• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Δεν είχε δίπλωμα ο οδηγός μηχανής που παρέσυρε αστυνομικούς στην Αττική ΟδόΤο ΣτΕ έκρινε ότι τα νοσοκομεία έχουν την ευθύνη της ασφάλειας ασθενών, επισκεπτών και προσωπικούΟι πρώτες δηλώσεις Πιερρακάκη: «Οι παλιοί διχασμοί μεταξύ βορρά-νότου ανατράπηκαν»Ολοκληρώθηκε η συνάντηση Χατζηδάκη-Τσιάρα με αγρότες: Δεσμεύσεις αλλά και φόβος προστίμων από τις Βρυξέλλες
δημοφιλές τώρα: Όπου φύγει φύγει οι εργαζόμενοι στο ΕΣΥ: Αδειάζουν τα νοσοκομεία - «Έχουμε εξοπλισμό, δεν έχουμε...
Homepage ┋   Τεχνολογία   ┋   12.12.2023 19:00 
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Ενότητες στο άρθρο: 📌 Για εικοσι μέρες θα διατηρούνται οι συνομιλίες

mAIgov.gr: Όσα πρέπει να ξέρετε για τον ψηφιακό βοηθό στο Δημόσιο – Πώς θα λαμβάνετε απαντήσεις

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

επόμενο άρθρο

Στον αέρα βρίσκεται από σήμερα Τρίτη στο gov.gr ο πρώτος «Ψηφιακός Βοηθός» -«mAigov» Τεχνητής Νοημοσύνης, ο οποίος στόχο έχει να διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών, απλουστεύοντας και επιταχύνοντας τη διάδρασή τους με το Δημόσιο Τομέα.

Η πρώτη μεγάλης κλίμακας εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) για το ελληνικό Δημόσιο παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση από τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, τον υφυπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο.

ψηφιακος βοηθος

Το mAigov εγκαινιάζεται σε πιλοτική «Beta» λειτουργία, καθώς όπως συμβαίνει με όλες τις εφαρμογές ΤΝ , τα υπολογιστικά συστήματα χρειάζονται χρόνο για να μαθαίνουν, ενώ συγχρόνως εξελίσσονται με βάση τα δεδομένα που εισάγουν οι χρήστες. H περίοδος αυτή επιτρέπει τη βελτίωση της εφαρμογής  με βάση τις ανάγκες και την ανταπόκριση των χρηστών, ενώ η διάρκειά της δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα, καθώς όπως ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου «για να λήξει θα πρέπει να αισθανθούμε ασφαλείς με τις απαντήσεις που παρέχονται».

Οι πολίτες μπορούν να «συνομιλήσουν» με τον «Ψηφιακό Βοηθό» τόσο από  το κινητό τους τηλέφωνο, όσο και από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε ο «Ψηφιακός Βοηθός» να τους βοηθήσει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή.

Η απάντηση επί του παρόντος δίνεται μόνο γραπτά, αλλά σε επόμενο στάδιο θα μπορεί να είναι και φωνητική ώστε το σύστημα να γίνει πιο συμπεριληπτικό για όλες τις κατηγορίες πολιτών.

Η αναζήτηση πραγματοποιείται στις -έως σήμερα- 1610 υπηρεσίες του gov.gr και τις 3270 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS», ενώ στις πρώτες 2,5 ώρες λειτουργίας της εφαρμογής είχαν ήδη υποβληθεί 3.800 ερωτήματα.  Οπως επεσήμανε ο υπουργός, το μοντέλο έχει συλλογιστική και απαντάει με βάση τα στοιχεία που καταχωρούνται. Λαμβάνει υπόψη την αρχική ερώτηση, αντιλαμβάνεται και greeklish, ενώ διατηρεί στη μνήμη του τη συνομιλία κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη εμπειρία για κάθε χρήστη.

Το mAigov Beta παρέχει -αυτή τη στιγμή- τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό. O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία, αλλά μπορεί να ανανεωθεί. Με στόχο να διασφαλιστεί μια καλή εμπειρία για τον τελικό χρήστη,  αλλά και η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, ειδικά το πρώτο διάστημα όπου αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον, το σύστημα του mAigov  περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής (queueing). Μόλις καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων εξυπηρετούμενων χρηστών, ο αμέσως επόμενος οδηγείται σε ουρά αναμονής μέχρι να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.

Για εικοσι μέρες θα διατηρούνται οι συνομιλίες

Οπως εξήγησε ο κ. Παπαστεργίου, οι συνομιλίες θα διατηρούνται για διάστημα είκοσι ημερών στο G-Cloud, ενώ σε καμία περίπτωση το σύστημα δε θα λαμβάνει ή θα τηρεί προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Σε περίπτωση τέτοιας ερώτησης ή εισαγωγής προσωπικών δεδομένων, π.χ. ΑΦΜ ή ονόματος, θα τα αφαιρεί από μόνο του.

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι το σύστημα δεν έχει λάβει κάποια έγκριση από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ούτε έχει γίνει κάποια μελέτη εκτίμησης αντικτύπου, καθώς, όπως επεσήμανε ο υπουργός δεν εκτιμήθηκε ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο, αφού σε κανένα στάδιο της διαδικασίας δε συλλέγονται προσωπικά δεδομένα.

Από την πλευρά του ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι με τον ψηφιακό βοηθό θα καταστεί πιο εύκολος ο εντοπισμός των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες κατά τη διεπαφή τους με τον δημόσιο τομέα, ώστε να ακολουθήσουν στοχευμένες βελτιώσεις.

Για την υλοποίηση του έργου έχουν αξιοποιηθεί πόροι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι οποίοι προβλέπονται για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Αφορούν σε σύμβαση του ΥΨηΔ για cloud services, και την παρακολουθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ) 

Ανάδοχος του έργου είναι ο ΟΤΕ με υπεργολάβους την Accenture και τη UBITECH η οποία έκανε την υλοποίηση, ενώ τεχνολογικός πάροχος είναι η Microsoft με την τεχνολογία Azure Open AI.

Το πρώτο chatbot του ελληνικού Δημοσίου σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικού νέφους και υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Microsoft (Microsoft Responsible AI Standard) διασφαλίζοντας μεταξύ άλλων διαφάνεια, ισότητα και σεβασμό προς την ιδιωτικότητα των χρηστών και την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR).

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Ο Ζελένσκι «δείχνει» δημοψήφισμα για το εδαφικό της Ουκρανίας: «Ο λαός πρέπει να έχει λόγο»

«Μην σκίσετε κανένα καλσόν»: Ένταση μεταξύ Κωνσταντοπούλου-Συρεγγέλα στην Εξεταστική

Οι πρώτες δηλώσεις Πιερρακάκη: «Οι παλιοί διχασμοί μεταξύ βορρά-νότου ανατράπηκαν»

Ολοκληρώθηκε η συνάντηση Χατζηδάκη-Τσιάρα με αγρότες: Δεσμεύσεις αλλά και φόβος προστίμων από τις Βρυξέλλες

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • Δημήτρης Παπαστεργίου
  • ειδήσεις τώρα
  • τεχνητή νοημοσύνη
  • gov.gr
  • υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr