Φιλιππίδης, Ζαχαράτος και Παπαδόπουλος: Οι παραστάσεις που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι
Οι παραγωγές που έχουν ανακοινωθεί επίσημα μέχρι στιγμής είναι πολλές και ενδιαφέρουσες🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋
Καλοκαίρι σημαίνει ωραίες βραδιές κάτω από τον έναστρο ουρανό, φυσικά με τη συνοδεία δυναμικών παραστάσεων. Τώρα που οι δύσκολες μέρες του lockdown αποτελούν παρελθόν, το θέατρο οφείλει να δηλώσει παρόν στην επικοινωνία με τους ανθρώπους που αγαπούν την Τέχνη, με στόχο την ευχαρίστηση, τη διδαχή, την ψυχαγωγία και να προσφέρει ελπίδα και αισιοδοξία στον άνθρωπο που παλεύει να υπάρξει σ' ένα κόσμο σκληρό και αβέβαιο.
Το «Περιμένοντας τον Γκοντό», το αριστουργηματικό έργο του Σάμιουελ Μπέκετ παραμένει συγκλονιστικά επίκαιρο, μέσα στην αφοπλιστική του αλήθεια σχετικά με τη διαχρονική προσπάθεια του ανθρώπου να λύσει το αίνιγμα της ίδιας του της ύπαρξης. Ο θεατρικός συγγραφέας με αυτό το έργο διαπραγματεύεται την ανθρώπινη ύπαρξη με κατανόηση και χιούμορ γράφοντας μια κωμωδία που παρωδεί την τραγωδία του ανθρώπινου είδους από την εμφάνισή του σ' αυτόν τον κόσμο μέχρι και σήμερα. Η παράσταση σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα θα κάνει πρεμιέρα στις 15 Ιουλίου και θα συμμετέχουν ο Σπύρος Παπαδόπουλος, ο Θανάσης Παπαγεωργίου, ο Άρης Σερβετάλης και ο Ορφέας Αυγουστίδης.
Άλλη μία θεατρική παράσταση που θα κάνει το φετινό καλοκαίρι περιοδεία σε όλη την Ελλάδα είναι το έργο «Αχ Έρωτα!» του Λόρκα με πρωταγωνιστές τη Νάντια Μπουλέ και τον Παναγιώτη Πετράκη. Τέσσερα από τα πολυτιμότερα έργα του μεγάλου ποιητή, η τριλογία του «Ματωμένος Γάμος», «Γέρμα» και «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα», μαζί με την λαϊκή κωμωδία «Η Θαυμαστή Μπαλωματού», συνομιλούν μεταξύ τους και δημιουργούν μια ονειρική παράσταση γεμάτη με ερωτικούς στεναγμούς. Παράλληλα, η «Γκόλφω» το γνωστό έργο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη αποτελεί την πρώτη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Μια παράσταση που αφηγείται την ιστορία της Γκόλφως με σύγχρονο τρόπο στο θεατή, ελπίζοντας ότι κι αυτός με τη σειρά του θα την κρατήσει για καιρό μέσα του ως αναμνηστικό «εγκόλπιο». Αυτό άλλωστε σημαίνει η Γκόλφω, φυλαχτό στο μέρος της καρδιάς. Τη σκηνοθεσία του έργου έχει αναλάβει ο Χρήστος Παπαδημητρίου, ενώ στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα δούμε τη Δάφνη Λαμπρόγιαννη.
Αρχαίο θέατρο
Η δεύτερη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος είναι οι «Τρωάδες» του Ευριπίδη. Με φόντο την κατεστραμμένη Τροία, οι γυναίκες Τρωαδίτισσες αναμένοντας την ανακοίνωση της τύχης τους, θρηνούν για την άλωση της πόλης. Ανάμεσά τους, παραδομένη στη μοίρα της, η γριά Εκάβη (Γιώτα Φέστα) σέρνει το εξασθενημένο σώμα της, σηκώνοντας στις γέρικες πλάτες τα βάρη μιας ζωής από το ένδοξο παρελθόν στο τραγικό παρόν. Μέχρι το τέλος του έργου η μια συμφορά διαδέχεται την άλλη, με αποκορύφωμα τον θάνατο του εγγονού της, του Αστυάνακτα -τη μοναδική ελπίδα για την μελλοντική αναβίωση της Τροίας- τον οποίο οι Έλληνες αποφάσισαν να γκρεμίσουν από τα τείχη της πόλης.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρης Λιγνάδης, αυτή την περίοδο, βρίσκεται σε πυρετώδεις προετοιμασίες για την παράσταση «Πέρσες». Χωρίς θριαμβολογίες και κομπασμούς και με σεβασμό στην οδύνη των ηττημένων, ο Αισχύλος παραδίδει έναν ύμνο για την ελευθερία του ατόμου και αντιπαραθέτει τα δημοκρατικά ιδεώδη απέναντι στη δεσποτική μοναρχία και την τυφλή υποταγή στην εξουσία. Η νίκη στεφανώνει εκείνους που ακολουθούν τη σύνεση, ενώ ο μηχανισμός της δικαιοσύνης τιμωρεί όποιον, με οδηγό την αλαζονεία, ξεπερνάει τα όρια, προσβάλλοντας, με την έπαρσή του, θεούς και ανθρώπους. Συμμετέχουν οι Βασίλης Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκος Καραθάνος, Λυδία Κονιόρδου, Αργύρης Ξάφης, Αργύρης Πανταζάρας, Δημήτρης Παπανικολάου, Γιάννος Περλέγκας, Αλμπέρτο Φάις και αρκετοί ακόμα ταλαντούχοι ηθοποιοί.
Μία από τις πλέον υποδειγματικές αρχαίες τραγωδίες σκηνοθετεί φέτος ο Δημήτρης Καρατζάς. Τρεις αφηγητές (Μιχάλης Σαράντης, Μαρία Κεχαγιόγλου και Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης) ανασύρουν επί σκηνής την ιστορία του Οιδίποδα, του ανθρώπου που ήταν μοιραίο να φτάσει στη γνώση και σε όλη την οδύνη που αυτή επιφέρει. Σε ένα νεκρικό τοπίο, ένα τοπίο λοιμού, ο Οιδίπους- βασιλιάς της Θήβας, επιχειρεί να μάθει την αιτία της «αρρώστιας», την αιτία που όλος ο λαός του «νοσεί». Η διαδικασία αυτής της έρευνας οδηγεί στην επώδυνη απάντηση. Η αρρώστια είναι ο ίδιος.
Ο αγαπημένος καλλιτέχνης, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, δοκιµάζεται για πρώτη φορά σε σκηνοθεσία µεγάλης κλίµακας µε µια αγαπηµένη κωµωδία του Αριστοφάνη. Η «Λυσιστράτη» γράφεται το 411 π.Χ., μια χρονιά που η πόλη-κράτος της Αθήνας βρίσκεται στη δυσκολότερη καμπή της, εν μέσω Πελοποννησιακού Πολέμου. Η Σικελική Εκστρατεία έχει καταλήξει σε πανωλεθρία και ο Αλκιβιάδης έχει αυτομολήσει στην πλευρά των Σπαρτιατών, οι οποίοι, οχυρωμένοι στη Δεκέλεια, επιτίθενται με σφοδρότητα στους Αθηναίους. Η Λυσιστράτη, που µπορεί να «λύσει στρατούς», σίγουρα µπορεί να φτιάξει τη δική της «ουτοπία». Και κάπως έτσι ο Αριστοφάνης, µέσω της κωµωδίας του, κλείνει το µάτι στην πολιτική, προτείνοντας µια λύση που βρίσκεται «έξω από τα καθιερωµένα». Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Πάρης Αλεξανδρόπουλος, η Βίκυ Βολιώτη, η Στεφανία Γουλιώτη, ο Βαγγέλης Δαούσης, η Δάφνη Δαυίδ και ο Στέλιος Ιακωβίδης.
Η φιλία, το διαζύγιο και η μάχη των δύο φύλων
Μετά από τη sold out επιτυχία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, «Το παγκάκι» με πρωταγωνιστές τον Γιώργο Κιμούλη και τη Φωτεινή Μπαξεβάνη ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα. Δύο άγνωστοι συναντιούνται και κάθονται στο ίδιο παγκάκι. Μια συνάντηση που μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιονδήποτε χωροχρόνο πυροδοτώντας ερωτήματα γύρω από τη συνύπαρξη, τις ανθρώπινες σχέσεις και την αιώνια μάχη μεταξύ των δύο φύλων. Το έργο του Αλεξάντερ Γκέλμαν γράφτηκε το 1983, πριν από την κατάρρευσή της Σοβιετικής Ένωσης, όταν η αυθαιρεσία και η διαφθορά κυριαρχούσαν. Έχει μεταφραστεί και παιχτεί σε πάρα πολλές χώρες. Το πικρό του χιούμορ το κάνει διαχρονικό και κωμικοτραγικά επίκαιρο.
Την ίδια ώρα, η κωμωδία «Το υπέροχό μου διαζύγιο» το πιο επιτυχημένο έργο της Τζεραλντίν Άρον, από την Τετάρτη 8 Ιουλίου, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη θα παρουσιάζεται στην καρδιά της Αθήνας, σε ανοιχτό χώρο, στον κήπο του Θεάτρου «Χυτήριο», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου. Ένας απολαυστικός μονόλογος που κινείται από το δάκρυ στο γέλιο και φωτίζει με ειλικρίνεια όλες εκείνες τις κωμικές, τρυφερές, γλυκόπικρες και δραματικές ψυχολογικές μεταπτώσεις μιας καθημερινής ηρωίδας, που δεν σταματά να διεκδικεί το δικαίωμα στο όνειρο και την ευτυχία.
Στο ίδιο θέατρο, από τη Δευτέρα 6 Ιουλίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 θα παρουσιάζεται η κωμωδία «Το δάνειο» του Τζόρντι Γκαλθεράν. Στους δύο ήρωες του έργου απολαμβάνουμε τον Σωτήρη Χατζάκη και τον Δημήτρη Μυλωνά που υπογράφει και τη σκηνοθεσία. Δύο καλλιτέχνες με σημαντική διαδρομή στο χώρο της υποκριτικής και της σκηνοθεσίας οι οποίοι συναντιούνται επί σκηνής σε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας που συναρπάζει. Μία θεατρική σύμπραξη που λαμβάνει χώρα στην καρδιά της Αθήνας, σε ανοιχτό χώρο, στον υπέροχο κήπο του Θεάτρου «Χυτήριο» με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη τήρηση όλων των υγειονομικών κανονισμών. Ξέφρενος ρυθμός, διασκεδαστικές ατάκες, ανατροπές συνθέτουν μια απολαυστική κι επίκαιρη όσο ποτέ κωμωδία που εμπνέεται από το υπαρξιακό αδιέξοδο που γεννά η σύγχρονη χρηματοπιστωτική κρίση, ενώ με τρόπο καυστικό κλείνει το μάτι στην «ευρηματικότητα» του ανθρώπου απέναντι στο επείγον της επιβίωσης.
Σε περιοδεία θα δούμε επίσης μία επανάληψη, το «Προσοχή, ο φίλος δαγκώνει» της Κάρολ Κριπ, σε σκηνοθεσία του Βλαδίμηρου Κυριακίδη. Το έργο, που βάζει στο κωμικό του στόχαστρο την τοξική φιλία, θα ξεκινήσει την καλοκαιρινή περιοδεία του από την Πετρούπολη και θ’ ακολουθήσουν παραστάσεις σε όλη τη χώρα. Στην καλοκαιρινή εκδοχή της παράστασης, που παιζόταν μέχρι και την έναρξη της καραντίνας στο θέατρο Ζίνα πρωταγωνιστούν οι Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Ναταλία Δραγούμη και Ευαγγελία Μουμούρη, με τον Μέμο Μπεγνή να αντικαθιστά τον Κρατερό Κατσούλη.
Παραστάσεις που επιστρέφουν
Για το φετινό καλοκαίρι, ο Πέτρος Φιλιππίδης επέλεξε ένα γνώριμό του έργο, που είχε παρουσιάσει πριν από πέντε χρόνια με μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία. Πρόκειται για τις «Δάφνες και Πικροδάφνες» των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά, ένα από τα σπουδαιότερα κείμενα της νεοελληνικής δραματουργίας, μια πολιτική κωμωδία διαχρονικής επικαιρότητας. Τους τέσσερις βασικούς χαρακτήρες θα κρατήσουν, μαζί με τον Πέτρο Φιλιππίδη, ο οποίος θα υπογράψει και τη σκηνοθεσία, και ένας ακόμη ηθοποιός με μακρά πορεία, ο Τάσος Χαλκιάς, ένας από τους σημαντικότερους ηθοποιούς της νέας γενιάς, ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, καθώς και ο Θανάσης Πατριαρχέας, ο οποίος διαγράφει μια πολλά υποσχόμενη πορεία στο χώρο.
Η θρυλική «Κατερίνα» με τη Λένα Παπαληγούρα θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα. Ο Γιώργος Νανούρης μετέτρεψε το βιωματικό μυθιστόρημα του Κορτώ σε μια παράσταση που γίνεται αφορμή για ένα αλησμόνητο σόλο από την ταλαντούχα ηθοποιό. Τρυφερή αλλά και έντονη, εσωτερική και επικοινωνιακή ταυτόχρονα η Λένα Παπαληγούρα δίνει ένα ρεσιτάλ ερμηνείας.
Η παράσταση «Σκηνές από έναν γάμο», που προκάλεσε αίσθηση για δύο χρονιές, επιστρέφει ανανεωμένη. Ο Αντώνης Λουδάρος υπογράφει τη σκηνοθεσία στο βραβευμένο αριστούργημα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Ένα ζευγάρι, μια ιστορία είκοσι χρόνων. Υπάρχει άραγε η τέλεια σχέση; Ο Γιόχαν και Μαριάννα είναι –φαινομενικά τουλάχιστον- το τέλειο ζευγάρι. Κι όμως μια ματιά, μια παύση, μια μισοτελειωμένη φράση, μια αδιόρατη κίνηση ίσως μαρτυρούν ένα χάσμα. Δύο χρόνια μετά τη μεγάλη επιτυχία που είχε ο «Συλλέκτης» του Τζων Φώουλς, επιστρέφει στη σκηνή του θεάτρου Αθηνά στη διασκευή του Μαρκ Χήλυ. Η ένταση και το σασπένς που δημιουργεί η υπόθεση παραπέμπουν ξεκάθαρα σ’ ένα κορυφαίο θρίλερ, όπου ο θεατής οδηγείται σε μια ύπουλη ταύτιση με τον Κακό και τον Καλό ταυτόχρονα. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βλέπουμε τον Αργύρη Αγγέλου και την Ιωάννα Πηλιχού.
Πρόζα, τραγούδι και χορός
Λάμψη, γοητεία, ευφυΐα και ταλέντο είναι ο εκρηκτικός συνδυασμός για τον Τάκη Ζαχαράτο, ένα καλλιτέχνη που κάθε εμφάνισή του γίνεται γεγονός. Μετά τα συνεχή sold out στο Παλλάς τον περασμένο χειμώνα, έρχεται με κέφι και μπρίο στο Άλσος, για να δροσίσει τα καλοκαιρινά μας βράδια, στην μετά κορονοϊό εποχή, με ανανεωμένα κείμενα, βίντεο, περισσότερες μεταμφιέσεις και τολμηρές μιμήσεις, σε μία παράσταση που εμπνέεται από την επικαιρότητα.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr