Σασμός: Βρεθήκαμε στα γυρίσματα - «Είναι πολύ γλυκό που δουλεύω με τη μαμά μου» λέει ο Ορφέας Αυγουστίδης
Το ethnos.gr πέρασε μια μέρα στα Χανιά της Κρήτης, όπου πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα του νέου καθημερινού σίριαλ του Alpha, μίλησε με τους συντελεστές και αποκαλύπτει όλες τις εξελίξεις🕛 χρόνος ανάγνωσης: 14 λεπτά ┋
Μεγάλες αλλαγές και πολλές εκπλήξεις ετοιμάζουν τα κανάλια για τη φετινή σεζόν, που αναμένεται να αρχίσει και επίσημα την ερχόμενη εβδομάδα, αφού τότε είναι που κάνουν πρεμιέρα οι περισσότερες ψυχαγωγικές εκπομπές, αλλά και σειρές. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί επενδύουν στην ελληνική μυθοπλασία με μεγάλες παραγωγές και ηχηρά ονόματα στο σενάριο, τη σκηνοθεσία αλλά και τα καστ. Ο «Σασμός» είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά που θα δούμε φέτος, καθώς συνδυάζει τον ρομαντισμό με το σασπένς, την περιπέτεια και το μυστήριο.
Κατά την περίοδο του καλοκαιριού, ολόκληρο το δυναμικό της σειράς κι όλοι οι ηθοποιοί βρέθηκαν στην Κρήτη για τα γυρίσματα. Η ιστορία διαδραματίζεται στις υπέροχες τοποθεσίες του νησιού, αναδεικνύοντας τις σπάνιες ομορφιές του. Το σενάριο, το οποίο βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Σπύρου Πετρουλάκη από τις εκδόσεις Μίνωας, δε γυρίζεται γραμμικά, αλλά οι σκηνές στήνονται από μια σειρά επεισοδίων και προχωρούν ανά τοποθεσία, αλλά και βάσει της διαθεσιμότητας των ηθοποιών.
Αφού παρακολούθησα μέρος των γυρισμάτων, ξεκίνησα στο lunch break ν' «ενοχλώ» λίγο τους ηθοποιούς και να μαθαίνω περισσότερα για τους νέους τους ρόλους. Το πρόγραμμα της ημέρας περιλάμβανε σκηνές από διαφορετικά επεισόδια που εκτυλίσσονται με φόντο το Φάρο του παλιού λιμανιού των Χανίων. Σε αυτές τις σκηνές συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο Ορφέας Αυγουστίδης, η Ευγενία Σαμαρά, ο Μιχάλης Αεράκης, η Μαρία Πρωτόπαππα και ο Δημήτρης Ήμελλος. Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκονται δύο οικογένειες σε σύγκρουση. Σταματάκηδες και Βρουλάκηδες, σε χρόνο σημερινό. Ένας ατέρμονος κύκλος αίματος συνεχίζεται και η παλιά βεντέτα ξυπνά σαν εφιάλτης. Η μνήμη των νεκρών ζητά εκδίκηση.
Κώστας Κωστόπουλος: «Είμαι πολύ πιο ώριμος τώρα που κάνω τον Σασμό»
Ο Κώστας Κωστόπουλος, ο οποίος έχει γράψει χιλιόμετρα στα πλατό με χιλιάδες επεισόδια στην πλάτη του, υπογράφει τη σκηνοθεσία της σειράς. «Στο βιογραφικό μου έχω πάνω από 2.500 επεισόδια και πάνω από 15 σειρές. Κάθε φορά είναι σαν την πρώτη φορά. Έχω την ίδια ανησυχία αν όλα θα πάνε καλά. Ωστόσο, αυτό που μας φέρνει η πείρα είναι να μπορούμε να κάνουμε όσο το δυνατόν λιγότερα λάθη και ν' αντιμετωπίζουμε με μεγαλύτερη ψυχραιμία την οποιαδήποτε αναποδιά που μας προκύπτει. Με αυτό ως γνώμονα, μπορώ να πω ότι είμαι πολύ πιο ώριμος τώρα που κάνω τον "Σασμό" σε σχέσεις με τις υπόλοιπες δουλειές που έχω σκηνοθετήσει» επισημαίνει ο σκηνοθέτης στο ethnos.gr και συμπληρώνει: «Ο Χατζηδάκης είχε πει κάποτε ότι αν θέλεις να γίνεις διεθνής, κάνε κάτι εθνικό. Αυτό βρήκα στο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη. Μια γνήσια ελληνική παράδοση, σε ένα νησί όπως είναι η Κρήτη, που είναι μοναδικό και ξεχωριστό, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Η έννοια της συγχώρεσης, η έννοια ότι μπορώ να ξεπεράσω οποιοδήποτε μίσος και πάθος, ν' αφήσω πίσω μου θανάτους, νεκρούς, αίμα και να δω το μέλλον με εμπιστοσύνη και ομόνοια είναι κάτι πολύ ξεχωριστό».
Η δραματική σειρά αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τους συντελεστές της αφενός γιατί πρέπει να υπηρετήσουν την παράδοση και την κληρονομιά ενός τόπου όπως η Κρήτη αφετέρου γιατί θέλουν να καταφέρουμε ν' ανεβάσουμε τον πήχη στις τηλεοπτικές σειρές. «Το μέτρο της επιτυχίας είναι όταν έχεις τη δυνατότητα να επιλέγεις τους συνεργάτες σου. Σε αυτή τη σειρά έχω επιλέξει τους περισσότερους. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε εμείς είναι επεξεργασία δεδομένων. Να φέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με τα μέσα που έχουμε στον συγκεκριμένο χρόνο που έχουμε. Αυτό απαιτεί να γίνει απόλυτος συντονισμός και όλοι να είμαστε συγκεντρωμένοι στο δικό μας κομμάτι και στο μερίδιο της ατομικής ευθύνης που μας αφορά. Αυτό προσπαθώ να πετύχω. Το θέμα του πάθους σίγουρα είναι κάτι που με χαρακτηρίζει και σαν άνθρωπο, που όμως αν το αφήσεις ανεξέλεγκτο χωρίς τη γνώση, δεν θα φέρει κανένα αποτέλεσμα» υπογραμμίζει.
Η νέα τηλεοπτική σεζόν θα έχει αρκετές ανατροπές και πολλές παραγωγές μεγάλου κόστους. «Η τηλεόραση είναι μία συνθήκη που είναι πολύ εύθραυστη, ευάλωτη και προσαρμόζεται. Αυτά που δεν είδαμε την προηγούμενη σεζόν, μπορεί να τα δούμε στην επόμενη ή μπορεί να μην υπάρχουν καν στη μεθεπόμενη. Δεν υπάρχει μόνο μυθοπλασία, αλλά και ριάλιτι. Παράλληλα, είναι πολλά τα κανάλια και πολύ μεγάλο το εύρος των ελληνικών εκπομπών. Σίγουρα αυτό από μόνο του δεν είναι και ιδανικό γιατί η συνολική διαφημιστική δαπάνη που υπάρχει στους τηλεοπτικούς σταθμούς για να λειτουργήσουν είναι ίδια. Άρα υπάρχουν περισσότεροι δημιουργοί, με την ίδια πίτα, που ανταγωνίζονται περισσότερο για να φέρουν το αποτέλεσμα της επικοινωνίας με το κοινό. Αυτό από μόνο του είναι μια δύσκολη συνθήκη».
Το άγριο αυθεντικό τοπίο της Κρήτης, η μουσική της, οι άνθρωποι, οι παραδόσεις τους είναι μια σύγχρονη ζωντανή κοινωνία, αλλά ταυτόχρονα ένας κόσμος αυστηρός με κώδικες τιμής και ηθικής, όπου μετράει ακόμα ο λόγος, η μπέσα. Σε αυτό το περιβάλλον, η αξιοπρέπεια είναι πάνω ακόμα κι από την ίδια τη ζωή, οι αρχές και οι αξίες είναι φανερές ακόμα και όταν υπάρχει αδικία και αυτοκαταστροφή. Πάνω από το εγώ μπαίνει αυτονόητα το εμείς, οι δεσμοί αίματος, η φιλία, η οικογένεια. Κι αν κάποιος το ξεχάσει, υπάρχουν οι αυστηρές μαυροφορεμένες μανάδες που υπενθυμίζουν το χρέος του καθενός και του οπλίζουν το χέρι. Εδώ ακόμα και οι πιο «κακοί» της ιστορίας, έχουν έναν κώδικα ηθικής.
Ορφέας Αυγουστίδης: «Το καθημερινό σήριαλ είναι ένα άλλου είδους πρωταθλητισμός»
Οι χαρακτήρες της σειράς, μεγαλωμένοι σε αυτό το περιβάλλον, εκρηκτικοί, σιωπηλοί, σφαιρικοί, ολοκληρωμένοι, απρόβλεπτοι κάποιες φορές, κινούν τον ιμάντα της ιστορίας με κριτήριο την τιμή και το χρέος. Στον «Σασμό» θα δούμε τη Μαρία Τζομπανάκη και τον Ορφέα Αυγουστίδη, μητέρα και γιο στη ζωή, συναδέλφους στο επάγγελμα, σε πρωταγωνιστικούς ρόλους. Οι δυο τους συνεργάζονται για πρώτη φορά μπροστά από τις κάμερες. «Είναι μία απόφαση που την πήραμε μαζί. Είναι ωραίο γιατί δεν έχουμε δουλέψει ξανά, ενώ στο παρελθόν έχω συνεργαστεί με τον πατέρα μου. Έχει χώρο για ειλικρινή βλέμματα, πιο εύκολα απ' ότι με τους άλλους συναδέλφους που προσπαθούμε να τα δημιουργήσουμε. Έχει μια ζεστασιά και μία ασφάλεια που είναι φυσική» δηλώνει ο Ορφέας Αυγουστίδης στο ethnos.gr.
Επίσης, αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Ορφέας συμμετέχει σε καθημερινή σειρά. Πώς του φαίνεται αυτή η εμπειρία; «Είναι μία διαφορετική διαδικασία. Είναι ένας άλλου είδους πρωταθλητισμός. Δεν είναι κάτι που έχω οικειότητα, αλλά έχει τις δικές του προκλήσεις. Έχει μία μεγαλύτερη διαδρομή του χαρακτήρα, που δεν ξεδιπλώνεται μέσα σε δύο ώρες όπως γίνεται σε μία θεατρική παράσταση ή ταινία, αλλά σε εκατό πενήντα ώρες. Αυτό σε κάνει να γνωρίσεις καλύτερα τον ήρωα που υποδύεσαι» τονίζει ο ίδιος και συμπληρώνει ότι οι απαιτήσεις ενός καθημερινού σήριαλ δεν είναι κάτι που τον τρομάζει ή φοβίζει. «Ίσα - Ίσα που με διεγείρει περισσότερο γιατί είμαστε μία εξαιρετική ομάδα και θεωρώ ότι θα τα βγάλουμε πέρα. Χαίρομαι πολύ που βρίσκομαι ανάμεσά τους. Αυτό είναι βασικό στήριγμα».
Στη σειρά, ο ταλαντούχος ηθοποιός υποδύεται τον Αστέρη Σταματάκη. Ξεκίνησε σαν κτηνοτρόφος, αλλά σήμερα έχει δικό του μαγαζί κατασκευών αλουμινίου. Δευτερότοκος γιος της Καλλιόπης και μικρότερος αδερφός του Μαθιού. Μεγαλώνει στη σκιά του αδελφού του λόγω της παθολογικής αγάπης που έχει η μάνα του στον πρωτότοκο γιο της, αλλά είναι πολύ αγαπημένος με τον αδερφό του, αν και διαφορετικοί χαρακτήρες. Γοητευτικός, σύγχρονος, γλεντζές και χωρίς να δίνει σημασία στον θεσμό της βεντέτας. Έχει άγχος για τα νούμερα τηλεθέασης κι αν θα είναι μία από τις φετινές σειρές που θ' αγαπήσει ο κόσμος; «Τα νούμερα τηλεθέασης δεν με απασχολούν. Δεν θεωρώ ότι μία σειρά πάει λιγότερο ή περισσότερο καλά εξαιτίας μόνο του πρωταγωνιστή. Ένα σήριαλ αποτελείται από πολλά κομμάτια, τα οποία ξεκινούν από την παραγωγή, το σενάριο, τη δραματουργία, τη σκηνοθεσία, τη μουσική, το μοντάζ και φυσικά τους ηθοποιούς. Τώρα αν έχει κάποιος την επιθυμία να χρεώσει μία ενδεχόμενη αποτυχία σε έναν ηθοποιό, ας το κάνει. Εγώ τη δουλειά μου προσπαθώ να την κάνω όσο το δυνατόν πιο καλά και από εκεί και ύστερα το να μην κάνω του χρόνου τηλεόραση, δεν με πειράζει. Είχα να κάνω δώδεκα χρόνια».
Παραδίπλα, η Ευγενία Σαμαρά έχει ολοκληρώσει τις σκηνές της. Η μελαχρινή ηθοποιός υποδύεται τη Στέλλα Καμαριωτάκη. Ανερχόμενη δικηγόρος, γοητευτική και με ισχυρή προσωπικότητα είναι γόνος αστικής οικογένειας των Χανίων. Οι γονείς της στην αρχή, είναι αντίθετοι στη σχέση της με τον Αστέρη, ιδιαιτέρως η μητέρα της η Σοφία. Η επιμονή της, η αγάπη της για τον Αστέρη και η σταθερή της απόφαση να είναι μαζί του, θα τους κάνει να συμβιβαστούν και να αποδεχθούν τη σχέση και τον αρραβώνα τους. «Έχω τεράστια χαρά που βρίσκομαι στα Χανιά και στην Κρήτη. Ήθελα άμα γινόταν να κάναμε όλα τα γυρίσματα εδώ. Με τον Κώστα Κωστόπουλο έχουμε συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν με τη σειρά "9 Μήνες"» δηλώνει η ίδια στο ethnos.gr. Πόσο έχει επηρεάσει η πανδημία τα γυρίσματα; «Σίγουρα έχουν δυσκολέψει αρκετά και θέλει περισσότερο προσοχή. Είναι λίγο αγχωτικό γιατί υπάρχει τόσο έντονα στη ζωή μας όλο αυτό τον καιρό, αλλά όταν μπαίνω στη διαδικασία των γυρισμάτων είναι κάτι που το ξεχνάω» απαντά. Τη συζήτησή μας ακούει ο Δημήτρης Ήμελλος και συμπληρώνει: «Τα γυρίσματα έχουν γίνει πιο χρονοβόρα. Μας κάνουν όλους ν' ανησυχούμε περισσότερο. Είναι, όμως, καταστάσεις που πρέπει ν' αντιμετωπίσουμε όλοι μας». Ο ηθοποιός υποδύεται τον Αντώνη Φραγκιαδάκη, ο οποίος είναι ο αστυνομικός διευθυντής που θ' αναλάβει να λύσει το μυστήριο των πρώτων φόνων της ιστορίας. Έντιμος, οξυδερκής, καθαρός, απολαμβάνει την εκτίμηση της τοπικής κοινωνίας.
Είναι πλέον αργά το απόγευμα, και σιγά - σιγά ολοκληρώνονται τα γυρίσματα. Λίγο πριν αποχωρήσω, καταφέρνω ν' αποσπάσω για πέντε λεπτά τη Μαρία Πρωτόπαππα, η οποία ετοιμάζεται για τη σκηνή της. Η ηθοποιός υποδύεται τη Μαρίνα Βρουλάκη, μία γυναίκα ιδιαίτερα ευαίσθητη παράλληλα όμως και δυνατή. Είναι το αντίπαλό δέος της Καλλιόπης Σταματάκη, την οποία ενσαρκώνει η Μαρία Τζομπανάκη. Η Μαρίνα μεγάλωσε μόνη τα παιδιά της, τιμώντας πάντα τον νεκρό από τη βεντέτα άντρα της. Μετά τον θάνατο του άντρα της, αγαπήθηκε βαθιά και ειλικρινά με τον Αντώνη Φραγκιαδάκη. «Είναι μία πονεμένη και σκληρή γυναίκα που αγαπάει τον διάλογο. Δεν είναι ποτέ αυταρχική με τα παιδιά της και έχει επιλέξει να μείνει μόνη της, μετά τον θάνατο του άντρα της. Το φαινόμενο της βεντέτας είναι κάτι που κρατάει αιώνες και δεν είναι εύκολο να το σχολιάσεις. Πρέπει να έχεις εντρυφήσει για να πεις κάτι. Εμείς τα βλέπουμε αφ' υψηλού και μακριά. Η γη γι' αυτούς τους ανθρώπους είναι κάτι παραπάνω από ένα μέσο διαβίωσης. Είναι οι ρίζες, οι πρόγονοι και το παρελθόν τους. Μέσα σε αυτές τις μικρές και κλειστές κοινωνίες, παρακολουθείς την περηφάνια, το φιλότιμο, την τιμή και την φιλοξενία που έχουν αυτοί οι άνθρωποι και από την άλλη αν κάποιος προσβάλει κάτι από αυτά δεν μπορεί να συμβιώσει μαζί τους. Ωστόσο, πάντοτε υπήρχαν άνθρωποι πιο λογικοί που τους εμπιστεύονταν όλοι και τους προέτρεπαν να κάνουν έναν συμβιβασμό, όπως μια κουμπαριά, ώστε να γίνουν μ' έναν τρόπο συγγενείς και να σταματήσουν να εχθρεύονται ο ένας τον άλλον» λέει η Μαρία Πρωτόπαππα.
Η επιστροφή της Αργυρώς (Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη) της μικρής κόρης του Μάρκου, που δέχτηκε τη σφαίρα από τον Βασίλη Σταματάκη και ο έρωτάς της με τον γιο του φονιά, τον Αστέρη, θα ξυπνήσει τους εφιάλτες του παρελθόντος και τα πάθη, θ' αναστατώσει το χωριό και θα ξαναγράψει την Ιστορία. Οι λέξεις ποτέ δεν είχαν αρκετή δύναμη για να περιγράψουν τόσο ακραία συναισθήματα. Θα μπορέσει, λοιπόν, ο έρωτας να επιφέρει τη συμφιλίωση, τον πολυπόθητο «Σασμό»; Η απάντηση στη νέα ερωτική δραματική σειρά του Alpha, που θα κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 06 Σεπτεμβρίου στις 20:00, με διπλό επεισόδιο.
Ελένη Ροδά για θιασάρχη: «Με στρίμωξε στο αυτοκίνητό του, τον έσπρωχνα, του φώναζα»
Χίλαρι Μαντέλ: Η συγγραφέας επικρίνει τον Μπόρις Τζόνσον και ζητά «να ξαναγίνει Ευρωπαία»
Χάρης Βαρθακούρης για Big Brother: «Το περσινό κάστινγκ ήταν καταμακράν καλύτερο»
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr