Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης στο ethnos.gr: Ο Έλληνας δεν έχει σχέση με τον συντηρητικό νοικοκυραίο
«Ο Υπουργός υπανάπτυξης μπουμπούκος, το ντου των μπάτσων στους κινηματογράφους, το Voice, οι βίγκαν λεσβίες που φοβούνται τα μπογδανοειδή» θα είναι πρωταγωνιστές στη νέα παράσταση του Τσολιά🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Άλλοι πάνε στην παρέλαση ντυμένοι στα γαλανόλευκα, άλλοι χορεύουν αλά Monty Python και άλλοι πάλι κρατώντας ένα κομμάτι... πίτσας στο χέρι! Σε αυτήν την τελευταία κατηγορία ανήκει ο Τσολιάς της Ελληνοφρένειας, κατά κόσμον Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης, ο οποίος ετοιμάζεται πυρετωδώς για τον νέο κύκλο εμφανίσεών του που ξεκινά το Σάββατο 9 Νοεμβρίου, στον «Σταυρό του Νότου Plus», όπου θα βρίσκεται κάθε Σάββατο βράδυ με διαφορετική, αποκλειστικά ανδρική συντροφιά. Γι' αυτό ο τίτλος της παράστασής του είναι: «Πίτσες Μπλε - Κάθε βράδυ με άλλο».
Ανάμεσα στους καλλιτέχνες που θα φιλοξενήσει τα επόμενα Σαββατόβραδα θα είναι Γιώργος Παπαγεωργίου (9/11), Δημήτρης Μεντζέλος (16/11), Φοίβος Δεληβοριάς (23/11), Κώστας Θωμαΐδης (30/11), Μίλτος Πασχαλίδης (7/12) και Πάνος Μουζουράκης (14/12).
Εξαιρετικά εύστροφος, καυστικός επί της ουσίας και με μία μοναδική ικανότητα να λέει τις πιο σκληρές αλήθειες με τον πιο αστείο τρόπο, ο Αποστόλης Μπαρπαγιάννης μιλά στο ethnos.gr για την νέα του παράσταση, τα κακώς κείμενα της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας αλλά και την ψεύτικη εικόνα του συντηρητικού Έλληνα που σκοπίμως προωθείται από κάποιους.
Ποια θα είναι τα βασικά θέματα επικαιρότητας με τα οποία θα καταπιαστείτε στην νέα σας παράσταση;
Στην παράσταση θα ακούσετε από τα νανογιλέκα που πουλάει ο Υπουργόςυπανάπτυξης μπουμπούκος, το ντου των μπάτσων στους κινηματογράφους, το Voice, τις βίγκαν λεσβίες που φοβούνται τα Μπογδανοειδή μέχρι και τη συνταγή της επιτυχίας του ήσυχου ύπνου του Κυριάκου Μητσοτάκη. Γενικώς με την νέα κυβέρνηση η σάτιρα είναι στα καλύτερα της. Όσο κι αν αυτό τους ενοχλεί.
Γιατί επιλέξατε, αυτήν τη φορά, να έχετε μόνο άνδρες πρωταγωνιστές;
Κινήθηκα εντός των πλαισίων της υστερίας για πολιτική ορθότητα που μαστίζει την εποχή μας. Και εφόσον πέρσι πήγα μόνο με γυναίκες, εφέτος είπα να δοκιμάσω και με άντρες. Του χρόνου φιλοδοξώ να δοκιμάσω με έπιπλα.
Πόση προετοιμασία χρειάζεται για κάθε καινούργιο κόνσεπτ και ειδικά όταν αυτό παρουσιάζεται ζωντανά επί σκηνής;
Σε μια τέτοια παράσταση η προετοιμασία δεν τελειώνει ποτέ. Λόγω του είδους της προστίθενται και αφαιρούνται κείμενα σχεδόν κάθε βδομάδα για να παραμένει επίκαιρη η σάτιρα. Η πρώτη παράσταση με την τελευταία έχει τεράστια διαφορά στα κείμενα.
Πώς είδε ο…Τσολιάς τις απροσδόκητες αντιδράσεις στις επιλογές ορισμένων μαθητών στις παρελάσεις;
Οι αντιδράσεις ήταν μόνο από τα συντηρητικά και οπισθοδρομικά στοιχεία της κοινωνίας μας, που εξανίστανται για τα κορίτσια που τάχα προσέβαλαν την μνήμη των νεκρών με την εικαστική και πολιτική τους παρέμβαση, δεν εξανίστανται όμως καθόλου όταν παρελαύνουν τα σκουπιδιάρικα του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης στην περιφέρεια της μιας και ελληνικής Μακεδονίας μας! Ούτε όταν παρελαύνουν στον Πειραιά τα παιδάκια με τη φανέλα και τη σημαία του Ολυμπιακού. Αυτή η φαιδρότητα είναι μεγαλύτερη προσβολή.
Θεωρείτε ότι ο σύγχρονος Έλληνας είναι συντηρητικός και σοβαροφανής;
Όχι, αντιθέτως. Αυτό είναι το μοντέλο που θέλουν να περάσουν οι κυβερνώντες. Το προφίλ του φιλήσυχου νοικοκυραίοι που πρέπει να έχει την σημαία και την πατρίδα παραπάνω από τις ζωές και το οξυγόνο των παιδιών του, είναι ανώτερη φυλή από όλες τις άλλες, πετάει πέτρες στα ανήλικα προσφυγάκια, αλλά κάνει μούγκα όταν ο εκλεκτός του Θεού βιάζει ανήλικα. Αυτό το προφίλ, απλά δεν έχει καμία σχέση με την περηφάνεια και αξιοπρέπεια του λαού μας. Πιο πολύ μοιάζει με το ήθος και το ποιόν των δοσιλόγων, των Χιτών και συνεργατών του όποιου κατακτητή μιας άλλης εποχής, που σήμερα εκφράζονται από την κυβερνώσα πλειοψηφία. Σε κάθε περίπτωση ο σύγχρονος Έλληνας δεν είναι αυτός πουπροβάλλεται σαν ιδανικό μοντέλο από τα κανάλια τους και τις φυλλάδες τους.
«Οι αντιδράσεις στις παρέλασεις ήταν μόνο από τα συντηρητικά και οπισθοδρομικά στοιχεία της κοινωνίας μας. Δεν εξανίστανται όμως όταν παρελαύνουν στον Πειραιά τα παιδάκια με τη φανέλα και τη σημαία του Ολυμπιακού...»
Εάν είχατε να επιλέξετε ένα μόνο πολιτικό κόμμα για να σατιρίσετε, ποιο θα ήταν αυτό; Ποιο απ’ όλα δίνει περισσότερο υλικό για σάτιρα;
Η αλήθεια είναι πως κανένα κόμμα που έχει κυβερνήσει μέχρι σήμερα ή έχει κωλοτριφτεί στην εξουσία δεν μας έχει αφήσει χωρίς υλικό για σάτιρα. Είναι αυτό που λέμε είναι όλα παιδία μας, ποιο να πρωτοδιαλέξεις; Η σάτιρα των παραστάσεων μου, αλλά και της Ελληνοφρένειας, δεν επικεντρώνεται στα συγκεκριμένα κόμματα που κάθε τόσο εναλλάσσονται στην εξουσία ανάλογα με τα επιχειρηματικά συμφέροντα του τόπου. Η σάτιρα μας επικεντρώνεται στην ίδια και συγκεκριμένη πολιτική που εφαρμόζουν αυτά τα κόμματα. Η σάτιρα είναι ένα είδος τέχνης που είναι πάνω από τα κόμματα και τα πρόσωπα καθώς αυτά είναι αναλώσιμα. Η σάτιρα οφείλει να καταπιάνεται με ιδέες και αξίες για να παραμένει διαχρονική.
Η σάτιρα έχει όρια; Εσείς βάζετε όρια στον εαυτό σας;
Η σάτιρα έχει μόνο αισθητικά όρια, τα οποία βάζει ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Αυτά τα όρια θα εισπράξει ο θεατής και θα χειροκροτήσει ή όχι. Η συζήτηση περί ορίων στη σάτιρα και στην ελεύθερη σκέψη και έκφραση γενικότερα, είναι μια γελοιότητα που αναμασάται σαν καραμέλα κατά καιρούς απλά και μόνο για να δώσει άλλοθι στους λογοκριτές ή τους επίδοξους λογοκριτές.
Πόσο δύσκολο είναι πλέον για τους σατιρικούς καλλιτέχνες να βρουν φιλόξενη στέγη στα ελληνικά ΜΜΕ; Εσάς σάς έχουν ζητήσει ποτέ να κόψετε κάποιο κείμενο ή να κάνετε αλλαγές προκειμένου να μην…ενοχλήσετε;
Αν ρίξετε μια ματιά στα ελληνικά ΜΜΕ, θα πάρετε την απάντηση. Στην τηλεόραση αυτή τη στιγμή -αν δεν κάνω λάθος- δεν υπάρχει σατιρική εκπομπή, στο ραδιόφωνο ελάχιστες. Εμείς όποτε νιώσαμε ασφυκτικό το περιβάλλον και αλλεργικό στη σάτιρα ή φύγαμε ή μας κόψανε. Δεν διανοήθηκαν ούτε για πλάκα να μας ενοχλήσουν για οτιδήποτε τέτοιο, γιατί ήξεραν ήδη την απάντηση, την οποία κάνουμε πάντα ξεκάθαρη από την αρχή της εκάστοτε συνεργασίας μας.
Ποιο είναι το καλύτερο αντίδοτο στη λογοκρισία;
Το βγάλσιμο της γλώσσας στα μούτρα της εξουσίας
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr