Vogue: Χρησιμοποίησε AI μοντέλο για τη διαφήμιση καλλυντικού γνωστού brand - Οι έντονες αντιδράσεις
Οι φωτογραφίες που εμπεριέχονται στο νέο τεύχος για το μήνα Αύγουστο έγιναν viral για τον λάθος λόγο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋

Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε το νέο τεύχος της Vogue για τον Αύγουστο, καθώς περιλαμβάνει διαφήμιση της Guess στην οποία εμφανίζεται μοντέλο που έχει δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη (AI).
Η κριτική και το μποϊκοτάζ
Η επιλογή αυτή προκάλεσε οργή στα social media, με χρήστες να μιλούν για «προσβολή στην τέχνη και τον πολιτισμό» και να ζητούν μποϊκοτάζ τόσο στο περιοδικό όσο και στην εταιρεία ένδυσης.
Στη διαφήμιση εμφανίζεται μια ξανθιά γυναίκα να φορά δύο διαφορετικά σύνολα – ένα ριγέ και ένα φλοράλ φόρεμα. Η μικρή υποσημείωση, σχεδόν κρυμμένη στο κάτω μέρος της σελίδας, γράφει: «Παραγωγή από Seraphine Vallora με τεχνητή νοημοσύνη».
Παρόλο που δεν έχει αποσαφηνιστεί αν ολόκληρη η εικόνα είναι γεννημένη εξ ολοκλήρου από ΑΙ, οι παρατηρητές τονίζουν πως τα σημάδια είναι ξεκάθαρα: υπερβολικά λείο δέρμα, αφύσικα μαλλιά, τέλεια δόντια, χαρακτηριστικά που παραπέμπουν ευθέως σε ψηφιακή δημιουργία.
Vogue’s August issue has begun to use “AI models” instead of human models for some of their photoshoots.
— Pop Crave (@PopCrave) July 24, 2025
pic.twitter.com/zjcwe4hNr3
Το διαδίκτυο αντέδρασε άμεσα και έντονα. Πολλοί χρήστες χαρακτήρισαν την επιλογή «προσβλητική» και «απάνθρωπη», ενώ αρκετοί ακύρωσαν τη συνδρομή τους στη Vogue.
«Έπρεπε να κόψω τη συνδρομή μου μετά από χρόνια. Μοντέλο AI στη Vogue; Στη Vogue;», έγραψε χρήστης στο X (πρώην Twitter). Ένας άλλος σχολίασε: «Τι στο καλό; Αυτό είναι πόλεμος στην τέχνη, τη μόδα και τον πολιτισμό».
Το TikTok επίσης «πήρε φωτιά» με βίντεο από χρήστες που στρέφονται κατά της Vogue αλλά και της Guess. Πολλοί τόνισαν ότι η χρήση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης είναι ανησυχητική όταν χιλιάδες επαγγελματίες μοντέλα αναζητούν εργασία και ο χώρος της μόδας ήδη αντιμετωπίζει προβλήματα εκπροσώπησης και ποικιλομορφίας.
Does this look like a real woman? AI Vogue model raises concerns about beauty standards https://t.co/jrG0UBEKbL
— BBC News (UK) (@BBCNews) July 27, 2025
Η απόφαση να δημοσιευτεί διαφήμιση με AI-μοντέλο σε ένα από τα κορυφαία περιοδικά μόδας στον κόσμο, δείχνει την ολοένα αυξανόμενη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στον χώρο της δημιουργικής βιομηχανίας. Ωστόσο, φαίνεται πως η κοινή γνώμη —ειδικά η νεότερη γενιά— είναι πιο ευαίσθητη από ποτέ στην αυθεντικότητα, ζητώντας τέχνη και αισθητική που προέρχεται από ανθρώπους.
«Οι νέοι λαχταρούν την πραγματικότητα. Θέλουν χάος, δημιουργικότητα και τέχνη από ανθρώπους. Ίσως θα έπρεπε να τους την αφήσουμε να την έχουν», έγραψε χαρακτηριστικά μια χρήστρια.
Η σφαίρα που πήρε την αθωότητα μιας γενιάς: 17 χρόνια από τη δολοφονία του Αλέξη και η μνήμη δεν σβήνει
Kακοκαιρία Byron: «Κοκκίνησε» το Καστελόριζο από τα λασπόνερα - Αίτημα για κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης
Δώρο Χριστουγέννων: Πότε θα πληρωθεί, σε ποιους και πώς να το υπολογίσετε
Αυτά είναι τα ακριβά φάρμακα που θα διατίθενται και σε ιδιωτικά φαρμακεία από τον Ιανουάριο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



