Lidl Ελλάς και ΑΒ Βασιλόπουλος απέδειξαν πως στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο κάποιοι θα λείπουν
Για όσους σχολιάζουν αυτά που φαντάζονται ότι βλέπουν και όχι αυτά που βλέπουν πραγματικά...🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Όταν, στα τέλη Μαϊου, η Adidas έκανε retweet το μήνυμα της Nike ενάντια στη ρατσιστική βία, με αφορμή τη δολοφονία του George Floyd, τότε οι χρήστες των social media διεθνώς είχαν μιλήσει για μια κίνηση με ιδιαίτερη συμβολική σημασία αλλά και για μια «μεγαλειώδη» στιγμή εταιρικού μάρκετινγκ. Στην Ελλάδα, δε, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που είχαν σχολιάσει πως θα ήταν πολύ όμορφο να βλέπαμε κάτι αντίστοιχο για σοβαρά κοινωνικά ζητήματα και από μεγάλες ελληνικές εταιρείες, κάτι που δεν έχει συμβεί έως σήμερα. Και να που, τελικά,συνέβη.
Ανήμερα της Γιορτής του Πατέρα, η ΑΒ Βασιλόπουλος δημοσίευσε μια εικόνα στους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με την οποία η εταιρεία αφενός τίμησε τους πατεράδες απανταχού κι αφετέρου πέρασε ένα ηχηρό μήνυμα ενάντια στα στερεότυπα που περιβάλλουν την πατρική φιγούρα. Στο εν λόγω καρέ, ένας πατέρας κρατά στην αγκαλιά του την κόρη του, την οποία έχει αφήσει πρώτα να τον μακιγιάρει και να του βάλει κοκαλάκια στα μαλλιά. Τη φωτογραφία συνόδευε η λεζάντα «Μπαμπάς είναι όλα αυτά που θέλεις και ακόμα περισσότερα. Χρόνια πολλά!». Με ένα απλό στιγμιότυπο από την καθημερινότητα μπαμπά - κόρης, λοιπόν, η εταιρεία αποτύπωσε όλη την αγάπη που μπορεί να υπάρξει ανάμεσα στους δύο, στην οποία δεν χωρούν παρωχημένες απόψεις που θέλουν τους πατεράδες να είναι άκαμπτοι, «άχρωμοι» και με την ανασφάλεια να δείχνουν και να είναι πάντα τόσο «μάτσο» όσο επιτάσσουν τα κοινωνικά στερεότυπα περί αρρενωπότητας.
Η εν λόγω αφίσα δέχθηκε πολλά θετικά σχόλια αλλά πήρε και αρνητική δημοσιότητα, εξαιτίας της τοποθέτησης επί του θέματος του παλαίμαχου ποδοσφαιριστή, Βασίλη Τσιάρτα, ο οποίος είδε «χυδαιότητα» και «απαξίωση» ως προς τον ρόλο του πατέρα σε αυτή τη φωτογραφία, δηλώνοντας, μάλιστα, στο Twitter ότι δεν πρόκειται να ξαναψωνίσει από τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, αν δεν αποσύρουν την αφίσα.
Φαίνεται, ωστόσο, πως ο κ. Τσιάρτας (και όσοι συντάσσονται με την άποψή του) θα πρέπει να ξεχάσουν και τα καταστήματα της Lidl Ελλάς, αφού η εταιρεία έκανε την «έκπληξη» και αναδημοσίευσε τη συγκεκριμένη αφίσα, γράφοντας μάλιστα στη λεζάντα το δικό της μότο: «Στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο, είμαστε όλοι μαζί...», με την ΑΒ να απαντά: «Ευχαριστούμε Lidl Ελλάς! Μόνο όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά!».
Παρακολουθώντας κανείς τα σχόλια στα social media από χρήστες που σχολιάζουν την κίνηση της Lidl Ελλάς, θα βρει από διθυράμβους έως συγκρίσεις με περιπτώσεις παιδόφιλων. Κι είναι να απορεί κανείς πώς, από μία εικόνα που δείχνει μια απόλυτα υγιή σχέση ανάμεσα σε έναν πατέρα και τη κόρη του, κάποιοι κάνουν πολλά λογικά άλματα και φτάνουν να σκέφτονται εγκλήματα σε βάρος παιδιών. Από την άλλη, πάντα θα υπάρχουν αυτές οι περιπτώσεις. Ευτυχώς, όμως, θα υπάρχουν και οι άλλες, των ανθρώπων που θα σχολιάζουν αυτό που βλέπουν και όχι αυτό που φαντάζονται ότι βλέπουν, που θα εξακολουθούν να βρίσκουν χαριτωμένη τη θέα ενός πατέρα που τον έχει βάψει η κόρη του, που δεν θα βλέπουν παντού «εχθρούς» και που δεν «κατεβάζουν» αφίσες επειδή θίγουν τις στερεοτυπικές απόψεις μιας μερίδας κόσμου. Επιπλέον, μόνο ευχάριστο μπορεί να είναι όταν μεγάλες εταιρείες συντάσσονται και παίρνουν θέση δημόσια υπέρ των δεύτερων και όχι των πρώτων. Γιατί, όπως και στην περίπτωση των Adidas - Nike, έτσι κι εδώ, κάποια ζητήματα μπορούν και πρέπει να μπαίνουν πάνω από ανταγωνισμούς και κέρδη.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της Βασιλικής Αδαμίδου, Διευθύντριας Επικοινωνίας, Εταιρικής Υπευθυνότητας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Lidl Ελλάς: «Μια πράξη τρυφερότητας ξεδίπλωσε τον φόβο. Και ευτυχώς, ξύπνησε την κοινωνία. Ας σηκώσουμε λοιπόν το βλέμμα μας στην αλήθεια και ας ξεκλειδώσουμε επιτέλους τις αντιλήψεις μας. Να αγαπάμε αυτό που είμαστε. Να σεβόμαστε την αγάπη των άλλων. Γιατί καθένας, καθεμιά μας γεννήθηκε διαφορετικός. Και πρέπει να βαδίζει με θάρρος πάνω στη δική του διαφορετικότητα. Στο χρώμα και το φύλο του. Στις ιδέες του και τη θρησκεία του. Στο σπίτι, στην οικογένεια, στη γειτονιά, στη δουλειά, στις σχέσεις του παντού. Όλες και όλοι εμείς στη Lidl Ελλάς έχουμε δυνατές αξίες και πιστεύουμε στις ίσες ευκαιρίες. Ίσως επειδή η διαφορετικότητα βρίσκεται βαθειά μέσα στο DNA μας. Και δείχνει το δρόμο για ένα καλύτερο αύριο. Ας προχωρήσουμε μαζί».
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr