MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Θλίψη στο ελληνικό μπάσκετ: Πέθανε ο θρυλικός Γιάννης Ιωαννίδης σε ηλικία 78 ετών - Το βιογραφικό και η πορεία τουΚαθελκύστηκε η πρώτη ελληνική φρεγάτα Belharra – Δένδιας: «Ο “Κίμων” πηγή υπερηφάνειας για τις Ένοπλες Δυνάμεις»«Καλό ταξίδι κόουτς»: Η ανάρτηση της ΠΑΕ ΠΑΟΚ για τον θάνατο του Γιάννη ΙωαννίδηΣυλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΕΟΚ για τον Ιωαννίδη- «Kαθοριστική συμβολή σε σημαντικές στιγμές της ιστορίας του μπάσκετ στην Ελλάδα»
Homepage ┋   Παιδεία   ┋   08.04.2023 06:15
Νικολίτσα Τρίγκα
Νικολίτσα Τρίγκα

Εκπαιδευτικό Ρεπορτάζ

Ενότητες στο άρθρο: 📌 Τι προβλέπει η εγκύκλιος:

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πρέπει να κάνουν δάσκαλοι και καθηγητές - Τι προβλέπει νέα εγκύκλιος για τη διαδικασία

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά

επόμενο άρθροnext-article
σχολείο/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI
σχολείο/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI

Τις λεπτομέρειες της αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών ορίζει νέα εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να προχωρήσει μια διαδικασία, που έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα και εξελίσσεται με αργούς ρυθμούς.

Αυτή τη στιγμή -και όπως ορίζεται και στη νέα εγκύκλιο-αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, που έχουν διανύσει ήδη δύο έτη υπηρεσίας από το διορισμό τους και υπηρετούν σε σχολική μονάδα.

Η εγκύκλιος ορίζει τις υποχρεώσεις όλων των εμπλεκόμενων στη διαδικασία της αξιολόγησης και θέτει συγκεκριμένες ημερομηνίες, τις οποίες πρέπει να ακολουθήσουν αξιολογούμενοι και αξιολογητές.  Προβλέπει μεταξύ άλλων ότι οι αξιολογούμενοι το αργότερο μέχρι τη συζήτηση προετοιμασίας με τον αξιολογητή τους θα  πρέπει να έχουν καταχωρίσει τα στοιχεία που απαιτούνται στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή και ο αξιολογητής οφείλει μέχρι τις 28/04/2023 να  δρομολογήσει και να εκκινήσει τη διαδικασία της παρατήρησης της πρώτης διδασκαλίας των εκπαιδευτικών της περιοχής ευθύνης του.

Τι προβλέπει η εγκύκλιος:

Το υπουργείο Παιδείας, ενημερώνει ότι εκδόθηκαν: (i) η υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.1.2023 (ΑΔΑ: 6ΝΤΟ46ΜΤΛΗΠΨΤ) Κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» (Β’ 388) και (ii) η υπό στοιχεία 12980/Ε3/3.2.2023 Κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων και αναγκαίων τεχνικών λεπτομερειών σχετικά με τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την ανάπτυξη, την επικαιροποίηση και τη λειτουργία της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής του άρθρου 81 του ν. 4823/2021 (Α’ 136)» (Β’ 602).

Από την συνδυαστική εφαρμογή του περιεχομένου των ως άνω Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων προκύπτει ότι:

Α. Κατά την πρώτη εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ) – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ –ΕΒΠ που έχουν διανύσει ήδη δύο έτη υπηρεσίας από το διορισμό τους και υπηρετούν σε σχολική μονάδα. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης με «εξαιρετικό», «πολύ καλό» ή «ικανοποιητικό» πόρισμα, τότε θα προχωρήσει η μονιμοποίησή τους αναδρομικά από το χρόνο συμπλήρωσης της διετίας.

Β. Για τη διενέργεια της διαδικασίας έχει εκπονηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή – πλατφόρμα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του αρ. 81 του ν. 4823/2021 (Α/136) και της προαναφερθείσας υπό στοιχεία 12980/Ε3/3.2.2023 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β’ 602).

Γ. Προτάσσεται η διαδικασία της αξιολόγησης που αφορά στο πεδίο Α και συγκεκριμένα: (i) για τους εκπαιδευτικούς στο πεδίο Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου από το Σύμβουλο Εκπαίδευσης Ειδικότητας, (ii) για τα μέλη ΕΕΠ των σχολικών μονάδων στο πεδίο Α1) ειδικό υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο, από το Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης του ΕΕΠ, (iii) για τα μέλη ΕΒΠ των σχολικών μονάδων από το Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης στο πεδίο Α) υποστηρικτικό έργο του μέλους του Ε.Β.Π.

Δ. Σύμφωνα με τον ν. 4823/2021 (Α’ 136) και την υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.1.2023 Κοινή Υπουργική Απόφαση (Β’ 388), η αξιολόγηση του πεδίου A/Α1 πραγματοποιείται με βάση: α) τις συζητήσεις προετοιμασίας της παρατήρησης διδασκαλιών από κάθε αξιολογητή, β) την παρατήρηση δύο (2) διδασκαλιών από κάθε αξιολογητή για τους εκπαιδευτικούς τάξης και την παρατήρηση δύο (2) ατομικών ή μικροομαδικών υποστηρικτικών προγραμμάτων από κάθε αξιολογητή για τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. γ) την έκθεση αυτοαξιολόγησης και τα στοιχεία ή τεκμήρια στα οποία ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει, δ) τις συζητήσεις και τον αναστοχασμό μετά την παρατήρηση και ε) τα τεκμήρια που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογητής συνεκτιμώμενων των τεκμηρίων που έχει συγκεντρώσει ο/η αξιολογούμενος/η εκπαιδευτικός στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα - εφαρμογή.

Για το σκοπό αυτό καλούνται:

1. Ο/Η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης όπου ήδη έχουν τοποθετηθεί Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μέχρι 13/04/2023 να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία κατάρτισης των πινάκων με τα ζευγάρια αξιολογητή – αξιολογούμενου, να προβεί στην ανάρτησή τους στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή και να ενημερώσει σχετικά τους αξιολογητές και αξιολογούμενους.

2. Οι αξιολογούμενοι το αργότερο μέχρι τη συζήτηση προετοιμασίας με τον αξιολογητή τους θα πρέπει να έχουν καταχωρίσει στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή όσα αναφέρονται στο άρθρο 9 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.1.2023 (ΑΔΑ: 6ΝΤΟ46ΜΤΛΗ-ΠΨΤ) Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β’ 388).

3. Ο/Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης, ως αξιολογητής, οφείλει μέχρι τις 28/04/2023 να δρομολογήσει και να εκκινήσει τη διαδικασία της παρ. 4 του άρθρου 11 της προαναφερθείσας Κ.Υ.Α. ώστε μέχρι τις 05/05/2023 να έχει εκκινήσει η διαδικασία παρατήρησης της πρώτης διδασκαλίας των εκπαιδευτικών της περιοχής ευθύνης του/της.

Ε. Προκειμένου να εισέλθουν στην προαναφερθείσα ψηφιακή εφαρμογή – πλατφόρμα, οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:

1. Εισέρχονται στην ιστοσελίδα minedu.gov.gr/axiologisi για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

2. Συνδέονται με κωδικούς taxisnet ή ebanking, όπως και στις υπόλοιπες υπηρεσίες του gov.gr.

3. Γίνεται μια επισκόπηση των στοιχείων τους.

4. Στη συνέχεια επιλέγουν το πεδίο αξιολόγησης. Στην πρώτη αυτή φάση πρόκειται για το πεδίο Α/Α1. Στο συγκεκριμένο στάδιο αναγράφεται και το όνομα του αξιολογητή, ο οποίος πρόκειται να τους αξιολογήσει στο συγκεκριμένο πεδίο.

5. Το επόμενο βήμα είναι η συμπλήρωση της έκθεσης αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού, η οποία συμπληρώνεται σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 10 της υπ’ αριθμόν 9950/ΓΔ5/2023 (ΑΔΑ: 6ΝΤΟ46ΜΤΛΗ-ΠΨΤ) Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β’ 388).

6. Έπειτα συμπληρώνονται από τον εκπαιδευτικό τα στοιχεία της προϋπηρεσίας του (καλό είναι όπου αναφέρεται χρονική διάρκεια να αναγράφεται αριθμητικά).

7. Στη συνέχεια συμπληρώνονται τα στοιχεία επιστημονικής και επαγγελματικής ανάπτυξης, δηλαδή το βασικό πτυχίο διορισμού, μεταπτυχιακό (αν υπάρχει), κλπ. Η καταγραφή των στοιχείων αυτών θα πρέπει να γίνεται ονομαστικά. Ακολουθεί η παράθεση του σχετικού συγγραφικού έργου και, τέλος, καταγράφονται τεκμήρια σχετικά με την επιμορφωτική εμπειρία. Σημειώνεται ότι ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να συμπληρώσει ταυτόχρονα τόσο το πεδίο του επιμορφωτή όσο και του επιμορφούμενου, ή μόνο ένα εκ των δύο, ανάλογα με την περίπτωση.

8. Στο επόμενο βήμα παρατίθενται στοιχεία που αποδεικνύουν το εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό, διδακτικό ή υποστηρικτικό έργο του αξιολογούμενου.

9. Αντίστοιχα παρατίθενται και στοιχεία που αφορούν στη συμμετοχή του αξιολογούμενου σε ευρωπαϊκά και ερευνητικά προγράμματα, ή/και τη συμμετοχή του σε χρηματοδοτούμενα ή συγχρηματοδοτούμενα ή ερευνητικά έργα.

10. Ο αξιολογούμενος παραθέτει στοιχεία για ποικίλες δράσεις που συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του επιτελούμενου έργου, που δεν έχουν καλυφθεί σε προηγούμενα βήματα.

11. Στο τελευταίο στάδιο παρουσιάζεται μια προεπισκόπηση των στοιχείων που έχει καταχωρίσει ο αξιολογούμενος. Προκειμένου να οριστικοποιηθεί η υποβολή και να εκδοθεί το σχετικό έγγραφο, ο αξιολογούμενος θα πρέπει να πατήσει το κουμπί «έκδοση».

12. Με την έκδοση του εγγράφου δημιουργείται μοναδικός κωδικός εγγράφου και δίνεται η δυνατότητα στον αξιολογούμενο να αποθηκεύσει αντίγραφο του εγγράφου. Ο αξιολογούμενος έχει επίσης πρόσβαση στο έγγραφο αυτό μέσω της θυρίδας του στην πλατφόρμα. Στην ίδια θυρίδα θα εμφανίζονται και οι διακριτές αξιολογικές του εκθέσεις στα επιμέρους πεδία.

13. Μετά την υποβολή της τελικής έκθεσης του αξιολογητή, δίνεται η δυνατότητα ένστασης από τον αξιολογούμενο.

14. Επαναλαμβάνονται τα ίδια στοιχεία για την σύνδεση (επιλογή τρόπου εισαγωγής κωδικών, αυθεντικοποίηση χρήστη, επισκόπηση των στοιχείων).

15. Ο αξιολογούμενος επιλέγει εν συνεχεία πεδίο αξιολόγησης, στην τελική έκθεση του οποίου επιθυμεί να υποβάλει ένσταση.

16. Στη συνέχεια ακολουθεί η αιτιολόγηση της ένστασης.

17. Δίνεται δυνατότητα προεπισκόπησης πριν την οριστική υποβολή (η οποία πραγματοποιείται με το πάτημα του κουμπιού «έκδοση»).

18. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα αποθήκευσης του εγγράφου.

19. Μετά την υποβολή της ένστασης, ο αξιολογούμενος θα λάβει απάντηση (θετική ή απορριπτική) σχετικά με την ένσταση που υπέβαλε, μέσω της θυρίδας του.

ΣΤ. Για την περαιτέρω ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τις παραπάνω διαδικασίες, έχει αναρτηθεί σχετικό επιμορφωτικό βίντεο στη σελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ., το οποίο είναι διαθέσιμο στον ακόλουθο σύνδεσμο: minedu.gov.gr/axiologisi.

Ζ. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 56 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), η συμμετοχή στις διαδικασίες αξιολόγησης τόσο για τους αξιολογητές όσο και για τους αξιολογούμενους αποτελεί εκπλήρωση υπαλληλικού καθήκοντος και υποχρέωση. Η παράλειψη στελέχους της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί, σε επιβαλλόμενη ή απλώς προβλεπόμενη από τον νόμο άσκηση αρμοδιότητας ή σε οποιοδήποτε στάδιο της αξιολογικής διαδικασίας στελέχους της εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ν.π.δ.δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός.

Διαβάστε ακόμη
  • Μετρό Θεσσαλονίκης: Έπεσαν οι υπογραφές στη σύμβαση για τη διαχείριση και λειτουργία - «Η δέσμευσή μας τηρήθηκε στο ακέραιο», λέει ο Μητσοτάκης
  • Μυστήριο γύρω από την κλοπή δεκάδων τόνων λαδιού στη Χαλκιδική: Καταγγελίες από πολλούς παραγωγούς - Τουλάχιστον 370.000 ευρώ η ζημιά
  • Θλίψη στο ελληνικό μπάσκετ: Πέθανε ο θρυλικός Γιάννης Ιωαννίδης σε ηλικία 78 ετών - Το βιογραφικό και η πορεία του
  • Ομόλογα: Εκτονώνεται το sell off - Κάτω από το 3% η απόδοση των γερμανικών 10ετών
  • Airbnb: Πόσα κέρδισαν το 2022 οι Ελληνες οικοδεσπότες - Η συνεισφορα στην ελληνική οικονομία
  • Με φοβερό Μαρκουλάκη: Αυτή ναι, είναι μια ελληνική σειρά που αξίζει να δεις
  • Δίχως αυτόν δεν θα ξέραμε ούτε τα μισά: Ο άνθρωπος που έφερε πραγματικά στο φως τα μυστικά των Μυκηνών δεν ήταν ο Σλήμαν
επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • δάσκαλοι
  • καθηγητές
  • αξιολόγηση
  • ειδήσεις τώρα
  • εκπαιδευτικοί
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!
Gowise.gr, Κάνε σύγκριση ανμέσα απο 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
04-10-2023 06:55
Απίστευτη υπόθεση: Ο ΕΦΚΑ έκοψε επίδομα παραπληγίας φοιτητή του ΑΠΘ και ταυτόχρονα, ζητά επιστροφή 30.000 ευρώ - Τι ζητούν οι συμφοιτητές του
02
03.10.2023 06:15
Πανελλήνιες 2024: Αλλαγές για εισαγωγή σε σχολές Αστυφυλάκων και αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ - Τα δικαιολογητικά για την εγγραφή Ελλήνων του εξωτερικού στα ΑΕΙ
03
03.10.2023 16:16
Aυτοδιοικητικές εκλογές: Πότε θα είναι κλειστά τα σχολεία - Τι θα γίνει με τα ιδιωτικά
04
04.10.2023 12:56
«Εκπαίδευση για την Ένταξη» με... δωρεάν και εθελοντική συμμετοχή εκπαιδευτικών
05
14.08.2022 17:56
Αλλαγές στη λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ - Νέοι κανόνες για υποχρεώσεις, παραπτώματα και στρατιωτική θητεία

POPULAR VIDEOS

Δημοσκόπηση MRB: Αξιολόγηση για την δημοτικότητα του Στέφανου Κασσελάκη
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 02.10.2023 20:50
Δημοσκόπηση MRB: Αξιολόγηση για την δημοτικότητα του Στέφανου Κασσελάκη
Δημοσκόπηση MRB: Αξιολόγηση μέτρων στήριξης για την ακρίβεια
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 02.10.2023 20:40
Δημοσκόπηση MRB: Αξιολόγηση μέτρων στήριξης για την ακρίβεια
Δημοσκόπηση MRB: Αξιολόγηση για την κακοκαιρία που έπληξε τη Θεσσαλία
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 02.10.2023 20:44
Δημοσκόπηση MRB: Αξιολόγηση για την κακοκαιρία που έπληξε τη Θεσσαλία
Δημοσκόπηση MRB: Πρόθεση ψήφου βουλευτικών εκλογών
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 02.10.2023 20:35
Δημοσκόπηση MRB: Πρόθεση ψήφου βουλευτικών εκλογών
O Δημήτρης Μαύρος παρουσιάζει το 2ο μέρος της δημοσκόπησης της MRB για το OPEN
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 02.10.2023 20:29
O Δημήτρης Μαύρος παρουσιάζει το 2ο μέρος της δημοσκόπησης της MRB για το OPEN