Σιδηρόδρομος: Με ίντερνετ από τον Ελον Μασκ, δωρεά εφοπλιστών αλλά χωρίς πιστοποίηση ασφαλείας το HEPOS
Το εν λόγω σύστημα, σύμφωνα και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ΕRA), δεν ανήκει στα πιστοποιημένα συστήματα ασφαλείας για τον σιδηρόδρομο, όπως είναι το ETCS και το ERTMS🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Με δορυφορικό ίντερνετ από την Starlink του Έλον Μασκ και χρηματοδότηση μέσω δωρεάς από εφοπλιστές θα εγκατασταθεί τελικά σε 148 μηχανές τρένων το πολυδιαφημισμένο από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, αλλά αμφιλεγόμενο ως προς την καταλληλότητά του ως συστήματος για τον σιδηρόδρομο, HEPOS.
Το σύστημα, το κόστος του οποίου ανέρχεται σε 2,489 εκατ. ευρώ, υπόσχεται ζωντανή απεικόνιση της θέσης των τρένων στην πλατφόρμα railway.gov.gr, με ενημέρωση ανά λίγα δευτερόλεπτα και ακρίβεια έως 5 εκατοστών. Ωστόσο, στις σήραγγες η παρακολούθηση θα παραμένει περιορισμένη και θα χρειάζεται να καλύπτεται από τις ήδη εγκατεστημένες κάμερες. Το έργο περιλαμβάνει την τοποθέτηση κεντρικής μονάδας επικοινωνίας και κεραίας Starlink σε κάθε τρένο, με ειδικά μεταλλικά πλαίσια για προστασία από την υψηλή ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες.
Η αρχική συνδρομή στη Starlink θα ειναι ετήσια και θα προπληρωθεί από τους δωρητές, αλλά τη συνέχισή της θα την αναλάβει κατά πάσα πιθανότητα ο ΟΣΕ.
Δεν ανήκει στα πιστοποιημένα συστήματα
Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι το εν λόγω σύστημα, σύμφωνα και με τον Ευρωπαικό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ΕRA), δεν ανήκει στα πιστοποιημένα συστήματα ασφαλείας για τον σιδηρόδρομο, όπως είναι το ETCS και το ERTMS. Σιδηροδρομικοί κύκλοι μάλιστα εκφράζουν προβληματισμό και ως προς τη συμβατότητά του με τα πιστοποιημένα συστήματα αναφέροντας ακόμα και τον κίνδυνο πιθανών παρεμβολών σε αυτά.
Παρόλα αυτά, η τοποθέτηση του ΗEPOS έχει καταστεί υποχρεωτική και δια νόμου, ο οποίος ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι και ορίζει ότι μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2025, κάθε διαχειριστής τροχαίου υλικού, που κινείται στη σιδηροδρομική υποδομή εγκαθιστά και λειτουργεί σε όλες τις αμαξοστοιχίες του, εφαρμογή που βασίζεται στο Παγκόσμιο Σύστημα Δορυφορικής Πλοήγησης σε συνδυασμό με επίγειους σταθμούς και διαρκή σύνδεση στο διαδίκτυο, το οποίο παρέχει δυνατότητα προσδιορισμού της θέσης με ακρίβεια κάτω των πέντε εκατοστών σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.
Ορίζεται επίσης ότι για κάθε παράβαση της εγκατάστασης, λειτουργίας ή συντήρησης του συστήματος σε κάθε αμαξοστοιχία για την οποία υπάρχει η σχετική υποχρέωση, επιβάλλεται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) πρόστιμο 50.000 ευρώ, ημερομηνία που αφήνει μάλλον ...έκθετο τον ΟΣΕ δεδομένου ότι το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι σημαντικά μεγαλύτερο και φτάνει τις 40 εβδομάδες εφόσον διασφαλιστεί η συνεχής ροή τρένων προς εγκατάσταση από τον πελάτη.
Στόχος του συστήματος γεωεντοπισμού – όπως έχει επισημανθεί στο παρελθόν από την ηγεσία του υπουργείου - είναι να λειτουργήσει συμπληρωματικά στα σιδηροδρομικά συστήματα ασφαλείας ενημερώνοντας σε πραγματικό χρόνο την ψηφιακή πλατφόρμα railway.gov.gr.
Παρακολούθηση δικτύου, σταθμαρχών και φυλάκων διαβάσεων
Σύμφωνα με την υπογραφείσα σύμβαση, έχει υλοποιηθεί η πρώτη φάση ανάπτυξης της ψηφιακής πλατφόρμας με βασική ζωντανή απεικόνιση της κυκλοφορίας των τρένων, ενημέρωση του επιβατικού κοινού, εισαγωγή και διαχείριση δρομολογίων, ανάπτυξη αλγορίθμου υπολογισμού πορείας, λειτουργία συναγερμού και δημόσιου διαδραστικού χάρτη.
Με την αναβάθμιση της πλατφόρμας η ανάδοχος υπόσχεται:
- ακριβέστερη αποτύπωση του σιδηροδρομικού δικτύου,
- ανάπτυξη λειτουργικότητας επικαιροποίησης γραμμών, σταθμών και σηράγγων και
- βελτίωση της απόδοσης του αλγορίθμου υπολογισμού πορείας.
Με βάση αυτά, το σύστημα θα μπορεί να καταγράφει τον τεχνικό εξοπλισμό των μηχανών, να ειδοποιεί για δυσλειτουργίες ή απώλεια σήματος, να ενημερώνει για καθυστερήσεις, παραβιάσεις ταχύτητας, απουσία σταθμάρχη ή φύλακα.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τους σταθμάρχες και τους φύλακες θα αναπτυχθεί εφαρμογή που θα παρέχει έναρξη και λήξη βάρδιας με επιβεβαίωση τοποθεσίας (GPS), περιοδική αποστολή στίγματος για επιβεβαίωση παρουσίας, ειδοποίηση σε περίπτωση μη επιβεβαίωσης ή απομάκρυνσης από το σημείο, εξαγωγή αναφορών βαρδιών και στατιστικών. Επίσης θα εγκατασταθούν τοπικές κάμερες σε χώρους σταθμαρχείων, με καταγραφή δραστηριότητας.
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Παρέμβαση εισαγγελέα για τη σιωπή του «Φραπέ» στην Εξεταστική - Ανοιχτό το ενδεχόμενο αυτόφωρου
Αποχωρούν από το λιμάνι Θεσσαλονίκης οι αγρότες με το βλέμμα στη Νίκαια – Οι αντιδράσεις στο κάλεσμα Μητσοτάκη
Έπος στο Air Force One: Ο Τραμπ μιλούσε σε δημοσιογράφους και «παγίδευσε» επιβάτη στην τουαλέτα
Ο θρυλικός Ροντ Στιούαρτ στο Telekom Center Athens: Ο αιώνιος τροβαδούρος της ροκ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



