Live η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή για τα Τέμπη
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, μετά το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη.
Με τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και τον Χρήστο Σπίρτζη να τοποθετούνται ξεκίνησε η συνεδρίαση. Ο πρώην Υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ ευχήθηκε αρχικά η συνεδρίαση της Επιτροπή να επαναληφθεί συντόμως προκειμένου να συζητήσουμε για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και όχι μια συγκεκριμένη σύμβαση. «Οι Έλληνες πολίτες με την εθνική τραγωδία που έχει κλονίσει όλους εμάς, οι 57 οικογένειες που ζουν το δράμα της απώλειας των παιδιών τους περιμένουν να μάθουν απαντήσεις από όλους μας», είπε αρχικά και προσέθεσε είναι χρέος όλων μας να συνεισφέρουμε. Ο ίδιος έκανε λόγο για μια προσπάθεια με άθλια δημοσιεύματα με μπαράζ ανακοινώσεων, όπως «πού είναι ο Σπίρτζης» και συμπλήρωσε ότι «δεν είμαστε όλοι οι ίδιοι». «Μια δική μου αμέλεια ένα δικό μου λάθος θα είναι δικό μου. Η λογική του όλοι ίδιοι είναι σημαίνει ότι κανείς δεν θα έχει την ευθύνη στο τέλος. Οι ευθύνες είναι οι συντηρητικές πολιτικές που έχουν οδηγήσει τον σιδηρόδρομο σε μια κακή πορεία», είπε και ξεκαθάρισε ότι πολλά από όσα ακούγονται περισσότερο παραπληροφορούν παρά φωτίζουν. «Λέγονται ψέματα είτε από άγνοια είτε από σκοπιμότητα», είπε.
Νωρίτερα, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης αναφέρθηκε στην εν λόγω σύμβαση. «Το 2010 συγκροτήθηκαν 2 ομάδες εμπειρογνωμόνων από την ΕΡΓΟΣΕ οι οποίες σε συνεργασία με τον ΟΣΕ ο οποίος είναι ο χρήστης του δικτύου το 2011 παρέδωσαν τα πορίσματα και στη συνέχεια το ίδιο έτος συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου», σημείωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ακολούθησε η διαδικασία έγκρισης ποιότητας του έργου από την ενδιάμεση αρχή μεταφορών και τη γενική διεύθυνση περιφερειακής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ταυτόχρονη έγκριση της χρηματοδότησης από το ταμείο συνοχής κι ως προς όλα τα καθ ύλη αρμόδια εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα και πήρε στις Φεβρουαρίου του 2014 προϋπολογισμό 52.753.400. Παράλληλα, έγινε ο έλεγχος νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο έκρινε νόμιμη τη σύμβαση, επιτρέποντας την υπογραφή της.
Καραμανλής: Παραιτήθηκα γιατί έχω μάθει να αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί και να σέβομαι τον ανθρώπινο πόνο
Την πρώτη του δημόσια παρέμβαση έκανε ο Κώστας Καραμανλής εξηγώντας ότι ήθελε να μιλήσει στην Ελληνική Βουλή. «Υποχρέωση μου σεβόμενος τους θεσμούς ήταν η πρώτη τοποθέτησή μου να γίνει εδώ στο εθνικό κοινοβούλιο. Όλο αυτό το διάστημα έχουν μιλήσει πολλοί, αλλά λίγοι μίλησαν με νηφαλιότητα αίσθημα ευθύνης και πυξίδα την αλήθεια». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι περισσότεροι δυστυχώς ενέδωσαν στην πολιτική σκοπιμότητα και τη δημαγωγία. Συμπεριφορές, όπως είπε, όχι ξένες για την πολιτική μας κουλτούρα την οποία θα περίμενε κανείς να βάλουμε στην άκρη μπροστά σε μια τέτοια τραγωδία.
Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω υποστήριξε ότι «λίγες ώρες μετά την τραγωδία παραιτήθηκα από τη θέση του υπουργού. Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία. Γιατί έχω μάθει να είμαι πιστός στο καθήκον, να αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί και να σέβομαι τον ανθρώπινο πόνο». Ισχυρίστηκε ότι ούτε είχε ούτε έχει κάποια εξάρτηση από κυβερνητική θέση.
«Παραιτήθηκα θα σας έλεγα εδώ ενάντια στην πεπατημένη της πολιτικής πρακτικής σε τέτοιες περιπτώσεις να θέτονται σε διαθεσιμότητα ή να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων. Δεν το έπραξα αυτό, ανέλαβα εγώ την πολιτική ευθύνη και αυτό το έκανα από εκεί από τον τρόπο της τραγωδίας». Επισήμανε, όμως, ότι η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης θα μείνει γράμμα κενό εάν δεν συνοδευτεί και από την αναζήτηση των διαχειριστικών ευθυνών σε όλο του το εύρος. «Πρέπει να ερευνήσουμε ποια λάθη, ποιες παραλείψεις έγιναν, σε ποιο επίπεδο και τι πρέπει να γίνει για να μην ξανασυμβεί τέτοια τραγωδία. Το οφείλουμε στη μνήμη όλων όσων χάθηκαν. Απευθύνομαι σε όλους σας αλλά και στην ελληνική κοινωνία: είναι χρέος μας να φωτιστεί η αλήθεια και σε αυτό θέλω να συμβάλω με την παρουσία μου εδώ και με την παρουσία μου στο δημόσιο διάλογο», είπε.
- Από το 2007 η δικαιοσύνη ζητούσε τηλεδιοίκηση στα τρένα: Η σύγκρουση στους Αγίους Αναργύρους 16 χρόνια πριν την τραγωδία στα Τέμπη
- Ξεκινά ο προσεισμικός έλεγχος των δημόσιων κτιρίων, αλλά τα ερωτηματικά πολλά: «Γίνονται ακόμα κι από απόσταση», λέει ειδικός
- Σοβαρές και συνεχείς καταγγελίες μετά τα Τέμπη: Χωρίς εξαερισμό εδώ και οκτώ χρόνια ο σταθμός της Ομόνοιας - Κίνδυνος σε περίπτωση φωτιάς
- Τακτική καμένης γης: Ποια ήταν η διεστραμμένη διαταγή του Χίτλερ που δεν εκτελέστηκε ποτέ - Οι στρατηγικές ερήμωσης και καταστροφής
- Credit Suisse: Το deal απειλεί άλλες τράπεζες - «Σκοτώνει» μια αγορά ομολόγων 275 δισ. δολαρίων
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr