Honda: Στόχος τα 4 εκατομμύρια ηλεκτρικά δίκυκλα μέχρι το 2030
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Την Τετάρτη 29/11 σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, η Honda ανακοίνωσε την αύξηση του στόχου της, όσον αφορά την πώληση ηλεκτρικών δικύκλων -τόσο scooter όσο και μοτοσυκλετών- κατά μισό εκατομμύριο (!) μέχρι το 2030, σε σύγκριση με ό,τι υπολόγιζε μέχρι τώρα, ανακοινώνοντας επενδύσεις συνολικού ύψους 500 δισεκατομμυρίων γιεν (3,825 δισεκατομμυρίων ευρώ) στην ίδια χρονική περίοδο, με ταυτόχρονο στόχο την μείωση του κόστους των ηλεκτρικών δικύκλων στο μισό.
Η συνέντευξη τύπου αφορούσε τις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες σχετικά με τον εξηλεκτρισμό των μοτοσυκλετών του ιαπωνικού εργοστασίου, με εισηγητές τους Katsushi Inoue (Εκτελεστικός Διευθυντής και υπεύθυνος για τις Επιχειρήσεις Ανάπτυξης Επιχειρήσεων Ηλεκτροκίνησης) και Daiki Mihara (Επικεφαλής της Μονάδας Ανάπτυξης Επιχειρήσεων Ηλεκτροκίνησης Μοτοσυκλετών και Ηλεκτρικών Προϊόντων). Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, η Honda έχει ήδη υπολογίσει επενδύσεις συνολικού ύψους 100 δισεκατομμυρίων γιεν (616,5 εκατομμύρια ευρώ) για το διάστημα 2021-2025. Για το 2026-2030 προσβλέπει στην επένδυση ακόμα 400 δισεκατομμυρίων γιεν (2,466 δισεκατομμυρίων ευρώ). Έτσι, το συνολικό επενδυτικό κεφάλαιο για την ηλεκτροκίνηση αγγίζει τα 500 δισεκατομμύρια γιεν (3,825 δισεκατομμύρια ευρώ), σε διάστημα μίας σχεδόν δεκαετίας!
Σκοπός των επενδύσεων αυτών είναι η αύξηση του μεριδίου των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στην παγκόσμια αγορά σε πάνω από 10% μέχρι το 2030. Μέχρι τότε, η εταιρεία θέλει επίσης να αυξήσει το περιθώριο λειτουργικού κέρδους από την ηλεκτροκίνηση στο 5%, ενώ από το 2031 και μετά να φτάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει το 10%!
Η αρχή έγινε με την πώληση τριών ηλεκτρικών ποδηλάτων (δεν ξεπερνούν τα 25 χ.α.ω τελικής ταχύτητας), συμπεριλαμβανομένου του Cub e, στην Κίνα, του ηλεκτρικού σκούτερ, EM1e σε Ευρώπη και Ιαπωνία και του Motocompacto στην Αμερική, δείχνοντας ότι θέλει να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση, ειδικά όσον αφορά την μικροκινητικότητα. Η Honda, ωστόσο, ανακοίνωσε την έλευση το 2024 ενός νέου μοντέλου που θα απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά, το οποίο θα βασίζεται στο concept μοντέλο SC e, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην έκθεση JAPAN MOBILITY SHOW 2023. Την επόμενη χρονιά, το 2025, θα ακολουθήσουν μοντέλα ψυχαγωγίας (fun EVs) αλλά και τεχνολογίας plug-in, ακολουθώντας το πρόγραμμα που έχει ήδη παρουσιάσει και την θέλει να έχει στην γκάμα της 7 ηλεκτρικά σκούτερ και 3 ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες μέχρι και το 2025. Μέχρι το 2030, η Honda θέλει να έχει δημιουργήσει μία ολοκληρωμένη γκάμα ηλεκτρικών δικύκλων, έχοντας περισσότερα από 30 μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες.
Αξιοποιώντας μάλιστα την τεχνογνωσία που έχει συλλέξει όλα αυτά τα χρόνια κατασκευής θερμικών κινητήρων, η Honda αποσκοπεί στη δημιουργία μίας πλατφόρμας που θα χρησιμοποιείται για διαφορετικά μοντέλα, καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος αναβατών με διαφορετικές ανάγκες (σ.σ. για παράδειγμα όπως συμβαίνει τώρα με την σειρά βενζινοκίνητων μοντέλων στα 500 κυβικά). Κάτι τέτοιο αναμφίβολα θα βοηθήσει στον στόχο της εταιρείας για μείωση του κόστους κατασκευής και πώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, η εξέλιξη του συστήματος infotainment Honda RoadSync, το οποίο παρουσιάστηκε το 2020, θα καθιστά δυνατή την ενημέρωση του εκάστοτε αναβάτη για το πού βρίσκονται τα πλησιέστερα σε αυτόν σημεία φόρτισης.
Με τις δυνατότητες που παρέχει η εποχή της συνδεσιμότητας, οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της Honda θα μπορούν να ενημερώνονται Over The Air, όσον αφορά το λογισμικό τους. Έτσι, ο αναβάτης θα μειώσει στο ελάχιστον τις επισκέψεις του στο συνεργείο. Ταυτόχρονα, τα μοντέλα του 2026 και μετά, θα εξοπλίζονται με μία μονάδα ελέγχου τηλεματικής (TCU).
Η Honda όπως είναι φυσικό ασχολείται και με τον τομέα των μπαταριών, όπου εκτός από τις ιόντων-λιθίου που χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό σήμερα, το ιαπωνικό εργοστάσιο ασχολείται και με την εξέλιξη μπαταριών σιδηροφωσφορικού λιθίου (LFP), με τις οποίες σκοπεύει να εξοπλίζει μοντέλα της από το 2025 και μετά. Η τεχνολογία αυτή εφαρμόζεται ήδη σε πάνω από το 30% των ηλεκτρικών οχημάτων, χάρη στα πλεονεκτήματα της χαμηλότερης τοξικότητας και της χαμηλότερης θερμοκρασίας που αναπτύσσεται κατά την λειτουργία και φόρτισή τους, σε βάρος της μικρότερης ενεργειακής πυκνότητας των LFP σε σχέση με τις ιόντων-λιθίου. Η Honda θα μπορεί έτσι να έχει μία ποικιλία μπαταριών με διαφορετική ισχύ, αυτονομία, αλλά και κόστος, που θα εξυπηρετεί διαφορετικές ανάγκες και οχήματα. Ήδη, οι Ιάπωνες έχουν κάνει γνωστό ότι εργάζονται και πάνω στην δημιουργία προηγμένων μπαταριών στερεάς κατάστασης, οι οποίες είναι πιο ασφαλείς στη λειτουργία τους, και παρέχουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα.
Ένα καίριο θέμα που μέχρι στιγμής εμποδίζει σε μεγάλο βαθμό την περαιτέρω εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης είναι το κόστος κατασκευής, το οποίο όπως είναι λογικό περνάει και στην τελική τιμή την οποία καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής. Μετά την αυτονομία και τον χρόνο φόρτισης, το κόστος απόκτησης είναι ακόμα ένας παράγοντας που δυσκολεύει τη διάδοση των EV δικύκλων. Η Honda θέλει να αντιμετωπίσει αυτόν τον σκόπελο, μειώνοντας το κόστος του τελικού προϊόντας κατά 50%, σε σύγκριση με την τρέχουσα αγορά μοντέλων που χρησιμοποιούν σύστημα ανταλλάξιμων μπαταριών. Για να το καταφέρει αυτό η Honda μεταξύ άλλων θα δημιουργήσει εργοστάσια κατασκευής αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων δικύκλων.
Για την ώρα, χρησιμοποιούνται οι ίδιες μονάδες παραγωγής με αυτές των βενζινοκίνητων μοντέλων, όμως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να στηρίξει τον στόχο των 4 εκατομμυρίων μονάδων μέχρι και το 2030. Επομένως, υπολογίζεται ότι περίπου το 2027 θα ξεκινήσει η λειτουργία εργοστασίων για την κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών δικύκλων, που αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες θα μπορέσουν να μειώσουν το μήκος των παραδοσιακών γραμμών παραγωγής έως και σχεδόν 40%. Όπως ανακοινώνει η Honda κάθε μία νέα εγκατάσταση αντιστοιχεί σε 50 εκατομμύρια γιεν (309,44 χιλιάδες ευρώ), με δυνατότητα παραγωγής τουλάχιστον 1 εκατομμυρίου μονάδων. Μαζί με αυτά, η Honda θα επιχειρήσει να μειώσει το κόστος των πρώτων υλών και των μεταφορικών, κάτι που μπορεί να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της γενικότερα στην αγορά και μαζί τα περιθώρια κέρδους της.
Με στόχους τη βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και την ευκολία των καταναλωτών, η Honda θέλει να μεταφέρει τον κύριο όγκο πωλήσεών της στο ηλεκτρονικό εμπόριο, χωρίς ο αγοραστής να χρειάζεται να επισκεφτεί κάποιο από τα 30.000 φυσικά καταστήματα αντιπροσώπων της στον κόσμο. Από την άλλη, μία ακόμα νέα πρωτοβουλία της είναι η δημιουργία των “Κέντρων Εμπειρίας”, όπως τα αποκαλεί, σε Ινδία, χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας και αλλού, όπου θα μπορεί κανείς να δει και να γνωρίσει την ποιότητα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών της Honda. Ο συνδυασμός του ήδη υπάρχοντος ισχυρού εμπορικού δικτύου σε όλο των κόσμο, την δημιουργία νέων κέντρων και την ενίσχυση των online υπηρεσιών της, η Honda θέλει να καταστήσει όσο πιο εύκολα γίνεται τα πράγματα για τους υποψήφιους πελάτες της, που με την σειρά του θα οδηγήσει στην μεγαλύτερη αποδοχή της ηλεκτροκίνησης στο ευρύ κοινό. Μάλιστα, η επιλογή των συγκεκριμένων χωρών δεν έγινε κατά τύχη, καθώς από την μία η Ινδία είναι αυτή την στιγμή η μεγαλύτερη αγορά μηχανοκίνητων και ηλεκτρικών δικύκλων στον κόσμο, ενώ από την άλλη οι ασιατικές αγορές εν γένει σημειώνουν αντίστοιχα εντυπωσιακές ετήσιες ταξινομήσεις δικύκλων.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι όλα αυτά συνδυάζονται με την προσπάθεια των τεσσάρων μεγάλων Ιαπώνων κατασκευαστών μοτοσυκλέτας, μαζί με την Honda, για τη δημιουργία κινητήρων υδρογόνου, διευρύνοντας τις επιλογές για το μέλλον, καθώς η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να αποτελεί λύση από μόνη της, απέναντι στα ορυκτά καύσιμα.
Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ
Είδαμε το Αλ Τσαντίρι Νιους: Μας έκανες και γελάσαμε Λάκη - Αντιπολίτευση σκληρή την ώρα που η Αξιωματική Αντιπολίτευση σπαρασσόταν
Από οξεία λευχαιμία και όχι από λοίμωξη του αναπνευστικού ο θάνατος του Μανούσου Μανουσάκη - Η δήλωση της συζύγου του
Οι θρυλικές σειρές του Μανούσου Μανουσάκη που σημάδεψαν την ελληνική μυθοπλασία
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr