Εφηβος ετών... 90 δαμάζει τα μποφόρ του Αιγαίου και μπαίνει στο βιβλίο Γκίνες
Ο θρυλικός κερκυραίος Στέλιος Μπόνας που αγωνίστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1956 στη Μελβούρνη μιλάει στο ethnos.gr🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Είναι ο ιστιοπλόος των ρεκόρ που έχει βρει το ελιξίριο της ζωής μέσα στην αρμύρα και στο ιώδιο του Αιγαίου. Οι εμπειρίες του θα μπορούσαν να γράψουν βιβλία για τα δρώμενα της αγωνιστικής ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης στην Ελλάδα. Ο Στέλιος Μπόνας έχει αγωνιστεί στις 45 από τις 56 διοργανώσεις του Ράλλυ Αιγαίου και στα 90 του χρόνια δεν τρέχει απλά για την συμμετοχή αλλά και για τα μετάλλια. Άθελα του όμως διεκδικεί και μία θέση στο «Βιβλίο Γκίνες» ως ο μεγαλύτερος σε ηλικία ιστιοπλόος που τρέχει έναν από τους πιο δύσκολους και πιο απαιτητικούς αγώνες του πλανήτη.
Το 90ο έτος της… εφηβείας του
Την 1η Ιουλίου μπήκε στο 90ο έτος της… εφηβείας του και μαζί με τα αγαπημένα του πρόσωπα, την σύζυγο του Νέλλη και τον 42χρονο υιό του Αλέξη αποτελούν την ηγεσία του πληρώματος στο σκάφος «Alter Ego».
Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό Ατλάντικ του 1990 που έχει μήκος 49 πόδια (14,40 μέτρα) και είναι μεταξύ των 19 αγωνιστικών σκαφών που χθες το απόγευμα βρέθηκε στην εκκίνηση του 56ου Ράλλυ Αιγαίου πλάι στο θωρηκτό «Αβέρωφ».
«Αισθάνομαι ακμαίος και δυνατός και έχω μεγάλη ανυπομονησία να ξεκινήσει και ο εφετινός αγώνας. Η εφετινή θα είναι η 45η συμμετοχή στο Ράλλυ Αιγαίου. Οσο ζω θα είμαι στο τιμόνι του σκάφους μαζί με τα αγαπημένα μου πρόσωπα. Νιώθω έντονα κάθε στιγμή και αισθάνομαι ο πιο αγαπημένος άνθρωπος στον κόσμο», είπε στο ethnos.gr ο Στέλιος Μπόνας.
Μελβούρνη και Μόναχο
Με καταγωγή από την Κέρκυρα και μαζί με τα τρία μικρότερα αδέλφια του Σπύρο, Χρήστο και Αντώνη ήταν δεινοί θαλασσοπόροι με δεκάδες εγχώριες και διεθνείς διακρίσεις από την εφηβική κιόλας ηλικία. Ο Στέλιος και ο Σπύρος αγωνίστηκαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μελβούρνης το 1956. Το 1972 ο Χρήστος και ο Αντώνης εκπροσώπησαν την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς του Μονάχου .
Το έχει μετατρέψει σε «ιπτάμενο Ολλανδό»
Όπως μας είπε αγόρασε το σκάφος πριν από 29 χρόνια αλλά μέσα από τις εμπειρίες που πήρε από τις πολλές συμμετοχές στο Ράλλυ Αιγαίου έκανε και πολλές μετατροπές σε ένα σκάφος που αρχικά ήταν κατασκευασμένο για αναψυχή αλλά στα χέρια του έμπειρου κυβερνήτη έχει την ταχύτητα «ιπτάμενου Ολλανδού».
«Αυτό το σκάφος είναι η ζωή μου, το σπίτι μου, είναι τα πάντα για μένα. Μέσα από τρεις δεκαετίες που έχω το σκάφος έκανα πολλές μετατροπές για να γίνει αγωνιστικό. Μερικές μεγάλες αλλαγές που έκανα είναι το μέγεθος της ιστιοφορίας, μεγαλύτερη καρίνα, μεγαλύτερο τιμόνι και αντικατάσταση πολλών εσωτερικών χώρων, αξεσουάρ ή και μηχανημάτων με άλλα πρακτικότερα και ελαφρότερα ώστε να το κάνω πιο ελαφρύ. Εχω ρίξει πολύ προσωπική δουλειά σε αυτό το σκάφος. Απλά αγωνιστικά σκάφη τα “βάζω κάτω” στον δυνατό αέρα. Τώρα εάν υπάρχει ένα σκάφος σύγχρονο και αγωνιστικό μπορεί να με περάσει για λίγο αλλά από εκεί και πέρα μετράει το πλήρωμα και ο κυβερνήτης» μας λέει με περηφάνια.
«Με Νέλλη, Στέλιο η πιο δυνατή ομάδα»
Με την αγωνία μικρού παιδιού που περιμένει να παίξει, ο Στέλιος Μπόνας δεν έβλεπε την ώρα που να δώσει την εκκίνηση ο πρόεδρος της ΕΟΕ Σπύρος Καπράλος. Συγκυβερνήτες θα είναι η σύζυγος του και ο υιός του. «Η Νέλλη και ο Αλέξης είναι τα αγαπημένα μου πρόσωπα. Εκτός από μία δυνατή οικογένεια είμαστε και μία δυνατή ομάδα και αυτό με κάνει διπλά ευτυχισμένο. Με τη Νέλυ τρέχουμε μαζί 18 χρόνια και όλα γίνονται αυτοματοποιημένα. Το πιο σημαντικό είναι το υπέροχο πλήρωμα μου. Συνολικά είμαστε 12 άτομα και έχουμε βάλει ψηλά τον πήχη για τον εφετινό αγώνα. Θέλουμε την πρωτιά αλλά και με το μετάλλιο θα είμαστε ευχαριστημένοι».
«Δοκιμαστήκαμε άγρια»
Ο Στέλιος Μπόνας είναι μία αστείρευτη πηγή ενέργειας και φωτεινό παράδειγμα για τους νεότερους ιστιοπλόους και ειδικά για τους ιδιοκτήτες ιστιοπλοϊκών σκαφών που θα ήθελαν να δοκιμάσουν την εμπειρία αλλά δεν το τολμούν. «Η πραγματική ιστιοπλοΐα δεν γίνεται γύρω από την Αίγινα και τον Πόρο αλλά μέσα στο Αιγαίο. Εκεί διδάσκεσαι και διδάσκεις. Στο Αιγαίο είναι οι πραγματικές συνθήκες της αγωνιστικής ιστιοπλοΐας. Μέσα από ακραίες συνθήκες για γίνεις καλύτερος. Να τολμήσουν να έρθουν κοντά μας και οι ιδιοκτήτες αλλά και τα πληρώματα. Να δοκιμάσουν και ας τερματίσουν όπως μπορέσουν. Του χρόνου θα είναι καλύτεροι. Ολοι κάπως έτσι ξεκινήσαμε και σε εποχές που δεν είχαμε τα σημερινά τεχνικά μέσα. Πρέπει να συνεχιστεί η ιστιοπλοϊκή μας παράδοση που μέσα στα χρόνια της κρίσης δοκιμάστηκε άγρια. Ολοι δοκιμαστήκαμε άγρια. Όλοι φτάσαμε στα όρια μας αλλά δεν τα παρατήσαμε. Όσο μου το επιτρέπουν οι δυνάμεις μου θα είμαι κοντά στους νέους και θα αντλώ ζωή από την θάλασσα».
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr