Έλλη Παπακωνσταντίνου: Αποθέωσαν οι Σουηδοί την «Alkestis» - Μία ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Ευριπίδη
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Η πρεμιέρα του έργου που έγραψε και σκηνοθέτησε η Έλλη Παπακωνσταντίνου με ειδική ανάθεση από το Dramaten, το Βασιλικό Θέατρο της Σουηδίας σε συμπαραγωγή με τη Royal Opera of Stockholm, πραγματοποιήθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου στην Στοκχόλμη και εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς. Μία ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Ευριπίδη από τη ελληνίδα σκηνοθέτη που τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευθεί στο διεθνές θεατρικό στερέωμα.
Η πρεμιέρα της «Alkestis» που χαρακτηρίστηκε ως πιθανό το τελευταίο mainstream event πριν τα νέα περιοριστικά μέτρα, ήταν λαμπερή και σημαίνουσα. Το στοίχημα ήταν μεγάλο καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού παρουσιάστηκε ελληνίδα σκηνοθέτης με παραγγελία ενός σύγχρονου έργου. Επίσης, γιατί η παράσταση σηματοδότησε την πρώτη επίσημη συνεργασία της Βασιλικής Όπερας και του Βασιλικού Θεάτρου της Σουηδίας.
Για την παράσταση -που έχει πλέον ενταχθεί στο μόνιμο ρεπερτόριο του Θεάτρου (θα εναλλάσσεται με τις παραστάσεις Tillbaka till Reims του Τόμας Οστερμάγιερ και το “Τελευταίο Λεπτό” του Ματίας Άντερσον), ασχολήθηκαν τα περισσότερα Σουηδικά μέσα, ενώ, γράφτηκαν κριτικές που αποδεικνύουν το έντονο ενδιαφέρον των Σουηδών για την αρχαία αλλά και τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα διοίκηση του Ματίας Άντερσον στοχεύει στις διεθνείς συνεργασίες και στην εξωστρέφεια και επιδιώκει να παρουσιαστεί η «Alkestis» στην Ελλάδα.
«Μπορεί ο Θάνατος να έρθει στη Μικρή Σκηνή, παρακαλώ;» Φυσικά. Ο Torkel Petersson μπαίνει από το σαλόνι, με ψεύτικη γούνα και με ένα σακί στο χέρι. Χωρίς την παρουσία του, δεν έχει νόημα το έργο, ίσως ούτε καν και η ζωή. Αυτή η γεμάτη βραδιά πρεμιέρας θα είναι επίσης ένα memento mori για εμάς στο κοινό, καθώς αναρωτιόμαστε αν βρισκόμαστε στο τελευταίο super-mainstream event προτού ξαναρχίσουν οι περιορισμοί… Ως σχολιασμός της πανδημίας, η δραματοποιημένη "Άλκηστις" είναι σαφής και απρόσμενη, σε αντίθεση με όλες τις προρηγούμενες υποχρεωτικές αναφορές στην πανδημία και με ό,τι αντίστοιχο έχουμε δει στον πολιτισμό τα τελευταία δύο χρόνια… Είναι η οδυνηρή κίνηση μέσα και έξω από τον κάτω κόσμο και η παράλογη διαπραγμάτευση για το ποιός έχει το μεγαλύτερο δικαίωμα να παραμείνει ανάμεσα στους ζωντανούς. "Δεν θέλω να πεθάνω", τραγουδά η χορωδία - και η μουσική της Τζούλια Κεντ φαίνεται σαν ένα θλιμμένο θαύμα. Το κοινό βήχει. Σκοτεινιάζει» σχολίασε η κριτικός Kristina Lindquist.
Βασιλικό Δραματικό Θέατρο
Το Βασιλικό Δραματικό Θέατρο, περισσότερο γνωστό ως Dramaten, είναι η εθνική σκηνή της Σουηδίας. Ιδρύθηκε τον Μάιο του 1788 από τον βασιλιά Γουστάφ Γ'. Σήμερα, το Dramaten παίζει σε έξι σκηνές σε τρία διαφορετικά κτίρια και εγγυάται ποικιλία και ευελιξία - ακριβώς αυτό που μπορείτε να περιμένετε από μια εθνική σκηνή.
Η Έλλη Παπακωνσταντίνου είναι γνωστή για τις immersive θεατρικές εμπειρίες που δημιουργεί εμπλέκοντας την κοινότητα και ανοίγοντας διάλογο με τις νέες τεχνολογίες, την πολιτική και τις μεγάλες αφηγήσεις της εποχής μας. Ακολουθεί τα τελευταία χρόνια μία αξιοσημείωτη καλλιτεχνική πορεία στο εξωτερικό.
Αυξάνεται η συμμετοχή στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ: Ψήφισαν 38.000 πολίτες μέχρι τις 14:00 - Δείτε όλες τις εξελίξεις
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα: Νεκρός βρέθηκε Ισραηλινός ραβίνος - «Αντισημιτική τρομοκρατική ενέργεια»
Κομμωτήριο στον Ασπρόπυργο παρείχε και... ροζ υπηρεσίες
Η Adele αποχαιρετά το κοινό της: «Νιώθω εξαντλημένη συναισθηματικά και σωματικά»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr