Βουλή: Κόντρα για τις αυτοδιοικητικές - «Μπορείτε να ψηφίσετε διάταξη που θα λέει ότι θα έχουμε πάντα Μητσοτάκη, Τασούλα και Μπακογιάννη»
Ένσταση αντισυνταγματικότητας κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την τοπική αυτοδιοίκηση συζητείται σήμερα Πέμπτη (25/06) στην Ολομέλεια της Βουλής. Από πλευράς αντιπολίτευσης, εκφράζονται έντονες ενστάσεις για τις διατάξεις που καταργούν οριστικά τον δεύτερο γύρο στις αυτοδιοικητικές εκλογές.
Απορρίφθηκε η ένσταση αντισυνταγματικότητας του ΠΑΣΟΚ
Η ένσταση αντισυνταγματικότητας που, σε αυτό το πλαίσιο, κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ για τα επίμαχα άρθρα 54, 56, 57 απορρίφθηκε.
Κατά τη συζήτηση, ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Παναγιώτης Δουδωνής, έκανε λόγο για «αλαμπουρνέζικο σύστημα με καλπονοθευτικά χαρακτηριστικά, μέσω του οποίου η κυβέρνηση επιδιώκει να χειραγωγήσει την ψήφο των πολιτών για να μην έχει δυσάρεστες εκπλήξεις όπως στις προηγούμενες εκλογές». «Θα μπορούσατε να ψηφίσετε μία διάταξη που θα λέει θα έχουμε πάντα πρωθυπουργό Μητσοτάκη, Πρόεδρο της Δημοκρατίας Τασούλα και Δήμαρχο Αθηναίων, Μπακογιάννη», είπε σκωπτικά.
«Στοιχείο αμφισβήτησης του δημοκρατικού πολιτεύματος»
«Θα περίμενα τεκμηρίωση για το λόγο θέσπισης της διάταξης», σχολίασε ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος από τον ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος πρόσθεσε πως, το νομοσχέδιο «αγνοεί ότι οι συνολικοί ψήφοι που έλαβε ο τρίτος συνδυασμός να είναι μεγαλύτερος από δύο πρώτους γιατί ενισχύει ανισοτιμία ψήφου. Υπάρχει κίνδυνος να υπάρχει συνδυασμός που έχει πάρει γενικώς περισσότερες ψήφους απ’ όλους τους συνδυασμούς και να μην είναι στο δεύτερο γύρο. Αυτό είναι στοιχείο αμφισβήτησης δημοκρατικού πολιτεύματος, στοιχείο ακύρωσης της ψήφου, άλλος πρωτεύει και άλλος εκλέγεται -και αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό».
Η απάντηση Λιβάνιου
Παίρνοντας τον λόγο, ο υπουργός Εωτερικών, σχολίασε πως, «η ένσταση θα μπορούσε να έχει τον τίτλο “δεν μας αρέσει το εκλογικό σύστημα άρα είναι αντισυνταγματικό”». Ο Θεόδωρος Λιβάνιος υποστήριξε ότι, το σύστημα των δύο γύρων «θεωρείται πως έχει κλείσει τον κύκλο του. Γιατί; Πρώτον, η μειωμένη συμμετοχή στον β’ γύρο. Δεύτερον -άλλο παράδειγμα- στο 60% των εκλογικών τμημάτων στο β’ γύρο των τελευταίων εκλογών, η συμμετοχή ήταν 20 μονάδες κάτω όταν υπήρχε μόνο η κάλπη της περιφέρειας. Όπου είχαμε μόνο δημοτική κάλπη μείωση 10 μονάδες». Ο αρμόδιος υπουργός πρόσθεσε ακόμα ότι «σταθμίζοντας τις περιστάσεις, θα πω ότι η οικονομική πλευρά έχει ενδιαφέρον, δεν είναι το μείζον ζήτημα. Αυτό που έχει πραγματικά μεγάλη σημασία είναι η πραγματική νομιμοποίηση των περιφερειακών και δημοτικών αρχών μέσω της αύξηση της συμμετοχής. Σχεδόν σε κανέναν δήμο τη δεύτερη Κυριακή, σε κανέναν ο νικητής συνδυασμός δεν είχε την απόλυτη πλειοψηφία των εγκύρων ψηφοδελτίων του α’ γύρου. Σχεδόν σε κανέναν, και αυτό για εμένα είναι μεγαλύτερο πρόβλημα λαϊκής νομιμοποίησης και δεν αφορά την Αθήνα, την Πάτρα ή τη Θεσσαλονίκη. Δήμαρχος στον νότιο τομέα Αθηνών πήρε 60% στον β’ γύρο, στον πρώτο θα ήταν 40% επί του συνόλου των ψηφισάντων».
Με «δώρα» ο Τραμπ στην Άγκυρα τον Ιούλιο: Πώς «βλέπει» η Αθήνα τις εξελίξεις
Βίντεο - ντοκουμέντο από τη στιγμή που πέφτει το πυροσβεστικό ελικόπτερο στη λίμνη Αώου
Εφιάλτης στη Βενεζουέλα: Αυξάνονται δραματικά τα θύματα - Τουλάχιστον 164 νεκροί και πάνω από 970 τραυματίες
«Το χέρι του Θεού»: Ο ερασιτέχνης φωτορεπόρτερ και η ιστορία πίσω από την εμβληματικότερη φωτογραφία όλων των Παγκοσμίων Κυπέλλων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



