Ελευθέριος Βενιζέλος: Το ρεκόρ επιβατών επιτάσσει επέκταση του αεροδρομίου
Τα ρεκόρ επιβατικής κίνησης φέρνουν νέες επενδύσεις🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Πιο κοντά φέρνουν την επέκταση του αεροσταθµού του Αεροδροµίου της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» τα διαδοχικά ρεκόρ επιβατικής κίνησης που σηµειώνει κάθε χρόνο ο αερολιµένας. Οι διακινούµενοι επιβάτες από το αεροδρόµιο ξεπέρασαν πέρυσι τα 24,14 εκατοµµύρια, σηµειώνοντας αύξηση κατά 11% σε σχέση µε το 2017, µε αποτέλεσµα να δηµιουργούνται πρόσθετες απαιτήσεις σε υποδοµές, σύµφωνα µε τα πρότυπα της ΙΑΤΑ.
«Τη διετία 2020-2023 οι υποδοµές θα πρέπει να είναι έτοιµες να εξυπηρετήσουν πάνω από 30 εκατ. επιβάτες» επεσήµανε χθες ο πρόεδρος του ΔΑΑ, Δηµήτρης Δηµητρίου, από το βήµα του 3ου Συνεδρίου Υποδοµών και Μεταφορών, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.
Βάσει των προβλέψεων, ο αερολιµένας θα υποδέχεται περί τα 31 εκατοµµύρια επιβάτες την τριετία 2020-23, 40 εκατοµµύρια την περίοδο 2030-33 και 50 εκατοµµύρια µετά το 2040. Ο ίδιος θεωρεί ότι το «κλειδί» για τις αλλαγές στον σχεδιασµό και στις νέες επενδύσεις στο αεροδρόµιο βρίσκεται στους νέους τύπους αεροσκαφών, στις αλλαγές εισόδου επιβατών από χώρες εντός και εκτός Σένγκεν, στην ανάπτυξη των τοπικών αεροµεταφορέων και στην καινοτοµία των νέων τεχνολογιών.
Ως εκ τούτου η στόχευση του νέου masterplan του αεροδροµίου, το οποίο θα πρέπει να λάβει και την έγκριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αφορά µεταξύ άλλων νέους χώρους στάθµευσης αεροσκαφών και ταξί, επέκταση των τερµατικών εγκαταστάσεων, επενδύσεις στον εξωτερικό χώρο του αεροδροµίου αλλά και επενδύσεις στο κοµµάτι της Ενέργειας, µεταξύ των οποίων περιλαµβάνεται φωτοβολταϊκό πάρκο.
Καταλήγοντας τόνισε ότι για την υλοποίηση όλων των παραπάνω απαιτείται διαβούλευση µε τους αρµόδιους φορείς, καθώς πρόκειται για µια κρίσιµη υποδοµή, ενώ σηµαντικό είναι να δοθεί έµφαση και στον τρόπο χρηµατοδότησης του επενδυτικού πλάνου. Την ίδια στιγµή, σε τροχιά ολοκλήρωσης έχουν εισέλθει οι κατασκευαστικές εργασίες στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόµια, που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, από τα οποία το 2018 διακινήθηκαν συνολικά 29,9 εκατοµµύρια επιβάτες.
Σύµφωνα µε τα στοιχεία που έδωσε ο διευθύνων σύµβουλος της εταιρείας Alexander Zinell, από το 2018 έχουν παραδοθεί τα αεροδρόµια Χανίων, Καβάλας και Ζακύνθου, ενώ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το αεροδρόµιο του Ακτίου. Η πρόοδος εργασιών στα υπόλοιπα αεροδρόµια φτάνει το 30% στη Θεσσαλονίκη, το 55% στην Κέρκυρα, το 95% στο Ακτιο, το 60% στην Κεφαλονιά, το 80% στη Σκιάθο, το 60% στη Μυτιλήνη, το 75% στη Σάµο, το 30% στη Σαντορίνη, το 70% στη Ρόδο και το 50% στη Μύκονο.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr