MotoGP Κατάρ: Martin και Bagnaia στέλνουν την Ducati στο πρώτο σκαλί του βάθρου και στους δύο αγώνες
Όσα έγιναν στο MotoGP του Κατάρ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 14 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Η Ducati κατάφερε να κυριαρχήσει και στους δύο αγώνες, στον εναρκτήριο γύρο στην πίστα του Lusail στο Κατάρ, με τους Martin και Bagnaia να στέλνουν την Ducati στην κορυφή, ενώ ΚΤΜ και Aprilia έδειξαν ότι μπορούν να είναι ανταγωνιστικές.
Ο Marc Marquez άφησε θετικές εντυπώσεις στο ντεμπούτο του με την ομάδα της Gresini, παίρνοντας την 5η θέση στον αγώνα Sprint και την 4η στον μεγαλύτερης διάρκειας και πιο απαιτητικό, όσον αφορά την σωματική και πνευματική καταπόνηση, της Κυριακής.
Αγώνας Sprint: Ο Martin παίρνει την πρώτη του νίκη, με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές στο βάθρο
Ο σύντομης διάρκειας (11 γύροι) αγώνας Sprint, είδε τον Σάββατο τον Martin να καταφέρνει μία μεγάλη νίκη, σε μία πίστα, όπου οι προσπεράσεις δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η σκόνη μέσα στην πίστα, ειδικά την συγκεκριμένη μέρα όπου νωρίτερα είχε αρκετό αέρα, μειώνει σημαντικά τα επίπεδα πρόσφυσης. Αν και στο παρελθόν, ο Martin έχει δείξει ότι θα ρισκάρει, χαρίζοντας μερικές ωραίες προσπεράσεις, το Σάββατο δεν χρειάστηκε κάτι τέτοιο, οδηγώντας από νωρίς τον αγώνα.
Η εκκίνηση των Binder με KTM και Espargaro με Aprilia δεν έδειξαν αμέσως ότι το βάθρο θα είχε τελικά τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές. Ο Νοτιοαφρικανός των “πορτοκαλί”, όμως, άρχισε αμέσως μετά να πιέζει τον Martin, κάνοντάς του μάλιστα επιθέσεις, δείχνοντας ότι η KTM μπορεί να είναι ανταγωνιστική διεκδικώντας το βάθρο. Από την άλλη, τα πράγματα δεν ήταν ιδανικά για τον Miller, ο οποίος βρισκόταν πιο πίσω, τονίζοντας ακόμη περισσότερο την εμφάνιση του Binder. Στην εκκίνηση και οι δύο KTM κατάφεραν να περάσουν μπροστά, με τον Miller μάλιστα να κερδίζει περισσότερες θέσεις, στα πρώτα μέτρα, όμως τελικά ο Binder ήταν αυτός που κατάφερε να μείνει με τον πρωτοπόρο.
Οι εργοστασιακές Ducati των Bagnaia και Bastianini, πάλεψαν μεταξύ τους. Αρχικά, ο Bastianini προηγήθηκε, κρατώντας πίσω του τον Bagnaia, όμως σύντομα ο τελευταίος πέρασε μπροστά. Μόλις το έκανε, ο Bastianini επιχείρησε να ανακτήσει την θέση του, πατώντας εκτός της περιοχής με την ιδανική πρόσφυση. Στην περίπτωση του Κατάρ, το εύρος αυτή της περιοχής είναι μικρό, μην αφήνοντας πολλές και διαφορετικές επιλογές για την γραμμή που θέλει να ακολουθήσει ο κάθε αναβάτης.
Πιο πίσω, ο Di Giannantonio ήταν αυτός που έκανε πιο αισθητή την παρουσία του, μέχρι την περίεργη και επικίνδυνη πτώση του, όπου τραυματίστηκε. Όπως φάνηκε, όχι όμως σοβαρά, καθώς έτρεξε την Κυριακή. Από την πρώτη στιγμή στον αγώνα Sprint ρίχτηκε στην μάχη, παίζοντας με τις δύο Gresini, έχοντας μπροστά του τον Miller.
Ο Espargaro της Aprilia βρέθηκε στην αρχή μεταξύ των δύο Ducati, προτού τις αφήσει να παλέψουν μεταξύ τους, με τον Bagnaia τελικά να βγαίνει νικητής αυτής της μάχης. Από την άλλη, ο rookie της φετινής χρονιάς στην μεγάλη κατηγορία, Acosta, με την GASGAS, είχε μία άτυχη στιγμή στον πρώτο γύρο. Ανέκαμψε γρήγορα, όμως, περνώντας και τον Miller. Η κίνηση αυτή του Acosta, αποτέλεσε και την πρώτη δήλωση για το μέλλον, δείχνοντας το πρώτο δείγμα για το ποιος θα πρέπει να είναι εργοστασιακός αναβάτης. Βέβαια, ακόμα είναι η αρχή και θα χρειαστούν πολλά ακόμη.
Ο Marc Marquez, στον πρώτο του αγώνα με Ducati, πέρασε σχετικά εύκολα τους Di Giannantonio και Miller από την εσωτερική, αφήνοντας τον Αυστραλό να πέσει ακόμα πιο πίσω. Αμέσως έβαλε πλώρη για τον Bastianini, τον οποίο πέρασε μετά από λάθος του Ιταλού της εργοστασιακής Ducati. Στο μεταξύ, ο Bagnaia, έχει ανέβει, περνώντας τον Espargaro, κρατώντας αρκετά πίσω του την Aprilia μόνο στην ευθεία, με την μοτοσυκλέτα του Noale να είναι ταχύτατη στις πολλές στροφές του Κατάρ. Εκείνη την στιγμή, φαινόταν ότι το βάθρο δεν θα αλλάξει.
Μετά την κίνησή του στον Bastiannini, ο Marc Marquez πλησίασε τον Espargaro. Ο τελευταίος δεν έφερε ιδιαίτερη αντίσταση, με τον Marquez να κρατάει τα φρένα μέχρι βαθιά μέσα στην στροφή, καταφέρνοντας να στρίψει, με εμφανή απώλεια πρόσφυσης από τον μπροστινό τροχό, παλεύοντας με την Ducati λες και ήταν πάνω σε Honda. Κράτησε όμως την θέση του, βάζοντας πλώρη για τον Bagnaia. Η Ducati ενημέρωσε γρήγορα τον πρώτο αναβάτη της, λέγοντάς του ότι απέχει 0,2 δευτερόλεπτα από τον Binder μπροστά του, ενώ ο Marquez βρισκόταν μόλις 1 δέκατο πίσω του. Αμέσως μετά, ο Marquez θα έχανε την γραμμή του, πατώντας στο ακάθαρτο τμήμα της πίστας. Συνέπεια, ήταν να τον περάσει και ο Espargaro, μην καταφέρνοντας να τον κρατήσει πίσω.
Ο Aleix στους τελευταίους γύρους, θα καταφέρει με πολύ όμορφο τρόπο να πάρει την τελευταία θέση του βάθρου από τον Bagnaia, στην οποία βρισκόταν από την αρχή του σύντομου αγώνα. Στο μεταξύ, ο Acosta πέρασε πίσω από τον Alex Marquez, με την ολοκλήρωση του Sprint να αφήνει υποσχέσεις για τον αγώνα της Κυριακής, αν δεν υπάρξουν πτώσεις και ατυχίες μπροστά. Κάτι καθόλου δύσκολο να συμβεί, καθώς το Σάββατο όλοι πάλεψαν με την πρόσφυση περισσότερο από αυτό που αναμένεται στον πρώτο αγώνα, όπου βασικός στόχος είναι η συγκέντρωση βαθμών και κανείς δεν θέλει το επιπλέον ρίσκο, που μπορεί να του φέρει και την πτώση!
Αποτελέσματα αγώνα Sprint:
Θέση | Αναβάτης | Ομάδα | Χρόνος / Διαφ. |
1 | Prima Pramac Racing | 20:41.287 | |
2 | Red Bull KTM Factory Racing | +0.548 | |
3 | Aprilia Racing | +0.729 | |
4 | Ducati Lenovo Team | +1.625 | |
5 | Gresini Racing MotoGP™ | +1.872 | |
6 | Ducati Lenovo Team | +2.322 | |
7 | Gresini Racing MotoGP™ | +3.154 | |
8 | Red Bull GASGAS Tech3 | +4.431 | |
9 | Aprilia Racing | +6.738 | |
10 | Red Bull KTM Factory Racing | +12.670 | |
11 | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +12.835 | |
12 | Monster Energy Yamaha MotoGP™ | +12.863 | |
13 | Trackhouse Racing | +13.095 | |
14 | Trackhouse Racing | +13.795 | |
15 | 36J. Mir | Repsol Honda Team | +14.096 |
16 | LCR Honda | +14.840 | |
17 | 42A. Rins | Monster Energy Yamaha MotoGP™ | +15.629 |
18 | Red Bull GASGAS Tech3 | +17.711 | |
19 | LCR Honda | +22.733 | |
20 | Prima Pramac Racing | +23.267 | |
21 | Repsol Honda Team | +25.553 | |
Πτώσεις | |||
| Pertamina Enduro VR46 Racing Team | 2 laps |
Αγώνας Κυριακής: Άνετη νίκη Bagnaia, σε αγώνα που τον πρώτο λόγο είχε η αποφυγή ρίσκου
Από την αρχή, ο Pecco Bagnaia της Ducati Lenovo Team, κατάφερε να ελέγξει τον ρυθμό του αγώνα, φεύγοντας από το Κατάρ νικητής, αφήνοντας τους Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) και Jorge Martin (Prima Pramac Racing) να δώσουν την δική τους μάχη για τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου, ενώ κανείς από τους αναβάτες δεν θέλησε να πιέσει περισσότερο, αυξάνοντας το ρίσκο για πτώση.
Εκεί που όλα είναι έτοιμα, με τον γύρο προθέρμανσης να έχει ολοκληρωθεί και λίγο πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα στην πίστα του Lusail για την εκκίνηση, η μοτοσυκλέτα του Raul Fernandez (Trackhouse Racing) ανατρέπει τα πάντα. Η Aprilia RS-GP παρουσίασε κάποιο μηχανικό πρόβλημα, με αποτέλεσμα την ολιγόλεπτη καθυστέρηση της εκκίνησης, ενώ από την μεριά του ο Fernandez αναγκάστηκε να ξεκινήσει από το τέλος της σχάρας.
Μετά και από έναν δεύτερο γύρο σχηματισμού, οι αναβάτες παρατάχθηκαν ξανά στην σειρά εκκίνησης. Τα φώτα σβήνουν με τον Martin να κάνει την καλύτερη εκκίνηση. Πίσω του, ακολουθούν κατά πόδας οι Brad Binder και Francesco Bagnaia. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής των δύο προηγούμενων σεζόν, 2022 και 2023, Bagnaia, δεν είχε σκοπό να περιμένει πολύ. Με μία αποφασιστική κίνηση πέρασε τον Martin, μπαίνοντας πλοηγός του αγώνα. Ο Ισπανός έμεινε στην δεύτερη θέση, ενώ πίσω του ακολουθούσε ο Binder. Καλή κρίνεται και η εκκίνηση των Marc Marquez και Enea Bastianini, οι οποίοι βρέθηκαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα.
Ο Binder, κατάφερε στην 1η στροφή του δεύτερου γύρου να περάσει τον Martin, με τον αναβάτη της Pramac να στρέφει την προσοχή του πίσω του, όπου καραδοκούσε ο Marquez. Η μάχη μεταξύ των τριών, Binder-Martin-Marquez, επέτρεψε στον πρωτοπόρο Bagnaia να αυξήσει ελαφρώς την διαφορά του, χωρίς όμως να έχει κριθεί τίποτα μέχρι εκείνη την στιγμή. Αν και ο Ιταλός εργοστασιακός αναβάτης της Ducati ήταν στην πρώτη θέση, ο ταχύτερος χρόνος ανήκε στον rookie Pedro Acosta της Red Bull Tech3 GASGAS, ο οποίος έχει καταφέρει να πλασαριστεί στην έκτη θέση, πίσω από τον Alex Marquez. Την ίδια στιγμή, ο Jack Miller θα σημειώσει την πρώτη, και μοναδική, πτώση του αγώνα στην στροφή 1. Τα πράγματα αρχίζουν να στενεύουν από εδώ και στο εξής για το μέλλον του Αυστραλού με την Red Bull KTM Factory Racing.
Ο σκηνοθέτης επικεντρώθηκε για λίγο στην πτώση του Miller, ενώ με το που επέστρεψε στην μάχη μπροστά, ο Martin είχε ήδη καταφέρει να περάσει τον Binder, στην δεύτερη θέση. Αμέσως, ο αναβάτης της Pramac θα επιχειρήσει να κλείσει την ψαλίδα της διαφοράς με τον Bagnaia. Ένα γύρο αργότερα, όμως, ο Binder κατάφερε να πάρει πίσω την θέση του, με τον αναβάτη της KTM να πλασάρεται ξανά στην δεύτερη θέση.
Όσο γίνονται αυτά, ο Marc Marquez δεν έχει χάσει την επαφή του με τους τρεις πρωτοπόρους, περιμένοντας το λάθος από κάποιον. Με την σειρά του, ο Acosta είχε καταφέρει να περάσει τον αδελφό και ομόσταυλο του Marc, Alex Marquez, τοποθετώντας την μοτοσυκλέτα του στην πέμπτη θέση. Λίγο πριν τα μισά του αγώνα, με 13 γύρους να απομένουν, ο Bagnaia έχει καταφέρει να μεγαλώσει την διαφορά στο 1 δευτερόλεπτο από τον Binder. Ο αναβάτης της KTM νιώθει με την σειρά του την πίεση των Martin, Marquez και Acosta, προσπαθώντας να τους κρατήσει πίσω του.
Δέκα γύρους πριν την καρό σημαία, ο rookie της μεγάλης κατηγορίας Pedro Acosta έκανε την επίθεσή του στον Marc Marquez, καταφέρνοντας να τον περάσει και να τοποθετηθεί στην τέταρτη θέση. Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής προσπάθησε να μείνει πίσω από τον αναβάτη της GASGAS, όμως στις αμέσως επόμενες στροφές είδες τον Acosta να ξεμακραίνει γρήγορα, με την διαφορά να μεγαλώνει.
Επιστροφή στους πρωτοπόρους, με τον Bagnaia να διατηρεί την διαφορά του από τον Binder στο 1 δευτερόλεπτο. Αντίστοιχα, ο τρίτος, Martin, απέχει και αυτός 1 δευτερόλεπτο από τον Binder, χωρίς να μπορέσει να επιτεθεί στον αναβάτη της KTM. Προς το τέλος του αγώνα, η απειρία του Pedro Acosta άρχισε να φαίνεται, υποφέροντας από την φθορά των ελαστικών, καθώς ο νεαρός αναβάτης χρειάζεται ακόμα χρόνο για να καταλάβει πώς συμπεριφέρονται τα ελαστικά και η μοτοσυκλέτα στην διάρκεια ενός αγώνα. Αποτέλεσμα ήταν να μειώσει τον ρυθμό του, με τον Marquez να επιστρέφει στην τέταρτη θέση.
Πέντε γύρους πριν το τέλος, η διαφορά μεταξύ Bagnaia και Binder παραμένει σταθερή στο 1 δευτερόλεπτο, ενώ ο Marquez πιέζει την GP23 του, καταφέρνοντας να έρθει στο μισό δευτερόλεπτο απόσταση από τον Martin. Ο αναβάτης της Gresini δείχνει ότι θέλει το πρώτο βάθρο της χρονιάς στο Κατάρ. Από την άλλη, ο Acosta, χάρη στην φθορά των ελαστικών του δεν μπορεί να πιέσει, έχοντας υποχωρήσει στην έβδομη θέση. Μπροστά του έχουν περάσει οι Alex Marquez και Enea Bastianini, στην πέμπτη και έκτη θέση, αντίστοιχα.
Τρεις γύροι έχουν μείνει μέχρι την καρό σημαία και ο Bagnaia δείχνει ότι θα είναι αυτός που θα περάσει πρώτος την γραμμή του τερματισμού, διατηρώντας σταθερή την διαφορά του στο 1 δευτερόλεπτο από τον Binder. Έτσι και έγινε, τελικώς, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2023 να ανοίγει με το δεξί την νέα σεζόν, κερδίζοντας τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην έρημο της Doha για την ομάδα του, Ducati Lenovo Team. Δεύτερος ήρθε ο Brad Binder, ο οποίος είδε στο τέλος τον Martin να ψαλιδίζει την διαφορά, χωρίς όμως να μπορέσει να του κλέψει εν τέλει την θέση. Έτσι, ο Martin αρκέστηκε στην τρίτη θέση, κλείνοντας το βάθρο.
Ο αγώνας της Κυριακής βρήκε τον Marc Marquez να βελτιώνει την θέση του, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση, ενώ στον Sprint του Σαββάτου ήταν πέμπτος. Όπως είναι λογικό, οι άνθρωποι της Gresini φάνηκαν αρκετά χαρούμενοι με την εμφάνιση του νέου τους αναβάτη, που ακόμα προσαρμόζεται στην νέα του μοτοσυκλέτα. Τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα για την δορυφορική ομάδα της Ducati, αν ο εργοστασιακός αναβάτης του Borgo Panigale, Enea Bastianini δεν έμπαινε σφήνα μεταξύ των δύο αδελφών λίγους γύρους πριν το τέλος, χαλώντας τους το 4-5 και αφήνοντας τον Alex Marquez στην έκτη θέση, χωρίς να απειληθεί από τους Fabio Di Giannantonio και Aleix Espargaro, που βρέθηκαν στην έβδομη και όγδοη θέση, αντίστοιχα. Ο Bastianini πήρε έτσι τους πολύτιμους βαθμούς της πέμπτης θέσης.
Ικανοποίηση και χειροκροτήματα στο box της GASGAS, για τον Pedro Acosta, που πλασαρίστηκε στην ένατη θέση. Στον πρώτο του αγώνα στην μεγάλη κατηγορία, το ανερχόμενο αστέρι των MotoGP έδειξε ότι μπορεί να έχει ανταγωνιστικό ρυθμό. Χρειάζεται όμως ακόμα χρόνο, για να μάθει να διαχειρίζεται σωστά το πίσω ελαστικό του, ώστε να μην διαλύεται από τον καταιγιστικό του ρυθμό. Την δεκάδα συμπλήρωσε ο Maverick Vinales της Aprilia, έχοντας έναν μοναχικό αγώνα. Η πρώτη μοτοσυκλέτα ιαπωνικού εργοστασίου βρέθηκε στην… εντέκατη θέση.
Ο καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης, ήταν ο Fabio Quartararo της Yamaha, ο οποίος τερμάτισε με σχεδόν 18 δευτερόλεπτα απόσταση από τον Bagnaia. Τα καμπανάκια στο εργοστάσιο της Iwata θα χτυπούν μάλλον πιο έντονα, από εδώ και πέρα. Ούτε, όμως και η Honda κατάφερε κάτι καλύτερο. Ταχύτερος αναβάτης του δεύτερου ιαπωνικού εργοστασίου ήταν ο Johann Zarco της LCR Honda Castrol, στην 12η θέση. Μία θέση πιο πίσω, ήρθε ο εργοστασιακός αναβάτης του Big H, Joan Mir.
Στην γενική βαθμολογία τώρα, ο Pecco προηγείται με 31 βαθμούς. Πίσω του ακολουθεί ο Binder με 29, ενώ ο Jorge Martin βρίσκεται με μικρή διαφορά στην τρίτη θέση, με 28 βαθμούς. Ο Marc Marquez πλασάρεται στην τέταρτη θέση, έχοντας 18 πόντους.
Τα MotoGP έρχονται στην Ευρώπη, από στις 22-24 Μαρτίου και πιο συγκεκριμένα στην Πορτογαλία και στην πίστα Autodromo Internacional do Algarve, όπου οι αναβάτες θα αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο της χρονιάς.
Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:
Θέση | Αναβάτης | Εθνικότητα | Ομάδα | Χρόνος/Διαφορά |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 39m 34.869s |
2 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.329s |
3 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +1.933s |
4 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +3.429s |
5 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +5.153s |
6 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +6.791s |
7 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +9.161s |
8 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +11.242s |
9 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +11.595s |
10 | Maverick Vinales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +13.197s |
11 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +17.701s |
12 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +18.075s |
13 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +18.437s |
14 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +19.194s |
15 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +20.717s |
16 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +24.093s |
17 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +24.106s |
18 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +24.641s |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +25.556s |
20 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +42.422s |
21 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +42.761s |
| Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | DNF |
Συνελήφθη η Ειρήνη Μουρτζούκου - Πήγε στο ΑΤ για να καταθέσει μήνυση κατά του Κουσουλού
Τέλος εποχής για τον ΣΥΡΙΖΑ και λίγα... αλλά καλά προνόμια για το ΠΑΣΟΚ - Πώς αλλάζει το πολιτικό τοπίο
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί - Κατέρρευσε σε εμπορικό κέντρο
Μανούσος Μανουσάκης: Ο καλλιτεχνικός κόσμος αποχαιρετά τον σπουδαίο σκηνοθέτη
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr