Σε αυτό το αεροδρόμιο δεν θα χρειαστείτε κανένα έγγραφο για να ταξιδέψετε από το 2025
Πώς θα γίνεται ο έλεγχος των επιβατών και γιατί το συγκεκριμένο αεροδρόμιο καινοτομεί με την βοήθεια της τεχνολογίας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Φανταστείτε να μπορείτε να επιβιβαστείτε σε μια πτήση χωρίς να δείξετε το διαβατήριο, την ταυτότητα ή το εισιτήριό σας στο αεροδρόμιο. Μέχρι το 2025, αυτό μπορεί να συμβεί στο Διεθνές Αεροδρόμιο Zayed του Αμπού Ντάμπι.
Το αεροδρόμιο είναι γνωστό για τις υποδομές υψηλής τεχνολογίας και πρόσφατα επαινέθηκε από τον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ.
Τώρα εγκαινιάζει το Smart Travel Project, το οποίο στοχεύει στην εγκατάσταση βιομετρικών αισθητήρων σε κάθε σημείο ελέγχου ταυτοποίησης του αεροδρομίου, από τα γκισέ check-in μέχρι τους θαλάμους μετανάστευσης, τα ταμεία αφορολόγητων ειδών, τις αίθουσες αναμονής των αεροπορικών εταιρειών και τις πύλες επιβίβασης. Τα βιομετρικά στοιχεία είναι οι βιολογικές μετρήσεις που μας ταυτοποιούν ως άτομα.
Οι αισθητήρες σημαίνουν ότι σε κάθε σημείο όπου απαιτείται έγγραφο για την πρόσβαση, η ταυτότητα και η ταξιδιωτική κατάσταση του επιβάτη μπορούν να επαληθευτούν με αναγνώριση προσώπου ή ίριδας!
Καινοτομία
Στο Άμπου Ντάμπι, η τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη σε ορισμένα τμήματα του αεροδρομίου, ιδίως στις πτήσεις της συνεργαζόμενης αεροπορικής εταιρείας Etihad. Ωστόσο, η φιλοδοξία της εταιρείας να επεκταθεί σε ολόκληρη τη ροή των επιβατών είναι μια καινοτομία, αναφέρει το CNN.
«Οι επιβάτες αναγνωρίζονται και πιστοποιούνται αυτόματα καθώς κινούνται μέσα στο αεροδρόμιο, επιταχύνοντας σημαντικά την όλη διαδικασία», δήλωσε ο Andrew Murphy, ο επικεφαλής πληροφορικής του αεροδρομίου του Άμπου Ντάμπι. Ο Murphy εξηγεί ότι όποιος φτάνει για πρώτη φορά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, είτε πρόκειται για κατοίκους είτε για τουρίστες, τα βιομετρικά του στοιχεία συλλέγονται κατά από την Ομοσπονδιακή Αρχή Ταυτότητας, Ιθαγένειας, Τελωνείων και Ασφάλειας Λιμένων (ICP).
Το σύστημα του αεροδρομίου αξιοποιεί αυτή τη βάση δεδομένων για την επαλήθευση των επιβατών κατά τη διέλευσή τους από τα σημεία ελέγχου.
«Η μοναδικότητα έγκειται στο γεγονός ότι η συγκεκριμένη βιομετρική λύση εδώ είναι η συνεργασία με το ICP για τη χρήση αυτών των δεδομένων προκειμένου να καταστεί η εμπειρία των επιβατών απρόσκοπτη. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όλοι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν», εξηγεί.
Ο Murphy λέει ότι ο σκοπός είναι να διευκολυνθεί η ροή των επιβατών, κάνοντας τη διέλευση πολύ πιο γρήγορη.
Οι άνθρωποι θα μπορούν να πηγαίνουν σε λιγότερο από 15 λεπτά στην πύλη και η τεχνολογία θα είναι ικανή να εξυπηρετήσει 45 εκατομμύρια επιβάτες στον τεράστιο χώρο του αεροδρομίου.
Παγκόσμιος ανταγωνισμός
Και άλλα αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο βασίζονται πλέον λιγότερο στο χαρτί και περισσότερο στα βιομετρικά στοιχεία. Στην έκθεση της ΙΑΤΑ για τον Οκτώβριο του 2023, το 46% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν χρησιμοποιήσει την τεχνολογία αυτή σε κάποιο αεροδρόμιο στο παρελθόν. Ωστόσο, κανένα αεροδρόμιο δεν έχει πει όχι στον έλεγχο του διαβατηρίου.
«Ξέρω ότι υπάρχουν πολλές προθέσεις για να μπορέσουμε να φτάσουμε σε αυτή την πλήρως ανέπαφη βιομετρική εμπειρία», λέει ο Louise Cole, επικεφαλής πελατών και διευκόλυνσης της ΙΑΤΑ. «Αλλά ένας από τους λόγους για τους οποίους η βιομηχανία είναι τόσο πίσω είναι ότι είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς οποιαδήποτε άλλη διαδικασία από την οποία περνάς, όπου πρέπει να σταματάς και να αποδεικνύεις κάτι ξανά και ξανά και ξανά», σημειώνει.
Ωστόσο, υπάρχουν κάποια παραδείγματα προόδου, παγκοσμίως. Το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης είναι ένας από τους ηγέτες στην εφαρμογή της τεχνολογίας. Όπως και το Άμπου Ντάμπι, έχει επίσης συνεργαστεί με τη μεταναστευτική αρχή της κυβέρνησής του για την ανάπτυξη ενός βιομετρικού συστήματος, που θα έχουν πρόσβαση τόσο οι κάτοικοι όσο και οι τουρίστες. Το σύστημα θα εφαρμοστεί σταδιακά, αρχής γενομένης από αυτόν τον μήνα.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, το Tokyo Narita, το Tokyo Haneda και το Indira Gandhi International του Δελχί έχουν επίσης εγκαινιάσει βιομετρικά τερματικά σε ορισμένα σημεία κατά τη διάρκεια της διέλευσης.
Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια κάνουν επίσης σημαντικά βήματα προς την ίδια κατεύθυνση. Πέρυσι, η IATA συνεργάστηκε με την British Airways για να δοκιμάσει την πρώτη πλήρως ολοκληρωμένη διεθνή πτήση με ψηφιακή ταυτότητα.
Ένας κόσμος χωρίς έγραφα
Σύμφωνα με τον Cole για να πετύχει αυτό το εγχείρημα, «κλειδί» είναι η διεθνής συνεργασία. «Το να μπορείς να χρησιμοποιείς μια ενιαία ψηφιακή ταυτότητα σε πολλά αεροδρόμια και με πολλές αεροπορικές εταιρείες σημαίνει ότι θα έχεις συνολικά μια καλύτερη εμπειρία πελάτη, [ενώ] θα διατηρείς τα στοιχεία της ιδιωτικής ζωής στον πυρήνα και τη διαχείριση των δεδομένων», λέει.
Καθώς αεροδρόμια όπως το Άμπου Ντάμπι επεκτείνουν τη χρήση της βιομετρικής τεχνολογίας, θα μπορούσαν να θέσουν το σημείο αναφοράς για άλλες ζώνες διέλευσης που θα ακολουθήσουν, ανοίγοντας το δρόμο για ταξίδια χωρίς έγγραφα.
Συνελήφθη η Ειρήνη Μουρτζούκου - Πήγε στο ΑΤ για να καταθέσει μήνυση κατά του Κουσουλού
Τέλος εποχής για τον ΣΥΡΙΖΑ και λίγα... αλλά καλά προνόμια για το ΠΑΣΟΚ - Πώς αλλάζει το πολιτικό τοπίο
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί - Κατέρρευσε σε εμπορικό κέντρο
Μανούσος Μανουσάκης: Ο καλλιτεχνικός κόσμος αποχαιρετά τον σπουδαίο σκηνοθέτη
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr