Η... πρεσβεία του θεάτρου
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Δεκαεπτά παράγοντες και θεσμικοί της διεθνούς θεατρικής σκηνής (μεταξύ των οποίων η γενική διευθύντρια θεαμάτων του ιταλικού υπουργείου Πολιτισμού Ντ. Φεράντε) έχουν προσκληθεί να μετάσχουν, από 13 έως 16 Δεκεμβρίου, στα «Θεατρικά Σταυροδρόμια 2018», την πλατφόρμα παρουσίασης ελληνικών παραστάσεων σε εκπροσώπους θεατρικών φεστιβάλ και οργανισμών του εξωτερικού, που οργανώνεται για πρώτη φορά στην Αθήνα από την Ένωση Μη Κερδοσκοπικών Θιάσων (ΕΜΚΕΘΙ), υπό την αιγίδα και με την υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ.
Στο διάστημα αυτό θα παρακολουθήσουν εννέα θεατρικές παραστάσεις σε αθηναϊκές σκηνές και στο Εθνικό Θέατρο, με την ελπίδα να μετακληθούν και έξω. «Η Ελλάδα έχει εξαιρετικά υψηλό επίπεδο θεατρικής πράξης, πολύ καλές παραγωγές, ανάλογες με αυτές του εξωτερικού, και δεν υστερεί σε ταλέντο. Δυστυχώς, όμως, αποδεδειγμένα, διαχρονικά δεν έχουμε μια πολιτιστική διπλωματία» υπογραμμίζει η πρόεδρος του ΕΜΚΕΘΙ, Αιμιλία Υψηλάντη, που παραδέχεται ότι «δεν ανακαλύψαμε την πυρίτιδα με τα “Θεατρικά Σταυροδρόμια”. Η παρουσίαση παραστάσεων σε ξένους είχε ξαναγίνει από το Κέντρο Θεάτρου, αλλά χωρίς συνέχεια». Γι’ αυτό τώρα «είναι ζητούμενο η θεσμοθέτηση της διαδικασίας».
Πάντως, φέτος έγινε επανεκκίνηση, με πρωτοβουλία της τέως υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου, η οποία ενέκρινε και τη χρηματοδότηση. Η ίδια, επιπλέον, «είχε την ιδέα να συμπεριληφθούν και παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου. Είναι σημαντική η συνεργασία μας για αυτό με έναν τέτοιο φορέα» τονίζει η Αιμ. Υψηλάντη, προσθέτοντας ότι «κάθε ανασχηματισμός, όμως, δίνει το άλλοθι για να μη συνεχιστεί κάτι».
Έτσι και τώρα, από τον Σεπτέμβριο έχει διαβιβαστεί στο ΥΠΠΟ το αίτημα για το αναγκαίο ποσό της φιλοξενίας των ξένων προσκεκλημένων σε μια δρομολογημένη διαδικασία, χωρίς αποτέλεσμα. «Δεν υπάρχει καν επικεφαλής διευθυντής στη Διεύθυνση Θεάτρου και Χορού. Το αίτημά μας δεν ξέρουμε πού βρίσκεται! Δεν λέω ότι θα μας φάει το Δημόσιο τα λεφτά. Αλλά είναι λάθος να έρχεται εκ των υστέρων και να λειτουργεί πυροσβεστικά. Γιατί έτσι είναι αδύνατον να προνοήσουμε για οτιδήποτε και να οργανωθούμε για το επόμενο διάστημα», λέει η κυρία Υψηλάντη.
Οι παραστάσεις: «Ο καταποντισμός του εγωιστή Γιόχαν Φάτσερ» του Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Σ. Κακάλα (Εθνικό Θέατρο), «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Πιραντέλο, σε σκηνοθεσία Δ. Μαυρίκιου (Εθνικό Θέατρο), «Γυάλινος κόσμος», σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά (Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας), «Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Πιραντέλο, σε σκηνοθεσία Γ. Περλέγκα (Θέατρο Τέχνης - Φρυνίχου), «Παράξενες ιστορίες» του Πόε, σε σκηνοθεσία L. Violet (Θέατρο «Τζένη Καρέζη»), «Αποτυχημένες απόπειρες αιώρησης στο εργαστήριό μου» του Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Δ. Κουρτάκη (Πειραιώς 260), «Αρίστος» του Θ. Κοροβίνη, σε σκηνοθεσία Γ. Παπαγεωργίου (Θέατρο Νέου Κόσμου), «Εθνικός Ελληνορώσων» του Αν. Τσιοτσιόπουλου, σε σκηνοθεσία Γ. Παλούμπη (Από Μηχανής), και «Άγριος σπόρος» του Τσίρου, σε σκηνοθεσία Ελ. Σκότη («Επί Κολωνώ»)
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Έπεσαν οι υπογραφές στη σύμβαση για τη διαχείριση και λειτουργία - «Η δέσμευσή μας τηρήθηκε στο ακέραιο», λέει ο Μητσοτάκης
- Μυστήριο γύρω από την κλοπή δεκάδων τόνων λαδιού στη Χαλκιδική: Καταγγελίες από πολλούς παραγωγούς - Τουλάχιστον 370.000 ευρώ η ζημιά
- Θλίψη στο ελληνικό μπάσκετ: Πέθανε ο θρυλικός Γιάννης Ιωαννίδης σε ηλικία 78 ετών - Το βιογραφικό και η πορεία του
- Ομόλογα: Εκτονώνεται το sell off - Κάτω από το 3% η απόδοση των γερμανικών 10ετών
- Airbnb: Πόσα κέρδισαν το 2022 οι Ελληνες οικοδεσπότες - Η συνεισφορα στην ελληνική οικονομία
- Με φοβερό Μαρκουλάκη: Αυτή ναι, είναι μια ελληνική σειρά που αξίζει να δεις
- Δίχως αυτόν δεν θα ξέραμε ούτε τα μισά: Ο άνθρωπος που έφερε πραγματικά στο φως τα μυστικά των Μυκηνών δεν ήταν ο Σλήμαν

Gowise.gr, Κάνε σύγκριση ανμέσα απο 27 ασφαλιστικές εταιρίεςΑκολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr