Σωτήρης Τσαφούλιας: Δεν γίνεσαι μεγάλος καλλιτέχνης, αν δεν έχεις γίνει πρώτα σπουδαίος άνθρωπος
Ο σκηνοθέτης του «Έτερος Εγώ», Σωτήρης Τσαφούλιας μίλησε για τους θύτες και τα θύματα στον χώρο του θεάματος, μετά το «τσουνάμι» καταγγελιών για σεξουαλική και εργασιακή βία🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Ο σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας μίλησε στην εκπομπή «Πρωινό» και πήρε θέση για τις καταγγελίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, σχετικά με τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις και κάθε είδους επιθέσεις από γνωστούς ηθοποιούς και σκηνοθέτες. Ακόμα, απάντησε στον Σταμάτη Φασουλή για την επίμαχη δήλωση «καθίστε φρόνιμα», αλλά και τη Χρυσούλα Διαβάτη που πρόσφατα δήλωσε ότι δεν γνωρίζει τη Ζέτα Δούκα.
Διαβάστε επίσης: Ζέτα Δούκα σε Σμαράγδα Καρύδη: «Λάθος να βάζεις στην ίδια ζυγαριά τα θύματα με τους θύτες»
«Είμαι της λογικής ότι αλλάζει η κοινωνία και δικαίως πρέπει να αλλάξει. Δεν θα ήθελα να σταθώ σε ονόματα και καταστάσεις. Δεν θα έπρεπε να βγαίνω να μιλάω, αλλά ο λόγος που το κάνω είναι για να προστατέψω τις φωνές όλων αυτών που βρίσκουν το θάρρος να το κάνουν απέναντι σε φωνές παλαιότερων που δεν αρθρώνουν τον λόγο που πρέπει στην παρούσα κατάσταση. Δεν έχω ακούσει κάποιο από τα θύματα να βγαίνει εκτός ορίων, ούτε τους ανθρώπους που μιλούν γι’ αυτούς, βλέπω μια απίστευτη ηρεμία κι αγάπη. Θα σταθούμε με ηρεμία απέναντι και στους θύτες, γιατί κι εκείνοι έχουν παράπλευρες απώλειες. Μη ξεχνάμε ότι στα θύματα πρέπει να υπολογίζουμε τα παιδιά και τις γυναίκες αυτών των ανθρώπων που έκαναν αυτές τις κακότροπες πράξεις. Δεν είναι η ώρα να ασχοληθούμε με αυτούς. Ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με τους πληγωμένους» ανέφερε, αρχικά, ο γνωστός σκηνοθέτης.
«Δε μπορώ να συνέλθω στην κυριολεξία από τη στιγμή που είδα τη συνέντευξη του κυρίου Μοθωναίου. Δε ξέρω αν αυτή η συνέντευξη πρέπει να ξαναπαίξει κι αντί να βλέπουμε τον κύριο Μοθωναίο, θα πρέπει να βλέπουμε μια φωτογραφία του όταν ήταν έξι ετών. Για να μπορέσουν να καταλάβουν κι αυτοί που δεν καταλαβαίνουν και λένε το "κάτσε φρόνιμα", "ποια είναι η κυρία", "στηρίζω μεν τα θύματα αλλά…" κ.ο.κ.
Διαβάστε επίσης: Παύλος Χαϊκάλης: Δεύτερη και πιο σοβαρή καταγγελία - Τι απαντά ο ηθοποιός
Το να αυτοϊκανοποιείσαι μπροστά σε μία έντρομη γυναίκα που με κλάματα στα μάτια προσπαθεί να βγει από πόρτες που έχεις κλειδώσει κι εσύ σε αυτό το θέαμα όχι μόνο να διατηρείς τις αισθήσεις σου, αλλά να φτάνεις και σε κορύφωση, αυτό πώς ονομάζεται; Όταν βλέπεις ένα παιδί 6 ετών και γυρνάμε και λέμε ότι παραγράφηκε το αδίκημα, αλλά δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του δράστη να μηνύσει για συκοφαντική δυσφήμιση, το τραύμα στη ψυχή του Μοθωναίου στα πόσα χρόνια παραγράφεται; Ακούω να μιλάμε για ανθρώπους, χωρίς να τους στοχοποιώ, που φέρεται να έχουν κάνει τις πράξεις αυτές και αποκαλούνται μεγάλοι καλλιτέχνες. Δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνης αν δεν έχεις γίνει σπουδαίος άνθρωπος. Η ανθρωπιά και η εξέλιξη συμπαρασύρει και το επάγγελμα.
Ποιο θέατρο κινδυνεύει; Το θέατρο ξεκίνησε το 750 π.Χ. Μετράει 3.000 χρόνια, ο Λιάγκας και ο Τσαφούλιας επειδή δεν είναι καλά σαν άνθρωποι επειδή το πάτησαν για 3 ή 4 δεκαετίες θα κινδυνεύσει το θέατρο από αυτούς; Το "κάτσε φρόνιμα" πρέπει να πάει σε όσους αδυνατούν να διαχωρίσουν το φλερτ από την παρενόχληση, σε αυτούς που απέναντι σε βιασμένες ψυχές και κορμιά αναζητούν ευκαιρίες να ξεθάψουν την καριέρα τους ή να συνεργαστούν με ανθρώπους που δε συνεργάστηκαν, πρέπει να πάει σε αυτόν που δε μπορεί να παραδεχτεί το λάθος του και να ζητήσει μια συγγνώμη.
θέλω να θυμίσω σε όλους πως το να είσαι ο Κανένας έχει μεγάλη δύναμη, γιατί τα προβλήματα για τον Οδυσσέα στην Ομήρου Οδύσσεια, ξεκινούν από όταν αποφασίζει να πει το όνομά του, ότι τον λένε Οδυσσέα. Ως Κανένας τύφλωσε τον Πολύφημο. Ως Οδυσσέας υπέστη την οργή του Ποσειδώνα. Αγαπάμε τη δικαιοσύνη και τη σεβόμαστε αλλά και αυτή από ανθρώπους φτιάχτηκε και είναι ατελής. Άκουσα σε εσάς ότι ένας άνθρωπος θα αποταθεί σε κλινική απεξάρτησης για το σεξ. Εδώ κολλάει το "γιατί τώρα;", γιατί δεν αποτάθηκε σε αυτήν τη κλινική όταν ένιωσε την πρώτη ορμή; Μετά τον πρώτο βιασμό, μετά τον δεύτερο, γιατί τώρα; Γιατί αυτή τη στιγμή αυτό που κάνετε, δεν είναι τηλεδίκη, δεν είναι ανθρωποφαγία. Ο σκηνοθέτης που τραυματίζει τον ηθοποιό του ψυχικά και σωματικά, δεν είναι σκηνοθέτης, είναι οπερατέρ» πρόσθεσε ο Σωτήρης Τσαφούλιας.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr