Ο Μάρκος Βαμβακάρης ήταν πολύ ροκ τύπος και στη μουσική του και στη ζωή του
Ο Κώστας Νικολόπουλος εξηγεί γιατί αποφάσισαν να «πειράξουν» τη µουσική του «πατριάρχη» του ρεµπέτικου και να παρουσιάσουν τον «Ψεύτικο ντουνιά» και άλλα τραγούδια του χωρίς µπουζούκι αλλά µε ηλεκτρική κιθάρα, µπάσο και τύµπανα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Πως θα σας φαινόταν να ακούγατε τον «Ψεύτικο ντουνιά», «Τα µατόκλαδά σου λάµπουν», τα «Μπλε παράθυρα» και άλλα γνωστά τραγούδια του Μάρκου Βαµβακάρη χωρίς µπουζούκι αλλά µε ηλεκτρική κιθάρα, µπάσο και τύµπανα, «ντυµένα» δηλαδή µε ένα progressive µουσικό ένδυµα; Καλό θα ήταν να µη βιαστείτε να απαντήσετε πριν ακούσετε την ολοκαίνουργια δισκογραφική δουλειά των Markos Elektrik, της 5µελούς νέας µπάντας που προσεγγίζει τη µουσική του πατριάρχη του ρεµπέτικου µε έναν εντελώς πρωτοποριακό τρόπο.
Το ενδιαφέρον αυτό µουσικό πρότζεκτ φέρει την υπογραφή του Κώστα Νικολόπουλου, ο οποίος είχε αναλάβει την ενορχήστρωση στις δύο παραστάσεις-αφιέρωµα στον Βαµβακάρη που έστησε η Λίνα Νικολακοπούλου µε τίτλο «Μάρκος ο Φραγκοσυριανός» και «Τετράς η ξακουστή του Πειραιώς» αντίστοιχα, οι οποίες παρουσιάστηκαν στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό µε τη συµµετοχή πολλών ερµηνευτών. Οι παραστάσεις αυτές στάθηκαν αφορµή για τον ίδιο να γνωρίσει καλύτερα και να αγαπήσει τον µουσικό κόσµο του κορυφαίου ρεµπέτη: «Αυτό που µε ώθησε να κάνω αυτή την µπάντα και αυτόν τον δίσκο είναι η αγάπη µου για τον Μάρκο Βαµβακάρη, το υλικό του οποίου θεωρώ ανεξάντλητο αλλά και µεγάλη πηγή έµπνευσης για µένα. Με έσπρωξε επίσης η επιθυµία µου να ακουστεί η µουσική του µε έναν διαφορετικό τρόπο, πάντα βέβαια µε απόλυτο σεβασµό στο πρωτότυπο υλικό. Με αφορµή τις παραστάσεις της Λίνας Νικολακοπούλου, συναντήθηκα µε τον γιο του, έµαθα περισσότερα πράγµατα για τον Μάρκο και τη ζωή του κι έτσι βούτηξα πιο βαθιά στον µαγικό µουσικό κόσµο του» µας λέει ο ταλαντούχος µουσικός.
Βεβαίως το να τολµήσει κανείς να «πειράξει» τον ήχο σπουδαίων µουσικών της κλάσης του Βαµβακάρη δεν είναι διόλου εύκολη υπόθεση.
Οι παγίδες
Προφανώς όµως η επιθυµία της δηµιουργίας είναι πιο ισχυρή από το άγχος του ρίσκου: «Πολλά πράγµατα πρέπει να προσέξεις όταν µπαίνεις στη διαδικασία να αποδώσεις σηµαντικά κοµµάτια µε άλλο ήχο. Είναι πολλές οι παγίδες… Όταν ξεκινάς όµως να κάνεις κάτι τέτοιο, δεν σκέφτεσαι το ρίσκο.
Προσπαθείς να χρησιµοποιήσεις τις γνώσεις σου και την εµπειρία σου για να φθάσεις στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσµα. Εγώ έχω κάνει µεγάλη έρευνα σχετικά µε τη µουσική του Μάρκου Βαµβακάρη, έχω πειραµατιστεί σε πολλά πράγµατα που έχουν να κάνουν µε το έργο του πριν φθάσω στο να ηχογραφήσω αυτή τη δουλειά» υπογραµµίζει ο Κώστας Νικολόπουλος και συµπληρώνει αναφερόµενος στους βασικούς στόχους αυτού του νέου εγχειρήµατος: «Θέλω αυτή η µουσική να περάσει στις νεότερες γενιές και παράλληλα να δώσω την ευκαιρία στους µεγαλύτερους να ακούσουν το ρεµπέτικο µε έναν διαφορετικό αλλά πολύ ενδιαφέρων τρόπο.
Και φυσικά ο στόχος ο µεγάλος είναι να µπορέσουµε να βγάλουµε τη µουσική αυτή και στο εξωτερικό παίζοντας σε µεγάλα διεθνή φεστιβάλ. Γνωρίζω βέβαια ότι όλο αυτό δεν είναι κάτι απλό.
Γι’ αυτό θα προσπαθήσουµε να πάµε βήµα βήµα. Να επικοινωνήσουµε δηλαδή πρώτα τη δουλειά µας στο ελληνικό κοινό µέσα από ζωντανές εµφανίσεις κι έπειτα να κάνουµε τις επαφές µας µε το εξωτερικό. Γενικά, στη σηµερινή εποχή είναι πολύ δύσκολο να ακουστεί η δουλειά των µουσικών.
Πρέπει να µπορείς να καλύψεις µόνος σου το κόστος της παραγωγής, να το τρέξεις µόνος σου, να το διαφηµίσεις µόνος σου. Σε αυτό βέβαια µας βοηθά πολύ το Διαδίκτυο. Υπάρχουν νέα ενδιαφέροντα πράγµατα σήµερα στον µουσικό χώρο αλλά δυστυχώς δεν πολυακούγονται».
Όσο για την απουσία από το νέο αυτό πρότζεκτ του µπουζουκιού, του µουσικού οργάνου που έχει ταυτιστεί µε τη µουσική του Βαµβακάρη αλλά και µε το λαϊκό αίσθηµα που αποπνέουν τα τραγούδια του, ξεκαθαρίζει: «Το µπουζούκι το αγαπώ και το σέβοµαι. Η απουσία του δεν έχει να κάνει µε αυτό. Απλά ήθελα να ακουστούν τα τραγούδια του Μάρκου σε αφτιά στα οποία είναι πιο οικείος ο ήχος της ηλεκτρικής κιθάρας, τα τύµπανα, τα µπάσα.
Έπειτα θέλουµε αργότερα να παρουσιάσουµε αυτή τη δουλειά και στο εξωτερικό, οπότε αυτή η ενορχήστρωση είναι πιο κατάλληλη για κάτι τέτοιο. Προφανώς και δεν µπορείς να αποδώσεις την ίδια ακριβώς µουσική ατµόσφαιρα χωρίς το µπουζούκι. Προσπαθώ όµως να το κάνω µε όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες. Ακόµη και ο τρόπος που παίζω εγώ ηλεκτρική κιθάρα εµπεριέχει την πενιά».
Στο εξωτερικό
Ο Κώστας Νικολόπουλος θεωρεί πολύ σηµαντική την εξαγωγή της ελληνικής µουσικής παράδοσης στο εξωτερικό, µια και πρόκειται για έναν τεράστιο µουσικό πλούτο ο οποίος µπορεί να αποδοθεί µε πολλούς και διαφορετικούς τρόπους: «Πιστεύω πως η ελληνική µουσική παράδοση έχει πολύ µεγάλη δύναµη και θεωρώ πως θα πρωταγωνιστήσει στο µέλλον στο εξωτερικό, δοσµένη βέβαια µέσα από διαφορετικές, πιο σύγχρονες ενορχηστρώσεις. Υπάρχουν ήδη πολλές µπάντες στην Ελλάδα που “πειράζουν” τον παραδοσιακό ήχο. ∆εν το κάνουν βέβαια όλοι καλά…
Το παραδοσιακό και το ρεµπέτικο όµως διαθέτουν τόσο πλούσιες και ωραίες µελωδίες, που µπορείς να βασιστείς σε αυτές και να εκφραστείς µε πολλούς τρόπους» σηµειώνει.
Οι πρώτες εντυπώσεις πάντως που είχε ο ίδιος από το κοινό του εξωτερικού, όπου παρουσιάστηκαν οι µουσικές παραστάσεις της Λίνας Νικολακοπούλου, ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντικές.
Προς το παρόν πάντως οι Markos Elektrik, στους οποίους επίσης συµµετέχουν η Νεκταρία Τσοµπανόγλου (φωνητικά), ο Θάνος Καζαντζής (τύµπανα), ο Νίκος Παπαϊωάννου (µπάσο, αναλογικά synths) και ο Ανδρέας Γυφτάκης (πλήκτρα), θα επικεντρωθούν στη γνωριµία της δουλειάς τους µε το ελληνικό κοινό.
Στις 17 Ιανουαρίου θα παρουσιάσουν τα κοµµάτια του νέου τους άλµπουµ, που κυκλοφορεί από το Music Corner, στο six d.o.g.s, ενώ µέσα στους επόµενους µήνες θα ακολουθήσουν κι άλλες ζωντανές παρουσιάσεις σε χώρους της Αθήνας και όχι µόνον.
Για το µοναδικό πράγµα πάντως που είναι απολύτως σίγουροι οι Markos Elektrik είναι, όπως χαρακτηριστικά µας λέει ο Κώστας Νικολόπουλος, πως «ο Μάρκος Βαµβακάρης ήταν πολύ ροκ τύπος. Και στη µουσική του και στη ζωή του».
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr