Influencer: Επάγγελμα που ήρθε για να μείνει ή σημείο των καιρών; (pics)
Είτε ξέρετε τι κάνει ένας influencer είτε όχι, σίγουρα ακολουθείτε έναν/μία στα social media - Μιλούν στο «Έθνος» δύο Ελληνίδες που βιοπορίζονται από το influencing🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋
Την 1η Ιουνίου 2019 διεξήχθη ο τελικός του Champions League ανάµεσα στην Τότεναµ και τη Λίβερπουλ. Για την ιστορία, νικήτρια αναδείχθηκε η Λίβερπουλ, όµως εκείνο που, πρώτα απ' όλα, έγινε θέµα στα διεθνή µέσα δεν ήταν τόσο το κορυφαίο αθλητικό γεγονός όσο η εισβολή τής εντυπωσιακής Κίνσεϊ Βολάνσκι στο γήπεδο. Η ξανθιά καλλονή µπήκε στον αγωνιστικό χώρο φορώντας ένα µαύρο, µικροσκοπικό ολόσωµο µαγιό, στο οποίο αναγραφόταν η λέξη «Vitaly», δηλαδή το όνοµα του site ερωτικού περιεχοµένου που διαθέτει ο σύντροφός της, Βιτάλι Ζντοροβέτσκι.
Μέσα σε λίγα µόλις λεπτά η Βολάνσκι πέτυχε δύο πράγµατα: πρώτον, τη «µαύρη» διαφήµιση της επιχείρησης του συντρόφου της, που σε µια τέτοια διοργάνωση, υπό κανονικές συνθήκες, θα κόστιζε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και, δεύτερον, την προσωπική της προβολή, την οποία ήδη εξαργυρώνει αδρά, καθώς πριν από τον τελικό µετρούσε περίπου 300.000 ακολούθους στο Ιnstagram, ενώ σήµερα µετρά περισσότερους από 3 εκατοµµύρια.
Ο αριθµός αυτός µεταφράζεται σε συνεργασίες και κατά συνέπεια σε έσοδα στον τραπεζικό λογαριασµό της. Αυτή η σύντοµη ιστορία της Βολάνσκι αποδεικνύει ότι το ∆ιαδίκτυο, που εξελίχθηκε µε πολύ γρήγορους ρυθµούς σε κυρίαρχη παγκόσµια αγορά, έχει τη δύναµη να µετατρέψει µέσα σε µία νύχτα έναν «άγνωστο» µέχρι πρότινος άνθρωπο σε «influencer».
Καϊλα Ίτσινες
Κάµποσα χιλιόµετρα πιο πέρα, στην Αυστραλία, η 27χρονη Κάιλα Ιτσινές, µε καταγωγή από την Κω, έχει χτίσει µια ολόκληρη «αυτοκρατορία» του fitness στα social media, κατέχει πέντε παγκόσµια ρεκόρ Guinness και βρίσκεται στην κορυφή της λίστας µε τους 100 πλουσιότερους αυτοδηµιούργητους επιχειρηµατίες της Αυστραλίας κάτω των 40 ετών.
Η Κάιλα ξεκίνησε ως γυµνάστρια σε ένα συνοικιακό γυµναστήριο. Σήµερα, µε κύριο «προϊόν» το σώµα της έχει χτίσει ένα brand αξίας ενός εκατοµµυρίου δολαρίων. Πώς; Γυµνάζοντας τις πελάτισσές της, δείχνοντας το «πριν» και το «µετά» στο προφίλ της στο Ιnstagram, που, παρεµπιπτόντως, µετρά δώδεκα εκατοµµύρια ακολούθους και προτείνοντας συµβουλές, αλλά και δίνοντας κίνητρα για έναν πιο υγιεινό και γεµάτο ευεξία τρόπο ζωής.
Εκτός από τα δύο παραπάνω παραδείγµατα που κατάφεραν να αξιοποιήσουν έξυπνα τα social media και να βγάλουν (πολλά) λεφτά, υπάρχουν πολλοί ακόµη εκεί έξω σε παγκόσµιο επίπεδο που ταξιδεύουν, τρώνε και πίνουν στα καλύτερα εστιατόρια, ντύνονται µε πολύ όµορφα ρούχα και αξεσουάρ εντελώς δωρεάν, ακριβώς επειδή έχουν ένα ικανοποιητικό κοινό στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης και δηµιουργούν κάποιο περιεχόµενο για το κοινό αυτό. Ωστόσο, διεθνώς υπάρχουν τόσοι και τόσες που δηλώνουν influencers, καθιστώντας αρκετά δύσκολη την οριοθέτηση αυτής της ιδιότητας µε ακρίβεια.
Η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση. Επειδή ακριβώς είναι περίπλοκο να οριοθετήσουµε ποιοι και ποιες απ’ όσους δηλώνουν influencers στη χώρα µας είναι στην ουσία και τέτοιοι, το «Εθνος της Κυριακής» συνοµίλησε µε δύο γυναίκες διαφορετικών ηλικιών που ασχολούνται επαγγελµατικά µε το influencing και µάλιστα βιοπορίζονται από αυτό.
Έφη Ανέστη - Εξπέρ στο ρεπορτάζ... οµορφιάς
H Έφη Ανέστη είναι -κατ’ αρχάς- πολλά χρόνια δηµοσιογράφος. Εχει κάνει στη διάρκεια της καριέρας της ελεύθερο ρεπορτάζ, αστυνοµικό, αθλητικό, πολιτιστικό, µέχρι να µπει στη ζωή της για τα καλά αυτό που ονοµάζουµε «οµορφιά». Για 17 χρόνια έγραφε στο «Cosmopolitan» ως beauty editor, κυρίως συµβουλές σε ζητήµατα καθηµερινής περιποίησης.
Αφουγκραζόµενη, ωστόσο, τις τάσεις της εποχής, το 2010 ίδρυσε το «Beauty Diaries Blog», το δικό της µέσο στο οποίο αρχικά τότε έγραφε περιστασιακά ό,τι απασχολούσε και την ίδια σχετικά µε τον χώρο της οµορφιάς. Στη συνέχεια, µέχρι σήµερα έγινε η κύρια εργασία της, µε µότο «Η οµορφιά είναι συναίσθηµα», στο οποίο κάνει αυτό που ξέρει πολύ καλά: δηµιουργεί περιεχόµενο.
«Το περιεχόµενο είναι µια µεγάλη ιστορία. Περιεχόµενο σηµαίνει ότι παίρνω το προϊόν και γράφω γι' αυτό, δηλαδή, κάνω κριτικές, µιλάω µε γυναίκες και µαθαίνω γιατί χρησιµοποιούν το τάδε ή το δείνα» εξηγεί η ίδια. Στο Ιnstagram της µετρά περίπου 16.200 ακολούθους και στη σελίδα του Beauty Diaries Blog στο Facebook 32.044.
Ωστόσο, στο ερώτηµα πώς µπορεί να υπάρξει µια διαφοροποίηση ανάµεσα στους πραγµατικούς influencers και τους...άλλους, δεν εστιάζει στους αριθµούς. «Αν σε έχω επηρεάσει έστω µία φορά στο πώς θα αγοράσεις ένα προϊόν ή ποιο προϊόν να αγοράσεις, τότε είµαι influencer».
Γιατί στην Ελλάδα δηλώνει όποιος και όποια θέλει influencer; «Το ότι στη χώρα µας κάποια πολύ όµορφα, κατά τ’ άλλα, πλάσµατα δηλώνουν experts και influencers από τη µια µέρα στην άλλη λογικά συµβαίνει, διότι κάποιοι τους είπαν ότι είναι πολύ ωραία κορίτσια και ότι µπορούν να ποζάρουν µε ένα προϊόν δίπλα τους και να δηλώσουν αυτό που έχει πέραση, δηλαδή influencers.
Νοµίζω, ωστόσο, ότι αργά και σταθερά θα επανέλθει η αγορά στους πραγµατικούς influencers, στους ανθρώπους που πραγµατικά επηρεάζουν µε κάποιο τρόπο (το κείµενο, τη στάση, την υπογραφή τους) ανθρώπους σε διάφορους τοµείς» αναφέρει.
Άννα Δεσποτοπούλου - Η σχεδιάστρια της διπλανής πόρτας
H Άννα είναι ένα πολύ όµορφο και φρέσκο κορίτσι, χαρακτηριστικό παράδειγµα της κοπέλας της «διπλανής πόρτας» που µε αργά και σταθερά βήµατα κατάφερε να κάνει την αγάπη της για τη µόδα και το styling επάγγελµα και να µπορεί, πια, µε αξιώσεις να δηλώνει influencer. Σπούδασε οικονοµικά και management στο Λονδίνο, αλλά πολύ σύντοµα κατάλαβε πως άλλο είναι εκείνο που τη γεµίζει.
Ετσι στράφηκε στο σχέδιο υποδηµάτων. Κυκλοφορεί εδώ και µερικά χρόνια τη δική της σειρά παπουτσιών, η σελίδα των οποίων στο Instagram µετρά 12.000 ακολούθους. Ωστόσο, αν και αυτή είναι η βασική της δουλειά, πλέον έχει συνεργασίες που καθηµερινά πολλαπλασιάζονται µε διάφορες εταιρείες ρούχων, αξεσουάρ κ.λπ. Ετσι, ο προσωπικός της λογαριασµός στο Ιnstagram µετρά περίπου 26.400 ακολούθους.
Το influencing για εκείνη ξεκίνησε κάπως τυχαία, όταν ένα καλοκαίρι συµµετείχε στην εκδήλωση «Shop and Taste» στη Γλυφάδα. «Βγάζαµε φωτογραφίες για κάποια µαγαζιά και τις ανεβάζαµε στο Ιnstagram. Ετσι άρχισα να δείχνω ρούχα και µόδα και σιγά σιγά µου ζητούσαν εταιρείες να φωτογραφίζοµαι και µε τα δικά τους» εξηγεί. Θεωρεί πως τα παπούτσια που σχεδιάζει είναι αναπόσπαστο κοµµάτι της ενασχόλησής της µε το influencing. «Αγαπώ τη βασική µου δουλειά µε τα γυναικεία παπούτσια και δεν θα την άλλαζα ποτέ µου.
Εάν σταµατήσω κάτι, θα είναι το influencing µε άλλες εταιρείες και θα το συνεχίσω µε διάφορες ιδέες σε outfit» τονίζει. Ποιοι και ποιες influencers, τελικά, θα επιβιώσουν στην Ελλάδα; «∆εν πιστεύω πως στην Ελλάδα θα κρατήσει πολύ ή έχει την απήχηση που έχει στο εξωτερικό. ∆εν είµαι υπέρ των περαστικών influencer, γιατί µάλλον δεν γνωρίζουν τι κάνουν ή τι θέλουν. Ισως το κάνουν για τη φωτογραφία, ίσως το κάνουν για τα λεφτά. Κάποια αξιοπρεπή προφίλ, όµως, που έχουν άποψη θα παραµείνουν» αναφέρει η ίδια.
Χίλια ευρώ το ποστ
Με µια σύντοµη έρευνα στην αγορά των διαφηµιστικών, θα διαπιστώσει κανείς ότι µια ανάρτηση στο Ιnstagram σε προφίλ influencer µπορεί να στοιχίσει από µερικές δεκάδες ευρώ (ξεκινώντας από τα προφίλ µε λίγες χιλιάδες ακολούθους) και να φτάσει ακόµη τα 1.000 ευρώ αν ο/η influencer έχει προβολή µε κάποιον τρόπο και στην τηλεόραση. Τα ποσά, δε, ξεφεύγουν αρκετά αν πρόκειται για προσωπικότητα µε δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους. Ωστόσο, επειδή ούτε ο κόσµος είναι πια ανυποψίαστος, πόσω δε µάλλον οι εταιρείες που επιδιώκουν συνεργασίες µε influencers, πλέον η αγορά στρέφεται αργά αλλά σταθερά σε λογαριασµούς µε λιγότερους µεν αλλά πιο αυθεντικούς και «κανονικούς» ακολούθους. Εν ολίγοις σε λογαριασµούς micro-influencers.
Ψήφισαν και οι τέσσερις υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ: Περισσότεροι από 21.000 πολίτες στις κάλπες - Το μήνυμα του Τσίπρα
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα: Νεκρός βρέθηκε Ισραηλινός ραβίνος - «Αντισημιτική τρομοκρατική ενέργεια»
Κομμωτήριο στον Ασπρόπυργο παρείχε και... ροζ υπηρεσίες
Η Adele αποχαιρετά το κοινό της: «Νιώθω εξαντλημένη συναισθηματικά και σωματικά»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr