Τουρισμός: Στο φουλ και το Φθινόπωρο - Ξεπέρασε τις προσδοκίες η ζήτηση
Όλο και πιο κοντά η επίτευξη του στόχου στον τουρισμό για έσοδα πάνω από το 50% αυτών του 2019🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Μπορεί τις τελευταίες ημέρες στην ηπειρωτική Ελλάδα ο καιρός να μοιάζει φθινοπωρινός, ωστόσο το κλίμα στο τουρισμό παραμένει καλοκαιρινό. Η τάση που δημιουργήθηκε Ιούλιο και Αύγουστο, διατηρείται και μία απλή επίσκεψη στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα πείσει και τον πλέον δύσπιστο.
Όπως σημειώνει το imerisia.gr, σύμφωνα με πληροφορίες από τον μεγαλύτερο ευρωπαϊκό τουριστικό οργανισμό TUI, υπάρχει ισχυρή ζήτηση για την Ελλάδα, που έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες ακόμη και των πλέον αισιόδοξων παραγόντων της αγοράς.
Το θετικό κλίμα ενισχύει και το γεγονός ότι τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μία ανάσχεση στα κρούσματα. Και όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, μπορεί να μην διαφαίνεται τάση αποκλιμάκωσης, ωστόσο, είναι σαφές ότι δεν επιδεινώνεται η κατάσταση.
Σημειώνουν, μάλιστα, πως αυτό είναι θετικό και δείχνει, αν τουλάχιστον διατηρηθεί η τάση, ότι δεν θα υπάρξουν υγειονομικά εμπόδια.
Eρχεται πιο κοντά ο στόχος των εσόδων
Από εκεί και πέρα, παραμένει εν ισχύ η πρόβλεψη για έσοδα πάνω από το 50% αυτών του 2019. Οι δύο τελευταίοι καλοκαιρινοί μήνες, πήγαν εξαιρετικά τουλάχιστον από πλευράς εσόδων και άγγιξαν σε κάποιες περιοχές ακόμη και το 80% αυτών του 2019.
Από πλευράς αφίξεων, βέβαια, δεν υπήρξε ανάλογη εικόνα, αλλά αυτό ελάχιστα φαίνεται να απασχολεί τον κλάδο και την κυβέρνηση, αφού εκείνοι που ήρθαν φέτος στην Ελλάδα, είχαν πιο «παχύ» πορτοφόλι, σε σχέση με εκείνους που έρχονταν τα προηγούμενα χρόνια.
Οπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, Γερμανία, Γαλλία, Σκανδιναβικές χώρες, Αυστρία, Πολωνία, Ολλανδία και Βέλγιο είναι οι ευρωπαϊκές χώρες που επιλέγουν Ελλάδα. Επίσης, σε ισχύ παραμένει η δυναμική από τις ΗΠΑ.
Σε καθημερινή βάση πάνω από 7 πτήσεις έρχονται με μεγάλη πληρότητα στην Ελλάδα και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα συνεχίσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμη.
Χώρα έκπληξη η Γαλλία
Η χώρα – έκπληξη φέτος για την Ελλάδα ήταν η Γαλλία. Και σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού, τον Ιούλιο για πρώτη φορά η Ελλάδα ξεπέρασε την ίδια τη Γαλλία ως κορυφαίος προορισμός για τους Γάλλους. Δηλαδή, οι Γάλλοι ταξίδεψαν περισσότερο προς την Ελλάδα απ’ ό,τι στην ίδια τη χώρα τους.
Εκτιμάται πως ξεπερνούν τους 500.000 πλέον οι Γάλλοι που έχουν έρθει στην Ελλάδα για τουρισμό φέτος. Μάλιστα, οι πωλήσεις για την Ελλάδα κατά τον Ιούλιο του 2021 σημείωσαν αύξηση 10% σε σχέση με τις πωλήσεις του ίδιου μήνα το 2019, και το ίδιο συμβαίνει –σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία– και για τον Αύγουστο.
Κικίλιας: Με ομαδική εργασία θα έρθουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα
«Είμαστε εδώ για να εργαστούμε ομαδικά, συνολικά και νομίζω ότι, αν και εφόσον αυτό γίνει, θα έρθουν και τα αναμενόμενα αποτελέσματα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, μετά το τέλος της πρώτης επίσημης συνάντησης που είχε σήμερα με τα μέλη του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Οι πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν για τη συνέχιση της τουριστικής δραστηριότητας κατά τη φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο, οι δράσεις για την προετοιμασία της επόμενης θερινής σεζόν, αλλά και η μεσομακροπρόθεσμη στρατηγική για την ενίσχυση του τουριστικού τομέα, ήταν ορισμένα από τα βασικά θέματα που τέθηκαν στη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε.
Ο Β. Κικίλιας αφού σημείωσε ότι ο τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, σημείωσε ότι πράγματι, η πανδημία δημιούργησε πολλά προβλήματα παγκοσμίως, και σε εμάς, στον τουρισμό. «Όμως, είμαστε εδώ να συνεργαστούμε με τον κοινωνικό μας εταίρο, θεσμικό φορέα, τον ΣΕΤΕ και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, έτσι ώστε να ξαναβάλουμε αυτή την τεράστια και ισχυρή μηχανή στις ράγες», όπως είπε και τόνισε: «Όταν όλοι οι Ελληνες συνεργάστηκαν, γνωρίζετε πολύ καλά ποια υπήρξαν τα αποτελέσματα ιστορικά. Είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση σε ένα ακόμα ασταθές παγκόσμιο τοπίο λόγω της πανδημίας. Όμως είμαστε εδώ για να εργαστούμε ομαδικά, συνολικά και νομίζω ότι, αν και εφόσον αυτό γίνει, θα έρθουν και τα αναμενόμενα αποτελέσματα».
Γ. Ρέτσος: Να συζητήσουμε θέματα στρατηγικής μακροπρόθεσμα
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, αφού ευχήθηκε καλή συνεργασία, στάθηκε στις προκλήσεις της επόμενης περιόδου σημειώνοντας ότι «μπορούμε με τους κατάλληλους χειρισμούς να συνεχίσει η τουριστική δραστηριότητα όχι μόνο το φθινόπωρο, αλλά και το χειμώνα. Να θυμίσω ότι πολλές μικρές επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές από το Μάρτιο του 2020 λόγω της πανδημίας», ανάφερε ο Γ. Ρέτσος.
Για να καταλήξει η πρόεδρος του ΣΕΤΕ: «Από εκεί και πέρα, να δούμε και τις προκλήσεις του μέλλοντος, διότι η πανδημία κάποια στιγμή θα περάσει και θα γυρίσουμε στα προβλήματα που είχαμε εντοπίσει ήδη από το 2019 για τον τουρισμό. Πρέπει, λοιπόν, να συζητήσουμε θέματα στρατηγικής μακροπρόθεσμα, για το πώς πρέπει να διαμορφωθεί το προϊόν μας, αλλά και το τι κινήσεις πρέπει να γίνουν στην ενίσχυση των υποδομών, προκειμένου ο τουρισμός να μπει πάλι σε μία νέα μεγάλη αναπτυξιακή περίοδο».
Πλαστά πιστοποιητικά εμβολιασμού: Πώς στήθηκε η απάτη στην Καρδίτσα - Τα αντίμετρα
Ράλι Ακρόπολης: Κλειστό το κέντρο της Αθήνας την Πέμπτη - Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
ΝΙΜΤΣ: Παραιτήθηκε ο διοικητής - Ήταν ανεμβολίαστος
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr