MotoGP Καταλoνίας: Κυριαρχία της Aprilia, χάος με πτώσεις, «νοσοκομείο» η εργοστασιακή Ducati
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 16 λεπτά ┋
Κάνοντας έναν υποδειγματικό αγώνα Sprint το Σάββατο, ο Aleix Espargaro, ο οποίος ξεκίνησε από τη 2η θέση, κατάφερε να περάσει στον 7ο γύρο τον Francesco Bagnaia, χτίζοντας απευθείας διαφορά. Αποτέλεσμα ήταν να τερματίσει πρώτος, σχεδόν δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τον Πρωταθλητή του ’22. Τρίτος ήρθε ο Maverick Vinales, σημειώνοντας το 2ο βάθρο του σε αγώνα Sprint. Πρώτος αναβάτης μοτοσυκλέτας ιαπωνικού εργοστασίου ήταν ο Marc Marquez στην 11η θέση, ενώ ο Quartararo της Yamaha βρέθηκε μόλις…18ος!
Το Σάββατο ο καιρός στην Καταλονία ήταν δροσερός και με αρκετό αέρα, ενώ μερικά μαύρα σύννεφα που φαίνονταν στον ορίζοντα, δημιουργούν μία ανησυχία για πιθανή βροχόπτωση. Η σημαία που ενημερώνει για την αλλαγή σε βρόχινα ελαστικά και ρυθμίσεις στις μοτοσυκλέτες έκανε τελικά την εμφάνισή της στον γύρο προθέρμανσης, όταν κάποιες σταγόνες έβρεξαν την πίστα.
Πίσω στα pits, η σημαία αυτή ήταν αρκετή για να προκαλέσει τον γνωστό χαμό, με τους μηχανικούς να ετοιμάζουν γρήγορα τις δεύτερες μοτοσυκλέτες. Έμενε μονάχα το ερώτημα αν ο αγώνας Sprint των 12 γύρων θα γινόταν σε στεγνές συνθήκες ή υπό βροχή.
Με το που σβήνουν τα φώτα, ο Bagnaia κάνει την καλύτερη δυνατή εκκίνηση, με τον Vinales να πλασάρεται στην 2η θέση, τον Martin στην 3η και τον Aleix Espargaro να πέφτει στην 4η. Πέμπτος είναι ο Bezzecchi, ο οποίος κατάφερε να κερδίσει 5 θέσεις στην εκκίνηση! Ακριβώς την αντίθετη πορεία ακολούθησε ο Oliveira, ο οποίος βρέθηκε στην 8η θέση, χάνοντας πέντε θέσεις. Η πρώτη KTM είναι αυτή του Binder στην 6η θέση και ο Marc Marquez είναι 7ος, ο οποίος είναι και o καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης με ιαπωνική μοτοσυκλέτα εκείνη την στιγμή. Στην πρώτη στροφή υπάρχουν μερικά σπρωξίματα, που έχουν σαν αποτέλεσμα κάποιοι αναβάτες να χάσουν έδαφος (Miller, A. Marquez). Οι πρώτες ενδείξεις έδειχναν ότι την ευθύνη γι’ αυτό την είχε ο Martin, όμως αποδείχθηκαν αβάσιμες με τους κριτές να το θεωρούν ως αγωνιστικό συμβάν.
Η ολοκλήρωση του πρώτου γύρου βρίσκει τον Aleix 2ο, 3ο τον Vinales, 4ο τον Martin και 5ο τον Binder. Ο αγώνας, ωστόσο, θυμίζει αντίστοιχο κατηγορίας Moto3, καθώς οι πρώτοι δεν δημιουργούν διαφορά.
Στον αμέσως επόμενο γύρο, τον 2ο, ο Martin κάνει λάθος στα φρένα που παραλίγο να τον οδηγήσουν σε εμβολισμό του Vinales, όμως τα αφήνει και βγαίνει στην ασφάλτινη διαδρομή, εκτός των ορίων της πίστας, για να επιστρέψει στην έξοδο της πρώτης στροφής, στην 6η θέση πλέον. Εν τω μεταξύ, ο αγώνας συνέχιζε να είναι στεγνός και θα έμενε έτσι μέχρι το τέλος.
Οχτώ γύρους πριν το τέλος, ο Pecco παραμένει πρώτος, έχοντας χτίσει μία μικρή διαφορά ασφαλείας, ώστε να μην απειλείται από κάποιον για την ώρα. Ο Aleix όμως, στην 2η θέση, κάνει ταχύτερο γύρο και πλησιάζει τον Πρωταθλητή του ’22. Στον ίδιο γύρο , o Pol Espargaro θα σημειώσει την πρώτη -και μοναδική- πτώση, χάνοντας τα φρένα στη στροφή 5, βγαίνει στα χαλίκια και πέφτει, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί.
Στον 5ο γύρο ο Marc Marquez βρίσκεται 8ος, ενώ αμέσως επόμενος αναβάτης με ιαπωνική μοτοσυκλέτα είναι ο Takaaki Nakagami, δέκα θέσεις πιο πίσω, στην… 18η! Ο Quartararo είναι 20ος, δείχνοντας ότι αυτό είναι το καλύτερο που μπορεί να κάνει, χάνοντας 2 δευτερόλεπτα τον γύρο σε σχέση με τον 1ο.
Φτάνοντας στον 6ο γύρο, στα μέσα του αγώνα, ο Aleix βρίσκεται δίπλα από τον Bagnaia στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, προσπαθεί να τον περάσει, αλλά ο Ιταλός θα φρενάρει δυνατότερα, κλείνοντάς του την πόρτα. Η πρώτη πεντάδα -Aleix, Pecco, Maverick, Binder και Oliveira- έχουν ξεφύγει πλέον από τους υπόλοιπους, δημιουργώντας το δικό τους γκρούπ.
Στον 8ο γύρο, ο Aleix έχει περάσει τον Bagnaia και έχει ήδη δημιουργήσει διαφορά μισού δευτερολέπτου από τον δεύτερο, με τον Pecco να απέχει 0,3 δέκατα του δευτερολέπτου από τον Vinales. Από εκεί και έπειτα η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων αναβατών συνεχίζει να αυξάνει, φτάνοντας στον 9ο γύρο στα 0,765 δευτερόλεπτα να χωρίζουν Aleix και Bagnaia. Ο Marc Marquez με Honda χάνει έδαφος απέναντι στα ισχυρότερα Ducati, πέφτοντας στην 10η θέση. Ο επόμενος καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης κάποιου ιαπωνικού εργοστασίου είναι ο Morbidelli με Yamaha στην 16η θέση.
Δύο γύρους πριν το τέλος, ο Aleix συνεχίζει να αυξάνει την διαφορά του από τον Bagnaia, φτάνοντας τα 1,207 δευτερόλεπτα. Το ερώτημα όμως που έχει αρχίσει να δημιουργείται, σε όσους παρακολουθούν, είναι αν ο Vinales στην 3η θέση θα μπορέσει να περάσει με την σειρά του τον Pecco, κάνοντας το 1-2 για την Aprilia.
Στον 11ο γύρο, ο Aleix έχει φτάσει πλέον τα 1,729 δευτερόλεπτα απόστασης από τον 2ο Bagnaia. Ο Marc Marquez είναι πλέον 11ος, αφού έχασε την μάχη με τον αδελφό του, Alex, ο οποίος πέρασε στην 10η θέση. Αντίστοιχα, ο Πρωταθλητής του ’21, Fabio Quartararo, είναι 18ος. Στο στρατόπεδο της KTM, καλύτερα τοποθετημένος βρίσκεται ο Binder στην 4η θέση, με τον Jack Miller μόλις 17ο, μετά και το συμβάν όπου ενεπλάκη στην πρώτη στροφή του πρώτου γύρου που του στέρησε μπόλικες θέσεις.
Στον 12ο και τελευταίο γύρο, η μάχη μεταξύ Viniales και Bagnaia έχει ανάψει για τα καλά, με τον αναβάτη της Ducati να παλεύει με νύχια και με δόντια για την 2η θέση. Τελικά, ο Ιταλός θα καταφέρει να τερματίσει ανάμεσα από τα δύο εργοστασιακά Aprilia, τα οποία θα κάνουν το 1-3. Το φαβορί για την συγκεκριμένη πίστα, κατάφερε να επικρατήσει με διαφορά 2 δευτερολέπτων, με τον Aleix Espargaro να πιστώνει την νίκη στην Aprilia. Ο Bagnaia καταφέρνει να περιορίσει την ζημιά με την 2η θέση. Ο τερματισμός των Martin στην 5η θέση, αλλά κυρίως του Bezzecchi στην 8η, ευνόησε ακόμη περισσότερο τον Bagnaia, όσον αφορά την γενική κατάταξη.
Η κατάταξη του αγώνα Sprint:
1. Aleix Espargaro, Aprilia
2. Francesco Bagnaia, Ducati
3. Maverick Vinales, Aprilia
4. Brad Binder, KTM
5. Jorge Martin, Ducati
6. Miguel Oliveira, Aprilia
7. Johann Zarco, Ducati
8. Marco Bezzecchi, Ducati
9. Enea Bastianini, Ducati
10. Alex Marquez, Ducati
11. Marc Marquez, Honda
12. Luca Marini, Ducati
13. Fabio Di Giannantonio, Ducati
14. Raul Fernandez, KTM
15 Franco Morbidelli, Yamaha
16. Jack Miller, KTM
17. Augusto Fernandez, GASGAS
18. Fabio Quartararo, Yamaha
19. Iker Lecuona, Honda
20. Takaaki Nakagami, Honda
21. Joan Mir, Honda
22. Pol Espargaro, GASGAS
Επεισοδιακός αγώνας Κυριακής, με πτώσεις, κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο και ιστορική στιγμή για την Aprilia
Την Κυριακή ο καιρός είναι συννεφιασμένος, με το θερμόμετρο να δείχνει 27 βαθμούς Κελσίου υπό σκιά. Παρ’ όλα αυτά, τα σύννεφα δεν φέρνουν βροχή και έτσι ο αγώνας ξεκινά στεγνός. Όλα κυλούν κανονικά μέχρι να σβήσουν τα φώτα και οι αναβάτες να φτάσουν στην πρώτη στροφή. Εκεί, ένας λυσσασμένος Enea Bastiannini, ο οποίος έχει δεχθεί ποινή τριών θέσεων πριν τον αγώνα, θα προσπαθήσει να περάσει τους πάντες και να κερδίσει όσες περισσότερες θέσεις μπορεί.
Μπαίνοντας επιθετικά από την εσωτερική, δεν καταφέρνει να φρενάρει και παρασέρνει μαζί του άλλους τέσσερις, στην αμμοπαγίδα. Πριν καλά καλά οι αγωνοδίκες προλάβουν να βγάλουν κόκκινη σημαία, για την διακοπή του αγώνα, στην έξοδο της αμέσως επόμενης στροφής ο Bagnaia θα σημειώσει ένα θεαματικό high side και θα πέσει στη μέση της πίστας. Όλοι καταφέρνουν να τον αποφύγουν, πλην του Binder, ο οποίος θα περάσει με την RC16 πάνω από τα πόδια του.
Αποτέλεσμα είναι η διακοπή του αγώνα και η μεταφορά των δύο εργοστασιακών αναβατών της Ducati, αρχικά στο ιατρικό κέντρο της πίστας και στη συνέχεια στο νοσοκομείο για περαιτέρω εξετάσεις. Εκεί, ο Bagnaia φαίνεται ότι δεν έχει υποστεί κάποιο σοβαρό τραυματισμό, διατηρώντας τις ελπίδες του για την κατάκτηση του τίτλου. Τα νέα όμως, δεν είναι τόσο καλά για τον Bastianini, καθώς έχει δυο κατάγματα και μετά τον αγώνα θα υποβληθεί σε 2 χειρουργικές επεμβάσεις, με τον χρόνο αποκατάστασης να σημαίνει τουλάχιστον τρεις αγώνες χαμένους -βάλτε και αυτούς που είχε χάσει μετά τον τραυματισμό του στον 1ο αγώνα της σεζόν, στην Πορτογαλία και θα έχετε μια εικόνα για τη σεζόν του Ιταλού...
Η δεύτερη εκκίνηση λοιπόν, 25 λεπτά μετά την καταστροφική πρώτη, βρίσκει την Ducati χωρίς εργοστασιακό αναβάτη, καθώς και οι δύο αναβάτες της Lenovo Ducati μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο. Αυτή τη φορά, όλα κυλούν ομαλά, χωρίς να σημειωθεί κάποιο συμβάν, με τον αγώνα να έχει μικρύνει κατά ένα γύρο, στους 23. Εκεί, η Aprilia θα σημειώσει έναν μοναδικό θρίαμβο, κάνοντας για πρώτη φορά το 1-2, με τον Aleix Espargaro να παίρνει τηνδεύτερη νίκη του για το σαββατοκύριακο και τον Vinales δεύτερο.
Αρχικά, πρώτος είναι ο Vinales, δεύτερος ο Martin και τρίτος ο Aleix. Ο αδερφός του, Pol Espargaro, αντιμετωπίζει μηχανικό πρόβλημα με τoν συμπλέκτη της RC16 του και εγκαταλείπει, νωρίς. Οι πρώτες τρεις θέσεις παραμένουν ως έχουν, ενώ καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης ιαπωνικής μοτοσυκλέτας είναι ο Marc Marquez στην 9η θέση, ο οποίος μάχεται με τον Quartararo στην 10η.
Είκοσι γύρους πριν το τέλος, οι πρώτοι τέσσερις -Vinales, Martin, Aleix και Oliveira- έχουν ξεμακρύνει από τους υπόλοιπους. Είναι η στιγμή που ο Aleix θα κάνει την κίνησή του και θα περάσει τον Martin για να βρεθεί 2ος. Ένα γύρο αργότερα θα κάνει το ίδιο και ο Oliveira, αφήνοντας τον Martin στην 4η θέση. Έτσι, η Aprilia έχει κάνει το 1-2-3, θέτοντας τις βάσεις για ένα πιθανό podium lockout για το εργοστάσιο του Noale.
Η μεγάλη ελπίδα της KTM, ο Brad Binder εγκαταλείπει ξαφνικά, όπως φάνηκε από μηχανική βλάβη, με τον ομόσταυλό του, Jack Miller στην 6η θέση. Ο Αυστραλός είναι και ο καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης, από όσες μοτοσυκλέτες ανήκουν στο Pierer Group. Άξιο αναφοράς είναι ότι ο Binder, προς τιμήν του, μόλις αποσύρθηκε, κατευθύνθηκε στο ιατρικό κέντρο για να δει τον Bagnaia.
Φτάνοντας στον 5ο γύρο, ο Marc Marquez βρίσκεται 10ος, ενώ αντιθέτως ο Quartararo τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από τον αγώνα Sprint του Σαββάτου, βρισκόμενος στην 8η θέση. Για ακόμη μία φορά, ο Bezzechi έχει κακό αγώνα, με τον αναβάτη της VR46 να είναι μόλις 13ος.
Στον 7ο γύρο, οι 3 αναβάτες της Aprilia έχουν φύγει πιο μπροστά, με τον Martin να έχει μείνει πιο πίσω, χωρίς να δείχνει ότι μπορεί να πιέσει. Ο ομόσταυλός του, Johann Zarco, έχει αρχίσει να τον πλησιάζει. Ένα γύρο αργότερα, ο Oliveira μένει και αυτός πιο πίσω, μην μπορώντας να ακολουθήσει τον ρυθμό των δύο εργοστασιακών αναβατών της Aprilia, οι οποίοι πηγαίνουν ρόδα-ρόδα.
Στον 9ο γύρο, ο Augusto Fernandez καταφέρνει να περάσει και αυτός τον Marc Marquez, αφήνοντάς τον στην 11η θέση. Πίσω του καραδοκεί και ο έτερος Fernandez, ο Raul. Η μάχη που τραβάει τα βλέμματα εκείνη την στιγμή είναι αυτή για την 6η θέση. Jack Miller και Alex Marquez μάχονται τόσο κοντά μεταξύ τους, σε σημείο που κινδυνεύουν να ακουμπήσουν ο ένας τον άλλο.
Η μάχη μεταξύ Martin και Oliveira ανάβει 13 γύρους πριν το τέλος. Ο αναβάτης της Ducati περνά μπροστά, με τον Πορτογάλο να επιχειρεί να απαντήσει. Όπως φαίνεται όμως, ο αναβάτης της Aprilia δεν έχει απάντηση, μην μπορώντας να ακολουθήσει τον ρυθμό του Ισπανού. Όσο διαδραματίζονται αυτά, ο Raul Fernandez εγκαταλείπει με μηχανικό πρόβλημα.
Ταυτόχρονα ο Vinales αρχίζει ξαφνικά να χτίζει διαφορά και από εκεί που οι δύο αναβάτες της Aprilia βρίσκονταν ο ένας στην ρόδα του άλλου, η απόσταση από τον Aleix φτάνει τα 1,3 δευτερόλεπτα. Αργότερα θα γινόταν γνωστός ο λόγος αυτής της απότομης μεταβολής. Ο Aleix είχε κάνει ένα λάθος, χάνοντας την γραμμή του και έχοντας ως αποτέλεσμα αυτή την ξαφνική μετατόπιση στην διαφορά.
Ο Quartararo φαίνεται ότι βρίσκει τον ρυθμό του στον 12ο γύρο, περνώντας στην 7η θέση, ενώ από την άλλη ο Marc Marquez χάνει συνεχώς θέσεις, πέφτοντας στην 12η.
Δέκα γύροι έχουν απομείνει για την καρό σημαία και ο Aleix μειώνει ελαφρώς την διαφορά, η οποία παραμένει πάνω από 1 δευτερόλεπτο, στα 1,073, από τον ομόσταυλό του Vinales, ο οποίος οδηγεί την κούρσα. Οι δυο τους κάνουν τον δικό τους αγώνα, χτίζοντας συνεχώς την διαφορά τους από τους υπόλοιπους. Αυτή είναι και η στιγμή που υπάρχει η πρώτη ενημέρωση για τον Bagnaia, μετά τον τραυματισμό του. Όπως έγινε γνωστό, μεταφέρθηκε από το ιατρικό κέντρο της πίστας σε νοσοκομείο της Βαρκελώνης, ενώ εκείνη την στιγμή δεν υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες για την κατάσταση της υγείας του.
Στον 16ο γύρο, ο Aleix έχει πλησιάσει στα 0,756 δευτερόλεπτα τον Vinales και δείχνει ικανός να τον πιάσει -αν δεν υποπέσει πάλι σε κάποιο λάθος λόγω πίεσης. Η διαφορά του Aleix από τον Martin είναι μεγάλη, στα 3,5 δευτερόλεπτα. Τον 4ο Oliveira απειλεί τώρα ο Zarco.
Πέντε γύρους πριν το τέλος, ο Aleix έχει καταφέρει να φτάσει τον Vinales, εξανεμίζοντας την διαφορά που υπήρχε, και όλοι αναρωτιούνται αν έχει τα αποθέματα να περάσει αυτός μπροστά, κάνοντας το 2 στα 2 για το σαββατοκύριακο. Παράλληλα, οι υπόλοιποι αναβάτες πιο πίσω ανοίγουν όλο και περισσότερο την ψαλίδα της διαφοράς με τους δύο πρώτους. Κύριο πρόβλημα είναι το κράτημα των φθαρμένων ελαστικών. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ο 3ος Jorge Martin που βρίσκεται πλέον 4,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Aleix. Δεν είναι ότι οι αναβάτες του Noale δεν αντιμετωπίζουν αντίστοιχο πρόβλημα, φαίνεται άλλωστε και στα πλάνα του σκηνοθέτη το πόσο έχουν καταστραφεί τα ελαστικά τους στα πλαϊνά. Οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες της Aprilia, όμως, παραμένουν ελεγχόμενες, κάτι που βοηθάει τους δύο αναβάτες να πιέσουν περισσότερο.
Ο Aleix θα κάνει την κίνησή του στον 20ο από τους 23 γύρους, στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, όπου βρίσκεται δίπλα από τον Vinales. Παίρνοντας την εσωτερική στην πρώτη στροφή και με υποδειγματικό block pass περνά τελικά μπροστά, για να ξεκινήσει αμέσως να χτίζει διαφορά! Ολοκληρώνοντας τον 20ο γύρο και δύο γύρους πριν το τέλος, ο Aleix έχει ήδη ανοίξει τη διαφορά στα 1,3 δευτερόλεπτα από τον Vinales. Όλοι ελπίζουν να μην επαναλάβει το περσινό λάθος και να έχει μετρήσει σωστά τους γύρους, ώστε να μην κόψει ρυθμό πριν τον τερματισμό.
Στο μεταξύ, ο Zarco έχει περάσει και αυτός τον Oliveira και είναι 4ος. Έτσι, η πρώτη πεντάδα έχει ως εξής: Aleix Espargaro, Maverick Vinales, Jorge Martin, Johann Zarco, Miguel Oliveira. Πίσω τους ακολουθούν ο Alex Marquez στην 6η θέση και 7ος ο Quartararo.
Η καρό σημαία βρίσκει τον Aleix Espargaro πρώτο, παίρνοντας την 2η νίκη του για αυτό το σαββατοκύριακο, και την Aprilia να γιορτάζει το 1-2 στον αγώνα της Κυριακής! Ένας πραγματικός θρίαμβος για το Noale. Στην συνέντευξή του μετά το τέλος του αγώνα, ο Aleix αφιέρωσε τη νίκη του στον Bagnaia, δείχνοντας για ακόμη μία φορά το ήθος του.
Οι δύο αναβάτες της Aprilia χαρίζουν ένα όμορφο στιγμιότυπο κάνοντας… ανταλλαγή μοτοσυκλετών μεταξύ τους. Έτσι, ο Aleix ανεβαίνει πάνω στην σέλα με το νούμερο 12 και ο Maverick στο 41!
Μέχρι την ολοκλήρωση του αγώνα η μόνη ενημέρωση που υπάρχει από την Ducati για την κατάσταση του Pecco Bagnaia είναι μία ανακοίνωση από την ομάδα που δηλώνει ότι ο Ιταλός είναι “relatively ok”, σχετικά καλά δηλαδή. Ευτυχώς, τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, με τον Bagnaia να μην έχει υποστεί κάποιο κάταγμα. Παρά την ατυχία του και την απόσυρσή του από τον αγώνα της Κυριακής, ο Bagnaia παραμένει πρώτος, διατηρώντας έτσι τις ελπίδες του για την κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου τίτλου του.
Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:
1. Aleix Espargaro, Aprilia
2. Maverick Vinales, Aprilia
3. Jorge Martin, Ducati
4. Johann Zarco, Ducati
5. Miguel Oliveira, Aprilia
6. Alex Marquez, Ducati
7. Fabio Quartararo, Yamaha
8. Jack Miller, KTM
9. Augusto Fernandez, GASGAS
10. Fabio di Giannantonio, Ducati
11. Luca Marini, Ducati
12. Marco Bezzecchi, Ducati
13. Marc Marquez, Honda
14. Franco Morbidelli, Yamaha
15. Takaaki Nakagami, Honda
16. Iker Lecuona, Honda
17. Joan Mir, Honda
Εκεχειρία με... αστερίσκους στον Λίβανο: Το «αλλά» του Νετανιάχου, οι λόγοι που τον έκαναν να πει «ναι» και η νέα απειλή
Σειρά ιατρικών και διοικητικών παραλείψεων στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο - «Έψαχνα γιατρούς και δεν έβρισκα»
Μπάιντεν: Το Ισραήλ δεν ξεκίνησε αυτόν τον πόλεμο, αλλά ούτε και ο λαός του Λιβάνου
Τέμπη: «Κόκκινο» για το βίντεο της Λεπτοκαρυάς - Δεν πιστοποιείται η ώρα διέλευσης
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr