Eurovision 2022: H Αμάντα Γεωργιάδη Tenjford με το «Die Together» στον τελικό του Σαββάτου - Συγκίνησε η συμμετοχή της Ουκρανίας
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Στον τελικό της Eurovision 2022 προκρίθηκε η Ελλάδα, έπειτα από την εντυπωσιακή εμφάνιση που είχε η Αμάντα Γεωργιάδη Tenjford στον Α΄ Ημιτελικό του διαγωνισμού, που ολοκληρώθηκε πριν από λίγα λεπτά στο Τορίνο. Η 25χρονη έκλεψε τις εντυπώσεις, με το κοινό να της δίνει το πιο ενθουσιώδες και θερμό του χειροκρότημα από τις κερκίδες του Pala Olimpico.
Με σύνθημα «The Sound of Beauty» καλωσόρισαν την Ευρώπη στη φετινή γιορτή της μουσικής η διεθνούς φήμης τραγουδίστρια Λάουρα Παουζίνι (Laura Pausini), ο Αγγλολιβανέζος μουσικοσυνθέτης Mika και ο Ιταλός παρουσιαστής Αλεσάντρο Κάτελαν (Alessandro Cattelan), οι οποίοι είναι οι οικοδεσπότες της φετινής Eurovision.
Η βραδιά ξεκίνησε μ' ένα εντυπωσιακό σόου, αλλά και με τον Leo. Πρόκειται για μία ιπτάμενη μηχανή που παραπέμπει στο όνομα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Δημιουργήθηκε από τα χέρια του Τζεπέτο, του πατέρα του Πινόκιο. Πέταξε μέσα στην αρένα και εκτέλεσε χρέη ξεναγού στις συμμετέχουσες χώρες. Φέτος, είναι η τρίτη φορά που η Ιταλία φιλοξενεί τον διαγωνισμό, μετά τη Νάπολη το 1965 και τη Ρώμη το 1991.
Κατά τη διάρκεια του Α΄ Ημιτελικού, διαγωνίστηκαν 17 χώρες, από τις οποίες, οι δέκα μονάχα πέρασαν στον τελικό. Η πρώτη χώρα που ακούστηκε ήταν η Ελβετία, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν οι Αρμενία, Ισλανδία, Λιθουανία, Πορτογαλία, Νορβηγία, Ελλάδα, Ουκρανία, Μολδαβία και Ολλανδία.
Αποθεώθηκε η Αμάντα Γεωργιάδη Tenjford με το «Die Together»
Η Αμάντα Γεωργιάδη Tenjford εμφανίστηκε στην 15η θέση, αμέσως μετά την Ισλανδία και ακριβώς πριν από τη Νορβηγία. Το σκηνικό της ελληνικής συμμετοχής συνέθεσαν μπλε καρέκλες πεσμένες στο πάτωμα, αλλά και φώτα ειδικά διαμορφωμένα, με συνεχείς εναλλαγές ανάλογα με την εξέλιξη του κομματιού και της σκηνικής του παρουσίας. Η εμφάνιση ξεκίνησε με πολύ κοντινό πλάνο στο πρόσωπο της Αμάντας, η οποία είχε κλειστά μάτια και τ' άνοιγε, όσο ερμήνευε acapella τους πρώτους στίχους από το «Die Together».
Κατόπιν, το πλάνο άνοιξε και ξαφνικά εμφανίστηκαν πολλές ίδιες καρέκλες, οι οποίες άρχιζαν να λιώνουν, θυμίζοντας πίνακα ζωγραφικής. Πίσω από την τραγουδίστρια, η οποία φόρεσε ένα ρούχο με μακριά μανίκια, έντονους ώμους και τονισμένη μέση από μεταξωτό μεταλλικό λευκό σιφόν με ιριδίζουσες αποχρώσεις, βρίσκονταν δύο σκιές, μία γυναίκα και ένας άντρας που χόρευαν, ενώ μπροστά της ήταν ένα ποτάμι, με το νερό να τρέχει προς τα κάτω σαν μικρός καταρράκτης.
Φτάνοντας στην κορύφωση του τραγουδιού, η σκηνή λούστηκε με φως και έντονους γαλάζιους χρωματισμούς. Στο πάτωμα, η σκιά της Αμάντας μεγάλωσε και έγινε σαν δείκτης ρολογιού που περιστρεφόταν γύρω της. Η εμφάνιση ολοκληρώθηκε, όπως ξεκίνησε, δηλαδή με κοντινό πλάνο στην τραγουδίστρια, η οποία αυτή τη φορά έκλεισε τα μάτια της και, ως εκ τούτου, το κοινό συνειδητοποιεί πως πρόκειται για ένα όνειρο μέσα από τα μάτια της 25χρονης.
Τη σκηνοθεσία της σκηνικής εμφάνισης της ελληνικής συμμετοχής υπογράφει ο Φωκάς Ευαγγελινός. Η διεθνούς φήμης Ελληνίδα σχεδιάστρια μόδας, Σίλια Κριθαριώτη, επιμελήθηκε την ενδυματολογική εμφάνιση της Αμάντας. Ο Γιάννης Μουρίκης έκανε τον σχεδιασμό του σκηνικού, ενώ τον σχεδιασμό της εικόνας στον φωτισμό επιμελήθηκε ομάδα visual artists από την Ουκρανία, με επικεφαλής τον Nicholas Chobb.
Συγκίνησε η Ουκρανία
Έκτη κατά σειρά εμφανίστηκε η συμμετοχή της Ουκρανίας στον Α΄ ημιτελικό της φετινής Eurovision και από την αρχή ξεκίνησαν χειροκροτήματα στην αρένα. Το τραγούδι «Stefania» από το συγκρότημα Kalush Orchestra συνδυάζει μελωδικά στοιχεία με τη ραπ και από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία έχει μετατραπεί σ' έναν άτυπο ύμνο της χώρας.
«Το τραγούδι γράφτηκε πολύ πριν τον πόλεμο και ήταν αφιερωμένο στη μητέρα μου. Μετά την εισβολή και τον πόλεμο, πήρε άλλες διαστάσεις και αρκετός κόσμος άρχισε να το ταυτίζει με την Ουκρανία ως μητέρα - πατρίδα. Είναι πια μέσα στην καρδιά πολλών Ουκρανών και έχει αυξηθεί σημαντικά η δημοφιλία και ο συμβολισμός του» έχει δηλώσει ο τραγουδιστής της Ουκρανικής συμμετοχής, Όλεχ Πσιουκ.
Η Ουκρανία έχει κερδίσει τον διαγωνισμό δύο φορές στο παρελθόν. Το 2004 με τη Ρουσλάνα και το «Wild Dances» και το 2016 με το τραγούδι «1944» και τραγουδίστρια την Τζαμάλα. Όπως έγραψε το ogaegreece, η υπουργός οικονομικών της Σουηδίας, Anna Konig Jerlmyr, δήλωσε πως παρόλο που εύχεται η Σουηδία να κερδίσει στον τελικό του Σαββάτου (14/5), με την Cornelia Jakobs και το «Hold Me Closer», εντούτοις προτίθεται να αναλάβει τον διαγωνισμό του 2023, σε περίπτωση νίκης της Ουκρανίας φέτος. Όπως δήλωσε, έχει επικοινωνήσει την πρότασή της στον πρέσβη της Ουκρανίας στη Σουηδία και έχει επαφές και με τον δήμαρχο του Κιέβου.
Η τραγουδίστρια της Αλβανίας σχημάτισε τον αετό στη σκηνή
Η πρώτη χώρα που ανέβηκε στη σκηνή του Pala Olimpico για τον Α' ημιτελικό ήταν η Αλβανία. H Ronela Hajati τραγούδησε το «Sekret» και ξεσήκωσε το κοινό με το τραγούδι αλλά και τον χορό της. Δυστυχώς, όμως, δεν πήρε το εισιτήριο για τον τελικό.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr