Τέμπη 2 χρόνια μετά: Στο «φως» το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ - Live η παρουσίαση

To Live Blog έχει ολοκληρωθεί
27.02.2025 12:39

Σας ευχαριστούμε που συντονιστήκατε στο ethnos.gr

27.02.2025 12:38

Η παρουσίαση έλαβε τέλος

27.02.2025 12:36

«Δεν ήταν σκοπός μας να εστιάσουμε στην πυρόσφαιρα»

Τα μέλη της Επιτροπής λένε πως «σκοπός μας δεν ήταν να εστιάσουμε στην πυρόσφαιρα και στα αίτιά της».

27.02.2025 12:29

«5-7 οι νεκροί από φωτιά», ξαναλέει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ επιμένει στους 5-7 νεκρούς από φωτιά: «Δεν είμαστε υπεύθυνοι για όσα ισχυρίζονται άλλοι εμπειρογνώμονες. Είμαστε βέβαιοι πως ο αριθμός των θυμάτων που κατέληξαν από τη φωτιά είναι πολύ μικρός».

27.02.2025 12:24

«Ο σταθμάρχης Λάρισας είχε χρησιμοποιήσει σωστά τον εξοπλισμό τις προηγούμενες ημέρες»

Όσον αφορά την εκπαίδευση των σταθμαρχών, ο Accou είπε πως «ερευνήθηκε αν υπήρξε εκπαίδευση των σταθμαρχών» και τόνισε ότι «ο σταθμάρχης Λάρισας είχε χρησιμοποιήσει σωστά τον εξοπλισμό τις προηγούμενες ημέρες».

27.02.2025 12:18

«Κατά τον συντονισμό οι κανόνες δεν ήταν ξεκάθαροι»

«Κατά τον συντονισμό οι κανόνες δεν ήταν ξεκάθαροι», ειπώθηκε έπειτα από τους ειδικούς, στο πλαίσιο των απαντήσεων σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

27.02.2025 12:15

«Δεν έγινε καλός συντονισμός ούτε χαρτογράφηση»

Όπως τονίστηκε, «η δικαστική Αρχή έπρεπε να είναι υπεύθυνη για τον χώρο του δυστυχήματος».

Και τονίστηκε πως δεν έγινε καλός συντονισμός ούτε χαρτογράφηση του δυστυχήματος και χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία.

27.02.2025 12:07

«Δεν εξετάσαμε ενδεχόμενη διαφθορά»

Σε άλλο σημείο ο Bart Accou είπε: «Εξετάσαμε τις διαδικασίες του ΟΣΕ για να διασφαλίσει ότι οι σταθμάρχες είναι ικανοί σε κάθε συνθήκη».

Και πρόσθεσε: «Δεν πήγαμε πέρα από αυτό, δεν εξετάσαμε ενδεχόμενη διαφθορά. Σκοπός μας ήταν να εξετάσουμε αν οι σταθμάρχες είχαν τις απαραίτητες ικανότητες».

27.02.2025 12:04

Ανδρουλάκης μετά το πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ για Τέμπη

Πρόταση δυσπιστίας την ερχόμενη εβδομάδα.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

27.02.2025 11:53

«Καταστράφηκαν τα στοιχεία σε τρεις μέρες»

«Αυτό που έγινε, που καταστράφηκαν τα στοιχεία σε τρεις μέρες, δεν έπρεπε να συμβεί. Αυτό δεν πρέπει να ξαναγίνει (...)», ξεκαθάρισε ο κ. Καπετανίδης.

«Υπάρχουν απλά διαπιστώσεις για το τι πήγε λάθος στον τόπο του δυστυχήματος. Δεν μπορεί η Επιτροπή να πάρει θέση αν έγινε εσκεμμένα ή από λάθος, απλά λέει πως έγιναν όλα λάθος», πρόσθεσε ο κ. Παπαδημητρίου.

27.02.2025 11:51

«Δεν είπαμε πως δεν φταίει κανείς»

Σε ερώτηση αν λόγω του μπαζώματος χάθηκαν στοιχεία, ακούστηκε ξανά η απάντηση πως «η διαχείριση του τόπου του ατυχήματος δεν ήταν σωστή κυρίως από την άγνοια των φορέων».

«Δεν είπαμε πως δεν φταίει κανείς», συμπληρώθηκε.

27.02.2025 11:48

Λένε πως χάθηκαν στοιχεία «λόγω έλλειψης γνώσης υπηρεσιών»

Για τα χαμένα στοιχεία και το μετά του δυστυχήματος, «αυτό που συνέβη εκεί συνέβη λόγω έλλειψης γνώσης και προετοιμασίας των διαφορετικών υπηρεσιών για ένα τέτοιο γεγονός», είπε ο Accu. 

«Δεν ήταν προετοιμασμένοι για ένα τέτοιο ατύχημα και πώς θα διασφαλίσουν τα τεκμήρια».

27.02.2025 11:47

Η ακολουθία της φωτιάς από το σημείο σύγκρουσης έως το τελικό στάδιο

Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Η ακολουθία της φωτιάς από το σημείο σύγκρουσης έως το τελικό στάδιο

27.02.2025 11:45

«Ανώτατη» η τεκμηρίωση στην έρευνα

Ο κ. Καπετανίδης, σχετικά με την έρευνα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, είπε πως «η τεκμηρίωση στην έρευνα είναι ανώτατη, κάναμε 70 συνεντεύξεις, πήγαμε παντού».

27.02.2025 11:44

Ο πατέρας της Μάρθης, Αντώνης Ψαρόπουλος

Σε ερώτηση του πατέρα της Μάρθης, Αντώνη Ψαρόπουλου, εάν θα έμπαιναν σε τρένο τότε ή τώρα τα μέλη του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, εκείνοι απάντησαν πως θα έμπαιναν, αλλά ο κ. Παπαδημητρίου υπογράμμισε ότι «υπάρχουν προβλήματα, γι' αυτό και γίνονται οι 17 συστάσεις».

Ο πατέρας της Μάρθης, Αντώνης Ψαρόπουλος

27.02.2025 11:37

Σύμφωνα με τον Accu, «η «Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη έρθει στην Ελλάδα και εποπτεύει το κομμάτι της ασφάλειας». Ξεκαθάρισε ότι «οι συστάσεις ασφαλείας που κάνουμε απευθύνονται σε όλους τους φορείς» και «εμείς είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε τον φορέα».

27.02.2025 11:30

Πότε θα εφαρμοστούν οι συστάσεις; Ποιος θα ελέγξει τη ΡΑΣ;

Σε ερώτηση για την εφαρμογή των συστάσεων ασφαλείας, απαντήθηκε πως το χρονοδιάγραμμα θα καθοριστεί από τους αρμόδιους φορείς που θα κληθούν να αναλάβουν τα σχετικά έργα και τονίστηκε πως ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν μπορεί να ελέγξει, μπορεί ωστόσο ανά 6μηνο να ενημερώνεται για την εξέλιξη των έργων.

27.02.2025 11:27

«Τα παιδιά σκοτώθηκαν γιατί ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής»

«Όταν κάνεις 17 συστάσεις ασφαλείας, σημαίνει ότι τα παιδιά σκοτώθηκαν γιατί ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής», είπε ο κ. Παπαδημητρίου.

27.02.2025 11:26

Η ευθύνη για τα συστήματα στη ΡΑΣ

Σε ερώτηση εάν σήμερα λειτουργούν τα συστήματα που δεν λειτουργούσαν εκείνη την ημέρα, ο κ. Αλεξάνδρου υπογράμμισε πως την αρμοδιότητα για την εφαρμογή των συστάσεων ασφαλείας έχει η ΡΑΣ.

27.02.2025 11:21

«Δεν μπορώ να πω αν είναι ασφαλής ο σιδηρόδρομος»

Αρνείται να απαντήσει εάν είναι ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρομος ο Accu. Τονίζει πως η έρευνά τους δεν επικεντρώθηκε εκεί, αλλά στο δυστύχημα.

27.02.2025 11:19

Για τα έλαια σιλικόνης

«Είναι πολύ απίθανο τα έλαια σιλικόνης να έπαιξαν βασικό ρόλο στο φαινόμενο της πυρόσφαιρας και με αυτό συμφωνούν επιπλέον αναλύσεις ειδικών που έχουμε», είπε ο Accu, όταν ρωτήθηκε σχετικά.

27.02.2025 11:14

«Feedback έδωσαν όλοι - Το υπουργείο δεν συμμετείχε»

Σύμφωνα με τον Accu, στο τελικό κομμάτι της διερεύνησης «προσπαθήσαμε να έχουμε feedback από όλους τους φορείς. Η διαβούλευση έγινε στο κομμάτι που αφορά αποκλειστικά τα ευρήματα. Feedback έδωσαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς. Το υπουργείο Μεταφορών δεν συμμετείχε σ' αυτή τη διαδικασία».

27.02.2025 11:10

Για τα βίντεο που βρέθηκαν, 2 χρόνια μετά

«Το γεγονός ότι βρέθηκαν βίντεο μετά από δύο χρόνια μου προκαλεί και εμένα ερωτηματικά», είπε επίσης ο κ. Παπαδημητρίου.

27.02.2025 11:09

Παπαδημητρίου: Δεν είχα καμία παρέμβαση από την πολιτική ηγεσία, αλλιώς θα είχα παραιτηθεί

27.02.2025 11:06

«Όσοι καθυστέρησαν την 717 συνέβαλαν στο να σκοτωθούν τα παιδιά»

Η παρουσίαση του πορίσματος συνεχίζεται, με ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Ο κ. Παπαδημητρίου είπε πως «όσοι καθυστέρησαν την 717 έχουν συμβάλει αποφασιστικά στο να σκοτωθούν αυτά τα παιδιά».

27.02.2025 11:05

Ολόκληρο το πόρισμα στα αγγλικά

27.02.2025 11:05

Περίληψη του πορίσματος στα ελληνικά

27.02.2025 10:59

Γιατί δεν έγινε δεκτό το αίτημα συγγενών να αναβληθεί η παρουσίαση;

«Βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα για το περιεχόμενο της έρευνάς μας που ακόμα δεν έχετε διαβάσει», ήταν η απάντηση στον δικηγόρου του Γεράσιμου, που ρώτησε γιατί δεν έγινε δεκτό το αίτημα των συγγενών να παραταθεί η δημοσιοποίηση του πορίσματος.

27.02.2025 10:58

Παρέμβαση του δικηγόρου του πολυτραυματία Γεράσιμου

Παρέμβαση του δικηγόρου του πολυτραυματία Γεράσιμου, Λουκά Αποστολίδη.

27.02.2025 10:54

«Αυτό που μεταφερόταν στο τρένο επίσημα δεν μπορεί να δικαιολογήσει την πυρόσφαιρα»

Σε ερώτηση για το καύσιμο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, «αυτό που επίσημα μεταφερόταν στο τρένο επίσημα δεν μπορεί να δικαιολογήσει αυτή την πυρόσφαιρα».

Όπως πρόσθεσε ο Accou, η επιθεώρηση του τόπου του ατυχήματος δεν έγινε με τον τρόπο που έπρεπε «ώστε να μπορέσουμε να προσδιορίσουμε τον τύπο του καυσίμου που προκάλεσε την πυρόσφαιρα».

27.02.2025 10:50

«Οι σιδηρόδρομοι θα είναι βιώσιμοι αν εφαρμοστούν όσα είπαμε»

Όπως πρόσθεσε ο Accou, «οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα είναι βιώσιμοι αν εφαρμοστούν όσα είπαμε».

27.02.2025 10:47

«Δεν μπορούμε να απαντήσουμε εάν τώρα οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς»

«Δεν μπορούμε να απαντήσουμε εάν τώρα οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς γιατί δεν αποτελούσε αντικείμενο της έρευνάς μας», απάντησε ο επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σιδηροδρόμων και μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ σε ερώτηση δημοσιογράφου του Al Jazeera.

27.02.2025 10:46

Συστάσεις ασφαλείας στον ΟΣΕ

Ο ΟΣΕ συνιστάται:

  • Να ελέγξει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας
  • Να διαχειρίζεται τους κινδύνους ασφαλείας των στοιχείων υποδομής
  • Να αξιολογεί τακτικά την ικανότητα του προσωπικού που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας
  • Να αναπτύξει ένα σύστημα για την παρακολούθηση της απόδοσης του ανωτέρου προσωπικού
  • Να εξάγει διδάγματα από περιστατικά και ατυχήματα
  • Να αυξάνει τα καταγεγραμμένα δεδομένα που χρησιμεύουν στην διερεύνηση ατυχημάτων.

27.02.2025 10:43

Οι συστάσεις ασφαλείας

  • Η Hellenic Train συνιστάται να διασφαλίσει ότι οι μηχανοδηγοί αξιολογούνται τακτικά και εκτελούν τακτικά επαρκώς τα καθήκοντά τους. Επίσης να αναπτύξει ένα σύστημα παρακολούθησης απόδοσης.
  • Η ΡΑΣ συνιστάται να αναπτύξει ένα ενιαίο σύστημα αναφοράς περιστατικών για όλους τους φορείς. Επίσης να ενισχύσει την ικανότητα εποπτείας των σιδηροδρομικών φορέων.

27.02.2025 10:40

«Η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας»

«Η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας», είπε ο κ. Αλεξάνδρου και πρόσθεσε πως αρκετές από αυτές βρέθηκαν στη συνέχεια.

27.02.2025 10:38

Ο λόγος στον Αστέριο Αλεξάνδρου

Ο λόγος στον Αστέριο Αλεξάνδρου, Πολιτικό Μηχανικό και Προϊστάμενο τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Όπως τόνισε αρχικά, δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου του δυστυχήματος.

27.02.2025 10:36

Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου

Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου, γνωστοποίησε ο κ. Καπετανίδης.

27.02.2025 10:34

Τα θύματα που είχαν αιτία θανάτου τη φωτιά είναι από 5 μέχρι 7

27.02.2025 10:33

Τα περισσότερα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια

Τα περισσότερα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια, τα οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα να αντέχουν συγκρούσεις με πάνω από 36 χλμ. την ώρα, συμπλήρωσε ο κ. Καπετανίδης.

27.02.2025 10:33

Η ρυθμιστική αρχή «επικεντρωνόταν στις μη συμμορφώσεις»

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων, η ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων δεν κοιτούσε τους ουσιώδεις παράγοντες αλλά επικεντρωνόταν στις μη συμμορφώσεις.

27.02.2025 10:30

Μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό

Σύμφωνα με τον κ. Καπετανίδη, ήταν τραγική η έλλειψη προσωπικού και οι άνθρωποι δούλευαν ατελείωτες μέρες χωρίς ρεπό.

27.02.2025 10:29

Υποκείμενοι παράγοντες

Υποκείμενοι παράγοντες

27.02.2025 10:28

Αιτιώδεις παράγοντες

Αιτιώδεις παράγοντες

27.02.2025 10:26

«Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει εντολή - Δεν το έκανε»

Η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή, είπε ο κ. Καπετανίδης. «Δεν αλλάζει γραμμή, πηγαίνει από τη γραμμή ανόδου στη Θεσσαλονίκη. Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει την εντολή. Δεν το έκανε, έφυγε».

27.02.2025 10:24

Μια μέρα «γεμάτη βλάβες και καθυστερήσεις»

Σύμφωνα με τον ίδιο, η 28η Φεβρουαρίου ήταν μια μέρα «περίεργη, γεμάτη βλάβες και καθυστερήσεις». (...). Αναφερόμενος στον σταθμάρχη είπε πως «είχε μια συναισθηματική φόρτιση από προηγούμενο λάθος του».

27.02.2025 10:23

«Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη»

Σύμφωνα με τον κ. Καπετανίδη, ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη και «άφησε κατά λάθος την αλλαγή 118 στη διαγώνιο».

«Ήταν ένα μεγάλο λάθος χειρισμού», πρόσθεσε.

27.02.2025 10:22

Τον λόγο πήρε ο Κωνσταντίνος Καπετανίδης, Πολιτικός Μηχανικός Προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

27.02.2025 10:18

Η μη ιεροποίηση του χώρου δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων

Απευθείας μετάδοση: Μαρία Λιλιοπούλου/ethnos.gr

«Δεν τιμά το ελληνικό κράτος η ανυπαρξία οργανισμού στις 28 Φεβρουαρίου. (Αυτό) δημιούργησε σοβαρά προβλήματα διερεύνησης διότι η έλλειψή μας και μη ιεροποίηση του χώρου δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων».

«Θα έλεγα ότι θα πρέπει να ζητηθεί από όλους μας συγγνώμη στους συγγενείς των θυμάτων που πέραν του πόνου είχαν να αντιμετωπίσουν τιτάνιο αγώνα να υποκαταστήσουν οργανισμό που δεν υπήρχε».

27.02.2025 10:16

«Ο οργανισμός ήταν ανύπαρκτος»

«Την βραδιά του δυστυχήματος ο οργανισμός ήταν ανύπαρκτος», πρόσθεσε ο κ. Παπαδημητρίου.

27.02.2025 10:13

Ποιοι παρουσιάζουν το πόρισμα

  • Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικος Μηχανικος - Προϊστάμενος τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Bart Accou, Επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων - Μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Κωνσταντίνος Καπετανίδης, Πολιτικός Μηχανικός - Προϊσταμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Fabrizio Caprinelli, Project Officer Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων - Μέλος της επιτροπής Διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Χρήστος Παπαδημητρίου, Δικηγόρος παρ Αρείω Παγω -Πρόεδρος Σιδηροδρομικού Τομέα ΕΟΔΑΣΑΑΜ

27.02.2025 10:12

Μόνο ο ευρωπαϊκός οργανισμός θέλησε να στείλει 3 ειδικούς

Όπως ανέφερε ο κ. Παπαδημητρίου μόνο ο ευρωπαϊκός οργανισμός θέλησε να στείλει 3 ειδικούς, που στην πορεία έγιναν δύο

27.02.2025 10:11

«Εγκληματικά λάθη στην Ελλάδα επί σειρά ετών»

Τον λόγο πήρε αρχικά ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, ο οποίος τόνισε πως στην Ελλάδα επί σειρά ετών γίνονται «αβελτηρίες και εγκληματικά λάθη».

27.02.2025 10:09

Ενός λεπτού σιγή για τα θύματα

27.02.2025 10:07

Αρχίζει η παρουσίαση

ΕΣΗΕΑ - παρουσίαση πορίσματος

27.02.2025 09:57

Τι θα περιλαμβάνει το πόρισμα

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε χθες (26/2) στο κεντρικό δελτίο του OPEN η Μίνα Καραμήτρου, το πόρισμα θα δοθεί κανονικά στη δημοσιότητα διότι γίνεται αναφορά σε σοβαρές συστάσεις ασφαλείας που πρέπει να γίνουν για να αλλάξουν κάποια πράγματα στον σιδηρόδρομο.

«Θα γίνεται αναφορά στο θέμα της έκρηξης και της πυρόσφαιρας, καθώς θα τονίζεται ότι δεν έφταιξαν οι μετασχηματιστές. Παράλληλα, θα αναφέρεται και το πιο πιθανό σενάριο που προκάλεσε την έκρηξη, με το πόρισμα να κάνει λόγο για κάποια ύποπτη ύλη. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του πορίσματος θα αναφέρεται σε κάποιες παραλήψεις, σε λάθη που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Η Επιτροπή θα τονίζει ότι πρέπει να αλλάξουν άμεσα», υπογράμμισε αρχικά η δημοσιογράφος του OPEN, Μίνα Καραμήτρου.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

27.02.2025 09:57

Τι θα περιλαμβάνει το πόρισμα

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε χθες (26/2) στο κεντρικό δελτίο του OPEN η Μίνα Καραμήτρου, το πόρισμα θα δοθεί κανονικά στη δημοσιότητα διότι γίνεται αναφορά σε σοβαρές συστάσεις ασφαλείας που πρέπει να γίνουν για να αλλάξουν κάποια πράγματα στον σιδηρόδρομο.

«Θα γίνεται αναφορά στο θέμα της έκρηξης και της πυρόσφαιρας, καθώς θα τονίζεται ότι δεν έφταιξαν οι μετασχηματιστές. Παράλληλα, θα αναφέρεται και το πιο πιθανό σενάριο που προκάλεσε την έκρηξη, με το πόρισμα να κάνει λόγο για κάποια ύποπτη ύλη. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του πορίσματος θα αναφέρεται σε κάποιες παραλήψεις, σε λάθη που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Η Επιτροπή θα τονίζει ότι πρέπει να αλλάξουν άμεσα», υπογράμμισε αρχικά η δημοσιογράφος του OPEN, Μίνα Καραμήτρου.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

27.02.2025 10:07

Αρχίζει η παρουσίαση

ΕΣΗΕΑ - παρουσίαση πορίσματος

27.02.2025 10:09

Ενός λεπτού σιγή για τα θύματα

27.02.2025 10:11

«Εγκληματικά λάθη στην Ελλάδα επί σειρά ετών»

Τον λόγο πήρε αρχικά ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, ο οποίος τόνισε πως στην Ελλάδα επί σειρά ετών γίνονται «αβελτηρίες και εγκληματικά λάθη».

27.02.2025 10:12

Μόνο ο ευρωπαϊκός οργανισμός θέλησε να στείλει 3 ειδικούς

Όπως ανέφερε ο κ. Παπαδημητρίου μόνο ο ευρωπαϊκός οργανισμός θέλησε να στείλει 3 ειδικούς, που στην πορεία έγιναν δύο

27.02.2025 10:13

Ποιοι παρουσιάζουν το πόρισμα

  • Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικος Μηχανικος - Προϊστάμενος τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Bart Accou, Επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων - Μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Κωνσταντίνος Καπετανίδης, Πολιτικός Μηχανικός - Προϊσταμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Fabrizio Caprinelli, Project Officer Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων - Μέλος της επιτροπής Διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Χρήστος Παπαδημητρίου, Δικηγόρος παρ Αρείω Παγω -Πρόεδρος Σιδηροδρομικού Τομέα ΕΟΔΑΣΑΑΜ

27.02.2025 10:16

«Ο οργανισμός ήταν ανύπαρκτος»

«Την βραδιά του δυστυχήματος ο οργανισμός ήταν ανύπαρκτος», πρόσθεσε ο κ. Παπαδημητρίου.

27.02.2025 10:18

Η μη ιεροποίηση του χώρου δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων

Απευθείας μετάδοση: Μαρία Λιλιοπούλου/ethnos.gr

«Δεν τιμά το ελληνικό κράτος η ανυπαρξία οργανισμού στις 28 Φεβρουαρίου. (Αυτό) δημιούργησε σοβαρά προβλήματα διερεύνησης διότι η έλλειψή μας και μη ιεροποίηση του χώρου δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων».

«Θα έλεγα ότι θα πρέπει να ζητηθεί από όλους μας συγγνώμη στους συγγενείς των θυμάτων που πέραν του πόνου είχαν να αντιμετωπίσουν τιτάνιο αγώνα να υποκαταστήσουν οργανισμό που δεν υπήρχε».

27.02.2025 10:22

Τον λόγο πήρε ο Κωνσταντίνος Καπετανίδης, Πολιτικός Μηχανικός Προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

27.02.2025 10:23

«Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη»

Σύμφωνα με τον κ. Καπετανίδη, ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη και «άφησε κατά λάθος την αλλαγή 118 στη διαγώνιο».

«Ήταν ένα μεγάλο λάθος χειρισμού», πρόσθεσε.

27.02.2025 10:24

Μια μέρα «γεμάτη βλάβες και καθυστερήσεις»

Σύμφωνα με τον ίδιο, η 28η Φεβρουαρίου ήταν μια μέρα «περίεργη, γεμάτη βλάβες και καθυστερήσεις». (...). Αναφερόμενος στον σταθμάρχη είπε πως «είχε μια συναισθηματική φόρτιση από προηγούμενο λάθος του».

27.02.2025 10:26

«Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει εντολή - Δεν το έκανε»

Η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή, είπε ο κ. Καπετανίδης. «Δεν αλλάζει γραμμή, πηγαίνει από τη γραμμή ανόδου στη Θεσσαλονίκη. Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει την εντολή. Δεν το έκανε, έφυγε».

27.02.2025 10:28

Αιτιώδεις παράγοντες

Αιτιώδεις παράγοντες

27.02.2025 10:29

Υποκείμενοι παράγοντες

Υποκείμενοι παράγοντες

27.02.2025 10:30

Μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό

Σύμφωνα με τον κ. Καπετανίδη, ήταν τραγική η έλλειψη προσωπικού και οι άνθρωποι δούλευαν ατελείωτες μέρες χωρίς ρεπό.

27.02.2025 10:33

Η ρυθμιστική αρχή «επικεντρωνόταν στις μη συμμορφώσεις»

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων, η ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων δεν κοιτούσε τους ουσιώδεις παράγοντες αλλά επικεντρωνόταν στις μη συμμορφώσεις.

27.02.2025 10:33

Τα περισσότερα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια

Τα περισσότερα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια, τα οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα να αντέχουν συγκρούσεις με πάνω από 36 χλμ. την ώρα, συμπλήρωσε ο κ. Καπετανίδης.

27.02.2025 10:34

Τα θύματα που είχαν αιτία θανάτου τη φωτιά είναι από 5 μέχρι 7

27.02.2025 10:36

Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου

Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου, γνωστοποίησε ο κ. Καπετανίδης.

27.02.2025 10:38

Ο λόγος στον Αστέριο Αλεξάνδρου

Ο λόγος στον Αστέριο Αλεξάνδρου, Πολιτικό Μηχανικό και Προϊστάμενο τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Όπως τόνισε αρχικά, δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου του δυστυχήματος.

27.02.2025 10:40

«Η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας»

«Η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας», είπε ο κ. Αλεξάνδρου και πρόσθεσε πως αρκετές από αυτές βρέθηκαν στη συνέχεια.

27.02.2025 10:43

Οι συστάσεις ασφαλείας

  • Η Hellenic Train συνιστάται να διασφαλίσει ότι οι μηχανοδηγοί αξιολογούνται τακτικά και εκτελούν τακτικά επαρκώς τα καθήκοντά τους. Επίσης να αναπτύξει ένα σύστημα παρακολούθησης απόδοσης.
  • Η ΡΑΣ συνιστάται να αναπτύξει ένα ενιαίο σύστημα αναφοράς περιστατικών για όλους τους φορείς. Επίσης να ενισχύσει την ικανότητα εποπτείας των σιδηροδρομικών φορέων.

27.02.2025 10:46

Συστάσεις ασφαλείας στον ΟΣΕ

Ο ΟΣΕ συνιστάται:

  • Να ελέγξει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας
  • Να διαχειρίζεται τους κινδύνους ασφαλείας των στοιχείων υποδομής
  • Να αξιολογεί τακτικά την ικανότητα του προσωπικού που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας
  • Να αναπτύξει ένα σύστημα για την παρακολούθηση της απόδοσης του ανωτέρου προσωπικού
  • Να εξάγει διδάγματα από περιστατικά και ατυχήματα
  • Να αυξάνει τα καταγεγραμμένα δεδομένα που χρησιμεύουν στην διερεύνηση ατυχημάτων.

27.02.2025 10:47

«Δεν μπορούμε να απαντήσουμε εάν τώρα οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς»

«Δεν μπορούμε να απαντήσουμε εάν τώρα οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς γιατί δεν αποτελούσε αντικείμενο της έρευνάς μας», απάντησε ο επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σιδηροδρόμων και μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ σε ερώτηση δημοσιογράφου του Al Jazeera.

27.02.2025 10:50

«Οι σιδηρόδρομοι θα είναι βιώσιμοι αν εφαρμοστούν όσα είπαμε»

Όπως πρόσθεσε ο Accou, «οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα είναι βιώσιμοι αν εφαρμοστούν όσα είπαμε».

27.02.2025 10:54

«Αυτό που μεταφερόταν στο τρένο επίσημα δεν μπορεί να δικαιολογήσει την πυρόσφαιρα»

Σε ερώτηση για το καύσιμο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, «αυτό που επίσημα μεταφερόταν στο τρένο επίσημα δεν μπορεί να δικαιολογήσει αυτή την πυρόσφαιρα».

Όπως πρόσθεσε ο Accou, η επιθεώρηση του τόπου του ατυχήματος δεν έγινε με τον τρόπο που έπρεπε «ώστε να μπορέσουμε να προσδιορίσουμε τον τύπο του καυσίμου που προκάλεσε την πυρόσφαιρα».

27.02.2025 10:58

Παρέμβαση του δικηγόρου του πολυτραυματία Γεράσιμου

Παρέμβαση του δικηγόρου του πολυτραυματία Γεράσιμου, Λουκά Αποστολίδη.

27.02.2025 10:59

Γιατί δεν έγινε δεκτό το αίτημα συγγενών να αναβληθεί η παρουσίαση;

«Βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα για το περιεχόμενο της έρευνάς μας που ακόμα δεν έχετε διαβάσει», ήταν η απάντηση στον δικηγόρου του Γεράσιμου, που ρώτησε γιατί δεν έγινε δεκτό το αίτημα των συγγενών να παραταθεί η δημοσιοποίηση του πορίσματος.

27.02.2025 11:05

Περίληψη του πορίσματος στα ελληνικά

27.02.2025 11:05

Ολόκληρο το πόρισμα στα αγγλικά

27.02.2025 11:06

«Όσοι καθυστέρησαν την 717 συνέβαλαν στο να σκοτωθούν τα παιδιά»

Η παρουσίαση του πορίσματος συνεχίζεται, με ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Ο κ. Παπαδημητρίου είπε πως «όσοι καθυστέρησαν την 717 έχουν συμβάλει αποφασιστικά στο να σκοτωθούν αυτά τα παιδιά».

27.02.2025 11:09

Παπαδημητρίου: Δεν είχα καμία παρέμβαση από την πολιτική ηγεσία, αλλιώς θα είχα παραιτηθεί

27.02.2025 11:10

Για τα βίντεο που βρέθηκαν, 2 χρόνια μετά

«Το γεγονός ότι βρέθηκαν βίντεο μετά από δύο χρόνια μου προκαλεί και εμένα ερωτηματικά», είπε επίσης ο κ. Παπαδημητρίου.

27.02.2025 11:14

«Feedback έδωσαν όλοι - Το υπουργείο δεν συμμετείχε»

Σύμφωνα με τον Accu, στο τελικό κομμάτι της διερεύνησης «προσπαθήσαμε να έχουμε feedback από όλους τους φορείς. Η διαβούλευση έγινε στο κομμάτι που αφορά αποκλειστικά τα ευρήματα. Feedback έδωσαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς. Το υπουργείο Μεταφορών δεν συμμετείχε σ' αυτή τη διαδικασία».

27.02.2025 11:19

Για τα έλαια σιλικόνης

«Είναι πολύ απίθανο τα έλαια σιλικόνης να έπαιξαν βασικό ρόλο στο φαινόμενο της πυρόσφαιρας και με αυτό συμφωνούν επιπλέον αναλύσεις ειδικών που έχουμε», είπε ο Accu, όταν ρωτήθηκε σχετικά.

27.02.2025 11:21

«Δεν μπορώ να πω αν είναι ασφαλής ο σιδηρόδρομος»

Αρνείται να απαντήσει εάν είναι ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρομος ο Accu. Τονίζει πως η έρευνά τους δεν επικεντρώθηκε εκεί, αλλά στο δυστύχημα.

27.02.2025 11:26

Η ευθύνη για τα συστήματα στη ΡΑΣ

Σε ερώτηση εάν σήμερα λειτουργούν τα συστήματα που δεν λειτουργούσαν εκείνη την ημέρα, ο κ. Αλεξάνδρου υπογράμμισε πως την αρμοδιότητα για την εφαρμογή των συστάσεων ασφαλείας έχει η ΡΑΣ.

27.02.2025 11:27

«Τα παιδιά σκοτώθηκαν γιατί ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής»

«Όταν κάνεις 17 συστάσεις ασφαλείας, σημαίνει ότι τα παιδιά σκοτώθηκαν γιατί ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής», είπε ο κ. Παπαδημητρίου.

27.02.2025 11:30

Πότε θα εφαρμοστούν οι συστάσεις; Ποιος θα ελέγξει τη ΡΑΣ;

Σε ερώτηση για την εφαρμογή των συστάσεων ασφαλείας, απαντήθηκε πως το χρονοδιάγραμμα θα καθοριστεί από τους αρμόδιους φορείς που θα κληθούν να αναλάβουν τα σχετικά έργα και τονίστηκε πως ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν μπορεί να ελέγξει, μπορεί ωστόσο ανά 6μηνο να ενημερώνεται για την εξέλιξη των έργων.

27.02.2025 11:37

Σύμφωνα με τον Accu, «η «Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη έρθει στην Ελλάδα και εποπτεύει το κομμάτι της ασφάλειας». Ξεκαθάρισε ότι «οι συστάσεις ασφαλείας που κάνουμε απευθύνονται σε όλους τους φορείς» και «εμείς είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε τον φορέα».

27.02.2025 11:44

Ο πατέρας της Μάρθης, Αντώνης Ψαρόπουλος

Σε ερώτηση του πατέρα της Μάρθης, Αντώνη Ψαρόπουλου, εάν θα έμπαιναν σε τρένο τότε ή τώρα τα μέλη του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, εκείνοι απάντησαν πως θα έμπαιναν, αλλά ο κ. Παπαδημητρίου υπογράμμισε ότι «υπάρχουν προβλήματα, γι' αυτό και γίνονται οι 17 συστάσεις».

Ο πατέρας της Μάρθης, Αντώνης Ψαρόπουλος

27.02.2025 11:45

«Ανώτατη» η τεκμηρίωση στην έρευνα

Ο κ. Καπετανίδης, σχετικά με την έρευνα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, είπε πως «η τεκμηρίωση στην έρευνα είναι ανώτατη, κάναμε 70 συνεντεύξεις, πήγαμε παντού».

27.02.2025 11:47

Η ακολουθία της φωτιάς από το σημείο σύγκρουσης έως το τελικό στάδιο

Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Η ακολουθία της φωτιάς από το σημείο σύγκρουσης έως το τελικό στάδιο

27.02.2025 11:48

Λένε πως χάθηκαν στοιχεία «λόγω έλλειψης γνώσης υπηρεσιών»

Για τα χαμένα στοιχεία και το μετά του δυστυχήματος, «αυτό που συνέβη εκεί συνέβη λόγω έλλειψης γνώσης και προετοιμασίας των διαφορετικών υπηρεσιών για ένα τέτοιο γεγονός», είπε ο Accu. 

«Δεν ήταν προετοιμασμένοι για ένα τέτοιο ατύχημα και πώς θα διασφαλίσουν τα τεκμήρια».

27.02.2025 11:51

«Δεν είπαμε πως δεν φταίει κανείς»

Σε ερώτηση αν λόγω του μπαζώματος χάθηκαν στοιχεία, ακούστηκε ξανά η απάντηση πως «η διαχείριση του τόπου του ατυχήματος δεν ήταν σωστή κυρίως από την άγνοια των φορέων».

«Δεν είπαμε πως δεν φταίει κανείς», συμπληρώθηκε.

27.02.2025 11:53

«Καταστράφηκαν τα στοιχεία σε τρεις μέρες»

«Αυτό που έγινε, που καταστράφηκαν τα στοιχεία σε τρεις μέρες, δεν έπρεπε να συμβεί. Αυτό δεν πρέπει να ξαναγίνει (...)», ξεκαθάρισε ο κ. Καπετανίδης.

«Υπάρχουν απλά διαπιστώσεις για το τι πήγε λάθος στον τόπο του δυστυχήματος. Δεν μπορεί η Επιτροπή να πάρει θέση αν έγινε εσκεμμένα ή από λάθος, απλά λέει πως έγιναν όλα λάθος», πρόσθεσε ο κ. Παπαδημητρίου.

27.02.2025 12:04

Ανδρουλάκης μετά το πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ για Τέμπη

Πρόταση δυσπιστίας την ερχόμενη εβδομάδα.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

27.02.2025 12:07

«Δεν εξετάσαμε ενδεχόμενη διαφθορά»

Σε άλλο σημείο ο Bart Accou είπε: «Εξετάσαμε τις διαδικασίες του ΟΣΕ για να διασφαλίσει ότι οι σταθμάρχες είναι ικανοί σε κάθε συνθήκη».

Και πρόσθεσε: «Δεν πήγαμε πέρα από αυτό, δεν εξετάσαμε ενδεχόμενη διαφθορά. Σκοπός μας ήταν να εξετάσουμε αν οι σταθμάρχες είχαν τις απαραίτητες ικανότητες».

27.02.2025 12:15

«Δεν έγινε καλός συντονισμός ούτε χαρτογράφηση»

Όπως τονίστηκε, «η δικαστική Αρχή έπρεπε να είναι υπεύθυνη για τον χώρο του δυστυχήματος».

Και τονίστηκε πως δεν έγινε καλός συντονισμός ούτε χαρτογράφηση του δυστυχήματος και χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία.

27.02.2025 12:18

«Κατά τον συντονισμό οι κανόνες δεν ήταν ξεκάθαροι»

«Κατά τον συντονισμό οι κανόνες δεν ήταν ξεκάθαροι», ειπώθηκε έπειτα από τους ειδικούς, στο πλαίσιο των απαντήσεων σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

27.02.2025 12:24

«Ο σταθμάρχης Λάρισας είχε χρησιμοποιήσει σωστά τον εξοπλισμό τις προηγούμενες ημέρες»

Όσον αφορά την εκπαίδευση των σταθμαρχών, ο Accou είπε πως «ερευνήθηκε αν υπήρξε εκπαίδευση των σταθμαρχών» και τόνισε ότι «ο σταθμάρχης Λάρισας είχε χρησιμοποιήσει σωστά τον εξοπλισμό τις προηγούμενες ημέρες».

27.02.2025 12:29

«5-7 οι νεκροί από φωτιά», ξαναλέει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ επιμένει στους 5-7 νεκρούς από φωτιά: «Δεν είμαστε υπεύθυνοι για όσα ισχυρίζονται άλλοι εμπειρογνώμονες. Είμαστε βέβαιοι πως ο αριθμός των θυμάτων που κατέληξαν από τη φωτιά είναι πολύ μικρός».

27.02.2025 12:36

«Δεν ήταν σκοπός μας να εστιάσουμε στην πυρόσφαιρα»

Τα μέλη της Επιτροπής λένε πως «σκοπός μας δεν ήταν να εστιάσουμε στην πυρόσφαιρα και στα αίτιά της».

27.02.2025 12:38

Η παρουσίαση έλαβε τέλος

27.02.2025 12:39

Σας ευχαριστούμε που συντονιστήκατε στο ethnos.gr

27.02.2025 09:59

Μία ημέρα πριν τη μαύρη επέτειο για τα δύο χρόνια από το δυστύχημα στα Τέμπη, παρουσιάζεται το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που θα «δείξει» τις αιτίες που οδήγησαν στον θάνατο 57 ανθρώπων.