Ποιοι τουρίστες επιλέγουν την Ελλάδα για διακοπές
Νέα μελέτη «ακτινογραφεί» το προφίλ των τουριστών που ψηφίζουν Ελλάδα για τις διακοπές τους🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Το προφίλ των τουριστών που έκαναν τις διακοπές τους στην Ελλάδα τις χρονιές 2016 και 2017, σκιαγραφεί σε νέα μελέτη το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).
Η μελέτη βασίζεται σε στοιχεία της ΙPK Ιnternational, μιας εταιρείας που εξειδικεύεται στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, ο αριθμός των τουριστών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην Ελλάδα το 2017, αυξήθηκε κατά 9,8% σε σχέση με το 2016, φθάνοντας σχεδόν τα 23 εκατ.
Αύξηση στην τουριστική ροή
Τη μερίδα του λέοντος κατέλαβαν πέρυσι οι Ευρωπαίοι τουρίστες με 20,5 εκατ. αφίξεις, έναντι των μη Ευρωπαίων που έφθασαν τις 2,6 εκατ. αφίξεις. Όλες οι αγορές κατέγραψαν το 2017 αύξηση της τουριστικής ροής, με εξαίρεση την αγορά της Ρωσίας, η οποία εμφάνισε οριακή μείωση (-0,5%). Τις υψηλότερες ποσοστιαίες αυξήσεις είχαν οι αγορές της Ολλανδίας (+24,1%), της Γερμανίας (+17,8%) και των ΗΠΑ (+12%). Σε σχέση με τα μερίδια ταξιδίων ανά αγορά, η Γερμανία ανέβηκε στην πρώτη θέση, εκτοπίζοντας το Ηνωμένο Βασίλειο στη δεύτερη θέση. Ακολουθούν στην τρίτη και στην τέταρτη θέση η Γαλλία και η Ιταλία αντίστοιχα. Οι έξι κύριες αγορές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ολλανδία) αντιπροσώπευαν για το 2017 το 46,9% του συνόλου των επισκεπτών στη χώρα.
Σκοπός και τύπος ταξιδιού
Ο κυριότερος λόγος επιλογής της Ελλάδας ως προορισμού, από την πλειοψηφία των τουριστών, ήταν η πραγματοποίηση των διακοπών τους (88,8% και για τα δύο έτη) με την επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς (3,8% το 2016 και 4,4% το 2017), τον συνεδριακό τουρισμό (3,1% το 2016 και 3% το 2017) και τα παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια (2,4% το 2016 και 2,5% το 2017) να ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση.
Ο αριθμός των τουριστών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην Ελλάδα το 2017, αυξήθηκε κατά 9,8% σε σχέση με το 2016, φθάνοντας σχεδόν τα 23 εκατ.
Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα για διακοπές και για τα δύο έτη, στην πλειοψηφία τους επέλεξαν την Ελλάδα για τον ήλιο και τη θάλασσα (70,4% το 2016 και 68,4% το 2017) και στη συνέχεια για περιηγητικό τουρισμό (11,3% το 2016 και 12,8% το 2017), City Break (7,2% το 2016 και 8% τo 2017) και κρουαζιέρα (4,2% το 2016 και 4% το 2017). Τα υπόλοιπα τουριστικά προϊόντα εμφάνισαν χαμηλά μερίδια που δεν ξεπερνούν στο σύνολο τους και για τα δύο έτη το 2%.
Φύλο επισκεπτών και ηλικιακή διάρθρωση
Με βάση το φύλο, το 2016 οι γυναίκες κατέλαβαν ποσοστό 51,6% στο μερίδιο των τουριστών, ενώ για το 2017 οι άνδρες ήταν οριακά περισσότεροι με ποσοστό 50,5%. Η πλειοψηφία των τουριστών προέρχεται κυρίως από τις ηλικίες 25 έως 54 ετών (64,8% το 2016 και 64,6% το 2017). Όλες οι ηλικιακές ομάδες σημείωσαν αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών μεταξύ 2016 και 2017. Οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στις ηλικίες 25 έως 34 ετών (+775 χιλ.) και ακολούθως στις ηλικίες 65 έως 74 ετών (+275 χιλ.), 15 έως 24 ετών (+239 χιλ.) και 35 έως 44 ετών (207 χιλ.).
Οικογενειακό εισόδημα και επίπεδο εκπαίδευσης
Οι περισσότεροι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους, προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη (57,8% το 2016 και 58,9% το 2017) και στη συνέχεια από τη μέση – ανώτερη (24,7% το 2016 και 23,7% το 2017). Οι τουρίστες με οικογενειακό εισόδημα μέσο-κατώτερο και κατώτερο οικογενειακό εισόδημα, αντιπροσώπευαν το 13,2% και 4,2% το 2016 και το 13,9% και 3,5% το 2017 αντίστοιχα. Σε απόλυτους αριθμούς, οι τουρίστες που προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη αυξήθηκαν κατά 1,19 εκατ., από την μέση-ανώτερη κατά 210.000 και από την μέση - κατώτερη κατά 344.000.
Παρόμοια εικόνα προκύπτει και με το επίπεδο εκπαίδευσης των τουριστών, καθώς η πλειοψηφία είχε ανώτερο μορφωτικό επίπεδο. Ειδικότερα, το 2017 οι τουρίστες με ανώτερο μορφωτικό επίπεδο εκπαίδευσης αυξήθηκαν κατά 1,14 εκατ. σε σχέση με το 2016, με μέσο κατά 487.000 και με κατώτερο κατά 186.000.
Πάντως, οι περισσότεροι τουρίστες είχαν προχωρήσει σε προκράτηση των διακοπών τους (93% το 2016 και 93,2% το 2017). Οι κυριότεροι τρόποι κράτησης ήταν μέσω ίντερνετ (73,8% το 2016 και 79,6% το 2017) και ακολούθως, σε ταξιδιωτικό πρακτορείο (38,3% το 2016 και 40,4% το 2017) σε ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα (10,7% το 2016 και 12,3% το 2017) και σε γραφείο μεταφορικού μέσου (8,9% το 2016 και 10,4% το 2017). Η πλειοψηφία των τουριστών είχε κάνει κράτηση μέσω προσωπικού υπολογιστή (96,3% το 2016 και 95,3% το 2017).
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr