Boeing 737 Max 8: Βασικός ύποπτος το σύστημα MCAS
Αποδεικνύεται πώς παρουσιάζει διαφόρων ειδών δυσλειτουργίες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, παρεμβαίνει στην πτήση βασισμένο σε παραμέτρους που δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικά δεδομένα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Το αεροπορικό δυστύχημα των Αιθιοπικών αερογραμμών που στοίχισε τη ζωή σε 157 άτομα άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για τα νέας γενιάς μοντέλα Boeing 737 Max. Ένα τέτοιου τύπου αεροσκάφος (Boeing 737 Max 8) ήταν αυτό που συνετρίβη την περασμένη Κυριακή ενώ αεροσκάφος του ίδιου ακριβώς τύπου με αυτό των Αιθιοπικών Αερογραμμών είχε συντριβεί στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο με απολογισμό 189 νεκρούς.
Όπως φαίνεται οι συνθήκες του δυστυχήματος στην Ινδονησία ήταν πανομοιότυπες με αυτές της Αιθιοπίας. Στα δύο δυστυχήματα τα αεροσκάφη έχασαν απότομα ύψος περισσότερες από μία φορές με τους πιλότους να προσπαθούν μάταια όπως αποδείχθηκε να ανακτήσουν τον έλεγχό τους.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση του δυστυχήματος στην Αιθιοπία αποκαλύπτεται ότι τον τελευταίο ένα χρόνο έχει υπάρξει πλήθος καταγγελιών από πιλότους για πολύ σοβαρά προβλήματα που παρουσιάζονταν στις πτήσεις με αυτά τα αεροσκάφη, προβλήματα για τα οποία οι πιλότοι δεν έχουν εκπαιδευτεί ή έστω ενημερωθεί ότι μπορεί να συμβούν για να τα αντιμετωπίσουν.
Βασικός «ύποπτος» για τα προβλήματα που παρουσιάζονται στις πτήσεις των Boeing 737 Max είναι το σύστημα αποτροπής της απώλειας στήριξης του αεροσκάφους το MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).
Το σύστημα αυτό έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ωθεί το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω, όταν αντιληφθεί ότι έχει αυξηθεί υπερβολικά η γωνία του αεροσκάφους ως προς τον οριζόντιο άξονα της πτήσης και υπάρχει πραγματικός κίνδυνος απώλειας στήριξης.
Αποδεικνύεται πώς το συγκεκριμένο σύστημα παρουσιάζει διαφόρων ειδών δυσλειτουργίες και σε ορισμένες περιπτώσεις παρεμβαίνει στην πτήση τού αεροσκάφους βασισμένο σε παραμέτρους που δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικά δεδομένα της πτήσης. Σε ένα περιστατικό το MCAS ενεργοποίησε κατά τη διάρκεια της απογείωσης τον αυτόματο πιλότο και αν δεν δρούσαν οι πιλότοι έγκαιρα απενεργοποιώντας τον αυτόματο πιλότο το σκάφος πιθανότατα θα είχε συντριβεί.
Όπως καταγγέλλεται η Boeing αλλά και οι εμπλεκόμενοι φορείς όπως οι υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας δεν έχουν ενημερώσει επαρκώς τους πιλότους αλλά και τις αεροπορικές εταιρείες για τις (πιθανές) δυσλειτουργίες του MCAS και έτσι σε πολλές περιπτώσεις οι πιλότοι δεν μπορούν να εντοπίσουν την πηγή του προβλήματος που προκύπτει ξαφνικά.
Εχουν δοθεί κάποιες προφορικές οδηγίες στους πιλότους αλλά δεν υπάρχουν οδηγίες καταγεγραμμένες στα εγχειρίδια που έχουν μαζί τους οι πιλότοι. Ετσι, ακόμη και στην περίπτωση που κάποιος πιλότος αντιληφθεί ότι το MACS αντιμετωπίζει πρόβλημα θα πρέπει να επαναφέρει μέσα στον πανικό που θα επικρατεί τη δεδομένη στιγμή στη μνήμη του τις προφορικές οδηγίες.
Μετά το δυστύχημα στην Αιθιοπία όλες οι χώρες αποφάσισαν να καθηλώσουν τα αεροσκάφη 737 Max 8 μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες ενώ κάποιες χώρες αποφάσισαν να καθηλώσουν όλα τα μοντέλα 737 Max. Από την πλευρά της η Boeing διαρρέει ότι είχε εντοπίσει κάποια προβλήματα στο σύστημα MCAS και είχε ξεκινήσει τη διαδικασία επιδιόρθωσης του λογισμικού η οποία μάλιστα είχε ολοκληρωθεί πριν συμβεί το δυστύχημα στην Αιθιοπία.
Δυστυχώς, όμως, η διαδικασία εγκατάστασης του διορθωμένου λογισμικού στα αεροσκάφη περιμένει ακόμη τη σχετική έγκριση για να πραγματοποιηθεί.
Όπως είναι ευνόητο, θα πρέπει τώρα να περιμένουμε τα πορίσματα για το δυστύχημα στην Αιθιοπία για να διαπιστωθεί αν και πώς εμπλέκεται το MCAS για να υπάρξει προσπάθεια παρέμβασης σε αυτό.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr