«Παιδιά που είδα»: Η πιο ευάλωτη πλευρά του Προσφυγικού μέσα από τον φακό του Μάριου Λώλου
Οι 42 εικόνες της έκθεσης «Παιδιά που είδα», του Μάριου Λώλου, αφηγούνται την πιο ευάλωτη και αθώα πλευρά του Προσφυγικού🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Είναι από εκείνους που έχουν φωτογραφήσει το Προσφυγικό με συνέπεια, από την αρχή αυτής της ανθρωπιστικής κρίσης έως σήμερα. Όπως σε όλα τα μεγάλα γεγονότα που έχει δώσει το παρών (πόλεμοι, μνημόνια, διαδηλώσεις), έτσι και εδώ, η στάση του απέναντι στα πράγματα είναι ξεκάθαρη, κάτι που αποτυπώνεται και στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τους πρωταγωνιστές. Ο φωτορεπόρτερ Μάριος Λώλος έχει επιλέξει, λοιπόν, να είναι με τον άνθρωπο. Τον άνθρωπο που διεκδικεί, που αντιστέκεται, που παίρνει το ρίσκο να βάλει την οικογένειά του σε μια βάρκα, ελπίζοντας σε μια καλύτερη ζωή.
Στη δεύτερη ατομική του έκθεση με τον τίτλο «Παιδιά που είδα», την οποία το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει στην Πινακοθήκη του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων, παρουσιάστηκαν 42 εικόνες που αφηγούνται την πιο ευάλωτη και αθώα πλευρά του Προσφυγικού. Μέσα από τον φακό του, ο Μάριος Λώλος αναδεικνύει την καθημερινότητα προσφυγόπουλων από τη Μόρια, την Ειδομένη, την Κόρινθο αλλά και από σημεία της πρωτεύουσας, την Πλατεία Βικτωρίας, το Σύνταγμα, το Ελληνικό, για τα οποία ο ίδιος έχει πει: «Αυτά τα παιδιά ξεριζώθηκαν από το παρελθόν τους, χωρίς να έχουν ενταχθεί κάπου ξανά. Με άθλιες συνθήκες ζωής, με χαοτική καθημερινότητα, χωρίς σημεία αναφοράς, αιωρούνται στο πουθενά».
Τις τελευταίες ώρες, κάνει τον γύρο του διαδικτύου ένα βίντεο του φωτορεπόρτερ, σε μουσική του Γιώργου Χριστοδουλάκου, στο οποίο περιλαμβάνονται κάποιες από τις φωτογραφίες της έκθεσης «Παιδιά που είδα», θυμίζοντάς μας πως το Προσφυγικό είναι εδώ, τα παιδιά αυτά εξακολουθούν να κοιμούνται σε σκηνές και να προσπαθούν να διατηρήσουν, ανάμεσα στη παραπήγματα, τα χαρακτηριστικά των παιδικών τους χρόνων, που τόσο ξαφνικά απώλεσαν.
Λίγα λόγια για την πορεία του Μάριου Λώλου
Ο Μάριος Λώλος γεννήθηκε το 1966 στην Αθήνα. Σπούδασε στη Γεωπονική Σχολή αλλά η φωτογραφία τον είχε ήδη κερδίσει από την περίοδο των φοιτητικών του χρόνων. Εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας από το 1990. Έχει συνεργαστεί με έντυπα ΜΜΕ, ενώ από το 2009 συνεργάζεται με το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων «Νέα Κίνα». Διετέλεσε πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φωτορεπόρτερ για 12 χρόνια (2007 – 2019), ενώ ως μάχιμος φωτογράφος κάλυψε για χρόνια το πολεμικό φωτορεπορτάζ.
Συγκεκριμένα, βρέθηκε στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας, βιώνοντας από κοντά την ισοπέδωση της Πριστίνα το ’99, κάλυψε τα γεγονότα στην Αλβανία μετά την πτώση του Α. Χότζα λίγα χρόνια πριν, ενώ ακολούθησαν αποστολές σε εμπόλεμες ζώνες, όπως η Βοσνία, η Κράινα, το Κόσοβο, η Τουρκία, η Γάζα. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις φωτογραφίας, με αφηγήσεις αμιγώς ανθρωποκεντρικές. Η έκθεση στην Πινακοθήκη του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων, είναι η δεύτερη ατομική του.
*Το βίντεο και η κεντρική φωτογραφία χρησιμοποιούνται με την άδεια του Μάριου Λώλου
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr