Τουρισμός: Παίζουµε στο Τσάµπιονς Λιγκ µε... τα τσικό
Οι αφίξεις ξεπέρασαν τα 30 εκατ., ωστόσο ζητούµενο είναι να διατηρηθούµε στο κλαµπ των ώριµων τουριστικών αγορών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Τα συνεχόµενα ρεκόρ προσέλευσης ξένων τουριστών στη χώρα µας τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως επιτεύχθηκαν περισσότερο χάρη στις ευνοϊκές διεθνείς συγκυρίες και τις οµορφιές του τόπου µας παρά στο συνολικό ελληνικό τουριστικό προϊόν. Μπορεί ορισµένες µεγάλες επενδύσεις να βοήθησαν τη χώρα µας να µπει στους 10-15 κορυφαίους προορισµούς σε όλο τον κόσµο, ωστόσο τα περισσότερα οφείλονται στη... θάλασσα και στον ήλιο µας.
Οπως άλλωστε παραδέχτηκε πριν από µερικές ηµέρες ο πρόεδρος του Συνδέσµου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννης Ρέτσος, η Ελλάδα βρέθηκε να παίζει στο... Τσάµπιονς Λιγκ αλλά µε οµάδα κάτω των 19 ετών! Η χώρα µας ξεπέρασε πέρυσι τις 30 εκατοµµύρια αφίξεις, ωστόσο το ζητούµενο πλέον είναι να διατηρηθεί στο κλαµπ των ώριµων αγορών και να µην «ξεφουσκώσει», καθώς σε ένα τέτοιο ενδεχόµενο απειλείται γενικότερα η επιστροφή της ελληνικής οικονοµίας σε κατάσταση ύφεσης.
Οπως ενδεικτικά ανέφερε ο κ. Ρέτσος, µια πιθανή µείωση των τουριστικών εισπράξεων κατά 500 εκατ. ευρώ θα συνεπαγόταν σχεδόν 1,2 δισ. ευρώ λιγότερα έσοδα για το σύνολο της οικονοµίας, «ροκανίζοντας» περί το 1/3 της προβλεπόµενης φετινής αύξησης του ΑΕΠ. Για να αποφευχθεί µια τέτοια εξέλιξη, πρέπει να λυθούν άµεσα κάποια θέµατα τα οποία η γενικότερη ευφορία για τα αλλεπάλληλα ρεκόρ τουριστών τα έκρυψε κάτω από το... χαλάκι.
Η επάρκεια σε ενέργεια και σε νερό χωρίς διακοπές για κατοίκους και τουρίστες θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ. Η επόµενη αυτονόητη ανάγκη αφορά στην καθαριότητα και πιο συγκεκριµένα στη διαχείριση απορριµµάτων, η οποία έχει δηµιουργήσει ουκ ολίγα προβλήµατα σε διάφορους τουριστικούς προορισµούς της χώρας µας. Αναφορικά µε τις υποδοµές, µπορεί οι βασικές κεντρικές οδικές αρτηρίες να έχουν ολοκληρωθεί, ωστόσο τα τοπικά οδικά δίκτυα -και η σήµανση- σε νησιά και αρκετές περιοχές της περιφέρειας παραµένουν σε κακή κατάσταση.
Δεδοµένου ότι περίπου το 1/3 των τουριστών (10 εκατ. άτοµα ) έρχονται οδικώς, το θέµα των πυλών της χώρας είναι ιδιαίτερα κρίσιµο. Σηµαντική δουλειά, µετά την παραχώρηση περιφερειακών αεροδροµίων στη Fraport, θα πρέπει να γίνει σε λιµάνια και µαρίνες, καθώς στον τοµέα αυτόν εξακολουθούµε να υστερούµε έναντι των ανταγωνιστών µας. Ακόµη, δεν αποτελούν ήσσονος σηµασίας τα θέµατα των υπηρεσιών Υγείας, οι οποίες στους περισσότερους τουριστικούς προορισµούς θεωρούνται τουλάχιστον ελλιπείς, καθώς επίσης και ζητήµατα που έχουν σχέση µε την ασφάλεια και την επαρκή αστυνόµευση. ∆υστυχώς για τον πλέον κοµβικό κλάδο στην περίοδο της κρίσης, τον τουριστικό, οι ιδιαίτερα µετρηµένες προβλέψεις για τη φετινή τουριστική κίνηση στη χώρα µας έρχονται σε µια χρονιά η οποία χαρακτηρίζεται από απανωτές εκλογικές αναµετρήσεις. Και οι φόβοι να παραπεµφθούν τα περισσότερα ζητήµατα στις καλένδες είναι κάτι παραπάνω από ορατοί...
Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
«Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr