Honda HR-V eHEV και XL750 Transalp σε ρόλο ταξιδευτή
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 11 λεπτά ┋
Ταξιδέψαμε στη Λακωνία με τα νέα XL750 Transalp και HR-V e:Hev για τις ανάγκες του περιοδικού MOTO καταγράφοντας τις καταναλώσεις βενζίνης, οδηγώντας σε επαρχιακούς δρόμους γεμάτους στροφές. Το νέο XL750 Transalp έχει έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα με τα μισά κυβικά από το νέο HR-V.
Για τις ανάγκες του συγκριτικού που θα διαβάσετε στο τεύχος Ιουνίου στο ΜΟΤΟ, χρειαστήκαμε ένα αυτοκίνητο για τηνις ανάγκες μεταφοράς των φωτογράφων καθώς και του εξοπλισμού μας. O Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη είχε την ευγενή καλοσύνη να μας παραχωρήσει το νέο κομψό coupe SUV HR-V e:HEV , το οποίο εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με ένα βενζινοκινητήρα 1.498 κ.εκ. (DOHC i-VTEC), μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο μίας σχέσης μετάδοσης (eCVT).
Το «High–rider Revolutionary Vehicle» το οποίο παρουσιάστηκε το 1998 ήταν κάτι ξεχωριστό για την εποχή εκείνη, καθώς το φουτουριστικό του design -3θυρο ή 5θυρο αμάξωμα- του έδινε ξεχωριστό χαρακτήρα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο για το HR-V ήταν το ότιότι το προσέφεραν φερόταν και σε δικίνητες παραλλαγές.
Η αλήθεια είναι ότι το HR-V e:HEV τρίτης γενιάς από την πρώτη στιγμή που έφτασε στα γραφεία του ΜΟΤΟ, μας κέρδισε λόγω της ενδιαφέρουσας αισθητικής του, το λευκό χρώμα της έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας (επίπεδο εξοπλισμού Advance), ταίριαζε γάντι με το νέο Honda XL750 Transalp 2023, το οποίο περίμενε καρτερικά να γράψει χιλιόμετρα τόσο σε εθνικό όσο και σε επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Για να ξεκινήσει όμως το ταξίδι μας, έπρεπε να φορτωθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός που θα χρησιμοποιούσαμε στο HR-V e:HEV. Κανένα πρόβλημα για το ιαπωνικό coupe SUV. Ο χώρος αποσκευών, ανάλογα με την έκδοση, κυμαίνεται από 320 έως 1.305 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πίσω θέσεις, ενώ στο εσωτερικό του αυτοκινήτου θα φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερες ενήλικες. Η καλαίσθητη σιλουέτα μήκους 4.340 χλστ., πλάτους 1.790χλστ. και ύψους 1.582 χλστ., χαρίζει έξτρα πόντους στον τομέα της χωροταξίας και αυτό το διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι. Έχοντας τελειώσει με το θέμα της φόρτωσης, ήρθε η ώρα της αναχώρησης.
Πατώντας το μπουτόν που βρίσκεται δεξιά του τιμονιού, ο κινητήρας του HR-V e:HEV παίρνει ζωή. Στο HR-V συναντάμε ένα υβριδικό σύστημα κίνησης, διαφορετικής φιλοσοφίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Στο νέο μοντέλο της Honda, το ηλεκτρικό μοτέρ έχει τον κύριο λόγο για την κίνηση του οχήματος, ενώ στους περισσότερους ανταγωνιστές γίνεται το αντίθετο. Ο 1.500άρης βενζινοκινητήρας απόδοσης 107 ίππων κινεί μία γεννήτρια παράγοντας ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο, μαζί με εκείνο που αποθηκεύεται στην μπαταρία κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης, τροφοδοτεί το κινητήριο ηλεκτρικό μοτέρ των 131 ίππων. Αν και ακούγεται κάπως πολύπλοκο όλο αυτό, στην πράξη το κέρδος στη συγκεκριμένη διάταξη είναι ότι δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων παρά μόνο ένας συμπλέκτης ο οποίος έχει το έργο της απευθείας μεταφοράς της κίνησης από τον βενζινοκινητήρα των 1.498 κ.εκ.
Κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο διαπιστώσαμε την αθόρυβη κύλισή του HR-V, με την κατανάλωση να κυμαίνεται περίπου στα 6λίτρα/100 χλμ. Η καλή απόκριση του κινητήρα βοηθά στο άνετο ταξίδι μας, ενώ τα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Sport, Normal, Econ) διαφοροποιούν τον οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εμείς επιλέξαμε το πρόγραμμα Normal για να απολαύσουμε το εθνικό οδικό δίκτυο ώστε να μείνουμε ξεκούραστοι. Πλησιάζοντας όμως στην Σπάρτη οι διαθέσεις μας άλλαξαν. Εισερχόμενοι στο επαρχιακό οδικό δίκτυο από Λεωνίδιο προς Κυπαρίσσι η επιλογή Sport ήταν μονόδρομος. Η καλή ποιότητα της ασφάλτου σε συνδυασμό με τις μαγικές εικόνες της Ελληνικής υπαίθρου μας έκαναν να κινηθούμε σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Με το πάτημα του δεξιού πεντάλ οι στροφές του θερμικού κινητήρα ανεβαίνουν και πλέον το HR-V δείχνει έναν διαφορετικό χαρακτήρα. Στις απανωτές στροφές του επαρχιακού οδικού δικτύου οι κλίσεις του αμαξώματος του HR-V είναι ελάχιστες, ενώ το ακριβές τιμόνι βοηθά στο να γίνει η οδήγηση ακόμη πιο απολαυστική. Τα ηλεκτρονικά συστήματα στο HR-V είναι πάντα εκεί ακόμη και αν το παρακάνουμε, ενώ εξαιρετικό είναι και το σύστημα πέδησης, με το πεντάλ του φρένου να έχει γραμμική αίσθηση.
Για τις ανάγκες τις φωτογράφισης το HR-V έδειξε και τις εκτός δρόμου αρετές του καθώς έπρεπε να κατευθυνθούμε προς τις ορεινές κορυφές της περιοχής. Με το βάρος να κυμαίνεται από 1.380 έως 1.401 κιλά -ανάλογα με την έκδοση- και την απόσταση από το έδαφος να είναι στα 188χλστ., το εν λόγω μοντέλο της Honda δεν θα πει όχι σε ήπια χρήση εκτός δρόμου αρκεί να έχετε πάντα στο μυαλό σας πως η κίνηση στο HR-V είναι στους εμπρός τροχούς και τα ελαστικά διαστάσεων 225/50 R 18 είναι για χρήση σε αστικό περιβάλλον.
Έχοντας διανύσει περισσότερα από 1.200 χιλιόμετρα σε κάθε είδους τερέν με το νέο μοντέλο της Honda, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε πως το τρίτης γενιάς HR-V αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση στην ανταγωνιστική κατηγορία των SUV μοντέλων. Το άνετο εσωτερικό, το εξαιρετικό υβριδικό σύστημα καθώς και η χαμηλή του κατανάλωση σας κλείνει το μάτι.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Honda HR-V e:HEV μπορείτε να επισκεφτείτε το ηλεκτρονικό site της Honda, ενώ στο συγκριτικό του τεύχους Ιουνίου θα μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το νέο Honda XL750 Transalp 2023.
Μια πρώτη γνωριμία με το νέο Honda HR-V e:HEV. Ένα δικίνητο κομψό coupe SUV, με αποδοτική υβριδική τεχνολογία και αναβαθμισμένη οδηγική συμπεριφορά.
Το νέο Honda HR-V, τρίτης γενιάς, είναι το επόμενο μοντέλο της εταιρείας που συνοδεύεται από τον κωδικό e:HEV (hybrid electric vehicle), ως συνέχεια του ανανεωμένου CR-V και του νέου Jazz, Με αυτό η Honda πλησιάζει περισσότερο στο στόχο της, να εξηλεκτρίσει δηλαδή όλα τα ευρωπαϊκά mainstream μοντέλα της έως το 2022.
Αρχίζοντας τις συστάσεις, ο λόγος για ένα coupe SUV αμάξωμα με αρκετά ενδιαφέρουσα αισθητική, με κύριο χαρακτηριστικό την απλότητα μιας σιλουέτας μήκους 4.340 χλστ., πλάτους 1.790 και ύψους 1.582 χλστ., με το χαμήλωμα της οροφής του να είναι κατά 20 χλστ. συγκριτικά με του προηγούμενου μοντέλου.
Το βάρος του είναι από 1.380 έως 1.401 κιλά, ανάλογα με την έκδοση, ενώ απέχει από το έδαφος 188 χλστ. (+ 10 χλστ. από τον προκάτοχο), αυξάνοντας έτσι τις όποιες ήπιες, εκτός δρόμου δυνατότητες σου χαρίζει, παρά το γεγονός ότι έχει κίνηση αποκλειστικά στους δύο εμπρός τροχούς. Οι ζάντες του είναι πλέον μεγαλύτερες και στάνταρντ 18άρες σε ελαστικά διαστάσεων 225/50 R 18, σε κάθε περίπτωση.
Το εσωτερικό του, εξαιτίας και του μεταξονίου των 2.610 χλστ., είναι αρκετά φιλόξενο και ευρύχωρο. Μοντέρνα υφάσματα, ποιοτικά υλικά, μίνιμαλ αισθητική, οθόνη αφής 9 ιντσών, πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, αλλά και η παρουσία των γνωστών μας πλέον, ευπροσάρμοστων καθίσματων Magic Seats, που προσφέρουν δύο δυνατότητες αναδίπλωσης (επίπεδη ή όρθια διάταξη), ανάλογα με τις απαιτήσεις φόρτωσης, του χαρίζουν μία premium αλλά και ταυτόχρονα χρηστική προσωπικότητα. Ο χώρος αποσκευών, ανάλογα με την έκδοση, είναι από 320 έως 1.305 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πίσω θέσεις.
Το νέο Honda HR-V διαθέτει σε όλες τις εκδόσεις το προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV, προσφέροντας στο compact SUV έναν καλό συνδυασμό απόδοσης και επιδόσεων. Το σύστημα αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με ένα βενζινοκινητήρα 1.498 κ.εκ. (DOHC i-VTEC), μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο μίας σχέσης μετάδοσης (eCVT).
Για την εγκατάστασή του στο Honda HR-V, η ισχύς του e:HEV αυξήθηκε από 109 ίππους, που ήταν στο Jazz, στους 131 στις 4.500-5.000 σ.α.λ. με ροπή 253 Nm. Νούμερα τα οποία, σύμφωνα με το εργοστάσιο, του χαρίζουν επιδόσεις της τάξεως των 10,6 δλ. για την επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα στα 170 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα η μέση κατανάλωση του συνόλου είναι στα 5,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Honda, το σύστημα e:HEV στο HR-V είναι πιο συμπαγές σε σχέση με του Jazz και έχει υψηλότερο επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας, που του επιτρέπει να παράγει περισσότερη ροπή. Ο αριθμός των κυψελών στην μπαταρία έχει αυξηθεί κατά 25%, παρέχοντας μεγαλύτερη ικανότητα αποθήκευσης και χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας έναντι του 80 kW του Jazz, με τη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) τώρα να είναι μικρότερη και ενσωματωμένη στο διαμέρισμα του κινητήρα, ενώ είναι και υγρόψυκτη αντί αερόψυκτη, για βελτιωμένη διαχείριση της θερμότητας.
Οδηγώντας το, διαπιστώνεις αρχικά την αθόρυβη κύλισή του και στη συνέχεια ότι μιλάμε για ένα ευέλικτο (ακτίνα στροφής 11,3 μέτρα) και πραγματικά πολύ οικονομικό μοντέλο, αφού στην πράξη δύσκολα περνάμε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Η απόκριση είναι καλή, ενώ σημειώνεις τον τρόπο με τον οποίο τα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης εναλλάσσονται συνεχώς ώστε να διασφαλίζουν τη βέλτιστη απόδοση εντός και εκτός πόλης, σε οικονομικό ή γρήγορο ρυθμό. Η Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών αυτών προγραμμάτων, Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive, ανάλογα με το ποιο είναι το πιο αποδοτικό στις εκάστοτε συνθήκες.
Στον αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα, το σύστημα λειτουργεί με το βενζινοκινητήρα. Εάν όμως απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive. Επιπλέον, στο Hybrid Drive, η ισχύς από το μοτέρ-γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαναφόρτιση της μπαταρίας, προς όφελος της απόδοσης.
Το Sport πρόγραμμα, που ενεργοποιείται μέσω του σχετικού διακόπτη, αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, ενώ το Econ προσαρμόζει το σύστημα κλιματισμού A/C και την απόκριση του γκαζιού με στόχο την οικονομία καυσίμου. Στο Normal, το αυτοκίνητο προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέγει όλα τα driving modes μέσω ενός διθέσιου διακόπτη.
Στο «B» του κιβωτίου μίας σχέσης eCVT, επιτυγχάνεται η ιδανική ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα, η οποία είναι αυξημένη φυσικά σε σχέση με το «D». Σημειώστε επίσης ένα καλό στην πράξη σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους εμπρός 293 χλστ. και δίσκους πίσω 282 χλστ., και ένα ειδικό ηλεκτρικό σερβόφρενο, σε συνδυασμό με το σύστημα e:HEV, να ελέγχει ομαλά την υδραυλική αλλά και την αναγεννητική πέδηση, ώστε να επιτυγχάνεται ομαλή αίσθηση κατά το φρενάρισμα.
Αναβαθμισμένο είναι όμως και το σύστημα διεύθυνσης (2,4 στροφές από άκρη σε άκρη), όπως και η ανάρτηση του μοντέλου. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η στρεπτική ακαμψία και η στιβαρότητα της κολόνας του τιμονιού έχουν αυξηθεί κατά 15%, ώστε να επιτυγχάνεται πιο ομαλή αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η ανάρτηση προσφέρει επίσης ταχύτερη απόκριση, με μειωμένες τριβές ακόμα και στις πιο ελαφριές κινήσεις του τιμονιού. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, έχει αυξηθεί το offset των ελατηρίων, ώστε να μειωθούν οι πλευρικές δυνάμεις στα αμορτισέρ.
Πίσω, τα σινεμπλόκ έχουν τροποποιηθεί σε επίπεδο κατασκευής και σχεδίασης, όντας πλέον υδραυλικά, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης. Η σχεδιαστική τους αναβάθμιση περιλαμβάνει την προσθήκη μιας φλάντζας που μειώνει τις εγκάρσιες μετακινήσεις, ενώ η στιβαρότερη έδραση επέτρεψε τη μείωση της σκληρότητας των σινεμπλόκ, για περαιτέρω βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της οδηγικής άνεσης.
Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ
Είδαμε το Αλ Τσαντίρι Νιους: Μας έκανες και γελάσαμε Λάκη - Αντιπολίτευση σκληρή την ώρα που η Αξιωματική Αντιπολίτευση σπαρασσόταν
Από οξεία λευχαιμία και όχι από λοίμωξη του αναπνευστικού ο θάνατος του Μανούσου Μανουσάκη - Η δήλωση της συζύγου του
Οι θρυλικές σειρές του Μανούσου Μανουσάκη που σημάδεψαν την ελληνική μυθοπλασία
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr