Αποστολή SEAT MO 125 Performance & SEAT MO 50
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 12 λεπτά ┋
Στα μέσα Ιανουαρίου, το ΜΟΤΟ βρέθηκε στην Παγκόσμια Παρουσίαση των νέων e-scooter της SEAT στη Βαρκελώνη, όπου και τα οδηγήσαμε. Το SEAT MO 125 Performance οδηγείται με δίπλωμα Α1 -ή αυτοκινήτου, με τις προϋποθέσεις της ισοδυναμίας διπλωμάτων-, και αποτελεί τη ναυαρχίδα της σειράς, με δυνατότερο κινητήρα, premium πίσω αμορτισέρ της Ohlins, φρένα της Galfer και σπέσιαλ σέλα της SHAD. Δίπλα του, το MO 50 αποτελεί τον “Βενιαμίν” της οικογένειας και οδηγείται με δίπλωμα πενηνταριού.
Η δημοφιλία των ηλεκτρικών scooter ολοένα και αυξάνεται σε παγκόσμια κλίμακα, με δεκάδες κατασκευαστές να ξεπηδούν καθημερινά από start-up κινήσεις. Δίπλα στα δεκάδες ασιατικά e-scooter, και ανάμεσα στα λίγα ποιοτικά ευρωπαϊκά e-scooter αυτή τη στιγμή, τα ηλεκτρικά δίκυκλα της SEAT ξεχωρίζουν.
Όλα τα SEAT MO κατασκευάζονται από τον συνεργάτη της SEAT, την επίσης ισπανική Silence η οποία κατασκευάζει και τη μπαταρία αλλά και τα ηλεκτρονικά, από το 2011.
Κατά τη διάρκεια του χρόνου, τα SEAT MO έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους, ενώ η αυξημένη τιμή στην οποία διατίθενται είναι απόρροια της υψηλής ποιότητας κατασκευής τους, των επιδόσεων τους αλλά και της μοναδικής στον κόσμο μπαταρίας τους.
Με χωρητικότητα 5,6 kWh, η μπαταρία αυτή είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ ότι στα υπόλοιπα e-scooter, και ναι μεν ζυγίζει 40 ολόκληρα κιλά, προσφέρει όμως παράλληλα εντυπωσιακή αυτονομία που ξεπερνά τα 130 χλμ. για το MO 125 Performance και τα 170 χλμ. για το MO 50! Κι αν αναρωτιέστε πως θα κουβαλήσετε τη μπαταρία από το scooter στο σπίτι ή στο γραφείο για να τη φορτίσετε, μην ανησυχείτε, καθώς εκείνη διαθέτει ένα μοναδικό σύστημα μεταφοράς. Κατά τη διάρκεια αφαίρεσης της από το scooter… “γεννά” ροδάκια και χερούλι με προέκταση, και μετατρέπεται σε τροχήλατο βαλιτσάκι! Σημειώστε πως η εν λόγω μπαταρία φορτίζεται είτε πάνω στο scooter, είτε με τη μεταφορά της σε κάποια πρίζα, πάντα σε πρίζα σούκο -οικιακό ρεύμα. Δεν φορτίζεται σε φορτιστή Type 2, που διαθέτουν τα Σημεία Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, ούτε διαθέτει ταχυφορτιστή.
Η παραπάνω επιλογή είναι συνειδητή, καθώς οι ταχυφορτιστές φθείρουν την μπαταρία σε βάθος χρόνου, προκαλώντας σημαντική μείωση στη χωρητικότητα της. Μελέτες του συνεργάτη της SEAT δείχνουν πως ακόμα και μετά από 40.000 χιλιόμετρα, η μπαταρία των MO διατηρούν το 97% της ονομαστικής χωρητικότητας τους, γεγονός που δείχνει την αξιοπιστία των e-scooter της ισπανικής εταιρείας. Μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας απαιτεί 6-8 ώρες.
Με την τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά και στο κέντρο του scooter, και με τον κινητήρα στο κέντρο του πίσω τροχού, το Performance όχι μόνο δεν χρειάζεται ιμάντα / αλυσίδα / άξονα για την τελική μετάδοση, αλλά κέρδισε έναν τεράστιο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, που επαρκεί για 2 full-face κράνη!
SEAT MO 125 Performance - Μοναδικό και κορυφαίο
Η τοποθέτηση αμορτισέρ ohlins σε e-scooter είναι σίγουρα μια εντυπωσιακή κίνηση, που δεν έχουμε ξαναδεί, ενώ έρχεται κυρίως για να διαφοροποιήσει το scooter της SEAT από εκείνο της Silence, με έναν πιο σπορ προσανατολισμό. Η SEAT αναφέρει πως συνεργάστηκε στενά με την Ohlins, για την εξέλιξη του πλήρως ρυθμιζόμενου πίσω αμορτισέρ του Performance, ενώ το μότο της παρουσίασης στη Βαρκελώνη ήταν “From the RaceTrack to the City”, ήτοι από την πίστα στην πόλη. Και για να τονίσει περαιτέρω τη σπορ κατεύθυνση στην εξέλιξη του MO 125 Performance,
στην παρουσίαση του η SEAT έκανε αναφορά στη θυγατρική Cupra, που ξεκίνησε ως κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων που βασιζόταν σε εκείνα της SEAT για να μετεξελιχθεί σε αυτόνομη “μπράντα” premium αυτοκινήτων.
Αν όμως η SEAT βελτίωνε μόνο το πίσω αμορτισέρ, η γρήγορων αποσβέσεων και μαλακή ανάρτηση μπροστά θα έκανε δύσκολη τη συνεργασία των δυο άκρων του scooter, κάτι που οι Ισπανοί απέφυγαν με τη βελτίωση και του μπροστινού συμβατικού πιρουνιού, με τη συνεργασία της ιταλικής Andreani. Έτσι, το πιρούνι διαθέτει νέες αποσβέσεις στο Performance, αλλά και εντυπωσιακή χρυσή ανωδίωση στα καλάμια, που ταιριάζει με το χρυσό χρώμα του αμορτισέρ της Ohlins πίσω.
Ωραία λοιπόν, οι αναρτήσεις βελτιώθηκαν. Είμαστε ευχαριστημένοι; Να το αφήσουμε εδώ; Όχι, η SEAT δεν ήταν, και δεν το άφησε. Συνέχισε με τον κινητήρα, ο οποίος τώρα έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη (15,4 hp μέγιστης ισχύος αντί για 12 της βασικής έκδοσης), επιτυγχάνοντας καλύτερη επιτάχυνση (0-50 χλμ/ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα αντί των 3,9 της απλής), μεγαλύτερη τελική ταχύτητα 99 χλμ/ώρα -αντί για 95 της απλής-, και χαρίζοντας του μια νέα λειτουργία που ονομάζει eBoost. Το eBoost λειτουργεί αυτόματα στο Ride Mode “Sport” μετά τα 85 χλμ/ώρα, όπου σύμφωνα με τη SEAT χαρίζει πιο σβέλτη επιτάχυνση (κατά τη δοκιμή μας δεν έγινε αισθητή), αλλά και ψηλότερη τελική 105 χλμ/ώρα. Για να αποφύγουμε την υπερθέρμανση της μπαταρίας, η τελική των 105 χλμ/ώρα διατηρείται για 30 μόνο δευτερόλεπτα, ταχύτητα ικανή για να σας βοηθήσει σε κάποια αναγκαία προσπέραση. Κατόπιν, η τελική περιορίζεται ξανά στα 99 χλμ/ώρα, με τον αναβάτη να μπορεί να ξαναπιάσει τα 105 ύστερα από 2 λεπτά.
Και βελτιωμένες αναρτήσεις , και ισχυρότερος κινητήρας… τι άλλο να ζητήσει κανείς; Φρένα! Κι εδώ είχαμε βελτίωση, αν και όχι στο επίπεδο που θα θέλαμε. Βλέπετε, η SEAT εφοδίασε το MO 125 Performance?με δίσκους (έναν σε κάθε άκρο) και τακάκια της ισπανικής Galfer, βελτιώνοντας την ισχύ και την πληροφόρηση της πέδησης, όμως δεν έκανε το βήμα που όλοι θέλαμε. Δηλαδή να προσθέσει ABS στο e-scooter της. Έτσι, το Performance παραμένει με σύστημα συνδυασμένης πέδησης, όπως και η βασική έκδοση, η ελάχιστη απαίτηση των Euro 5 για δίκυκλα που οδηγούνται με Α1 δίπλωμα.
Για κερασάκι, το Performance?διαθέτει σπορ σέλα από την SHAD, μια ακόμα ισπανική εταιρεία.
Είναι αρκετά τα παραπάνω για να διαφοροποιήσουν το SEAT MO 125 Performance από τα αντίστοιχα e-scooter της Silence. Πιστεύουμε πως ναι, καθώς η SEAT έκανε αρκετή δουλειά σε καίρια σημεία του Performance, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση ΔΕΝ θα βγει και με το λογότυπο της Silence.
Στην πόλη αλλά και σε… πίστα
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, οδηγήσαμε -κυρίως- το MO 125 Performance, τόσο στην πόλη της Βαρκελώνης, όσο και στον λόφο Montjuic δίπλα της, στη διαδρομή που παλαιότερα είχε φιλοξενήσει αγώνες F1, ως Montjuic Circuit.
Έτσι μπορέσαμε να διακρίνουμε τις δυνατότητες, αλλά και τις αδυναμίες, του Performance σε όλες τις συνθήκες που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί. Και στην κίνηση από φανάρι σε φανάρι σε μια μεγαλούπολη, και στην σβέλτη οδήγηση σε διαδρομή με στροφές και καλή άσφαλτο, αλλά και στο μποτιλιάρισμα.
Γυρίζεις το κλειδί στον διακόπτη (δεν έχουμε ακόμα Keyless σύστημα, ενώ η SEAT εξελίσσει ένα σύστημα με το οποίο θα μπορείτε να μοιραστείτε το scooter σας με φίλους και συγγενείς με ένα “κοινόχρηστο κλειδί”), η LCD οθόνη των οργάνων ζωντανεύει, πιέζεις μια από τις -ρυθμιζόμενες παρακαλώ- μανέτες των φρένων κι επιλέγεις Ride Mode. Η επιλογή γίνεται μεταξύ Eco με τη μεγαλύτερη αυτονομία των 133 χιλιομέτρων (137 στη βασική έκδοση MO 125), περιορισμένη
τελική και αυξημένο φρένο κινητήρα για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας από εκείνο, City με ισορροπημένες επιδόσεις και οικονομία, και Sport με μέγιστες επιδόσεις, eBoost, ελάχιστο φρένο κινητήρα, και μειωμένη αυτονομία. Μάλιστα ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει Mode και εν κινήσει, με το trip computer?να επανυπολογίζει ακαριαία τη νέα εκτιμούμενη αυτονομία.
Το SEAT MO 125 Performance έχει μάλιστα και συνδεσιμότητα, με το app My SEAT MO, το οποίο παρέχει πληροφορίες για τη μπαταρία, ειδοποιήσεις συντήρησης, αλλά και -το σημαντικότερο- εντοπισμό του scooter χάρη σε μια προεγκατεστημένη κάρτα SIM, την οποία η SEAT σας παρέχει με το scooter, προπληρωμένη για τα πρώτα 3 χρόνια! Έτσι αν κάποιος προσπαθήσει να κλέψει το MO σας, η λειτουργία συναγερμού κλοπής στέλνει μία ενημέρωση κατευθείαν στο τηλέφωνό σας, ενώ παράλληλα μπορείτε να εντοπίσετε την τοποθεσία που βρίσκεται το scooter σας.
Όσον αφορά στην οδήγηση, το Performance διακρίνεται για τις πολύ δυνατές επιταχύνσεις του, που ξεπερνούν εκείνες ενός βενζινοκίνητου scooter, για την αξιοπρεπή τελική του ταχύτητα που επιτρέπει την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, και για την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά.
Η θέση οδήγησης είναι όρθια και άνετη, οι αναρτήσεις σφιχτές και σπορ, και σε διαδρομή με στροφές θα το διασκεδάσετε δεόντως. Μέσα στην πόλη, θα φύγετε πρώτοι από το φανάρι, θα ελιχθείτε εξίσου εύκολα με ένα βενζινοκίνητο scooter μέσα από τα αυτοκίνητα, και θα φρενάρετε με ασφάλεια χάρη στα δυνατά φρένα και το σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Κι όλα αυτά, χωρίς ρύπους και ενοχλητικό θόρυβο, με παραδειγματική ησυχία, την οποία διαταράσσουν μόνο ο δυνατός προειδοποιητικός ήχος των φλας και εκείνος της κόρνας. Ευτυχώς στη Βαρκελώνη τα e-scooter είναι πολλά, και ο κόσμος έχει αρχίσει να τα προσέχει, όμως στην Αθήνα συστήνεται άπλετη χρήση της κόρνας για να σας αντιλαμβάνονται και όσοι... δεν σας ακούν.
Στην απίθανη περίπτωση που “κολλήσετε” σε κάποιο στενό δρομάκι και θέλετε να κάνετε αναστροφή, μην σας τρομάζουν τα 155 κιλά του Performance, καθώς έχουμε και όπισθεν που ενεργοποιείται πιέζοντας ένα κουμπί στο τιμόνι, με τον αναβάτη να ελέγχει την ταχύτητα με το γκάζι.
Η μικρή ζελατίνα προστατεύει ελάχιστα, όμως λάβετε υπόψη σας πως η SEAT έχει στα αξεσουάρ της μεγαλύτερη ζελατίνα, σχάρα-βάση top-box, top-box 39 λίτρων, βάση και θήκη για τοποθέτηση smartphone στο τιμόνι, full-face και jet κράνος της HEBO με λογότυπα ΜΟ, καλοκαιρινά και χειμερινά γάντια, safety light για το κράνος, λουκέτο και άλλα, με τον κατάλογο να εμπλουτίζεται συνεχώς.
Το SEAT MO 125 Performance αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Απρίλιο με ενδεικτική τιμή 8.750 ευρώ, σε γκρι ή μπλε χρώμα. Με την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, ο αγοραστής κερδίζει 1.300 ευρώ, ενώ με χονδρικούς υπολογισμούς το κέρδος χρήσης και συντήρησης του 125 Performance απέναντι σε ένα βενζινοκίνητο scooter είναι περίπου 560 ευρώ κάθε 5.000 χιλιόμετρα.
MO 50
Δίπλα στο MO 125 Performance, γνωρίσαμε και το SEAT MO 50, το νέο e-scooter της φίρμας που απευθύνεται στους κατόχους διπλώματος ΑΜ -για πενηντάρια. Η SEAT πήρε το MO 125, εξοπλίζοντας το με έναν ασθενέστερο κινητήρα, χωρίς να αλλάξει τίποτα άλλο. Το αποτέλεσμα είναι ένα e-scooter με μέση απόδοση 5,4 hp και μέγιστη απόδοση 10 hp, με πιο αργή επιτάχυνση από τα αδελφάκια του των 125 κ.εκ., και με τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 45 χλμ/ώρα. Και το SEAT MO 50 αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο, στα 6.450 ευρώ, στα ίδια δυο χρώματα -γκρι και μπλε.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
- Μοντέλο SEAT MO 125 Performance
- Αντιπρόσωπος: SEAT ΤΕΧΝΟΚΑΡ
- Τιμή: 8.750 ευρώ - ενδεικτική
- ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
- Μήκος (mm): 2026
- Μεταξόνιο (mm): 1427
- Απόσταση από το έδαφος (mm): Δ.Α.
- Ύψος σέλας (mm): Δ.Α.
ΠΛΑΙΣΙΟ
- Τύπος: Ατσάλινο σωληνωτό
- Βάρος κατασκευαστή (kg): 155
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- Τύπος: Brushless hub-motor με ανάκτηση ενέργειας
- Ισχύς (ΗΡ/rpm): 10 (συνεχής), 15,4 (στιγμιαία / μέγιστη)
- Ροπή (kg.m): 12,1
- Ανάρτηση Μπροστά Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι
- Διαδρομή/Διάμετρος (mm): Δ.Α.
- Ρυθμίσεις: Καμία
- Ελαστικό μπροστά: 120/70-15 Pirelli Angel
- Φρένο μπροστά Δισκόφρενο 260 mm, σύστημα συνδυασμένης πέδησης
- Ανάρτηση πίσω Πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Ohlins
- Διαδρομή (mm): Δ.Α.
- Ρυθμίσεις: Απόσβεση επαναφοράς & συμπίεσης, προφόρτιση
- Ελαστικό πίσω: 140/70-14 Pirelli Angel
- Φρένο πίσω Δισκόφρενο 240 mm, συνδυασμένη πέδηση
ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ψηφιακή LCD οθόνη οργάνων με τις ακόλουθες ενδείξεις: ταχύμετρο, στάθμη μπαταρίας (%), χιλιόμετρα μέχρι να αδειάσει η μπαταρία, Ride Mode, θερμοκρασία μπαταρίας, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ρολόι, κ.α. Ενσωματωμένη SIM κάρτα, προπληρωμένη για 3 χρόνια από τη SEAT με δυνατότητα GPS, εντοπισμού scooter, κ.α., σύνδεση Bluetooth με το app MY SEAT MO, μονό και διπλό σταντ, αλάρμ, σινιάλο, αποθηκευτικός χώρος για 2 full-face κράνη κάτω από τη σέλα, ρυθμιζόμενες μανέτες, LED φώτα, DRL LED φώτα, ζελατίνα, θύρα USB στο τιμόνι, γάντζος για τσάντες στην ποδιά, αφαιρούμενη μπαταρία, όπισθεν
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr