Kawasaki Ninja 7 HEV: Ιαπωνική πρωτιά, με υβριδική μοτοσυκλέτα στους dealer τον Ιανουάριο του 24!
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Έχοντας πρόσφατα παρουσιάσει δύο ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, τις Ninja e-1 και Z e-1, για την Α1 κατηγορία διπλωμάτων, η Kawasaki ανακοίνωσε τώρα την έλευση της πρώτης υβριδικής μοτοσυκλέτας επιδόσεων στον κόσμο και μάλιστα σε επίπεδο μαζικής παραγωγής, καθώς η Ninja 7 HEV αναμένεται να φτάσει στους επίσημους αντιπροσώπους των “πράσινων” τον Ιανουάριο του 2024!
Στον 8ωρο αγώνα αντοχής στη Suzuka, τον Αύγουστο του 2022, η Kawasaki είχε παρουσιάσει τρεις μοτοσυκλέτες. Οι δύο ήταν οι ηλεκτρικές που έχουν ήδη μπει στην παραγωγή, ενώ η 3η ήταν το υβριδικό μοντέλο, σε πρωτότυπη όμως μορφή. Το εργοστάσιο του Akashi ασχολείται με τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας, έχοντας δηλώσει ήδη από τον Οκτώβριο του 2021, ότι σκοπεύει να παρουσιάσει πάνω από δέκα νέα μοντέλα, ηλεκτρικά και υβριδικά. Παρόλο όμως που στο site Torino Cronaca (τα νέα του Τορίνο) είχαν ανέβει μερικές κατασκοπευτικές φωτογραφίες της υβριδικής μοτοσυκλέτας Ninja 7 HEV να δοκιμάζεται στον δρόμο, σίγουρα δεν αναμενόταν τόσο σύντομα στην παραγωγή.
Η υβριδική τεχνολογία στους 2 τροχούς δεν είναι κάτι το εντελώς νέο. Έχει ήδη βρει τον δρόμο της στα scooter της Yamaha RayZR 125, Fascino 125 και Grand Filano 125, στις αγορές της Ασίας. Μερικές κινέζικες εταιρείες, μάλιστα, έχουν κατά καιρούς δείξει μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες, όπου εφαρμόζεται αυτή η τεχνολογία, χωρίς ωστόσο να φτάσουν ποτέ στο στάδιο της μαζικής παραγωγής. Όπως αρμόζει στην ιστορία της, η Kawasaki, αποφάσισε να κολυμπήσει απευθείας σε βαθιά -και σπορ- νερά, κατασκευάζοντας κάτι που κανένα άλλο εργοστάσιο μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει. Μία υβριδική μοτοσυκλέτα επιδόσεων. Επομένως, η φράση “Change the Game” (Αλλαγή Παιχνιδιού), την οποία χρησιμοποιεί στο δελτίο τύπου της, για την παρουσίαση του μοντέλου της, λέει όλη την αλήθεια.
Ο αριθμός 7, δίπλα από το “Ninja”, μπορεί να μπερδέψει αρκετούς, ώστε να πιστέψουν ότι πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού. Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι. Η χρήση του αριθμού, σύμφωνα με την Kawasaki, έγινε για να υποδηλωθούν οι επιδόσεις του κινητήρα, οι οποίες είναι αντίστοιχες με την κατηγορία των 650 - 700 κυβικών! Έτσι, η μηχανική πλατφόρμα του Ninja 7 HEV, είναι μία τετράχρονη, υγρόψυκτη δικύλινδρη εν σειρά μονάδα 451 κυβικών, με τη μέγιστη απόδοση να αγγίζει τους 58,3 ίππους. Με την χρήση του “e-boost” (δηλαδή του ηλεκτροκινητήρα), αυτή φτάνει τους 68,5 ίππους -εντυπωσιακό νούμερο για το μηχανοκίνητο σύνολο των 450 κ.εκ.! Όπως δηλώνει η ίδια η εταιρεία, μάλιστα, αν χρησιμοποιηθούν κινητήρας και “e-boost” μαζί, η επιτάχυνση από στάση του υβριδικού της μοντέλου, συγκρίνεται με αυτή... των Superbike μοτοσυκλετών 1.000 κυβικών -πιστεύουμε πως εδώ κρύβεται λίγη υπερβολή. Παράλληλα με τις εντυπωσιακές επιδόσεις, εξίσου εντυπωσιακή -προς τα κάτω- είναι η κατανάλωση καυσίμου, που βρίσκεται στα χωράφια των κινητήρων των 250 κυβικών. Εντυπωσιακά τα νούμερα, αλλά και οι δηλώσεις της Kawasaki, αν σκεφτεί κανείς ότι η διάταξη και ο κυβισμός του κινητήρα που χρησιμοποιείται, είναι ίδια με αυτόν του νέου δικύλινδρου cruiser μοντέλου Eliminator 500.
Το κιβώτιο ταχυτήτων, θυμίζει εξ όψεως το DCT της Honda, διαθέτοντας τόσο χειροκίνητη, όσο ΚΑΙ αυτόματη λειτουργία! Για την ώρα, το Akashi δεν αποσαφηνίζει το πώς θα λειτουργεί το αυτόματο κιβώτιο -με διπλό συμπλέκτη; CVT; κάποιο σύστημα παρόμοιο με το HFT του DN-01 της Honda;. Στις φωτογραφίες του Ninja 7 HEV, πάντως, η μανέτα και το λεβιέ στο πόδι απουσιάζουν, με τις αλλαγές να γίνονται με τα paddles στο τιμόνι.
Μέχρι στιγμής δεν γίνονται γνωστές άλλες τεχνικές προδιαγραφές, για τον κινητήρα, τα φρένα ή τις αναρτήσεις. Από τις φωτογραφίες όμως βλέπουμε το νέο υβριδικό μοντέλο να έχει δύο, σχετικά μικρού διαμετρήματος, δίσκους μπροστά με συμβατικές δαγκάνες και έναν ακόμα πίσω, ενώ και στις αναρτήσεις οι λύσεις είναι δοκιμασμένες με συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και μονό αμορτισέρ, αντίστοιχα. Οι επιλογές αυτές γίνονται πιθανότατα για να διατηρηθεί χαμηλά το κόστος.
Η μοτοσυκλέτα θα έχει τρία διαφορετικά Riding Modes, τα SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID και EV, με το τελευταίο να κάνει αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, που συνεπάγεται περιορισμένη αυτονομία και τελική ταχύτητα. Συνεχίζοντας, στον εξοπλισμό βρίσκεται το Idle Stop, συνηθισμένη τεχνολογία στα σκούτερ, όχι όμως και στις μοτοσυκλέτες. Αυτό που κάνει στην ουσία είναι να απενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα, σε στάση, για μειωμένο θόρυβο, ρύπους και κατανάλωση.
Στα ηλεκτρονικά περιλαμβάνεται και το Automatic Launch Position Finder (ALPF), το οποίο, όπως εξηγεί η Kawasaki, μπορεί να επιλέξει αυτόματα την πρώτη σχέση, με την μοτοσυκλέτα σε στάση -πιθανότατα για την εκκίνηση με το αυτόματο κιβώτιο, όπως το “D” στο DCT. Μαζί έρχεται και το “walk mode”, το οποίο μπορεί να κινήσει εξαιρετικά αργά την μοτοσυκλέτα, διευκολύνοντας τους αναβάτες σε επιτόπιες μανούβρες, με χαμηλές ταχύτητες, αλλά και στο παρκάρισμα.
Το πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα μέσα του περικλείει τον θερμικό κινητήρα, αλλά και τον ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 9kw ή 12,2 ίππων. Στον ίδιο χώρο, υπάρχει και μία μπαταρία 48V, η οποία έχει τοποθετηθεί σε στρατηγικό σημείο, προκειμένου να είναι όσο πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας γίνεται. Για την ώρα, η Kawasaki δεν κάνει κάποια αναφορά σε νούμερο, για το βάρος της μοτοσυκλέτας.
Το Ninja 7 HEV, ανήκει εμφανισιακά στην οικογένεια Ninja, με την εργονομία να γέρνει προς την σπορ πλευρά. Η επιλογή του χρωματικού συνδυασμού, ωστόσο, είναι κάτι εντελώς ξεχωριστό και πρωτότυπο για το Akashi, όπως ακριβώς είναι και η μοτοσυκλέτα για την οποία δημιουργήθηκε. Το ασημένιο με το μαύρο είναι τα χρώματα που καλύπτουν το φαίρινγκ, με την καρίνα και διάφορες λεπτομέρειες να είναι στο χαρακτηριστικό lime green της Kawasaki.
Μία έγχρωμη TFT οθόνη αναλαμβάνει την πληροφόρηση του αναβάτη, ενώ μέσω της εφαρμογής “RIDEOLOGY” της Kawasaki, ο αναβάτης μπορεί να συνδέσει το smartphone του με την οθόνη. Προς το παρών, το εργοστάσιο του Akashi δεν αναφέρει αν θα υπάρχουν τυχόν άλλα ηλεκτρονικά στη μοτοσυκλέτα, όπως ABS, traction control, cruise control, κ.α.
Αλλαγή παιχνιδιού, λοιπόν, με το Ninja 7 HEV, το πρώτο στο είδος του, που εγκαινιάζει μία νέα εποχή. Όντας η πρώτη υβριδική μοτοσυκλέτα έχει το πλεονέκτημα να θέσει τα δεδομένα, στα οποία θα βαδίσουν όλες οι υπόλοιπες. Από την Kawasaki δεν θα είναι η μοναδική έκπληξη, όπως όλα δείχνουν, καθώς έχει ήδη αρχίσει να δουλεύει πάνω σε κινητήρες υδρογόνου μαζί με τους υπόλοιπους μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές μοτοσυκλετών, Honda, Suzuki και Yamaha. Αυτό από μόνο του δείχνει τις προθέσεις τόσο της Kawasaki, όσο και εν γένει της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας -στη συμφωνία συμμετέχουν και μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων- να ψάξουν εναλλακτικές λύσεις για τα μελλοντικά δίκυκλα, πέραν της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλειας της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ των ανεξαρτητοποιήσεων Τζάκρη και Πούλου και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr