Στερεύει από οδηγούς η ΟΣΥ: Ακυρώνει δρομολόγια ενώ έχουν έρθει καινούρια λεωφορεία - Η εταιρεία είναι καταδικασμένη σε υπολειτουργία
Ξεμένει από οδηγούς χρόνο με τον χρόνο η ΟΣΥ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Ξεμένει από οδηγούς χρόνο με τον χρόνο η ΟΣΥ με τα λεωφορεία ακόμα και φέτος που ο αριθμός τους είναι αυξημένος λόγω των νέων προμηθειών, να εξακολουθούν να είναι ...άφαντα στις στάσεις. Η εταιρία είναι καταδικασμένη σε υπολειτουργία καθώς επί του παρόντος όσο κι αν αυξάνονται τα οχήματα, περίπου 250 λεωφορεία μένουν αναγκαστικά στα αμαξοστάσια λόγω των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό κίνησης.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα οποία παρουσίασε η διευθύντρια συγκοινωνιακού σχεδιασμού του Οργανισμού, Νέλλη Τζιβέλου, σήμερα η ΟΣΥ προγραμματίζει καθημερινά 1.290 λεωφορεία εκ των οποίων ωστόσο τελικώς δρομολόγια εκτελούν περί τα 1.050. Εχουν μάλιστα καταγραφεί και ημέρες κατά τις οποίες από τα αμαξοστάσια εξήλθαν μόλις 950 λεωφορεία. Το σύνολο των διαθέσιμων οχημάτων ανέρχεται σημερα σε 1.500 συμπεριλαμβανομένων και των λεωφορείων των ιδιωτών που εκτελούν δρομολόγια για λογαριασμό του ΟΑΣΑ. Κάποια απ΄αυτά αποτελούν εφεδρείες προκειμένου να εκτελείται το συγκοινωνιακό έργο, αλλά πολλά μένουν καθηλωμένα στα αμαξοστάσια καθώς υπάρχουν πολλές ανεπάνδρωτες βάρδιες.
Το πρόβλημα βέβαια δεν δημιουργήθηκε από τη μία μέρα στην άλλη. Υπέβοσκε εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά κρυβόταν πίσω από τη δραματική έλλειψη οχημάτων που οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην υποχρηματοδότηση καθόλη την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Η άφιξη των πρώτων νέων οχημάτων όμως το έφερε στην επιφάνεια πιο επιτακτικά από ποτέ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022, χρονιά κατά την οποία δεν είχε ξεκινήσει η ανανέωση του στόλου χάθηκαν συνολικά 301.594 δρομολόγια, ενώ το 2019 είχαν χαθεί 351.718. Οι απώλειες του συγκοινωνιακού έργου για το 2023, υπολογίζονται σε 407.889 δρομολόγια, εκ των οποίων το 78,7% οφειλόταν σε έλλειψη οδηγού και 21,3% σε άλλες αιτίες όπως βλάβη οχήματος, αποκλεισμό οδών, στάσεις εργασίας κ.α.
Πληγή το συνεχιζόμενο ...κύμα φυγής των οδηγών
Τα στοιχεία για τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση του προσωπικού της ΟΣΥ είναι αποκαρδιωτικά. Σύμφωνα με τις εκθέσεις πεπραγμένων της εταιρίας, το 2014 οι οδηγοί σε λεωφορεία και τρόλεϊ ήταν 4.020, για να μειωθούν στους 3.060 το 2020. Το 2021 αυξήθηκαν σε 3.233 , αλλά το 2023 μειώθηκαν εκ νέου σε 2.955 καταγράφοντας ...ιστορικό χαμηλό για τον Οργανισμό. Μόνο μέσα στη συγκεκριμένη χρονιά πίσω από το τιμόνι κάθονταν 94 άτομα λιγότερα, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό 3,1%, ενώ παρά τις ελλείψεις, στο τέλος του έτους ο αριθμός των αποσπασμένων εργαζομένων της ΟΣΥ κάθε ειδικότητας ανερχόταν σε 75 άτομα.
Σημαντικό ρόλο στη μείωση των οδηγών παίζουν οι συνταξιοδοτήσεις δεδομένου ότι πάνω από το μισό προσωπικό της εταιρίας είναι ηλικίας άνω των 50 ετών, οι οποίες επί δεκαετίες δε συνοδεύονταν από προσλήψεις. Πληγή αποτελεί όμως και το συνεχιζόμενο ...κύμα φυγής των οδηγών που είχαν προσληφθεί με τον τελευταίο διαγωνισμό, αλλά αποχωρούν σταδιακά από την εταιρία καθώς η προυπηρεσία τους στον ιδιωτικό τομέα αν και συνυπολογίστηκε ως προσόν για την πρόσληψή τους, παρά τις υποσχέσεις, ουδέποτε αναγνωρίστηκε μισθολογικά.
Η ΟΣΥ έχει δημοσιεύσει από τον περασμένο Δεκέμβριο την προκήρυξη για την πρόσληψη 190 οδηγών με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εκτιμά ότι θα έχει τελεσφορήσει εντός του Φεβρουαρίου ώστε από τον Μάρτιο το προσωπικό της εταιρίας να είναι ενισχυμένο. Γίνονται μάλιστα προσπάθειες για περισσότερες προσλήψεις από τη δεξαμενή του παλαιότερου διαγωνισμού.
Η επίλυση του ζητήματος δεν επιδέχεται άλλης παράτασης, δεδομένου ότι εντός του 2025 ο συνολικός αριθμός των νέων οχημάτων που θα έχουν προστεθεί στον στόλο φθα φτάσει τα 951 οχήματα, γεγονός που αναμένεται να αξύνει περαιτέρω το πρόβλημα.
Σύμφωνα με τον υφιστάμενο προγραμματισμό για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Αττικής (ΟΣΥ & κοινοπραξία ΚΤΕΛ):
Εντός του 2025 θα κυκλοφορούν: 140 ηλεκτρικά που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία από τον περασμένο Μάιο με 70 φορτιστές σε 4 αμαξοστάσια, 300 φυσικού αερίου CNG, 300 leasing Ο.ΣΥ και 211 από την κοινοπραξία ΚΤΕΛ που αθροίζουν 951 νέα λεωφορεία.
Μεταξύ 2025 – 2027 θα προστεθούν άλλα 350 νέα οχήματα.
Εντός του 2026 ο στόλος θα ενισχυθεί με 50 λεωφορεία υδρογόνου και 125 νέα ηλεκτρικά οχήματα βάσει της πρότασης αξιοποίησης πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Συνολικά στον στόλο θα έχουν προστεθεί 1.476 οχήματα έως το 2027, τα οποία όμως θα ανεβάσουν τον αριθμό των ενεργών λεωφορείων σε 1.600, μόλις 100 περισσότερα από όσα υπάρχουν σήμερα. Κι αυτό διότι οι νέες προσθήκες δε θα αθροιστούν στον υφιστάμενο στόλο, αλλά στην πλειονότητά τους θα αντικαταστήσουν γηρασμένα οχήματα, πολλά εκ των οποίων θα έπρεπε να είχαν ήδη αποσυρθεί εδώ και αρκετά χρόνια λόγω παλαιότητας.
Βάσει των στοιχείων που παρουσίασε η κυρία Τζιβέλου, πέρυσι με τα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ εκτελέστηκαν συνολικά 133,7 εκ. οχηματοχιλιόμετρα καλύπτοντας 5,1 εκ. δρομολόγια με την επιβατική κίνηση να ανέρχεται το 2024 σε 486,8 εκ. επιβιβάσεις εκ των οποίων οι 232,5 καταγράφηκαν σε οδικά μέσα (λεωφορεία – τρόλει) και οι 240 εκ. στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Σοκάρει το πόρισμα του ιατροδικαστή για τον 3χρονο Άγγελο - «Βιβλιογραφικά δεν έχει σχεδόν καθόλου πιθανότητες επιβίωσης»
Βρέθηκε το μαύρο κουτί του αεροσκάφους που έπεσε στην Ουάσιγκτον - Οι ελπίδες για επιζώντες σβήνουν
Ανδρουλάκης: Πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης για τα Τέμπη, μόλις προκύψουν νέα στοιχεία από τα πορίσματα
Η Κιμ Καρντάσιαν απολαμβάνει τις διακοπές της στο Μεξικό - Τα αποκαλυπτικά στιγμιότυπα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr