Με ποιους συντάσσεται η κυρία Σταματούδη; Με τους δημιουργούς ή με τους υπόδικους;
Πώς είναι δυνατόν να επιχαίρει η κυρία Σταματούδη με το γεγονός ότι η ΑΕΠΙ, που είχε πραγματοποιήσει σκανδαλώδεις ατασθαλίες σε βάρος των δημιουργών, κατάφερε να συρρικνώσει τον λογαριασμό των χρεών της;🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Έκπληξη, και μάλιστα εξαιρετικά δυσάρεστη, προκαλεί η απόφαση της κυρίας Ειρήνης Σταματούδη να απαντήσει με εξώδικη διαμαρτυρία σε ένα ρεπορτάζ το οποίο δημοσιεύθηκε έναν χρόνο πριν, προκειμένου να «νομιμοποιήσει» την επιλογή της, από το υπουργείο Πολιτισμού, ως προέδρου της νέας νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την πνευματική ιδιοκτησία.
Ακόμη πιο καθοριστικής σημασίας, όμως, είναι το γεγονός ότι επέλεξε, παρά το βαρύ ηθικό διακύβευμα, να χρησιμοποιήσει ως βασικό επιχείρημα υπέρ της μια δικαστική απόφαση -κοινοποιήθηκε σχεδόν δύο μήνες μετά τη δημοσίευση του ρεπορτάζ του «Έθνους της Κυριακής»-, η οποία στρέφεται, επί της ουσίας, εναντίον του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ), που η ίδια διήυθυνε επί σειρά ετών! Με απλά λόγια, στρέφεται εναντίον των απαιτήσεων που η ίδια ως διευθύντρια του ΟΠΙ είχε, και διατυπώθηκαν μέσω αγωγής που κατατέθηκε το 2010, έναντι της αμαρτωλής ΑΕΠΙ και των ιδιοκτητών της που, ως γνωστόν, ελέγχονται για επτά κακουργήματα.
Πραγματικά δυσκολεύεται κανείς να αντιληφθεί πώς είναι δυνατόν η πρώην διευθύντρια ενός επίσημου εποπτικού φορέα να επιχαίρει για το γεγονός ότι η ΑΕΠΙ, που, όπως αποκαλύφθηκε, έπειτα από διαχειριστικό έλεγχο της Ernst & Young, είχε πραγματοποιήσει σκανδαλώδεις οικονομικές ατασθαλίες σε βάρος των δημιουργών, αλλά και του ΟΠΙ, στους οποίους ακόμα οφείλει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, κατάφερε να συρρικνώσει τον λογαριασμό των χρεών της κατά ένα σεβαστό ποσό...
Η στάση της αυτή μάς οδηγεί μοιραία στο να αναρωτηθούμε: Με ποιους συντάσσεται, τελικά, η κυρία Σταματούδη; Με τους συνθέτες και τους στιχουργούς, τα οικονομικά συμφέροντα των οποίων όφειλε διά της επί 11, 5 χρόνια θέσης της να προστατεύει ή με την ΑΕΠΙ και την οικογένεια Ξανθόπουλου, τους πρωταγωνιστές δηλαδή ενός εκ των μεγαλύτερων εγχώριων οικονομικών σκανδάλων των τελευταίων δεκαετιών;
Και πώς σκοπεύει να συνεργαστεί, από δω και στο εξής, ως Πρόεδρος της νέας Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής με τους δημιουργούς, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων έχει στραφεί, με επίσημες δηλώσεις, εναντίον της εξαιτίας του γεγονότος ότι η ίδια έχει ξεκάθαρα ταχθεί κατά του νέου αυτοδιαχειριζόμενου οργανισμού που επιθυμούν να ιδρύσουν;
Η διάψευση των καταγγελιών της κυρίας Σταματούδη
Όσο για την παραίτησή της από την θέση της διευθύντριας του ΟΠΙ, τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιήθηκε και τους λόγους που, όπως η ίδια υποστηρίζει στο εξώδικό της, την οδήγησαν σε αυτή, είχαν διαψευσθεί και συνεχίζουν μέχρι σήμερα να διαψεύδονται από τους πλέον αρμόδιους, την πρώην υπουργό Πολιτισμού κυρίας Μυρσίνη Ζορμπά και την προσωρινή διαχειρίστρια της ΕΥΕΔ, κυρίας Μαρία Βλάχου.
Το ethnos.gr επικοινώνησε μαζί τους και εκείνες επανέλαβαν τα όσα είχαν δηλώσει σε σχετικό ρεπορτάζ του «Έθνους» (17/10/2018).
«Δεδομένης της σύγκρουσης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΙ και της διευθύντριας του Οργανισμού, την οποία βρήκαμε εν εξελίξει όταν αναλάβαμε το υπουργείο Πολιτισμού, κάναμε στη διάρκεια του προηγούμενου μήνα μια προσπάθεια συμφιλίωσης των δύο πλευρών. Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή απέβη άκαρπη. Στη συνέχεια λάβαμε μια απόφαση του Δ.Σ., λεπτομερώς τεκμηριωμένη, με την οποία ζητούσε την παύση της. Οπότε καλέσαμε τη διευθύντρια σε ακρόαση. Την ημέρα της προγραμματισμένης συνάντησης ήρθε και κατέθεσε μια δισέλιδη δήλωση παραίτησης, την οποία και κάναμε αποδεκτή» είχε δηλώσει η τότε στο «Έθνος» η υπουργός Πολιτισμού κυρία Μυρσίνη Ζορμπά η οποία επαναλαμβάνει σήμερα πως «έτσι ακριβώς συνέβησαν τα πράγματα».
Στις αρχικές της απαντήσεις στο «Έθνος», σχετικά με όσα καταλογίζει η κυρία Σταματούδη στην ΕΥΕΔ εμμένει, εξάλλου, και η προσωρινή διαχειρίστρια της ειδικής υπηρεσίας, κυρία Μαρία Βλάχου: «Η απόφαση για την επιχορήγηση του ΟΠΙ με το ποσό των 3 εκατ. ευρώ προκειμένου να καλυφθούν τα έξοδα της ειδικής υπηρεσίας δημοσιεύθηκε. Όσο για τα έξοδα ενοικίου του πρώην κτηρίου της ΑΕΠΙ, όπου βρίσκονται όλα τα απαραίτητα αρχεία για το στήσιμο του νέου φορέα, αυτά έχουν δηλωθεί στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Απορώ που η κυρία Σταματούδη δεν θυμάται πως τα μισθωτήρια δεν δημοσιεύονται στη Διαύγεια...».
Σχετικά με τις προσλήψεις και τις αμοιβές των εργαζόμενων στην ΕΥΕΔ, τους οποίους η κυρία Σταματούδη χαρακτηρίζει «υπέρογκους», η Μαρία Βλάχου ξεκαθαρίζει: «Μετά τη σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος που είχαμε απευθύνει, επιλέξαμε άτομα με βάση τα προσόντα και την εμπειρία τους. Υπάρχουν δύο κατηγορίες εργαζόμενων: αυτοί που έχουν υπογράψει συμβάσεις ιδιωτικού ορισμένου χρόνου οι οποίοι αμείβονται με τους μισθούς του δημοσίου και εκείνοι που συνεργάζονται με συμβάσεις έργου οι αμοιβές των οποίων κινούνται μεταξύ 1.200 και 1.600 ευρώ μηνιαίως για το διάστημα μέχρι να ολοκληρώσουν την εργασία που έχουν αναλάβει. Πού ακριβώς βρίσκεται η αδιαφάνεια;» αναρωτιέται η ίδια και υπογραμμίζει με νόημα: «Όλα αυτά τα χρόνια η κυρία Σταματούδη διατηρούσε έναν οργανισμό-σφραγίδα, ο οποίος δεν μπορούσε να ασκεί στην ουσία κανέναν εποπτικό ρόλο και μετέφερε απλώς τις καταγγελίες στον εκάστοτε υπουργό Πολιτισμού. Όφειλε να είχε τροποποιήσει το αντίστοιχο άρθρο ώστε να μπορεί ο ΟΠΙ να κάνει αυτό για το οποίο εξαρχής δημιουργήθηκε: να ελέγχει. Γιατί, άραγε, ενοχλείται τώρα από μια κατάσταση που ίδια δημιούργησε;».
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr