Λιάγκος στο Εθνος: «Το κράτος κερδίζει περισσότερο από τον ΟΛΠ με την Cosco»
Το μέλος του Δ.Σ του ΟΛΠ αναφέρεται στο Εθνος της Κυριακής στα οφέλη του Ελληνικού Δημοσίου από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, αναλύει τα επόμενα βήματα του Οργανισμού και εξηγεί γιατί πρέπει να προχωρήσει η δημιουργία της τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Η μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε ένα μεγάλο hub στη Μεσόγειο, το οποίο θα πρωταγωνιστεί στην παροχή μιας μεγάλης γκάμας υπηρεσιών από την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα έως container και car terminals είναι η μεγάλη πρόκληση που έχει μπροστά της η Cosco. Αυτό αναφέρει στην «Ημερησία» το μέλος του διοικητικού συμβουλίου και σύμβουλος διοίκησης του ΟΛΠ, Αθανάσιος Λιάγκος, τονίζοντας πως υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένος, ώστε να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες επιχειρησιακές μονάδες την επιτυχημένη πορεία του τομέα εμπορευματοκιβωτίων. Ο κ. Λιάγκος αναφέρεται στα οφέλη του Ελληνικού Δημοσίου από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, αναλύει τα επόμενα βήματα του Οργανισμού και εξηγεί γιατί πρέπει να προχωρήσει η δημιουργία της τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων, η οποία απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ ως μη ώριμη.
Έχουν συμπληρωθεί ήδη τρία χρόνια από τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ. Πως αξιολογείτε την πορεία της εταιρείας και πόσο έχει ωφεληθεί τo Ελληνικό Δημόσιο από τη μέχρι τώρα επένδυση της COSCO SHIPPING στον Πειραιά;
Mέσα σε αυτά τα τρία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό και τη μεγέθυνση της εταιρείας όπως η εσωτερική οργανωτική αναδιάρθρωση, η βελτίωση διαδικασιών σε σχέση με την καθημερινή λειτουργία της, η υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας, η αναβάθμιση του στρατηγικού σχεδιασμού και φυσικά η έγκριση του Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά ενίσχυσαν τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου ποικιλοτρόπως: Αντάλλαγμα παραχώρησης της ΟΛΠ ΑΕ προς το Ελληνικό Δημόσιο, Μερίσματα, Φόρος Εισοδήματος επί των συνεχώς αυξανόμενων κερδών, ΦΜΥ, ΦΠΑ, Ασφαλιστικές Εισφορές κλπ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ κατέχοντας πλέον το 23,14% των μετοχών εισπράττει μεγαλύτερο μέρισμα από όταν είχε το 74,14% λόγω του αυξημένου μερίσματος που καταβάλλει η ΟΛΠ Α.Ε. στους μετόχους της.
Είναι ακόμη σημαντικό να αναφέρουμε ότι μετά τη μεταβίβαση των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. η νέα διοίκηση διατήρησε τον αριθμό προσωπικού δείχνοντας εμπιστοσύνη στο ελληνικό δυναμικό. Επιπλέον, οι επενδύσεις μόνο στο container terminal έχουν συμβάλλει στη δημιουργία σχεδόν 2.000 έμμεσων θέσεων εργασίας που αφορούν σε διάφορους τομείς λιμενικών υπηρεσιών (φορτοεκφόρτωση, αποθήκευση, logistics κα) και ακόμη περισσότερες νέες θέσεις σε συμπληρωματικές υπηρεσίες όπως μεταφορές, εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση αποβλήτων κα.
Το λιμάνι του Πειραιά έχει πλέον μπει στην κορυφαία πεντάδα των λιμανιών της Ευρώπης. Ποιος είναι ο επόμενος στόχος;
Το γεγονός ότι το όριο των 5.000.000 εμπορευματοκιβωτίων (TEUs) ξεπεράστηκε ήδη από τον Νοέμβριο του 2019 φέρνει πιο κοντά το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και πιθανότατα ανάμεσα στα 4 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης και στα 25 μεγαλύτερα του κόσμου. Η εξέλιξη αυτή είναι αλματώδης αν αναλογιστούμε ότι πριν από 10 χρόνια ο ΟΛΠ δεν ήταν καν στα 15 πρώτα της Ευρώπης και είχε μόλις την 93η θέση στον κόσμο.
Ωστόσο, η άνοδος στις κορυφαίες θέσεις που επιτυγχάνει το λιμάνι του Πειραιά δεν θα είχε τόση σημασία αν δεν συνοδεύονταν από απτά αποτελέσματα, όπως η δημιουργία νέων και ποιοτικών θέσεων εργασίας, που διαχέονται στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Η μεγάλη πρόκληση που έχουμε πλέον μπροστά μας είναι η μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε ένα μεγάλο hub στη Μεσόγειο, το οποίο θα πρωταγωνιστεί στην παροχή μιας μεγάλης γκάμας υπηρεσιών: κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, container και car terminals, εφοδιαστική αλυσίδα. Υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένος, ώστε να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες επιχειρησιακές μονάδες την επιτυχημένη πορεία του τομέα εμπορευματοκιβωτίων.
Πρόσφατα εγκρίθηκε από την ΕΣΑΛ το σχέδιο για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού, το περίφημο master plan. Πότε αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίησή του;
Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι έχουμε πλέον την έγκριση της ΕΣΑΛ για να προχωρήσουμε στην πλειονότητα των έργων που έχουμε προτείνει και αναμένεται να αλλάξουν θεαματικά τη μορφή και τη δυναμικότητα του λιμανιού μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια. Όπως είχε προαναγγείλει η Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. είναι διαθέσιμα τα κεφάλαια για να ξεκινήσουμε άμεσα. Το πρώτο έργο σε προτεραιότητα είναι η νότια επέκταση του λιμένος ή αλλιώς η επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας. Δίπλα στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις θα δημιουργηθούν νέες υποδομές κρουαζιέρας για να ικανοποιήσουν το σύνολο των αυξανόμενων αναγκών και να συντελέσουν στην τουριστική ανάπτυξη και την ανάδειξη της Ελλάδας ως τουριστικού πόλου για την κρουαζιέρα. Παράλληλα θα ξεκινήσουν και άλλα έργα που σχετίζονται με τη λειτουργία του λιμένος ως εμπορευματικού κέντρου – δημιουργία κέντρου Logistics- όσο και με την ανάπτυξη ξενοδοχειακών υποδομών στο λιμάνι. Συνολικά οι επενδύσεις που έχουν εγκριθεί ξεπερνάνε τα 600 εκατ. ευρώ.
Οι φορείς του Πειραιά έχουν αντιδράσει έντονα σε μια σειρά από έργα που σχεδιάζει ο ΟΛΠ στο master plan, μεταξύ των οποίων και η κατασκευή εμπορικού κέντρου στο νέο σταθμό κρουαζιέρας. Πόσο σας προβληματίζει το γεγονός αυτό;
Πολλοί φορείς της ναυτιλίας, αλλά και από άλλους τομείς έχουν εκφραστεί θετικά για το Master Plan. Ακόμη και η Δημοτική Αρχή Πειραιά έχει επανειλημμένως τονίσει την αναπτυξιακή διάσταση του Master Plan για την περιοχή. Αντιδράσεις υπήρξαν για μεμονωμένα έργα. Από κει και πέρα υπάρχει η συντεταγμένη πολιτεία με τα αρμόδια όργανα που έχει την ευθύνη να αποφασίζει λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους και τα προσδοκώμενα οφέλη από κάθε επένδυση. Σε κάθε περίπτωση, η κατεύθυνση που έχει δοθεί από το βασικό μέτοχο της ΟΛΠ Α.Ε., δηλαδή την COSCO SHIPPING είναι πολύ ξεκάθαρη και δεν επιδέχεται αμφισβήτησης: η οικονομική ανάπτυξη και η μεγέθυνση τους λιμένος θα πρέπει να συμβάλλει στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας, όπως γίνεται μέχρι τώρα.
Τι σκοπεύετε να πράξετε σχετικά με τη δημιουργία της τέταρτης προβλήτας, ένα έργο που απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ ως μη ώριμο. Θα καταθέσετε νέο αίτημα και αν ναι πότε;
Ο Πειραιάς κατά την τελευταία δεκαετία έχει πετύχει τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε όρους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και πλέον έχει εξελιχθεί σε βασική πύλη εισόδου των εμπορικών ροών προς την Ευρώπη. Μέσα από αυτή τη μεγάλη ανάπτυξη και παρά τις συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό η δυναμικότητα του προσεγγίζει τα όριά της. Η πρόταση που κατατέθηκε για τη δημιουργία τέταρτου προβλήτα, είναι ένα ακόμη στρατηγικό επενδυτικό σχέδιο, που απαντάει στην ανάγκη να παραμείνει ο Πειραιάς ένα μεγάλο κέντρο μεταφόρτωσης εμπορευμάτων και εφόσον εγκριθεί θα υλοποιηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές των τεχνικών και περιβαλλοντικών μελετών. Το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και επίσης θα αυξήσει ακόμη περισσότερο τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από την Σύμβαση Παραχώρησης. Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε ότι θα ήταν ωφέλιμο να έχουμε την έγκριση για να προχωρήσουμε το συντομότερο δυνατό.
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr