Παναθηναϊκός: Αυτός είναι ο οικονομικός «χάρτης» της νέας χρονιάς
Το συνολικό λειτουργικό κόστος της ΠΑΕ, τα έσοδα, οι διακανονισμοί, η μείωση του χρέους και ο στόχος ως τον Μάιο του 2020🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Τα οικονομικά… κουκιά (και) της επόμενης σεζόν, είναι μετρημένα στον Παναθηναϊκό. Μέχρι… σεντ. Κι ο δρόμος που θα βαδίσει ο Νίκος Νταμπίζας για τις προσθαφαιρέσεις του «πράσινου» ρόστερ είναι ξανά πολύ «στενός», έως… ασφυκτικός. Κι ας υπάρχει η (αρχική) προφορική δέσμευση από την πλευρά Αλαφούζου για αύξηση του μπάτζετ απ’ τα 3 εκατ. €, στα 4 εκατ. € «καθαρά», ήτοι περίπου 6,3 εκατ. € με την εφορία.
Ο δε Ιούνιος κι ο Ιούλιος θα είναι οι πιο δύσκολοι μήνες, αφενός διότι τα ταμεία της ΠΑΕ είναι «στεγνά» στην πιο «νεκρή» περίοδο των χορηγιών κι αφετέρου διότι η ρευστότητα του Αλαφούζου στην παρούσα φάση είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Η εκτίμηση που υπάρχει πάντως, απ’ τους συνεργάτες του (για την οποία είναι ενήμερος ο Νταμπίζας) είναι πως απ’ τα τέλη Ιουλίου η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί. Μία πιθανή πώληση βεβαίως (γίνεται ξανά «παιχνίδι» τις τελευταίες μέρες με τον Χατζηγιοβάνη κι ομάδες απ’ τις Κάτω Χώρες) θα διευκολύνει τις άμεσες κινήσεις των «πράσινων» (μεταγραφές, ανανεώσεις, αποδεσμεύσεις) και παράλληλα θα βελτιώσει τους θετικούς δείκτες, στο οικονομικό πλάνο της επόμενης σεζόν, που «τρέχει» ήδη. Κι έχει τα εξής δεδομένα:
♦Το συνολικό κόστος της ΠΑΕ (μπάτζετ ποδοσφαιρικού συν λειτουργικά ΠΑΕ), υπολογίζεται στα 8,1-8,3 εκατ. €.
♦Τα προσδοκώμενα έσοδα από τηλεοπτικό συμβόλαιο, κεντρική χορηγία ΟΠΑΠ, χορηγία Robe di Kappa, μικρότερες χορηγίες και εισιτήρια (διαρκείας κι απλά) υπολογίζονται (με τις πλέον «μετριοπαθείς» προβλέψεις) στα 9 εκατ. €.
♦Το μεγάλο «αγκάθι» (και) τη νέα χρονιά θα είναι τα +2 εκατ. €, που θα χρειαστεί να πληρωθούν στους διακανονισμούς που έχουν υπογραφεί με τους πιστωτές για την αδειοδότηση κι οφείλει να τηρεί η ΠΑΕ.
♦Το «καθαρό» χρέος του Παναθηναϊκού, μετά τις συνεχόμενες αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου, έπεσε περίπου στα 19 εκατ. €. Είναι πλέον διαχειρίσιμο κι ο «στρατηγικός» στόχος της ΠΑΕ (ειδικά αν καταφέρει φέτος «μπει» στις 120 δόσεις) είναι να πέσει στα 11-12 εκατ. € το επόμενο 12μηνο -εάν βεβαίως δεν υπάρξει νωρίτερα κάποια διοικητική αλλαγή- για να εξασφαλίσει η ομάδα (και) την ευρωπαϊκή αδειοδότηση τον Μάιο του ’20.
Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
«Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr