Βρες τις διαφορές: Plug-in υβριδικά Vs Ηπια υβριδικά (mildhybrid) αυτοκίνητα
Ηλεκτρικοί και εσωτερικής καύσης κινητήρες μπερδεύονται στις παρέες μαζί με μπαταρίες, χιλιόμετρα καλωδίων, σταθμούς φόρτισης και κόστη στον μηνιαίο λογαριασμό ρεύματος. Μπες στην πρίζα κι άκου να μαθαίνεις…🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Από τη στιγμή που η ηλεκτροκίνηση ξεδιπλώνει χιλιόμετρα καλωδίων, είναι προφανές πως οι σχετικές ερωτήσεις στην παρέα πληθαίνουν. Από το πόσο κοστίζει το να φορτίζεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μέχρι το πόσοι φορτιστές υπάρχουν κατά μήκος της εθνικής Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Και εκεί που αρχίζεις τις αναλύσεις με χαρτί και μολύβι, έρχεται μια ακόμα πιο «απλή» ερώτηση να θέσει τη συζήτηση στην αρχή της: «μισό λεπτό, άλλο τα plug-in υβριδικά οχήματα και άλλο τα ήπια υβριδικά (mildhybrid);». Oh, wait… Η διαφορά τους είναι στον τρόπο χρήσης και λειτουργίας τους. Να κεράσω να πάμε σπίτια μας ή να μείνουμε για λίγο ακόμα στην πρίζα;
Λοιπόν, τα πράγματα είναι απλά: υπάρχουν τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα -ρεύμα, μόνο, απλό- τα plug-in υβριδικά οχήματα -κινητήρας εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρας- και τα ήπια υβριδικά (mildhybrid) - ηλεκτρικός κινητήρας, με σχετικά μικρή μπαταρία, συμπληρώνει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Βασικό χαρακτηριστικό των ήπιων υβριδικών είναι ότι δεν μπορούν να φορτιστούν από ηλεκτρική πρίζα. Κάπως έτσι θα μπορούσαμε να πάμε σπίτια μας, αλλά έχει κι άλλο…
Έτσι, λοιπόν, για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ένας από τους βασικούς ρόλους που έχει μεγάλη σημασία είναι η αυτονομία του οχήματος και ο τρόπος φόρτισης – αυτό πολεμάνε οι εταιρείες, τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις των μοντέλων και των μπαταριών τους. Σήμερα, με πλήρη φόρτιση, σύμφωνα με το ΑΠΕ, η αυτονομία ενός αυτοκινήτου ξεκινάει από τα 330 χιλιόμετρα και φθάνει μέχρι και τα 550 χιλιόμετρα - ανάλογα με τον τρόπο χρήσης και το πόσο «βαρύ» δεξί πόδι έχεις.
Στην τεχνολογία του ήπιου υβριδικού (mildhybrid) συστήματος -όπου ένας ηλεκτρικός κινητήρας, με σχετικά μικρή μπαταρία, συμπληρώνει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης- υπάρχει μια διαφοροποίηση, αφού χρησιμοποιείται η τεχνολογία 48Volts. Ο ηλεκτρικός κινητήρας συνδέεται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ιμάντα κίνησης, όπου μπορεί είτε να ενισχύσει την απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε να ανακτήσει ενέργεια και να την αποθηκεύσει στην μπαταρία.
Τέλος, το plug-in υβριδικό όχημα συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε αυτήν την περίπτωση ο ηλεκτρικός κινητήρας βρίσκεται μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του κιβωτίου ταχυτήτων, οπότε συμβάλλει άμεσα στην αύξηση της απόδοσης. Η μπαταρία που διαθέτει επαρκεί για 50-70 χιλιόμετρα αυτονομίας, που στην πράξη είναι αρκετά για να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες ενός Ευρωπαίου οδηγού.
Είναι γεγονός ότι βρισκόμαστε στην εποχή κατά την οποία οι έννοιες «ηλεκτρικές πρίζες του οικιακού δικτύου», «σταθμοί φόρτισης», «ανάκτηση ενέργειας», «αυτονομία σε βατ», θα ακούγονται όλο και περισσότερο στις παρέες μας, όλο και πιο συχνά. Και αν κάποιος έχει χάσει την αρχή της συζήτησης και ρωτήσει «για ποιον λόγο να έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα;», η γρήγορη απάντηση είναι «για να έχει ο πλανήτης μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς μείωση των εκπομπών CO2, κόντρα στα συμβατικά συστήματα κινητήρων». Αλλά αυτή η κουβέντα με τα ηλεκτρικά οχήματα, δεν τελειώνει ποτέ – και μόλις άρχισε…
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr