδη εφαρμόζεται πιλοτικά στις γραμμές που εξυπηρετούν το Αεροδρόμιο, μετατέθηκαν για τις 15 Ιανουαρίου καθώς δεν κατέστη δυνατό το σύστημα να είναι έτοιμο για την εορταστική περίοδο.
Το ζήτημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής είναι κάτι που απασχολεί έντονα αυτήν την περίοδο τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, η οποία πρέπει να καταλήξει στο ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τη λειτουργία των δύο συστημάτων δεδομένου ότι και οι δύο συμβάσεις οδεύουν σταδιακά προς τη λήξη τους.
Ο Οργανισμός έχει προσλάβει ήδη τεχνικό σύμβουλο για το σύστημα της τηλεματικής, του οποίου το ΣΔΙΤ λήγει στις 31 Ιουλίου του 2026 προκειμένου να καταλήξει στο εάν θα υπάρξει νέο ΣΔΙΤ ή το έργο θα παραμείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ και θα το λειτουργήσει μέσω κάποιας σύμβασης συντήρησης του συστήματος. Οι όποιες αποφάσεις, πάντως, θα πρέπει να ληφθούν σύντομα καθώς έως τον Μάρτιο θα πρέπει να έχει βγει στον αέρα ο σχετικός διαγωνισμός.
Το... μέλλον του ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Περισσότερο χρόνο στη διάθεσή του έχει ο ΟΑΣΑ να σκεφτεί το ...μέλλον του ηλεκτρονικού εισιτηρίου των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Η ισχύουσα σύμβαση λήγει στις 31 Μάιου 2027 με τον Οργανισμό να βρίσκεται σε αναζήτηση τεχνικού συμβούλου ώστε και σε αυτήν την περίπτωση να εξεταστεί το ενδεχόμενο το σύστημα να λειτουργήσει απευθείας από τον ΟΑΣΑ χωρίς ...μεσάζοντες, δεδομένου ότι τα μηχανήματα και ο εξοπλισμός ανήκουν στον Οργανισμό. Θα εξεταστούν οι εναλλακτικές δυνατότητες υλοποίησης και χρηματοδότησης καθώς και οι αναγκαίες υπηρεσίες υποστήριξης για τη διαμόρφωση των προδιαγραφών του νέου έργου, αλλά και ο πιθανός ρόλος ενός ιδιώτη εφόσον αυτό απαλλάσσει από ένα μέρος του κόστους των ζημιών και των παγίων.
Ειδικά σε ό,τι αφορά την τηλεματική στην εξίσωση μπαίνει και η αύξηση των «έξυπνων» στάσεων. Ο ΟΑΣΑ είναι έτοιμος να εγκαταστήσει 500 νέες τηλεματικές στάσεις, οι οποίες θα προστεθούν στις 1.000 λειτουργούσες οπότε θα πρέπει να είναι σαφής ο επιμερισμός αρμοδιοτήτων και ευθυνών, καθώς επίσης και η αύξηση του αντικειμένου λειτουργίας.
Το έργο της νέας υποδομής τηλεματικής θα αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, λειτουργία των νέων έξυπνων στάσεων οι οποίες θα πρέπει να διασυνδεθούν πλήρως λειτουργικά με το υφιστάμενο σύστημα τηλεματικής. Παράλληλα εκτός της επέκτασης του συστήματος της Τηλεματικής σε νέες θέσεις αστικής συγκοινωνίας προχωρά και η σταδιακή μετατροπή όλων των στάσεων (περίπου 8.000) του δικτύου σε έξυπνες. Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει την τοποθέτηση QR codes επιτρέποντας την διασύνδεση των smartphones και την απευθείας πληροφόρηση της εκάστοτε στάσης, από την εφαρμογή OASA Telematics. Το σύστημα έχει εφαρμοστεί πιλοτικά από το 2023 σε περίπου 400 στάσεις καθώς και στις αφετηρίες και τα τέρματα των γραμμών Εξπρές Αεροδρομίου.
Οι προτεραιότητες του ΟΑΣΑ
Στις προτεραιότητες του ΟΑΣΑ εντάσσεται και το κλείσιμο των πυλών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Τόσο ο Οργανισμός όσο και η Hellenic Train επιθυμούν αυτό να γίνει το συντομότερο δυνατό όχι μόνο για να μειωθεί ενδεχόμενη εισιτηριδιαφυγή, αλλά και για να υπάρχει σαφέστερη εικόνα για τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού της Αθήνας και τα έσοδα. Εως σήμερα κλειστό είναι το σύστημα μόνο στο Αεροδρόμιο με το έργο να μην έχει προχωρήσει σε κανέναν άλλο σταθμό καθώς ...σκοντάφτει στον ΟΣΕ, ο οποίος για να ανάψει το πράσινο φως θα πρέπει προηγουμένως να έχει εκπονήσει τις απαραίτητες μελέτες πυρασφάλειας. Να σημειωθεί ότι και η σχετική μελέτη για το Αεροδρόμιο πληρώθηκε από την ΣΤΑΣΥ.
Η Hellenic Train, από την πλευρά της εμφανίζεται έτοιμη να προσθέσει αναγνώστες QR στις υφιστάμενες πύλες, ώστε να «διαβάζονται» και τα δικά της εισιτήρια. Την περίοδο αυτή βρίσκεται σε συζητήσεις με τον ΟΑΣΑ, ο οποίος θέλει να εισέλθει πιο ενεργά στο κομμάτι του Προαστιακού, αλλά και να οριστικοποιήσει τη μεταξύ τους εμπορική συμφωνία.
Πού ταξιδεύουν για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά οι Έλληνες φέτος; Οι κορυφαίοι προορισμοί και το κόστος
«Πολιτικούς σαν τον Καραμανλή δεν τους χειροκροτάμε, τους στέλνουμε στη δικαιοσύνη»: Η Μαρία Καρυστιανού για τις εικόνες στις Σέρρες
Αύξηση των περιστατικών ευλογιάς των πιθήκων στην Ελλάδα - Επιβεβαιώθηκαν 18 κρούσματα
Η Κάρλα Μπρούνι γιορτάζει τα 57ά γενέθλιά της - Η ξεχωριστή ευχή της κόρης της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr