Γραμμή 4: Η προειδοποίηση της Ελληνικό Μετρό για καθιζήσεις στην περιοχή του ΓΝΑ και η… αυτοδιάψευση
Στις 29 Ιανουαρίου υψηλόβαθμο στέλεχος της Ελληνικό Μετρό προειδοποιούσε την κοινοπραξία που κατασκευάζει τη σήραγγα στην περιοχή του ΓΝΑ – Λίγες ημέρες μετά η εταιρεία διαψεύδει τον εαυτό της🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
![Μετροπόντικας - Γραμμή 4 / Eurokinissi](http://cdn.ethnos.gr/imgHandler/875/fdbe16f1-43e7-485c-b041-51edace3b6b5.jpg)
Σοβαρές ανησυχίες για τον κίνδυνο πρόκλησης καθιζήσεων στην Κατεχάκη στην περιοχή του ΓΝΑ εξαιτίας των έργων διάνοιξης σήραγγας για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό δημιουργεί επιστολή της Ελληνικό Μετρό προς την κοινοπραξία «ΑΒΑΞ – GHELLA SpA -ALSTOM TRANSPORT S.A», αναφορικά με τον τρόπο, με τον οποίο προχωρά η διάνοιξη συγκεκριμένης σήραγγας.
Η επιστολή της Ελληνικό Μετρό στην κοινοπραξία
Στην επιστολή της 29ης Ιανουαρίου, την οποία υπογράφει ο διευθυντής της Διευθύνουσας Υπηρεσίας της Ελληνικό Μετρό, Θεόδωρος Μπαντής, επισημαίνεται ότι η διάνοιξη συγκεκριμένης σήραγγας του επίσταθμου στο ΓΝΑ εκτελείται με συμβατικά μέσα «χωρίς να τηρείται η εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής», κάτι το οποίο – όπως αναφέρεται - «αντίκειται στη σύμβαση και στον Νόμο».
Η Ελληνικό Μετρό καθιστά σαφές ότι δεν αποδέχεται το αίτημα της κοινοπραξίας για επί τόπου αλλαγή και την καλεί μεταξύ άλλων αφενός να «διασφαλίσει τα ήδη διανοιχθέντα μήκη σηράγγων στη συγκεκριμένη θέση του έργου έναντι παντός κινδύνου» και αφετέρου να «παρακολουθεί τις καθιζήσεις, τις μετακινήσεις, τις συγκλίσεις, την υδροφορία, κλπ. του συνόλου των διανοιχθέντων μέτρων της σήραγγας υπερ-τριπλής τροχιάς επιστάθμου ΓΝΑ και την ανάρτησή τους στη βάση δεδομένων σε ημερήσια βάση».
Κλείνοντας την επιστολή της μάλιστα η Ελληνικό Μετρό καθιστά απολύτως υπεύθυνη για τις «όποιες συνέπειες» την κατασκευάστρια κοινοπραξία τονίζοντας εμφατικά ότι είναι εκείνη που θα «φέρει ακέραια και αποκλειστική ευθύνη για τις όποιες συνέπειες ανακύψουν από τη μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης κατά την εκτέλεση των εργασιών διάνοιξης της σήραγγας στη συγκεκριμένη θέση του έργου, συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων ασφαλείας, των οικονομικών και των χρονικών επιπτώσεων του έργου».
Διαψεύδει τον εαυτό της η Ελληνικό Μετρό
Και ενώ η εν λόγω επιστολή εστάλη μόλις την περασμένη εβδομάδα, το μεσημέρι της Τετάρτης και αφού είχε αρχίσει να γνωστοποιείται το περιεχόμενό της, η Ελληνικό Μετρό με ανακοίνωσή της προχώρησε ουσιαστικά στη ...διάψευση του εαυτού της, επισημαίνοντας ότι από τις μέχρι σήμερα μετρήσεις, δεν προκύπτει οποιοδήποτε θέμα ασφάλειας, χωρίς πάντως να σχολιάζει το εάν οι εργασίες προχωρούν χωρίς να τηρείται η μελέτη εφαρμογής.
«Πρώτιστη προτεραιότητα της εταιρείας αποτελεί η ασφάλεια των εργαζομένων και των πολιτών κατά την εκτέλεση των έργων της. Για το σκοπό αυτό σε ό,τι αφορά της εργασίες διάνοιξης σήραγγας κάτω από την οδό Κανελλοπούλου, στο ύψος του ΓΝΑ, έχει εγκατασταθεί πλήρες σύστημα Γεωμηχανικής και Δομητικής Παρακολούθησης, προκειμένου σε 24ωρη βάση να παρακολουθούνται τυχόν καθιζήσεις υπερκείμενων και παρακείμενων κατασκευών, ώστε εφόσον απαιτηθεί, να λαμβάνονται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα. Οι μέχρι σήμερα μετρήσεις βρίσκονται εντός των ορίων που επιβάλλουν οι εγκεκριμένες μελέτες εφαρμογής και δεν υφίσταται οποιοδήποτε θέμα ασφαλείας», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η προ ημερών επιστολή προς την κοινοπραξία δεν απέπνεε την ίδια αίσθηση και μάλλον ενέπνεε ανησυχία δεδομένου ότι η Ελληνικό Μετρό την καλούσε άμεσα να:
- Διασφαλίσει τα ήδη διανοιχθέντα μήκη σηράγγων στη συγκεκριμένη θέση του έργου έναντι παντός κινδύνου και ενημερώσετε σχετικά με τις ενέργειές σας την Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
- Αναθεωρήσει την ακολουθούμενη σήμερα αλληλουχία των εργασιών διάνοιξης της σήραγγας υπερ-τριπλής τροχιάς επισταθμου ΓΝΑ, προσαρμόζοντάς την με τις βασικές αρχές σχεδιασμού της εγκεκριμένης μελέτης.
- Εκδώσει εντός της ημέρας Αναφορά Μη Συμμόρφωσης (ΝCR) σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της σύμβασης όπως έχει ήδη ζητηθεί από την 02.01.2025 με την εγγραφη μας στο ημερολόγιο του έργου.
- Παρακολουθήσει τις καθιζήσεις, τις μετακινήσεις, τις συγκλίσεις, την υδροφορία, κλπ. Του συνόλου των διανοιχθέντων μέτρων της σήραγγα υπερ-τριπλής τροχιάς επιστάθμου ΓΝΑ και την ανάρτησή τους στη βάση δεδομένων σε ημερήσια βάση.
Εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι πηγές κοντά στην υπόθεση, με τις οποίες ήρθε σε επικοινωνία το «Εθνος», σημείωναν ότι ο τρόπος προόδου των εργασιών ήταν γνωστός εδώ και μήνες στην Ελληνικό Μετρό μέσω των επιβλεπόντων μηχανικών της. Προσέθεταν ότι η επιστολή αφορά δευτερεύουσα σήραγγα ελαφράς συντήρησης συρμών μήκους 400 μ. και όχι την κύρια σήραγγα που συνδέει την Κατεχάκη με το ΓΝΑ, ενώ υποστήριζαν πως οι διανοίξεις αυτές «παραδοσιακά γίνονται με συμβατικούς τρόπους με σκαπτικά μηχανήματα και όχι με μετροπόντικα».
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πώς έχει ήδη διανοιχθεί η μισή σήραγγα καθώς οι εργασίες διεξάγονται εδώ και πέντε μήνες παρουσία των επιβλεπόντων μηχανικών της Ελληνικό Μετρό. Συμπλήρωναν επίσης ότι κάποια στιγμή και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη το έργο, ζητήθηκε από την κοινοπραξία μελέτη ώστε να πιστοποιηθεί ότι ο τρόπος που προχωρά το έργο είναι ορθός. Κατά τις ίδιες πηγές, η έκθεση παραδόθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου με την αντίδραση της Ελληνικό Μετρό να προκύπτει πριν λίγες ημέρες, δηλαδή περίπου ένα μήνα μετά, όπως αναφέρουν.
Άλλη μια νύχτα τρόμου και δονήσεων στις Κυκλάδες: Εννιά σεισμικές δονήσεις άνω των 4 Ρίχτερ τα ξημερώματα
Ο κρυφός στόχος Τραμπ στη Γάζα - «Εκτός πραγματικότητας η τοποθέτησή του» εξηγεί διεθνολόγος του ΠΑΜΑΚ
Αυξάνονται τα τροχαία με ηλικιωμένους, παράλληλα με τη γιγάντωση του δημογραφικού - Οι προτάσεις
Καταγγελία εκπαιδευτικών στον Άλιμο: Ξέμειναν από χαρτί για τα διαγωνίσματα των μαθητών στα σχολεία
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr