Σιδηρόδρομος: Τρία χρόνια «βαλτωμένος» ο διαγωνισμός για μόνιμους υπαλλήλους
Εντύπωση προκαλεί ότι ο Οργανισμός τοποθέτησε στην επιτροπή αξιολόγησης το στέλεχος που είχε εγκρίνει την παράτυπη μετατάξη του σταθμάρχη, ο οποίος είχε βάρδια τη νύχτα του δυστυχήματος των Τεμπών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
![Σιδηρόδρομος - τρένο (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)](http://cdn.ethnos.gr/imgHandler/875/65cfc0bc-115c-457f-b6ea-a73765d51a1e.jpg)
Τρία χρόνια καθυστέρησης «γράφει» ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις 140 μόνιμων υπαλλήλων στον σιδηρόδρομο. Την ώρα που ο ρυθμός των συνταξιοδοτήσεων στον ήδη υποστελεχωμένο ΟΣΕ συνεχίζεται αμείωτος και τα κενά σε κρίσιμες ειδικότητες εξακολουθούν να καλύπτονται με εργαζομένους με μπλοκάκια ακόμα και σήμερα, δύο χρόνια μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η οποία προκάλεσε τον θάνατο 57 ανθρώπων, οι προσλήψεις μονίμου προσωπικού ακόμα αναμένονται.
Εντύπωση μάλιστα προκαλεί το γεγονός ότι ο Οργανισμός έχει τοποθετήσει στην επιτροπή αξιολόγησης των ατόμων που θα προσληφθούν μέσω του διαγωνισμού το στέλεχος που είχε εγκρίνει την παράτυπη μετατάξή του σταθμάρχη, ο οποίος είχε βάρδια τη νύχτα του δυστυχήματος.
Ουσιαστικά το ίδιο στέλεχος που είχε εγκρίνει τη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, θα αποφασίσει και για τις προσλήψεις των μελλοντικών σταθμαρχών. Οπως προκύπτει από απόφαση του ΟΣΕ με ημερομηνία 30 Ιανουαρίου 2025, η συγκεκριμένη υπάλληλος μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Παναγιώτη Τερεζάκη είναι δύο από τα τέσσερα μέλη της εν λόγω επιτροπής αξιολόγησης.
Ο ΟΣΕ, ωστόσο εκτιμά ότι η δίωξη της εν λόγω υπαλλήλου δεν είναι αρκετή όχι μόνο για να τεθεί σε αργία, αλλά ούτε και για την απομάκρυνσή της από την Επιτροπή. Αυτό προκύπτει από την απάντηση, του Οργανισμού, την οποία μετέφερε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, «δεν τίθεται θέμα να τεθεί σε αργία. Επίσης, προΐσταται της Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού και είναι πλέον αρμόδια να συμμετέχει σε τέτοιες Επιτροπές». Οσο για τον κ. Τερεζάκη, αναφέρεται πως δεν αντιμετωπίζει κάποιο κατηγορητήριο.
Οπως επεσήμανε ο κ. Μαρινάκης, η βασική, επιλογή πρόσληψης γίνεται από τον ΑΣΕΠ. «Δηλαδή είναι μια νέα διαδικασία που είναι από τον ΑΣΕΠ. Και ως προς το ποιος μπορεί ή όχι να συμμετέχει σε μια Επιτροπή έχει να κάνει με το Πειθαρχικό Δίκαιο, το οποίο περιγράφει μια σειρά από αδικήματα. Αν τελεστούν ή αν κατηγορηθείς για κάποια συγκεκριμένα αδικήματα, αποσύρεσαι από μια Επιτροπή, αν όχι, συμμετέχεις, αναλόγως του βάρους του αδικήματος. Εγώ δεν έχω, αυτή τη στιγμή, εικόνα του ποινικού φακέλου της κυρίας αυτής, δεν τη γνωρίζω. Σας λέω, όμως, ότι η συγκεκριμένη διαδικασία, από ένα σημείο και μετά -και πολύ σωστά- είναι μια διαδικασία με τα αδιάβλητα κριτήρια του ΑΣΕΠ, για να μην υπάρχει κάποιο ζήτημα και όσο το δυνατόν βέβαια να πάμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και πολλά βήματα μπροστά στο θέμα των προσλήψεων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το ζήτημα της συμμετοχής του εν λόγω στελέχους στην επιτροπή αξιολόγησης των υποψηφίων του ΑΣΕΠ, έφερε στη Βουλή και ο ΣΥΡΙΖΑ. Σε ερώτηση, την οποία συνυπογράφουν 14 βουλευτές του κόμματος με επικεφαλής τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, γίνεται λόγος για «συνέχεια σκανδάλων με φόντο τον ΟΣΕ».
Οπως επισημαίνουν οι βουλευτές, το εν λόγω στέλεχος, όχι μόνο παραμένει σε κρίσιμη θέση αλλά θα επιλέξει και τους νέους σταθμάρχες που θα στελεχώσουν τον ΟΣΕ, παρά την ανεπάρκεια και τα πολλά ερωτηματικά γύρω από τον τρόπο με τον οποίο εκτέλεσε τα καθήκοντά της. «Συνεχίζει, δηλαδή, να αξιοποιείται και να επιβραβεύεται», αναφέρουν.
Καταγγέλλουν επίσης εξυπηρετήσεις και ρουσφέτια τονίζοντας ότι «δύο χρόνια μετά τα Τέμπη, η κυβέρνηση αδιαφορεί για την ασφαλή και σύννομη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Όπως όλα δείχνουν, οι προσλήψεις και η κινητικότητα στο Δημόσιο συνεχίζουν να γίνονται σε μεγάλο βαθμό με γνώμονα προσωπικές εξυπηρετήσεις και ρουσφέτια παρά τις ανάγκες των υπηρεσιών».
Πολυετής καθυστέρηση στον διαγωνισμό για μόνιμους
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για μόνιμες προσλήψεις στον ΟΣΕ έχει βαλτώσει από τον Ιανουάριο του 2022 με αποτέλεσμα ένα τεράστιο ποσοστό των απασχολουμένων στον Οργανισμό να εργάζεται με μπλοκάκι. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παραθέσει στη Βουλή ο ίδιος ο κ. Τερεζάκης, έως και το τέλος Σεπτεμβρίου 2024, το μόνιμο προσωπικό του Οργανισμού ανερχόταν σε 602 άτομα, 464 άτομα απασχολούνταν με δελτία παροχής υπηρεσιών, ενώ υπήρχαν και 126 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων, οι οποίοι απασχολούνται με ανανεωμένη διετή σύμβαση. Και όλα αυτά όταν το 2010 υπήρχαν 3.926 σιδηροδρομικοί, ενώ και το σημερινό οργανόγραμμα αναφέρει 2.198 θέσεις. Επιπλέον, συνεχίζεται αυξημένος ο ρυθμός συνταξιοδοτήσεων.
Πολλοί από τους εργαζομένους με μπλοκάκι απασχολούνται στις κρίσιμες ειδικότητες ασφαλείας, ως σταθμάρχες και κλειδούχοι με την αναλογία να διαμορφώνεται σε 192 άτομα τακτικό προσωπικό και 106 απασχολούμενους με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Το 2010 οι μόνιμοι σταθμάρχες ήταν 596 και οι κλειδούχοι 519 (σήμερα είναι μόλις 55).
Αναφερόμενος στην καθυστέρηση στην πρόσληψη προσωπικού από τη διαδικασία του ΑΣΕΠ του 2022, ο κ. Τερεζάκης την είχε αποδώσει αρχικώς στην υψηλή συμμετοχή και εν συνεχεία στην απροθυμία των συμμετεχόντων να αναλάβουν αυτήν την ειδικότητα δεδομένου ότι είχε προηγηθεί το δυστύχημα των Τεμπών: «Υπήρχαν 10.000 αιτήσεις για 140 θέσεις, το ξεκαθάρισμα και η σωστή αξιολόγηση του προσωπικού αυτού πήρε ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Όταν φτάσαμε στο σημείο από τον Μάιο του 2024 και μετά να καλούμε το προσωπικό αυτό ανάλογα με σειρά κατάταξης βάσει της βαθμολογίας του, βρεθήκαμε μπροστά στο εν μέρει αναμενόμενο γεγονός, αρκετοί από αυτόν τον κόσμο να μη θέλουν πια να καταταχθούν, κυρίως σταθμάρχες. Γι’ αυτό λοιπόν περνάγαμε διαδοχικά στο να καλούμε για την πρακτική αξιολόγηση καινούργια και καινούργια άτομα και φτάσαμε να έχουμε ολοκληρώσει αυτή τη στιγμή τον πίνακα των 140 ατόμων που θα προσληφθούν από το ΑΣΕΠ και περιμένουμε το ΑΣΕΠ να μας δώσει τους τελικούς καταλόγους».
Οσο για τους 130 προσφάτως προσληφθέντες με δελτία παροχής υπηρεσιών, ο επικεφαλής του ΟΣΕ είχε αναφέρει ότι ο Οργανισμός διαθέτει μια βάση από βιογραφικά ατόμων: «Και τα 130 αυτά άτομα που είναι και κλειδούχοι και σταθμάρχες είναι όλα απόφοιτοι ΑΕΙ ή των τέως ΤΕΙ», είχε υπογραμμίσει προσθέτοντας ότι η εκπαίδευσή τους δε διαφέρει σε τίποτα απ΄αυτήν των μονίμων.
Στη δικαιοσύνη παρέπεμψε ο Βασίλης Οικονόμου για όσους διώκονται και βρίσκονται σε διοικητικές θέσεις
Ερώτηση για την παραμονή στελεχών σε διοικητικές θέσεις κλειδιά των εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών την ώρα που «εμπλέκονται στο δυστύχημα και ορισμένα μάλιστα έχουν και την ιδιότητα του κατηγορουμένου», υπέβαλε και η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα.
Στην απάντησή του ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου παρέπεμψε στη δικαιοσύνη, επισημαίνοντας ότι «η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε την πολιτική ευθύνη», για να πάρει, πάντως, την απάντηση από την κυρία Πέρκα ότι «ο κ. Καραμανλής έφυγε και σε δύο μήνες ξαναμπήκε στα ψηφοδέλτια και έγινε βουλευτής, καταχειροκροτήθηκε σε αυτή την Αίθουσα από τους συναδέλφους της πλειοψηφίας».
Αναφορικά με την πορεία της διαδικασίας, ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι έχουν ψηφιστεί νόμοι, οι οποίοι δίνουν τη δυνατότητα να μην ακολουθηθεί η διαδικασία των δικαστικών συμβουλίων και να πάει απευθείας η υπόθεση στο ακροατήριο, τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί σύντμηση χρόνου.
Οσον αφορά την παραμονή των στελεχών σε διοικητικές θέσεις, περιορίστηκε να απαντήσει πως «η βάσανος του ακροατηρίου είναι πολύ δύσκολη και πραγματικά, εκεί δεν μπορεί να κρυφτεί τίποτα. Δεν θα βοηθήσει κανένας αξιωματούχος του ΟΣΕ ή άλλης αρχής τη διαδικασία. Τη διαδικασία θα τη διευκολύνει, θα την υπηρετήσει και θα δώσει λύση λυτρωτική το δικαστήριο και η διαδικασία του, τώρα στην προδικασία και αύριο στο ακροατήριο».
Ο υπάλληλος-«φάντασμα» κράτησε στο συρτάρι του τα βίντεο για δύο χρόνια - Ακόμα δεν έχει καταθέσει
Τελεσίγραφο Νετανιάχου: «Αν η Χαμάς δεν απελευθερώσει ομήρους ως το Σάββατο, η εκεχειρία καταρρέει»
«Τραβούν χειρόφρενο» για ένα 24ωρο τα ταξί
Το ιδιωτικό τζετ του Vince Neil συγκρούστηκε με αεροπλάνο - Νεκρός ο πιλότος
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr