Παίζει monopoly και ξεχνάει τη νομιμότητα η κυβέρνηση Μητσοτάκη
Είναι ακατανόητη η αγωνία που φαίνεται να έχει ο κ. Υπουργός Τουρισμού για την εξασφάλιση της επιλογής ως «συνεργάτη»-αντισυμβαλλόμενου της Marketing Greece🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Είναι προφανής η παράβαση της Εθνικής και της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, όσο καλοπροαίρετα και να επιδιώξει κάποιος να προσεγγίσει το θέμα της απευθείας ανάθεσης μέσω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, στην Marketing Greece Α.Ε.
Ο νόμος 4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων, ο οποίος αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκών οδηγιών, θεσπίστηκε ως νόμος του κράτους για την διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και για την προστασία από την διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.
Εν μέσω κρίσης και μνημονίων, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σεβάστηκε, όπως είναι αυτονόητο, τις αρχές αυτές και εφάρμοσε τόσο το γενικό νομοθετικό πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις, όσο και την ειδικότερη νομοθεσία, η οποία διέπει τη σύναψη συμβάσεων από τον ΕΟΤ, ώστε να διασφαλίζεται η απαιτούμενη ευελιξία για την απολεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού του. Ενδεικτικά, αναφέρουμε την διάταξη του άρθρου 38 του Ν. 4531/2018, σύμφωνα με την οποία παρέχεται στον ΕΟΤ η ως άνω ελευθερία, εντός πάντα των νομίμων πλαισίων.
Κι ενώ υπάρχει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο, ο κ. Υπουργός έρχεται όχι απλά να φωτογραφίσει, αλλά απευθείας να προσδιορίσει, κατονομάζοντάς την, την Marketing Greece, ως αποκλειστικό αντισυμβαλλόμενο για συμβάσεις διαφήμισης της χώρας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, και μάλιστα ανεξαρτήτως ύψους ποσού οικονομικού ανταλλάγματος. Μας είναι ακατανόητη η αγωνία που φαίνεται να έχει ο κ. Υπουργός Τουρισμού για την εξασφάλιση της επιλογής ως «συνεργάτη»-αντισυμβαλλόμενου της Marketing Greece που τον φέρνει στην θέση να παραβιάζει τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού της αγοράς και τη νομιμότητα.
Μακάρι ο κ. Υπουργός να έδειχνε την ίδια φροντίδα κι αγωνία για τις χιλιάδες των εργαζομένων στις επιχειρήσεις του τουρισμού που αντιμετωπίζουν, μέχρι και σήμερα, τον φόβο της ανεργίας και μοχθούν για την καθημερινή τους επιβίωση.
Ας δούμε όμως τί σημαίνει όμως η κίνηση αυτή για τον ανταγωνισμό;
-Προφανώς, ότι δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα οι εταιρείες του ιδιωτικού τομέα. Καλείται απαντήσει ο κ. Θεοχάρης στο ερώτημα γιατί να αναλάβει η συγκεκριμένη εταιρεία και όχι κάποια άλλη.
-Προφανώς ότι δεν υπάρχει έκπτωση επομένως οι πολίτες θα πληρώσουν πολύ ακριβότερα.
-Προφανώς ότι είναι παράνομη πράξη και διακινδυνεύει να καταδικάσει τη χώρα στα εθνικά και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και να πληρώσει πρόστιμα στην Ε.Ε. Το ότι η εταιρεία Marketing Greece Α.Ε. ανήκει στον ΣΕΤΕ και στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, δεν αποτελεί άλλοθι καταστρατήγησης των κανόνων του υγειούς ανταγωνισμού. Αρκεί να θυμίσουμε ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν μπορεί καν να αναθέσει απευθείας σε δημόσιους φορείς, υπηρεσίες που σχετίζονται με εμπορικές υπηρεσίες που παρέχουν οικονομικοί φορείς της αγοράς, ούτε καν με προγραμματική σύμβαση. Είναι ένας από τους κανόνες που για χρόνια ο ιδιωτικός τομέας, των μεγάλων εταιρειών και συμφερόντων, και η νεοφιλελεύθερη αντίληψη για το ρόλο του κράτους επέβαλαν, για να προστατέψουν συγκεκριμένους ευνοούμενους με άλλοθι τους κανόνες ανταγωνισμού. Να θυμηθούμε για παράδειγμα πως υποχρεώθηκαν όλοι οι φορείς του Δημοσίου και τα Υπουργεία να κάνουν διαγωνισμούς για ταχυδρομικές υπηρεσίες και όχι ανάθεση στα ΕΛΤΑ. Πως ακυρώθηκαν αναθέσεις του δημοσίου στα ΕΛΤΑ από προσφυγές που κατέθεσαν ανταγωνιστικές εταιρείες, στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης αντίληψης, που είχε κυριαρχήσει στην Ευρώπη και στη χώρα μας.
Άλλαξε η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο κ. Θεοχάρης αυτή την βασική νεοφιλελεύθερη αρχή και την επέκτειναν και σε ιδιωτικές εταιρείες; Ή εξακολουθούν και πιστεύουν ότι το δημόσιο και οι φορείς του δεν μπορούν να ασκήσουν εμπορικές δραστηριότητες χωρίς διαγωνισμό αλλά αν κάποιος ιδιωτικός φορέας ή νομικό πρόσωπο είναι της αρεσκείας τους μπορούν να κάνουν απευθείας ανάθεση;
-Προφανώς ότι δεν υπάρχει διαφάνεια. Είναι απολύτως κατανοητό ότι ένας ιδιωτικός φορέας, όπως η Marketing Greece Α.Ε., θα αναθέσει στη συνέχεια την προβολή σε όποια διαφημιστική ή άλλη εταιρεία επιθυμεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ας θέσουμε κάποια υποθετικά ερωτήματα. Είναι θεμιτό για την Κυβέρνηση Μητσοτάκη και τον ΣΕΤΕ, να ανατεθεί από την Marketing Greece Α.Ε. μέρος της διαφήμισης, σε μια εταιρεία, που είναι μέλος του ΣΕΤΕ και όχι σε κάποια άλλη που δεν είναι; Είναι θεμιτό να ανατεθεί η προβολή σε κάποια διαφημιστική εταιρεία που συνεργάζεται επιχειρηματικά, στην Ελλάδα ή στο Εξωτερικό με κάποιο από τα μέλη του ΣΕΤΕ και όχι με κάποια άλλη; Τι σημαίνει μια τέτοια πιθανή ανάθεση για τα μη μέλη του ΣΕΤΕ και κυρίως για τους προορισμούς και τα καταλύματα και την προβολή που μπορεί να τύχουν στη συνέχεια;
Και για να διατυπώσουμε μια τελευταία υποθετική ερώτηση: αν η κυβέρνηση και ο Υπουργός Τουρισμού κ. Θεοχάρης προχωρά σε τέτοια ανάθεση δια της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, μπορεί να επηρεάσει τα μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece Α.Ε., για να δοθεί σε αρεστές διαφημιστικές εταιρείες, που θα βοηθήσουν στη συνέχεια το κυβερνόν κόμμα- στο δρόμο προς τις εκλογές- ή δεν γνωρίζονται και δεν έχουν καμία σχέση με τη ΝΔ και τα στελέχη της κυβέρνησης τα μέλη του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece Α.Ε.;
Ρωτάμε υποθετικά.
Και συμβουλεύουμε την κυβέρνηση:
να καταργήσει την απευθείας ανάθεση και την ΠΝΠ που εξέδωσε και να αφήσει τον ΕΟΤ να συνεχίσει την άριστη δουλειά που παρείχε στη χώρα, τα προηγούμενα χρόνια, με σεβασμό στο εθνικό και ευρωπαικό θεσμικό πλαίσιο δημόσιων συμβάσεων,
να σταματήσουν να αναθέτουν προκλητικά στους φίλους τους ότι θέλουν, αδιαφανώς και αντιδημοκρατικά, με ΠΝΠ και να στηρίξουν τον ελληνικό τουρισμό στο σύνολό του. Η κυβέρνηση αδιαφορεί για τη δύναμη της ελληνικής οικονομίας και βυθίζεται ολόκληρη η οικονομία.
Η κυβέρνηση της ΝΔ παίζει monopoly και ξεχνάει τη νομιμότητα.
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr